|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

ביבי נשמע בציבור יותר מדי

זאת לפני השימוע בפני הפרקליטות הוא מזיל אותן דמעות תנין כמעט בכל נושא הנוגע לו: הרי הוא ביקש ולא נתנו לו להתעמת עם עדי המדינה - שוב הוא שוכח שנסוג בו מבקשותיו אלו בטענה שעליו להיוועץ תחילה עם סניגוריו, "התיעצות" ממנה טרם שב
05/03/2019  |   יוסף אליעז   |   מאמרים   |   בחירות 2019 (א)   |   תגובות
נתניהו. שוכח [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

אני מתנצל מראש שאכנה כאן את ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, לשם הקיצור בלבד בכינויו "ביבי", ללא כל כוונה לגרוע בכך משרידי כבודו או מיוקרתו.

קראתי באחד העיתונים שמצאו באפריקה פיל עם "עור של ביבי". אולי זה היה פעם, לפני שממצאי החקירות החלו להתפרסם. כיום עוטה ביבי עור דק ושקוף של שממית, כזה שרואים דרכו את האיברים הפנימיים. הוא רגיש מאד, מפוחד, מתלונן שרודפים אותו ואת רעייתו הכבודה ובכורו הַצָּייצָן וצייר הקריקטורות. נכון שכל המשפחה המלכותית מככבת בכותרות, אך הגורם לכך הוא רק ביבי עצמו. עתה הוא מזיל דמעות קרוקודיל על שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לפרסם את החלטתו כחודש לפני הבחירות, הוא רק "שוכח" שהבחירות אמורות היו להתקיים בנובמבר, והוא עצמו החליט להקדימן בתקווה שהיועץ לא יספיק לגבש עמדתו לפניהן. אלא שביבי טעה בהערכתו את הזמן שיהא נחוץ ליועץ להגיע לגיבוש אותה החלטה. ביבי עצמו הוא אלוף באי-החלטה מצד אחד ["אקים ועדה בראשותי שתבחן..."] ובהחלטות פזיזות מצד שני: ראה את תזזית החלטותיו בעניין הקמת תאגיד השידור...

כך הוא מזיל אותן דמעות תנין כמעט בכל נושא הנוגע לו: הרי הוא ביקש ולא נתנו לו להתעמת עם עדי המדינה - שוב הוא שוכח שנסוג בו מבקשותיו אלו בטענה שעליו לְהִוָועֵץ תחילה עם סניגוריו, "התיעצות" ממנה טרם שב.

בכי תמרורים אחר הוא מזיל באותן דמעות על שלא הותר לו לממן את סנגוריו מכספי הציבור ולאחר מכן מכספי מתנות מידידיו, וזה כאשר אישום מרכזי העומד נגדו הוא בגין קבלת מתנות... כלום אינו רואה את האבסורד בעצם הגשת בקשה זו בתיק המתנות?! מה גם אחרי שנחלץ בשן ועיין [עצומה מדי, של היועה"מ דאז] מתיק המתנות בפרשת עמדי...

ובצד בְּכִיָּה זו, רה"מ ממשיך לתקוף בְּאַף וּבְחֵימָה את מתחריו, לבחוש בהרכבן של מפלגות אחרות, להקצות מקום יקר ברשימתו לחבר מפלגה אחרת מול קנאתם של מועמדי מפלגתו ומוסיף להצטלם עם חיילים בניגוד לאיסור ו... כן, אנשיו מצטלמים גם על-רקע קברי הנופלים. בלי בושה, בלי היסוס.

שליטה בעזרת השתלטות על התקשורת

ביבי הוא חולה [ואשף] תקשורת בכל המובנים: הוא מחפש תקשורת אוהדת בכל מחיר, ומכאן הסתבכותו הן בפרשת אלוביץ' והן בהקמת עיתון על-ידי טייקון הימורים התומך בו אישית ותוקף את יריביו, עיתון שלכאורה לא נועד אלא לשרת את ביבי ומשפחתו. פליאה היא כיצד לא נכללה הקמת ואחזקת העיתון "האישי" הזה הן בחקירת המתנות והן כתרומה אסורה לכאורה לקופת הבחירות של הליכוד בכלל ושל ביבי בפרט. כמובן מיד ייטען שזו השקעה פרטית של שלדון אדלסון ואין לביבי ושרה כל חלק ונחלה בו. האמנם? הן ביבי פיזר את הכנסת והכריז על בחירות [!] כאשר עלתה הצעת חוק לאסור את הפצת העיתון חינם בכנסת. ושוב - כך עולה מההתדיינות בין ביבי למוזס ששם הוא נושא ונותן כבעל שליטה מלאה בעיתון.

אכן רשות השידור הסתרבלה בעודפי עובדים ושליטת ועדי-עובדים, בשביתות ועיצומים והייתה טעונה ארגון מחדש או אפילו פירוק, אולם ביבי ניהל את כל הקמת תאגיד השידור כעושה בתוך ביתו, פעם החליט להקים ולאחר מכן להימנע מלהקים ושוב החליט להקים ואחר כך החליט לפרק, והכל עוד לפני שמינה עצמו לשר התקשורת על-מנת שיקל לו לפעול גם בתיק "בזק" ו"יס". כמו שאמרה השרה [אוי] מירי רגב באחת ההחלטות על פירוק התאגיד: "לשם מה להקים תאגיד שידור אם אין לנו שליטה בו". כך יצא מרצע לשונה החדה מן השק.

ביבי נוטל לעצמו זמני שידור מכוח משרותיו ומנהל בהם הן תעמולת בחירות והן מתלונן על הפגיעות האישיות בו, כל פעם בְּאַמְתַּלָּא אחרת. הוא לא היסס להציג את סתימת המנהרות שנתגלו בצפון כמעין מלחמה או מבצע צבאי נפיץ על-מנת ליטול לצרכיו המפלגתיים והפרטיים זמן שידור ממלכתי ללא עלות ולעקוף כל התנגדות להופעתו.

ביבי מרבה בנסיעות [חלקן מיותרות לחלוטין] לחו"ל, לרוב עם רעייתו וכמעט כל נסיעה כזו מלווה בעדת צלמים ופרסומים בַּמֶּדְיָה. הוא נפרד ממשרד התקשורת רק בשל עתירה לבג"ץ ואז מינה את מלחכי פנכתו לתפקידי השר, כך שהשליטה במשרד נותרה בעצם בידיו.

הרכב הממשלה הנוכחית

גם אחרי הבחירות הממשלה הנוכחית תמשיך להתקיים עד להרכבת ממשלה חדשה והשבעתה. מעבר לכך שבראש הממשלה עומד אדם שהיועה"מ הודיע על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע, הנה בממשלה זו מכהן אריה מכלוף דרעי שכבר הורשע ונאסר ושוב מתנהלות נגדו חקירות, השר חיים כץ שעודו נתון לחקירות, השר גלאנט שטרם השלים לפנות את יתרת האדמות שתפס שלא כדין, וסגן שר הבריאות הרב ליצמן הנחקר עתה בשל התערבותו באי-הסגרתה של חשודה בפדופיליה. כן מכהנים שני שרים שתמוה מה טעם שאין ביבי מעבירם מתפקידם, ואלו השרים בנט ושקד. אלו נשלחו לממשלה מטעם מפלגת "הבית היהודי", אך נטשו מפלגה זו וממררים את חייו של ביבי. תמיהה נוספת היא היא מדוע אותה מפלגה אינה דורשת להחליף את "נציגיה", כיום יריביה, בממשלה.

רבש"ע כלום אין אנו ראויים לממשלה עם פחות שרים הנתונים בחקירות פליליות? האם לכך מתכוון כל מתפלל יהודי האומר "ותעביר ממשלת זדון מן הארץ"?

היכן נעלמו 3 צוללות?

בפרשת הצוללות וספינות השטח החליט היועץ אביחי מנדלבליט שביבי אינו מעורב, למרות שספק היה אם מוצתה החקירה, פרשה שבה היו מעורבים לכאורה מכריו ועורכי דינו דאז. כל שפורסם מאז הוא ענין הפטור ממכרז, מסירת בנית הצוללת למספנות טיסנקרופ [שלא רק סיפקו נשק לַוֶרְמָאכְט הנאצי וגז רצחני למחנות ההשמדה וכיום הן בבעלות טייקון ערבי מהאמירויות] הנה נושא אחר נעלם מהבימה הציבורית: דובר כי ביבי הזמין עוד 3 צוללות נוספות מאותה מספנה, מבלי ששר הביטחון דאז, משה יעלון ומפקדת חיל-הים ידעו על-כך. תחילה טושטשה ההזמנה בטענה כי 3 הצוללות נועדו להבנות בעוד 20 שנה, כאילו אנו יודעים אם ידרשו אז, כיצד יהיו בעתיד חימושן ומנועיהן [בעבר ציינתי שכבר כיום כל הצוללות החדישות של ארה"ב מוּנָעוֹת בכורים גרעיניים] והנה פרשיה מוזרה זו "נעלמה", כמו ענין הסכמת שליחו של ביבי לבניית צוללת דומה לזו שנבנית לנו גם לְמִצְרַיִם. ובכן -מה קורה? האם הצוללות אומנם הוזמנו ומישהו התחייב לשלם מיליארדים עבורן? מי אמור לקבל דמי תווך או לגזור קופון מהזמנתן? האם איזה גוף מוסמך אישר תקציבים לרכישה זו? הנושא אכן מוזר.

בימים אלו עלה ענין נוסף בתקשורת - קיומה, לכאורה, בשותפות עָבָר כלשהי של ביבי עם מיליקובסקי, קרובו במניות של מפעל מתכת גדול, אשר סיפק פלדה גם למספנות טיסנקרופ. האם מישהו יודע מה קורה או קרה שם? תמיהה.

ובמישור אחר - קלפי לַמְּנוֹחִים [לקראת 1.4.2019]

אנו מתקרבים ל"יום השוטים", הראשון באפריל, שסמוך כבר ליום הבחירות, בו הפוליטיקאים יְשַׁטּוּ בכולנו. וברוח זו נכתבת ההצעה שלהלן: מדי בחירות אנו נוכחים שמצביעים רבים שכבר הלכו לעולמם חוזרים לעולמנו כדי "להצביע" בבחירות, בדרך כלל למפלגות החרדיות ובעיקר לש"ס. כידוע הטומאה העיקרית ביהדות היא טומאת המתים וכך נטמאים מצביעים חיים המגיעים להצביע בקלפי רגילה. אשר על כן ראוי להקים קלפי נפרד למנוחים אם בבתי העלמין ואם ליד המקוואות או ליד מוסדות ש"ס והיה מחננו טהור.

תאריך:  05/03/2019   |   עודכן:  05/03/2019
יוסף אליעז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי נשמע בציבור יותר מדי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוליבר וונדל
5/03/19 21:34
 
אלטע קאקער
6/03/19 02:39
2
תודא
6/03/19 07:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (א)
בימי שפוט הסוקרים, מרבים בשמחת פקפוקים. מי סקר? כמה סקר? מי מימן? מי מיין? מי פרסם? באיזה יום הגיח לעולם? האם הוא מנבא או האם הוא רק רוצה? הכל עוקבים. דנים. מנתחים. מה טוב - מאמינים. מה פחות - דוחים. נערכים על פיהם לסקרים הבאים, תוך אמונה ברה כי שוב לא יהיו אלא או אכזבה במניפולציה או הצלחה בהטיה. מכונים טוחנים נתונים ותחנות רוח משדרות בשורות, עתים טובות, עתים חלילה בשורות איוב. יש נשבעים 'אני לא מאמין', מפני שהם חרדים ומאמינים. יש אומרים 'אני מאמין', ובליבם הם יודעים כי לא אמרו כן אלא כדי לייאש את הרואים בסקרים מיצג שווא. אנשי מכתמים, אשפי קריאטיב, ממלאים את השטח. 'סקרים כמו בושם - להריח לא לבלוע'. פרס. 'מדבר סקר תרחק'. יוסף בורג. 'סקרים זה טמפרטורה של אותו יום, תקוע בחלל של אותה שעה'. 'זה מדע בדיוני'. 'זה תקשורת לעננים'. 'גם לעניים'. 'זה אורים אבל לא תומים'. ועוד.
05/03/2019  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
שכנוע באמצעות דמגוגיה נפוץ בכל תחומי החיים, ולא רק בפוליטיקה. הגיע העת לפוצץ את התיזה ש"רק הליכוד יכול" וגם לחשוף את האמת: "המלך עירום". אין זו משימה של מה בכך, לעמוד מול השימוש במניפולציה של הפחדה, ניצול הזיכרון הקצר של הציבור, "שתילת" מוסכמות מופרכות ושימוש בהן כדי להוכיח שיש רק אדם אחד נעלה מעל כולם בכישוריו שיודע לטפל בביטחון, במדיניות החוץ ובכלכלה של ישראל.
05/03/2019  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
המפלגות מרצ, חד"ש-תע"ל והעבודה פנו (יום ג', 5.3.19) במכתב למארגני הפאנלים הפוליטיים בבתי הספר וביקשו שלא להזמין את אנשי מפלגת "עוצמה יהודית", ואף הודיעו כי יסרבו לקחת חלק בפאנלים אליהם אנשי המפלגה יוזמנו.
05/03/2019  |  מירב ארד  |   חדשות
השר לשעבר גדעון סער, הצפוי לשוב אל הכנסת בבחירות הקרובות, אמר הבוקר (יום ג', 5.3.19) כי לחיצת היד בינו לבין יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אתמול באירוע השקת קמפיין המפלגה מעידה על כך שהדרך המשותפת גדולה יותר משניהם.
05/03/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
יש גבול לכול תעלול. אני מבין שלא פעם עולה סיפור בעל ריח רע ומחניק על מעלליו של איש ציבור שמעד וביזה אישה זו אחרת. אין ספק שאדם, בהיותו משרת ציבור ונציגו, חייב לשמור על יצריו האפלים ולא לתת להם דרור. אבל ישנו גם מצב הפוך: כאשר גברים בלבד נרדפים על-ידי נשים בתמיכת "שדולת הנשים", ובתמיכת עוד כמה גברים ששדולה זו קישטה את עצמה בהם. המושג "הטרדה מינית" יצא מכלל שליטת הבנה ממשית והפך לחרב נשית הרודפת כל איש ציבור שאיננו מוצא חן פוליטית ו/או אישית בעיני הרודפות. הרדיפה - נגד "הטרדות מיניות", היא רק חד-צדדית. נשים נגד גברים. השיגעון הזה - לשלוח בליסטראות נגד כל מי שלא מוצא חן בעיניך על בסיס ה"הטרדה המינית" הוא כיום גם מעבר לכול זמן אפשרי.
05/03/2019  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (א)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
נתניהו לחץ בחום ידי גדעון סער  /  איציק וולף
נאום נתניהו ישודר בשיהוי  /  איתמר לוין
מנדלבליט: קושי במועמדות עידן  /  איתמר לוין
גנרלים חברתיים  /  מאיר חוטקובסקי
הסתמכות השמאל על הערבים  /  בעז שפירא
זהות יהודית  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il