מירב ארד דיווחה כאן (יום 5.3.19) תחת הכותרת "לא נבוא לפאנלים שיושבים בהם כהניסטים", העוסק בפנייתן של 3 מפלגות שמאל (מרצ, העבודה,
חד"ש-תע"ל) למארגני הפאנלים הפוליטיים בבתי הספר שביקשו שלא להזמין את אנשי מפלגת "עוצמה יהודית", ואף הודיעו כי יסרבו לקחת חלק בפאנלים אליהם אנשי המפלגה יוזמנו.
נימוקן של אותן מפלגות היה: "אנו סבורים כי אין מקום לאפשר במה ציבורית לממשיכי דרכו של כהנא, לא כל שכן כשמדובר במוסד חינוכי האמור להקנות ערכים דמוקרטיים ונאורים ולהוקיע גילויי גזענות באשר הם...". על סמך טיעון זה מנסים
תמר זנדברג ומרעיה לסתום את פיותיהם של יריבים פוליטיים אשר חושבים כמו זנדברג ושותפיה, אם כי כלפי אזרחים אחרים. למעשה, הזנב הקיצוני של זנדברג מכשכש בשמאל כולו ומוביל אותו לכיוונים אנטי-דמוקרטיים.
גילוי נאות: הכותב אינו מתכוון להצביע עבור ד"ר מיכאל בן-ארי או ח"כ תמר זנדברג, אבל שני אלה מייצגים את שני הקצוות בקשת הפוליטית. האחד נאבק למען היהודים; השנייה זנחה את "השלום" וכל תאוותה - סיום "הכיבוש" ופינוי התנחלויות, כלומר טרנספר נוסף של יהודים מבתיהם בארצם. אבל, השיח הציבורי והתקשורתי מתייחס לבן-ארי וחבריו כפסולים וכחסרי זכות להביע את דעתם ולזנדברג וחבריה כ"נאורים", "ליברלים", וכבעלי זכות להביע את דעתם. מדוע נתניהו מותקף על כך שהוא סופר את בן-ארי וחבריו במניין הגוש שלו, אבל גנץ אינו מותקף על כך שהוא סופר את זנדברג וחבריה במסגרת הגוש שלו? האם זנדברג קיצונית פחות מבן-ארי? האם רק גירוש יהודים הוא מוסרי וכשר למען "השלום"? לקשת הפוליטית יש שני קצוות, ולשניהם יש לומר: הטרנספר לא יעבור!
כשר ומותר
שלוש מפלגות השמאל (מרצ, העבודה, חד"ש-תע"ל) הנ"ל מקיימות את האמירה "כל הפוסל במומו פוסל". הן קוראות ל"מחנכים ומנהלי תיכונים ולמארגני אירועי בחירות, שלא לארח במוסדותיהם אנשים המלבים גזענות, קוראים לטרנספר וטיהור אתני", ולמען מה הן עצמן מטיפות: טרנספר וטיהור אתני של יהודים מבתיהם בלב ארצם, כאשר כל פשעם הוא היותם יהודים. כלומר, לפי דעת ה"נאורים" בעיני עצמם טרנספר וטיהור אתני של ערבים הוא פסול ואסור ואילו טרנספר וטיהור אתני של יהודים הוא כשר ומותר, ואף כלול בעיניהן במסגרת ערכים דמוקרטיים ונאורים.
יהיו כמובן צבועים וצדקנים שיצדיקו את הטרנספר שכבר בוצע ב-2005 בכך שהוא קיבל את אישור הכנסת, את תמיכת נתניהו (למרבה הבושה) ואת הגושפנקא של בג"ץ. האם כל האישורים הללו היו יכולים להצדיק טרנספר של ערבים?
יש להבהיר לקוראים שכל מי שמנסח את עמדתו הפוליטית כשמירה על "גושי ההתיישבות" בידינו - אומר למעשה שהוא בעד טיהור אתני של כמאה וחמישים אלף יהודים החיים מחוץ ל"גושי ההתיישבות". במלים אחרות, אנשי "כחול לבן" מגלים טפח מתוכניותיהם ומכסים טפחיים: הם בעד שמירה על "גושי ההתיישבות" בידינו, שמשמעותה טיהור אתני של כמאה וחמישים אלף יהודים החיים מחוץ ל"גושי ההתיישבות". מצע שלוש המלים - "רק לא נתניהו" - של מפלגת שלוש הרמטכ"לים נועד לחפות על המהות בעיניהם: טיהור אתני של כמאה וחמישים אלף יהודים החיים מחוץ ל"גושי ההתיישבות".