|   15:07:40
דלג
  משה נסטלבאום  
משפטן מאחורי הכותרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

מאחורי הכותרות

טרפת הבחירות - השיא עוד לפנינו

טור אישי שבועי נאוה ג'ייקובס מניו-יורק, נגד בני גנץ ונגד שאר העולם איך הצליח השר גלעד ארדן, לשבור את כל שיאי הגיחוך ולמה חשוב שמטה הבחירות של הליכוד יחביא אותו לאן התאדה הטפלון שמעון אלקבץ מפקד גלי צה"ל כשהפרשן הפוליטי שלו מותקף?
08/03/2019  |   משה נסטלבאום   |   מאמרים   |   תגובות

לנאווה ג'קובס מניו-יורק, זאת שטוענת שהרמטכ"ל ה-20 בני גנץ הטריד אותה לכאורה, יש עמוד פייסבוק, שבו היא מתקוטטת עם כל העולם. סיור בדף הפייסבוק שלה חושף את עולמה האישי. למה כדאי ל"ליכוד להחביא את השר גלעד ארדן", ומה עושה הופעתו על המסך ל-1,600 העובדים המפוטרים של רשות השידור. ולאן התאדה מפקד גל"צ שמעון אלקבץ, כשהפרשן הפוליטי שלו בעין הסערה.

אות הקלון
[צילום: צילומסך מדף הפייסבוק]

נאווה ג'ייקובס, זאת שטוענת שהרמטכ"ל העשרים בני גנץ הטריד אותה מבלי שהוכיחה כלום, היא בעלת עמוד פייסבוק שמי גולש בו מבין הכול.

ג'יקובס, מתגוררת בניו-יורק, ומשם באמצעות דף הפייסבוק היא מנהלת את העולם. אחרי סיור מרתק בין הררי האשפה אפשר ללא קושי לשרטט פרופיל של מי שלא הוכיחה את הדברים שכתבה אבל מנסה ללא הפסקה, לקושש נשים נוספות שיתמכו בעדותה. ג'יקובס הכירה את בני גנץ, לפני 40 שנה מלימודיהם המשותפים בכפר הירוק.

יש יחידה בצה"ל, שאחראית על איסוף מידע גלוי, מה שמכונה בעגה המקצועית "אוסינט", המקורות של "חצב", הם רשתות טלוויזיה, עיתונים, רדיו, ובשנים האחרונות גם רשתות חברתיות. מהמידע שנאסף על-ידי יחידת המודיעין של צה"ל, בוררים את המוץ מן התבן, ומגלים הרבה פרטים שקשה לעיתים להאמין עד כמה הם גלויים וזמינים. עשיתי השבוע מה שמלקטי המידע של המודיעין, היו עושים לו היו נדרשים לאסוף מידע או לבנות פרופיל של הגב' ג'יקובס, וזאת רק על-פי מה שהיא כותבת ומספרת על עצמה בעמוד הפייסבוק שלה.

הדבר שבולט בעמוד הפייסבוק של הגב' ג'קובס, היא המצוקה שבה היא נמצאת. ג'יקובס, מבוהלת וחוששת מאד. אמירות כמו "כניסה שלך לארה"ב לא תהיה קלה", כמו גם התייחסות שלה בהרחבה יותר מפעם אחת לפרסום כתובת מגוריה, מעידים על חשש כבד.

כך למשל היא כותבת: "תבואו לחפש אותי שם כי זו כתובת ישנה, מזמינה אתכם לכוס קפה". לא ברור את מי היא טורחת להזמין, מה שברור שהיא חוששת מאוד מהבלתי צפוי. יש בדברים האלה להעיד שהגב' ג'יקובס חשה לא בטוחה, מכך שינסו לאתר את כתובתה. אם לא די בכך היא מפרסמת צילום של אישור שניתן לה במשטרת ניו-יורק, שמעיד לטענתה שהגישה תלונה וטורחת להסביר כי היא מסתירה במכוון את חלקו האחורי של הדף, שבו מצוינת כתובת מגוריה. "זו תלונה במשטרת ניו-יורק, בחצי השני כתבו את בכתובת שלי בגלל זה קיפלתי".

אם לא די בכל זאת, היא מספרת שהיא מקבלת איומים ברצח ומוסיפה "אם יקרה לי משהו אתם יודעים לאן לפנות". היא לא מסתפקת בכך וכותבת כעבור כמה ימים: "אם תהיה לי תאונה קטלנית, או שמישהו ינסה לפגוע בי תדעו למי לפנות". האמירות האלה מעידות חד-משמעית, ג'יקובס לא ישנה בימים אלה טוב בלילה ומבינה שהרע מכל ייתכן שעוד לפניה.

ג'יקובס, כבר הפנימה שהיא בצרות, עכשיו מנסה בכל כוחה לקושש עוד מתלוננות אחרי שקבעה שיש כאלה: "אם יש עוד בנות שעברו מקרה דומה לשלי בבקשה לפנות אלי בפרטי. אל תפחדו זה הזמן שלכן לצאת עם האמת ולא לשמור את הסבל בלב". זה לא מפריע לה לכתוב בהמשך מבלי שהיא יכולה לבסס את דבריה: "זאת לא מילה שלי נגד גנץ, יש עוד אתם מבינים...."

לא ברור איזו עזרה קיבלה ג'יקובס, אבל היא טורחת להודות לאנשי הימין וכותבת: "כל כך עזרתם לי בתקופה הקשה הזאת ומוסיפה "אתם קדושים". היא מוטרדת מאוד מהתביעה בך חצי מיליון שקלים שהגיש נגדה בני גנץ, ומנדבת פרשנות משפטית: "הוא עשה תביעה משפטית הזויה, רק כדי לקנות זמן עד הבחירות, אני אומרת את האמת, אתה תפסיד ותבייש את עצמך יותר. בארצות הברית כן מותר לעלות פוסטים זה פוסט".

בלחץ שבו היא נמצאת שוכחת ג'יקובס פוסט קודם שפרסמה ובו ניסתה לקושש מתלוננות נוספות נגד גנץ, כנראה ללא הצלחה וכותבת: "אתם יודעים למה גנץ תובע אותי? כי הוא רוצה להפחיד עדים אחרים שלא יבואו. יש לי את ארגון הבחורות המי2 שהיום אני אפנה אליהן בארצות הברית".

ב-29 בספטמבר בשנה שעברה, מצאתי בדף הפייסבוק של ג'יקובס, פוסט שהפתיע אותי: "שדרן טלוויזיה מאוד מפורסם, פוטר היום מעבודה בארצות הברית על הטרדה מינית. זה בכלל לא מובן ולא צודק שבחורה באה בלי שום הוכחה ורק אומרת שהטרידו אותה. בלי משפט בלי ברור ישר מעיפים אדם ועושים לו סטיגמה. כל אחת שתרצה להתנקם במישהו תבוא עם סיפור".

מוכר לכם? בוודאי, רק מהכיוון ההפוך. ג'יקובס מבקרת ומגנה את מי שהעז להאשים בהטרדה מינית שדר טלוויזיה ללא הוכחות, אבל כשהדברים נוגעים אליה אין בכך שום פסול.

את הדברים הבאים כתבה ג'יקובס הרבה לפני שייחסה דברים חמורים לבני גנץ. שלא רק אתו היא באה חשבון. גם מגישת התוכנית "עובדה" אילנה דיין זוכה לתשומת ליבה: "כדי להטריד את הגב' אילנה דיין, הגבר צריך גם להיות שיכור ששתה חמישה בקבוקי וויסקי לפחות. עוד מעט גולדה מאיר תצא מהקבר ותגיד שמשה דיין הטריד אותה מינית, לה אפשר להאמין, כי הוא היה חצי עיוור".
ג'יקובס שמציגה עצמה בעמוד הפייסבוק שלה פטריוטית שרק טובת המדינה לנגד עיניה, סוגרת חשבון גם ח"כ חנין זועבי, וכותבת:"חנין זועבי: הוטרדתי מינית ע"י קוף בסאפרי, מהנהלת הסאפרי: הקוף לקוי ראיה".

לג'יקובס יש כנראה גם חשבון פתוח עם יאיר לפיד. בתחתית צילום שבו הוא נראה מעשו סיגר היא כותבת:" ילד פלא, גם הימורים וגם סיגרים, ובטח אחרי כל זה הוא עושה סיבוב בירקון". אבל ג'יקובס לא מסתפקת רק בכך: "ראיתי את לפיד מתראיין בטלוויזיה האמריקנית. איזה אנגלית עילגת, ממש עושה צחוק מעצמו. הוא בכלל לא בקטגוריה של ראש ממשלה. בושות תת-רמה".
אבל השיא עוד לפנינו. בתאריך 4.3.2018 נזכרת ג'יקובס שוב ביאיר לפיד, וכותבת שוב כמה פנינים שאין צורך להוסיף עליהן דבר: "מחלת נפש, לפיד מאמין לשקרים שלו. בכל ראיון בחו"ל הוא מספר שסבתא שלו נרצחה בשואה. שתי סבתותיו מתו בשיבה טובה בישראל. שקרן הזה הזוי".

לפיד, הוא חבר טוב של הזמרת עינת שרוף, שגם היא למדה בכפר הירוק. באחד הפוסטים נראית שרוף בסרט ווידאו שצולם בביתה של ג'קובס. מדף הפייסבוק עולה כי שרוף הזדרזה לנתק מגע עם ג'יקובס, ומחקה את שמה מחשבון הוואטצאפ שלה. המעשה הזה גרם לג'יקובס סבל רב ופגיעה אנושה בכבודה.

בניסיון להגן על כבודה, יוצאת ג'יקובס במסע נקמה הפעם נגד שרוף, ומפרסמת חילופי מסרונים עם שרוף, כדי להוכיח שהן היו חברות. היא שולחת מסר לשרוף: "אני הייתי טובה עינת. את החלטת להתלכלך. לא אשב בשקט".

ג'יקובס, מבינה שנשרפו כל הגשרים עם שרוף, ומעלה פוסט ובו סיפור על אירוע שהיה לטענתה בקבר רבי מאיר בעל הנס, שנועד להשחיר את שרוף, ומסבירה את מעשיה: "עינת שרוף מעלה סטטוסים עלי שהיא לא חברה שלי אז בבקשה..".
קשה להאמין אבל לג'קויבס יש חשבון גם עם משה מאנה, אחיו של איש העסקים רוני מאנה, וכל זאת משום שמאנה האח פגע לדעתה בנשיא ארצות הברית טראמפ שאותו היא מעריצה.

לג'יקובס תמונה ישנה עם טראמפ, שלא ברור עד כמה היא מקורית. היא מזכירה את פרד, אביו של טראמפ נוקבת בשמו, וכותבת "כל יום שלישי היינו הולכים לארוחת צהריים בקוני איילנד ברוקלין, תמונה ישנה שצילמתי. געגועים לאיש יקר וחכם".

כך כותבת ג'יקובס על משה מאנה שמתנגד כנראה לטראמפ:"האח המיליונר של רוני מאנה, משה, שנמצא בארצות הברית, מעלה פוסטים נגד טראמפ שאותו הוא השווה להיטלר, המטר וחצי הזה לא מבין עם מי הוא מתעסק. בסוף יעלו אותו לאיזה עץ וייקחו את הסולם. המטר וחצי שחושב שהוא קנה את העולם כי יש לו קצת כסף בבנק מעז להתעסק עם נשיא ארצות הברית הוא חושב שהוא גיבור".
אבל היא לא מסתפקת בכך ומעלה פוסט נוסף. בתמונה נראה משה מאנה, בשפת הים כשמשני צדיו צעירות בבקיני. ג'יקובס זועמת על ראיון שהעניק רוני מאנה, ובו תקף את שרה נתניהו, על אחת מהתבטאותו של בנה יאיר: "זה אחיך בתמונה הביליונר משה מאנה, שנראה כמו מוכר מלפפונים בשוק, משלם לפרחות שייסעו אותו לטיולים, למה על זה אימא שלך לא בוכה"?

על יושב-ראש העבודה אבי גבאי היא כותבת: "כשנתניהו מדבר אנגלית, גבאי צריך מתרגם". על יצחק הרצוג, היושב הראש הקודם של מפלגת העבודה יש לה דעה קטלנית במיוחד, למרות שלא פגשה בו מעולם. "לתרנגולת יש יותר שכל ממנו".
גם הילרי קלינטון לא יוצאת יבשה מהמתקפה החזיתית עליה, כנראה בגלל האיבה האישית בינה לבין הנשיא טראמפ, שעליו מגינה ג'יקובס בקנאות: "הילארי חולת נפש הביאה את היצור הזה להגיד שטראמפ ניסה לאנוס אותה מינית. בארץ נהדרת אין דברים כאלה".

חייה של ג'יקובס אינם פשוטים. בעשרה בינואר היא מציינת את יום הולדתו ה-92 של אביה, בדף הפייסבוק שלה, ומחליטה לשתף את חבריה לדף הפייסבוק במידע אישי:"בשבע השנים ראיתי את אבא שלי פעם אחת לדקה. לאבא שלי יש אלצהיימר ואימא שלי החורגת, אימא של סינדרלה, לא נותנת לי ולאחי לראות את אבא למרות המשפטים. מזל טוב אבא. אין יום שאני לא חושבת עליך, ומבינה שאתה חי בסבל למרות האלצהיימר".

מצאתי בדף הפייסבוק גם תמונה שבה מצולמת ג'ייקובס, לצד אביה בבית המשפט. ג'ייקובס אינה מפרטת מדוע השניים נפגשים בבית המשפט, אך יש להניח שהדבר קשור בסכסוך כלשהו. מתברר, שהאב בן ה-92 הוא חברו הטוב של הפסל יעקוב אגם, כך לפחות טוענת הבת שמציינת זאת בתחתית התמונה שבה נראה אביה עם חברו הטוב.

אי-אפשר לסיים את הסיור בדף הפייסבוק של ג'יקובס, בלי כמה אמירות בלתי נשכחות שלה אחת מהן: "חברה טובה שלי שאלה אותי בתור בדיחה, אם הייתי רוצה להיוולד הבת של אליזבט המלכה ועניתי שלא. כי לא הייתי נולדת יהודייה. להיות יהודייה זה יותר חשוב ומכובד מאשר להיות בת של מלכה. כי המלך האמתי הוא אלוהים".

ולא נסיים מבלי לדעת מה דעתה של ג'יקובס על ראש הממשלה נתניהו. בחמישה עשר למרץ בשנה שעברה, היא שחררה הצהרת תמיכה: "הלך הקדוש ברוך הוא אצל כל הפוליטיקאים, ושאל: במי אבחר להנהיג את העם? ואז כולם צעקו ביבי, ביבי, ומאז... הוא ראש ממשלה. המנהיג הכי מושלם בעולם".

את משפט הסיום בחרתי לצטט ממה שכתבה ג'יקובס בדף שלה: "העובדה שמדוזה קיימת 650 מיליון שנה בלי מוח נותנת לכמה אנשים תקווה".

ארדן הליצן
[צילום: פלאש 90]

גלעד ארדן שבר מזמן את כל שיאי הגיחוך. לאחר תקופת נתק ממושכת שבה ראש הממשלה נתניהו לא ספר אותו, הוא זכה שוב לכבוד השמור למי שנמנה עם נאמנו של ראש הממשלה, והוזמן לבית ברחוב בלפור. נתניהו יודע בדיוק מה שווה ארדן-וכנראה לא הרבה.

בתקופת בחירות כל חייל הוא לוחם. נתניהו מבין שאין דבר נכון יותר מאשר לרתום להצלחתו גם את ארדן ולשלוח אותו לקו האש. ארדן יודע שאם הוא לא יציית, הוא לא ימצא את עצמו בממשלה הבאה, אם נתניהו ירכיב אותה ולא הוא לא לוקח סיכון.

ארדן, התגלה כחסר מנהיגות וכחסר חוט שידרה לא רק כשר לביטחון הפנים, אלא גם כשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור. נתניהו לא שוכח וכנראה גם לא ישכח לארדן, את חלקו המרכזי בהקמת תאגיד השידור הציבורי שעושה לנתניהו צרות אבל כשיש בחירות כללי המשחק משתנים.

ארדן, חזר כנראה מרחוב בלפור עם דף מסרים, שאתו הזדרז לדקלם יומיים לאחר הפגישה בבית ראש הממשלה בחדשות ערוץ 2 בתוכנית של דנה וייס. לארדן יש זיכרון קצר. דנה וייס, עיתונאית מנוסה הזכירה לו דברים שאמר באפריל 2007 כשאהוד אולמרט היה ראש הממשלה, ושרים מהימין והשמאל קראו לו באותה עת להשעות עצמו מתפקיד ראש הממשלה בעת החקירות שהתנהלו נגדו.

ארדן היה כבר אז ברברן לא קטן. לא ברור את מי הוא ביקש אז לרצות. אבל הדברים שאמר לפני עשר שנים הם בלתי נשכחים: "שום מקום עבודה, בוודאי שלא משרד ראש הממשלה אינו יכול להרשות לעצמו שמי שאמור לנהל אותו יקדיש את מרב זמנו בניסיונות להיחלץ מזרועות החוק. בכל פעם שאולמרט מגיע לתחתית, הוא מוכיח לנו שניתן לרדת נמוך יותר".

מי שמוכיח שאפשר לרדת נמוך יותר, ומי שיורד נמוך הוא גלעד ארדן ולא אולמרט. ארדן בעל המוסר הכפול, שטוב בדקלומים והרבה פחות במעשים, התקשה להשיב ברצינות לשאלתה של דנה וייס, מדוע מה שנכון לגבי אולמרט לא נכון לגבי נתניהו.

"הליכוד", ינהג נכון אם יחביא את ארדן הליצן, במערכת הבחירות הנוכחית, ולא ישלח אותו לאולפני הטלוויזיה. ארדן הוא סמרטוט אדום עבור 1,600 משפחות של עובדי רשות השידור שמטה לחמם נכרת, ברפורמה המפוארת שהוא יזם. ספק מי מעובדי רשות השידור או בני משפחותיהם יצביעו בבחירות עבור מפלגה שגלעד ארדן הוא מראשיה.

ארדן הוא אביו מולידו של תאגיד השידור הציבורי בניהולו של המנכ"ל אלדד קובלנץ, שמבקש להתמודד עכשיו על תקופת כהונה נוספת, למרות טיוטת דוח של מבקר המדינה, שמופנית לחברי ועדת האיתור ומבהירה להם במי לא לבחור.
ספק אם קובלנץ "שכח" שנתניהו לא תמך בו למנהל הטלוויזיה החינוכית, והוא זה שלא אישר את מינויו וכניסתו לתפקיד במשך תקופה ארוכה. זה היה כששר החינוך גדעון סער, המליץ על מינויו של קובלנץ בפני הממשלה. בטוח שנתניהו מבין היום שבתאגיד השידור הציבורי הוא בעל המאה אבל לא בעל הדעה.

קול אדוניו?
[צילום: באדיבות יותם נבין]

יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של תחנת השידור הצבאית "גלי צה"ל", זכה השבוע בתמיכה של ראש הממשלה נתניהו, לאחר שהותקף על-ידי מפלגת "כחול לבן", בטענה שהוא לא אוביקטיבי.

חודש לפני הבחירות קשה מאוד להתווכח על אוביקטיביות ולא רק זאת הבעיה. מפלגת "כחול לבן", שבה שלושה רמטכ"לים לשעבר, מתעסקת עם הש.ג במקום להתעסק עם הטפלון שמעון אלקבץ שמפקד בעת הזאת על גלי צה"ל.

אלקבץ, שהוא אחד מתומכיו ומקורביו של השר משה כחלון, מתגלה לא רק כטפלון, אלא כחסר חוט שידרה. לו אלקבץ היה מנהל את גלי צה"ל, ומפעיל את סמכותו כפי שמצופה ממנהל ולא מטפלון, מפלגת "כחול לבן", לא הייתה צריכה לפתוח במאבק ציבורי נגד ברדוגו, וראש הממשלה לא היה צריך להיחלץ להגנתו.

מנהל אמיתי שמופקד על שידורי חדשות ואקטואליה שהוא לא בובה, נבחן בדיוק בימים האלה כשעל מנהלי החדשות ומנהלי הרדיו והטלוויזיה, מופעלים לחצים פוליטיים, והם נדרשים ע"י פוליטיקאים להתגמש, ולהעניק סיקור עודף ולעיתים גם לא אוביקטיבי, למפלגה אחת על חשבון האחרת.

אלא שקולו של אלקבץ נדם. לא ברור למה בחר אלקבץ להתאדות, והוא לא מסביר לציבור האם הפרשנות של הפרשן ברדוגו, המועסק אצלו היא על דעתו והאם היא אוביקטיבית. אלקבץ, חייב להסביר לציבור באיזו דרך הוא מתכוון לנקוט כדי שתחנת השידור הצבאית, שעל שידוריה הוא אחראי לא תהיה יעד להתקפות, דבר שלא זכור ממערכות בחירות אחרות כאשר אלקבץ לא ניהל את התחנה.

יש לי הרושם שהתפקיד שאותו ממלא אלקבץ ענק על מידותיו. הוא אינו מוכר כמנהל דומיננטי, שמפגין ניהול ראוי חודש לפני הבחירות. תחנת שידור צבאית הפכה יעד להתקפות פוליטיקאים וקולו של מפקדה נדם.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. האמור בטור זה אינו משקף את דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  08/03/2019   |   עודכן:  08/03/2019
משה נסטלבאום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טרפת הבחירות - השיא עוד לפנינו
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מפוכח
8/03/19 18:54
 
משה מיכאל
11/03/19 07:53
2
איש הרשע והמשטמה
8/03/19 19:43
 
שחון
8/03/19 23:13
 
לכסילה
9/03/19 10:22
 
משה מיכאל
11/03/19 08:05
3
בורקיטוס
9/03/19 08:08
4
אורי פ
10/03/19 17:44
5
משה פרי
10/03/19 22:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת הבחירות הולכת ומחריפה, כלומר המסרים הנשמעים מחריפים והולכים, והתחושה שלי כמצביע שאת קולו מבקשים היא, שיותר משמישהו מציע לי תוכניות ורעיונות להזדהוּת, מנסים להזהיר אותי מפני הצבעה למישהו אחר. אולי זה רק אני, אבל אצל רוב המפלגות לא הצלחתי למצוא מסרים חיוביים שארצה להזדהות איתם, ואדרבה, פה ושם ניתן לזהות מאמץ מכוון לערפול מסרים. מדובר באנשים חכמים בסה"כ ולכן ההנחה שלי היא שזה קורה מפני שהם לא באמת יודעים מה מעניין אותי. האם זה משום שהם פועלים תחת לחץ? אולי, אבל לפנינו עוד למעלה משלושים יום עד לסיום המערכת הזאת ואני תוהה לאיזה שפל עוד יתדרדרו המסרים של אלה המבקשים את קולי.
07/03/2019  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
למודי ניסיון אנו ולכן טוב יעשה, מי שרוצה לשמור על איזון רגשי ושלוות נפש, אם יתייחס למבול הסקרים הניתכים על ראשנו כמבול אין צורך בו - בעירבון מוגבל, מוגבל מאד. אם לא שמתם לב, הרי שהחל מלפני כחודשיים וביתר שאת ככל שהבחירות מתקרבות, אנו חיים מסקר לסקר ובהמתנה דרוכה לקריאה מדוקדקת של כל פרטי הפרטים המתפרסמים בהם. הסקרנות והציפיה, שלא לדבר על החרדות מול התקווה - מובנים. בישראל, אולי יותר מבכל מדינה אחרת, הבחירות הן הרות גורל, בדומה לסוגיות המונחות על סדר היום הלאומי. וכך אנו מטלטלים בין תקווה לייאוש, בין שמחה לעצב בהמתנה לסקר הבא.
07/03/2019  |  בעז שפירא  |   מאמרים
בשולי הכותרות: ה'בליץ' של בליך? הפחד מהכהניסטים - התבלבלו בכתובת או פוליטיקה מכוערת? ולקינוח בדיחה ברוח אדר - כולם צודקים, והמסר?
07/03/2019  |  ציפי לידר  |   מאמרים

07/03/2019  |  עו"ד אברהם הללי  |   מאמרים
בועז הרפז, אשר לשמו נקשר מסמך הרפז, אמר לאחרונה כי הפרשה, פרשת הרפז, לא הייתה פרשת מינויי של גבי אשכנזי לשנה נוספת, אלא מינויו לראשות הממשלה. אני סבור שכדאי שנקשיב לו. אם אשכנזי הולך על הפוליטיקה כעת מדוע אין זה סביר שלא תכנן כך קודם לכן.
07/03/2019  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il