|
חנות סופר קופיקס [צילום: אלי אלון]
|
|
|
|
|
חשבונית סוםר קופיקס, מחיר הלחם קפץ ב-30% [צילום: אלי אלון]
|
|
|
|
|
בקיץ 2018 רכש איש העסקים
רמי לוי את השליטה ברשת קופיקס ובעקיפין הוא למעשה הבעלים גם של חברת-הבת, רשת סופר קופיקס המפעילה מרכולים ברחבי הארץ. זמן קצר לאחר שרכש הבעלות על רשת קופיקס הועלמו ממדפי חנויות רשת סופר קופיקס חלק לא קטן מהמוצרים הקטנים שנמכרו ברשת שמחירם 5 שקלים ושנועדו ליחידים ולאנשים קשי יום שהפרוטה אינה מצויה בכיסם, והוכנסו במקומם של המוצרים הקטנים אריזות גדולות ובעצם רמי לוי מחייב בכך את הקונים בסופר קופיקס ובהם לא מעטים קשיי יום ומשפחות מצוקה, להוציא יותר על קניותיהם.
מחיר הלחם "קפץ" ב-30%
ממש בימים אלה בשקט בשקט ללא פרסום תקשורתי, קפץ בבת אחת, מחיר לחם אחיד בחנויות "סופר קופיקס" מ-5 שקלים שהיה בתקופת טרום רמי לוי ל-6.5 שקלים עלייה של 30% כאמור בבת אחת! לפני מספר שבועות עלה גם מחיר קרטון חלב רגיל ב-10% מ-5 שקלים בתקופת טרום רמי לוי ל-5.5 שקלים. וכן עלו מחיריהם של מוצרים נוספים ב"סופרקופיקס" וכנראה עוד היד נטויה. רמי לוי סוחר טוב, אבל שלא יצהיר על עצמו כמגן החלשים ואחד שאכפת לו מהחלשים והעניים.
כל תבניות הביצים "אומגה"
נכנסתי לא מכבר לאחת מחנויות רשת סופרקופיקס כדי לקנות תבנית ביצים. הבחנתי כי כל מדף תבניות הביצים בחנות מלא בסוג אחד בלבד של תבניות ביצים - תבניות ביצים מסוג אומגה שמחירם יקר בהרבה מביצים רגילות (19 שקלים לתבנית של 12 ביצים) אני מדגיש כי כל המדף היה מלא בתבניות ביצים מסוג אומגה כי בדקתי תבנית תבנית אחת, אחת. תבניות ביצים מסוג אומגה דומות וזהות למעשה בצורתן לתבניות הרגילות.
הדבר עלול להטעות. יצוין, כי רבים מלקוחות מרכוליות סופר קופיקס הם אנשים קשי יום, עולים חדשים, מבוגרים שראייתם נחלשה, הם עלולים לקחת
בתום לב את תבניות האומגה בחשבם שמדובר בתבניות ביצים רגילות ורק בקופה או לאחר שיצאו מהחנות מתברר להם שלקחו ביצים ב-19 שקלים במקום ביצים רגילות שמחירם בסביבות 10-11 שקלים. חיפשתי תבניות ביצים רגילות נאמר לי שהם נגמרו עוד בבוקר... למרות שזו לא פעם ראשונה שאני נתקל בתופעה מסוג זזו בחנות סופרקופיקס. אני יוצא מנקודת הנחה ראשונית שמדובר באופן מקרי ולא בשיטה, אבל אם מדובר בשיטה הדבר חמור ביותר ועל פניו יש כאן לכאורה חשש להטעיה. ייתכן שרמי לוי לא מודע לנושא הזה וראוי שיבדוק את הנושא.
שלא יהיו אי-הבנות גם בלא מעט רשתות שיווק אחרות מעלים מחירים אבל מרמי לוי שמנפנף בדגל החברתי ובראיונות אין ספור בטלוויזיה ובכלי התקשורת האחרים מצהיר שהצרכן הוא בראש מעייניו ובמיוחד הצרכן החלש אתה מצפה ליותר.