בשנים האחרונות גבר בית המכירות הפומביות כריסטי'ס על יריבו הוותיק סותבי'ס בכמה וכמה התמודדויות על מכירות עתק, כמו למשל האוסף של דייוויד ופגי רוקפלר (835 מיליון דולר) ו"סלבדור מונדי" המיוחס לליאונרדו דה-וינצ'י (450 מיליון דולר, הציור היקר ביותר אי-פעם).
זה נראה כמשחק בלתי הוגן, כותב ניו-יורק טיימס (18.6.19) למחרת ההודעה על מכירת סותבי'ס ל
פטריק דרהי ב-3.7 מיליארד דולר. בעוד סותבי'ס היא חברה ציבורית, כריסטי'ס נמצאת בבעלות משפחת המיליארדרים הצרפתית פינו – מה שנותן לה הרבה יותר גמישות במימון מכירות ורכישות. כעת אומר מנכ"ל סותבי'ס, טאד סמית, כי המכירה לדרהי תעניק לחברה את הגמישות שאין לה כחברה ציבורית. דרהי מצידו אמר, כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך מאוד, בחברה שהוא לקוח ותיק שלה ומעריץ אותה כל ימי חייו; דרהי הוא אספן של אמנות מודרנית ואימפרסיוניסטית. הוא גם הבהיר, כי אין הוא מצפה לשינוי באסטרטגיה של סותבי'ס.
העסקה באה שש שנים לאחר שדניאל לוב, בעליה של קרן הגידור Third Point המחזיקה בנתח ממניות סותבי'ס, דרש את התפטרותו של המנכ"ל דאז, ביל רופרכט. בסופו של דבר, רופרכט פוטר לאחר שמחיר המניה בוול סטריט ירד ל-51 דולר; אתמול, לפני ההודעה של דרהי, הוא עמד על 35 דולר בלבד. דרהי משלם 61% מעל מחיר השוק לפני ההודעה, והמניה כמובן הגיבה בזינוק של 58%.
הטיימס מתאר את דרכו של דרהי, שהוא גם בעליה של חברת הוט הישראלית. דרהי נולד בקזבלנקה להורים שהיו מורים למתמטיקה וכבר בצעירותו הראה נטייה למספרים. המשפחה היגרה לצרפת כאשר הוא היה בן-עשרה ודרהי למד הנדסת אלקטרוניקה באוניברסיטאות יוקרתיות. אבל לאחר תקופת עבודה קצרה בחברת פיליפס, החליט דרהי להיות יזם בתחום הטלקום, הקים חברת כבלים איזורית בצרפת, מכר אותה והשתמש בתמורה להקמת חברת אלטיס שבראשה הוא עומד עד היום.
אלטיס ביצעה רכישות יקרות ולעיתים ממונפות של חברות כבלים ברחבי העולם, כולל הוט. בשנת 2014 הוא רכש ב-17 מיליארד אירו את חטיבת הסלולר של ויוונדי הצרפתית, SFR. שנה לאחר מכן שילמה אלטיס 17.7 מיליארד דולר תמורת חברת Cablevision האמריקנית, והשנה רכשה ב-200 מיליון דולר את רשת החדשות האינטרנטית Cheddar.
הטיימס מציין, כי לדרהי יש מוניטין של מי שיודע לקצץ עלויות, וטרם ברור האם וכיצד יעשה זאת גם בסותבי'ס. בעולם האמנות הוא אינו בולט במיוחד: הוא קונה לרוב יצירות במחירים של פחות מ-5 מיליון דולר – הרחק מהמחירים מרקיעי השחקים השולטים כיום בתחום. משפחת פינו, הבעלים של כריסטי'ס, ידועה הרבה יותר ומבצעת רכישות גדולות בהרבה. לכן, אין פלא שיש מומחי אמנות התוהים מה באמת עומד מאחורי הרכישה: היוקרה שבבעלות על בית המכירות הפומביות הוותיק ביותר בעולם, התמודדות מול משפחת פינו ואולי אפילו עסקת נדל"ן.