"כל חיי הם הימור", אומר הנשיא
דונלד טראמפ. ניצבים בפניו סיכונים רבים, החל מאירן ועד הודו, אבל הוא מלא ביטחון. הפוליטיקה תמיד נמצאת על סדר היום של פוליטיקאי, ודאי אצל מי שבימים רבים מתקשר למנהל הקמפיין שלו בשעה שבע בבוקר, ועל אחת כמה וכמה – עם תחילת המרוץ לבחירות 2020. ושוב, אומר השבועון טיים אחרי ראיון בן שעה עם טראמפ, הוא שם במרכז המרוץ את האינסטינקטים שלו.
מי שניסו לרסן ב-2016 את הדחפים של טראמפ, מצאו את עצמם מחוץ לקמפיין. ואילו הקמפיין של 2020 הוא ללא ספק המופע של טראמפ. "ננהל ישיבות, אבל בגדול אני עושה את שלי", אומר טראמפ. אנשי הצוות של הקמפיין נשכרו כדי ללכת בעקבותיו, והוא הבהיר שכאשר יצייץ מדיניות חדשה או כאשר יתקוף בעצרת בחירות, עליהם להמשיך באותו כיוון.
קמפיין טראמפ מציב יעד הוצאה של מיליארד דולר, וייתכן בהחלט שיממש אותו. נכון לשלב זה – כמעט שנה וחצי לפני הבחירות – הוא כבר הוציא את הסכום הגדול ביותר בהיסטוריה. טראמפ אינו מתכוון להתמודד כמו נשיאים מכהנים קודמים. שלושת הקודמים שזכו בכהונה שנייה, ניהלו את הקמפיים לקראתה על נושאים דו-מפלגתיים:
ביל קלינטון על רפורמות במיסים ובענישה,
ג'ורג' בוש הבן על השלכות 9/11,
ברק אובמה על חיסולו של אוסמה בן-לאדן והצלתה של ג'נרל מוטורס.
טראמפ – אשר הפסיד במניין הקולות והוא הנשיא הראשון בהיסטוריה שאינו מגיע ל-50% תמיכה בסקרי גאלופ – אומר שהוא מוכן ללכת בדרך שונה. "הבסיס שלי חזק, ואני לא בטוח שאני צריך להגיע לקולות הצפים". המנטרה שלו לקראת 2020 היא: אחוז הצבעה, אחוז הצבעה ושוב אחוז הצבעה. מנהל הקמפיין שלו, בראד פרסקייל, מסביר: "כולם חושבים שצריך לשנות את דעתם של המצביעים. למעשה, אתה צריך להביא לקלפיות את האנשים שמאמינים בך".
זה מסלול לא-פשוט. ב-2016 הצליח טרמאפ להעביר לצידו שלושה מבצרים דמוקרטיים –
ויסקונסין, פנסילבניה ומישיגן – וניצח בהם בהפרש של 79,646 קולות; זה מה שהעניק לו את הניצחון באלקטורים. טראמפ יודע, שאינו יכול לבנות על מזל שכזה גם בשנה הבאה, ושהוא חייב להביא לקלפיות את כל תומכיו.
המפתח הוא להפוך את האינסטינקטים של טראמפ לגבי הנקודות הכואבות של ארה"ב, למנוע של המכונה הפוליטית שמטרתה לשלהב את התומכים. בבסיסו, טוען טיים, קמפיין טראמפ הוא מכונה של זעם. הוא משתמש באלוגריתם הממקם מודעות של טראמפ בפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק בכל עת בה הנשיא מעורר סערה. המעגל פשוט: טראמפ אומר משהו מעורר מחלוקת או פוגעני; הדבר גורם לזינוק בחיפוש הנושא; וזה נותן לקמפיין הזדמנות לדחוף את המודעות. הללו מעודדות את התומכים להעביר הלאה את המסרים, לענות על סקרים בני שאלה אחת ולרכוש מוצרי פרסום של הקמפיין – וכל זה מוסיף מידע של מי שניתן לפנות אליהם בהמשך.
טראמפ כבר ריסק את הנורמות של הפוליטיקה האמריקנית, הפך את המפלגה הרפובליקנית ללהקת המעודדות שלו ותפס את מעגל החדשות הלאומי. כעת השאלה היא, האם הוא יכול לזכות בכהונה שנייה על בסיס הדרך בה ניהל את הכהונה הראשונה – לשחק על הבסיס שלו?
בלב המכונה ניצב החדר הסגלגל. ב-57 דקות הראיון עם טיים, הוא מבקש לקבל מפות המראות כיצד הביסה ארה"ב את דאעש ונתונים על סחר הנפט האירני. הליבה של המסר שלו – הן לבוחרים והן לעיתונאים – הוא שהייתה התקדמות עצומה במשמרת שלו. קריסת שיחות הסחר עם סין היא הצלחה, כי כך ארה"ב גובה מכסים ממנה ומשום שהתוקפנות שלו גורמת למדינות נוספות לעמוד בתור כדי להגיע להסכמי סחר עם ארה"ב. יש לו 72 נקודות דומות: עלייה בצמיחה, ירידה באבטלה, הרפורמה במס, קידוחי נפט באלסקה, הכרה בירושלים כבירת ישראל, הנסיגה מהסכם הגרעין עם אירן ומהסכמי פריז בתחום איכות הסביבה, הקמת זרוע החלל. וטראמפ טוען בתוקף רב, שלא קיבל את הקרדיט הראוי על הישגיו.
אבל ניהול קמפיין, לא החדר הסגלגל, הוא המקום בו טראמפ מרגיש באמת בבית. לכן, הוא הודיע ביום הראשון לכהונתו שהוא יתמודד שוב, מינה מנהל קמפיין בשנתו הראשונה והוציא עד כה לפחות 100 מיליון דולר. מרכז העצבים של הקמפיין נמצא בחדר עם חלון קטן, במרחק של שני חדרים מהחדר הסגלגל, בו יושב
ג'ארד קושניר. עליו הוטלה המשימה למלא את שורות הנהגת הרפובליקנים בנאמניו של חותנו. בפברואר 2018 מינו הוא ו
אריק טראמפ ליו"ר הקמפיין את פרסקייל – יזם שיווק דיגיטלי בן 43 מהעיר סן אנטוניו, אשר עמד מאחורי מתקפת האינטרנט של טראמפ ב-2016.
פרסקייל שכר 60 איש ועבד יחד עם מטה המפלגה הרפובליקנית והקים פלטפורמה לגיוס תרומות און-ליין. תוך שימוש ברקע האינטרנטי שלו, הוא מפתח יישומון בו יוכלו התומכים להיות מעורבים בקמפיין ולזכות בפרסים. בתמורה להעברת התוכן לחברים שיעבירו אותו הלאה, אירוח אירועים של הקמפיין או מעבר מדלת לדלת, הם יוכלו לקבל מקומות טובים יותר בעצרות של טראמפ, תמונות איתו, כובעים חתומים ועוד. התוצאה: פרסקייל כבר בנה בסיס נתונים ובו פרטי ההתקשרות עם 35 מיליון מצביעים.