|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שישה בשישי

קוצר ראות

הן השמאל והן הימין עוצמים את עיניהם מול הבעיה הפלשתינית, וגם סוגיית ערביי ישראל מוזנחת עוד מבט על המתקפה נגד בתי המשפט, על הפנסיה ועל הגרעון וגם: בריטניה מתאבדת בשידור חי
28/06/2019  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בריטניה פורשת מהאיחוד   |   תגובות
חייבים לפקוח עיניים [צילום: אלמוג סוגווקר, פלאש 90]

ועוד משהו קטן
איכשהו רכבת ישראל הצליחה להפוך את המסע אל הרציפים בתחנת יצחק נבון ומהם לדרך של ארבעה חלקים נפרדים; איש לא חשב על מעלית מהרחוב לרציף. ואילו ברכבת לנתב"ג, בה יש מספר רב של נוסעים בעלי מטען, אין מקום למזוודות ותמיד יש פער גדול בין הקרון לרציף. קוצר ראות או טמטום? לבחירתכם.


פלשתינים: השמאל
השמדת ישראל כחובה דתית [ויסאם השלמון, פלאש 90]

ערבים רצחו יהודים ב-1860 וב-1921 וב-1929 וב-1936. הם דחו את תוכנית החלוקה ויצאו למלחמה כדי להשמיד את היישוב היהודי והמדינה. הם ביצעו אלפי פעולות טרור ורצחו מאות בני אדם. הם קיבלו את אוסלו והגיבו באלימות. הם מסיתים בצורה אנטישמית ומכחישים את השואה. הם דוחים את כל ההצעות ואת כל התוכניות

המעט שנשאר מן השמאל בישראל, מסביר מדוע נשאר רק מעט מן השמאל בישראל. אפילו אם נניח שמפלגת העבודה היא שמאל, הרי שבכנסת ה-21 יש למחנה הזה עשרה ח"כים (כולל מרצ); את המפלגות הערביות אני שם בצד, כי הן קודם כל פלשתיניות-לאומיות. חוץ מזה, אני רוצה לדבר כאן על מה שהיה פעם השמאל הציוני (עד שהמילה הגסה הזאת נמחקה ממצע מרצ).

אין מילה אחרת לתאר את השמאל הזה, מלבד הזוי. אחרי למעלה מ-100 שנים של סכסוך יהודי-פלשתיני, הם באמת מאמינים שהאשמים הם היהודים/הציונים/הישראלים, ושאם רק נהיה מספיק נדיבים ונגלה מספיק הבנה כלפי הפלשתינים המקופחים והמנושלים - הסכסוך ייפתר. ועם התפיסות הללו הם הולכים מאז הקמת המדינה, ולעזאזל העובדות ובכלל לא משנה מחיר הדמים שאנחנו משלמים.

היכולת שלהם להתעלם מן ההיסטוריה ומן המציאות היא פשוט מדהימה. ערבים רצחו יהודים ב-1860 וב-1921 וב-1929 וב-1936. הם דחו את תוכנית החלוקה ויצאו למלחמה כדי להשמיד את היישוב היהודי והמדינה. הם ביצעו אלפי פעולות טרור ורצחו מאות בני אדם. הם קיבלו את אוסלו והגיבו באלימות. הם מסיתים בצורה אנטישמית ומכחישים את השואה. הם דוחים את כל ההצעות ואת כל התוכניות. רבים מהם שואפים להשמיד את ישראל כחובה דתית.

התשובה של השמאל הישראלי: הפלשתינים צודקים. גירשנו אותם. נישלנו אותם. קיפחנו אותם. אנחנו מדכאים אותם. הכיבוש משחית. וכאשר מציגים בפני השמאל את העובדות שצוינו כאן, הם מנפנפים אותן: אבל הפלשתינים צודקים. חייבים לתת להם מדינה. אין לנו מה לחפש ביהודה ושומרון. ירושלים צריכה להיות מחולקת. למרבה המזל, הרוב המוחלט והברור של הציבור היהודי כבר הבין מזמן שזו אשליה מסוכנת, שזה לא קוצר ראות אלא עיוורון מוחלט.

הפלשתינים: הימין
לא הולכים לשום מקום [צילום: חסן ג'די, פלאש 90]

שנתיים וחצי של ממשל טראמפ ירדו לטמיון, ולא עושה רוצה שמשהו ישתנה בשנה וחצי שנותרו. ישראל הייתה יכולה ואף חייבת לצאת ביוזמה משלה, עם או בלי קשר לעסקת המאה - שאולי תבוצע, אם בכלל, בעוד עשרות שנים. למשל: לספח את גושי ההתיישבות ובמקביל להעניק לפלשתינים - על בסיס אינדיבידואלי - הזדמנויות עבודה באיזורי תעשיה משותפים. לסייע לפלשתינים להקים חברות הזנק. לפתח את המגזר הפיננסי הפלשתיני

גם הימין אינו נקי מאשמת קוצר ראות בשאלה הפלשתינית. מדובר בבעיה שלא הולכת להיעלם - לא מחר, לא בעוד עשר שנים וגם לא בעוד ארבעה דורות. הפלשתינים לא הולכים לשום מקום, לא רק בגלל שהם לא רוצים ללכת, אלא גם ובעיקר משום ש"אחיהם" הערבים לא רוצים אותם. הם זרעו רק הרס ושחיתות בכל מקום אליו הגיעו (ירדן, לבנון, הרשות הפלשתינית), ולכן כיום גם מדינות ערב מוכנות לכל היותר לשלם מס שפתיים לטובתם; בפועל, שיתבשלו במיץ של עצמם.

זה אומר, שהפלשתינים ממשיכים וימשיכו להיות הבעיה שלנו. הם נמצאים תחת השליטה שלנו, במרחק של קילומטרים בודדים מהבתים שלנו, בטווח ירי משדה התעופה שלנו וממשרד הביטחון שלנו. לכן, ניהול הסכסוך איתם הוא אינטרס חיוני שלנו. ויש לנו, לפחות עד ינואר 2020, נשיא אמריקני סופר-ידידותי, עם ממשל שהפנה עורף לפלשתינים ואפילו מעודד אותנו בצורה גלויה לספח חלקים מיהודה ושומרון.

מה אנחנו עושים עם ההזדמנות הזאת? כלום ושום דבר. שנתיים וחצי של ממשל טראמפ ירדו לטמיון, ולא עושה רוצה שמשהו ישתנה בשנה וחצי שנותרו. ישראל הייתה יכולה ואף חייבת לצאת ביוזמה משלה, עם או בלי קשר לעסקת המאה - שאולי תבוצע, אם בכלל, בעוד עשרות שנים. למשל: לספח את גושי ההתיישבות ובמקביל להעניק לפלשתינים - על בסיס אינדיבידואלי - הזדמנויות עבודה באיזורי תעשיה משותפים. לסייע לפלשתינים להקים חברות הזנק. לפתח את המגזר הפיננסי הפלשתיני. בקיצור: לעבוד מול המגזר הפרטי ומול התושבים, ולא מול הרשות המושחתת שבראשה עומד מכחיש שואה.

למה זה לא קרה? משום שיש לנו ראש ממשלה שהאסטרטגיה שלו היא להישאר בשלטון והטקטיקה שלו היא לדחות כל מה שאפשר. בנימין נתניהו חזק מאוד בנאומים ובהבטחות ובתוכניות, אבל לא ממש מצטיין בביצוע ארוך טווח. צרפו לזה את הריכוזיות העצומה בה הוא פועל ואת ההסתבכויות הפליליות שלו, ותקבלו מתכון מושלם לחוסר עשייה. בנושא הפלשתיני זוהי בכייה לדורות, החמצה של הזדמנות שאולי לעולם לא תחזור.

ערביי ישראל
הימין צריך להושיט יד [צילום: חסן ג'די, פלאש 90]

ערביי ישראל מקופחים, וזו עובדה. תיקון הקיפוח חיוני כדי שהם יהיו נאמנים למדינה, והוא גם זה שיאפשר לדרוש מהם לבצע שירות קהילתי במקום שירות צבאי ולצפות שישתלבו בשוק העבודה. הימין, הנמצא בשלטון, הוא זה שצריך לפקוח את עיניו למציאות, להוציא את ראשו מן החול ולהתחיל לשנות את המצב

העיתון הליברלי לאנשים שחושבים כמותו, העז לפרסם מאמר של נתן אשל, וספג עצומה של 99 מכותביו נגד החטא הנורא הזה. וכרגיל במחוזותינו, הוויכוח הצדדי הזה הסיט את הדיון מהסוגיה המהותית שהעלה אשל באותו מאמר: חובתו של הימין, כן - דווקא של הימין, להושיט יד לערביי ישראל. ובזה אשל צדק לחלוטין.

כמו הפלשתינים ביהודה ושומרון ובעזה, גם ערביי ישראל אינם הולכים לשום מקום. איש מהם אינו רוצה לחיות במדינה פלשתינית, אם וכאשר תקום כזאת. כולם מבינים שמצבם בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלתה המשגשגת, טוב עשרות מונים מאשר בדיקטטורה פלשתינית מושחתת ומקרטעת. אנחנו מצידנו חייבים להפנים את המציאות הזאת, ועוד יותר חשוב: שהאינטרס שלנו הוא שערביי ישראל ישתלבו בחברה, יתרמו לה וייצאו נשכרים ממנה.

הנה כמה נתונים (מתוך דוח מרכז טאוב, מאי 2018; חלק מהמספרים הם לשנים קודמות). תוחלת החיים של ערביי ישראל היא 79, לעומת 82.7 בקרב היהודים. התמותה ל-1,000 תינוקות היא 6.1 לעומת 2.2. בסיבות המוות ל-100,000 תושבים, מספר ההרוגים הערבים בתאונות דרכים גבוה פי שלושה, ומספר המתים מהתקף לב - ב-68%. תעסוקת גברים היא 79% לעומת 88%, ותעסוקת נשים - 35% לעומת 86%. מספר הערבים שקיבלו ציון גבוה במבחן ה-PISA במתימטיקה נמוך ב-25% ממספר היהודים. ל-9% מהגברים המוסלמים יש תואר אקדמי, לעומת 33% מהיהודים הלא-חרדים.

כל עוד זה המצב, מדובר בפצצת זמן שיום אחד תתפוצץ בקול רעם אדיר, שלידו מהומות אוקטובר 2000 ייראו כמו קייטנה. ערביי ישראל מקופחים, וזו עובדה. תיקון הקיפוח חיוני כדי שהם יהיו נאמנים למדינה, והוא גם זה שיאפשר לדרוש מהם לבצע שירות קהילתי במקום שירות צבאי (אגב, זה גם הפתרון לגיוס החרדים) ולצפות שישתלבו בשוק העבודה. הימין, הנמצא בשלטון, הוא זה שצריך לפקוח את עיניו למציאות, להוציא את ראשו מן החול ולהתחיל לשנות את המצב.


מערכת המשפט
התיקון שלו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

קוצר הראות של הימין בנוגע לבית המשפט העליון מסוכן במיוחד, ולא רק בגלל הצעדים ההרסניים שהמחנה הזה מציע. הסכנה נובעת מכך שהוא משדר תחושה של ביטחון מוחלט בשלטון הנצחי. מתחושה כזו נובעים זחיחות המובילה לשחיתות, שאננות המובילה לרשלנות ובעיקר שאיפות דיקטטוריות שעלולות לנסות ולהתממש

בואו נניח, לצורך הדיון בלבד, ששופטי בית המשפט העליון צריכים להיבחר על בסיס פוליטי (שיהיה ברור: מדובר באסון קולוסאלי ובניתוץ יסודות הדמוקרטיה, אבל נניח). בואו נניח, לצורך הדיון בלבד, ששר המשפטים הבא (יריב לוין? בצלאל סמוטריץ? אמיר אוחנה? איילת שקד?) יחולל מהפכה בבחירת השופטים ויעביר אותה לכנסת, עם או בלי שימוע פומבי. עכשיו בואו נניח - וזה הרבה יותר הגיוני ומעשי מאשר שתי ההנחות הקודמות - שבעוד ארבע או שמונה או עשר שנים, הימין יאבד את השלטון. לא לטובת ממשלת שמאל, כי כבר אמרנו שאין יותר שמאל ציוני, אלא לטובת ממשלת מרכז או ממשלת אחדות לאומית. מה יקרה אז?

נורא פשוט: אותה ממשלה תשתמש בדיוק באותם כלים כדי להשיג את המטרות שלה. זאת אומרת, שבמקום ששופטי העליון ייבחרו על-פי נטייתם לימין ולשמרנות, הם ייבחרו על-פי נטייתם לשמאל ולאקטיביזם. ואז כמובן הימין יצעק מרה, שזהו "בג"ץ של מרצ", שזהו "בית משפט אנטי-יהודי", שזהו "בית משפט המשרת את אויבי ישראל".

איך אני יודע? כי זה בדיוק מה שהוא עושה היום. מי שטוען שלשופטי בית המשפט העליון יש זכות וטו על בחירת עמיתיהם, מציין שצריך רוב של שבעה מבין תשעת חברי הוועדה לבחירת שופטים כדי למנות שופט לעליון - ומאחר שיש בה שלושה שופטים שלרוב מצביעים יחדיו, יש להם וטו. אבל אותם צעקנים מתעלמים מעובדה קטנה: את הרוב של השבעה יצר גדעון סער בשנת 2008. זה היה תיקון שהוא יזם, כדי למנוע מצב בו שלושת השופטים ושני עורכי הדין יחליטו נגד ארבעת הפוליטיקאים. אז עכשיו הימין מתלונן על תיקון של הימין ומאשים בו את כל העולם ואשתו - חוץ מאשר את עצמו.

קוצר הראות של הימין בנוגע לבית המשפט העליון מסוכן במיוחד, ולא רק בגלל הצעדים ההרסניים שהמחנה הזה מציע. הסכנה נובעת מכך שהוא משדר תחושה של ביטחון מוחלט בשלטון הנצחי. מתחושה כזו נובעים זחיחות המובילה לשחיתות, שאננות המובילה לרשלנות ובעיקר שאיפות דיקטטוריות שעלולות לנסות ולהתממש.

הפנסיה והגרעון
חיים יותר וטוב יותר [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

אם ממשלת ישראל הייתה חברה עסקית, קרוב לוודאי שהיא הייתה הופכת ללקוח מוגבל ואולי גם מגיעה להליכי חדלות פרעון. הגרעון אשתקד אמור היה להיות 2.9% ובפועל הוא היה 3.6% - פער של 10 מיליארד שקל; משה כחלון, בתרגילים בעייתיים והולכת שולל, הסתיר את הנתון הזה ערב הבחירות

אתם יודעים מי קבע שגיל הפנסיה יהיה 65? אוטו פון-ביסמרק, הקנצלר הגרמני של סוף המאה ה-19. ולמה הוא קבע את הגיל הזה? כי תוחלת החיים הייתה נמוכה יותר, וכך היה סביר מאוד שברוב המקרים המדינה לא תצטרך לשלם פנסיות וגמלאות. אני לא יודע למה גיל הפרישה של נשים היה 60 במשך עשרות שנים, אבל סביר להניח שזה נבע מכך שתוחלת החיים שלהן הייתה נמוכה יותר.

היום תוחלת החיים בישראל היא 80.7 לגברים ו-84.6 לנשים. גם איכות החיים השתפרה לבלי הכר, ובני אדם בעשור השביעי ואף השמיני לחייהם הם בריאים, פעילים ונמרצים. אין שום סיבה של ממש לשלוח אותם הביתה בגיל 65 או אפילו בגיל 70, ובכך לאבד את נסיונם המקצועי ותבונת חייהם. ואילו מבחינת הפנסיות, אין אפשרות מעשית לממן פרישה בגיל כזה. מי שהתחיל לעבוד, לחסוך ולשלם ביטוח לאומי לפני 20, 30 או 40 שנה, לא עשה זאת במחשבה שיחיה בבריאות טובה עד מעבר לגיל 80. לכן, פשוט אין כסף לממן את פרישתו ולהבטיח לו זיקנה בכבוד. ולכן, הפתרון היחיד הוא להעלות את גיל הפרישה. כל השאר הוא קשקושים של קוצר ראות, שתגרום לקריסה של הביטוח הלאומי וחברות הביטוח והפנסיה.

גם בנושא הגרעון אנחנו עדים לקוצר ראות הגובל ברשלנות פושעת. אם ממשלת ישראל הייתה חברה עסקית, קרוב לוודאי שהיא הייתה הופכת ללקוח מוגבל ואולי גם מגיעה להליכי חדלות פרעון. הגרעון אשתקד אמור היה להיות 2.9% ובפועל הוא היה 3.6% - פער של 10 מיליארד שקל; משה כחלון, בתרגילים בעייתיים והולכת שולל, הסתיר את הנתון הזה ערב הבחירות. כעת, לקראת עוד בחירות בהן הוא מקווה להמשיך ולהיכשל במשרד האוצר, הגרעון כבר עומד על 3.8% במקום על 2.9%.

את הגרעון הזה צריך לכסות, או לכל הפחות להקטין. כאשר מגלגלים אותו משנה לשנה ומדור לדור, הוא צובר ריבית, מתנפח ונוגס בתקציב המיועד לפיתוח ולמימון הוצאות הממשלה. זה בדיוק כמו במשק בית: כאשר לוקחים הלוואה מהבנק או כאשר משלמים ריבית על משיכת היתר, יש פחות כסף לאוכל ולבגדים. את מחיר ההפקרות התקציבית של ממשלת נתניהו-כחלון נשלם כולנו, בפחות שירותים וביותר מיסים. גם מי שרוצה את נתניהו כראש הממשלה, צריך לכל הפחות להעניש את כחלון. לאיש הזה לא מגיע להיות בכנסת הבאה, ובוודאי שלא בממשלה הבאה.

בריטניה
התאבדות בשידור חי [מאט דונהם, פרנק אגוסטין, AP]

אם זה מנחם מישהו, אזי גם מדינות גדולות וממשלות זרות אינן נקיות מקוצר ראות הרסני. הדוגמה הבולטת ביותר של שלוש השנים האחרונות היא הברקזיט. בריטניה החליטה ביוני 2016 לפרוש מהאיחוד האירופי, בלי לדעת איך עושים את זה ומה זה אומר. שלוש שנים אחרי, ברור שזהו מהלך מסובך ביותר, אולי חסר פתרון, שהוויכוחים סביבו שיתקו את ממשלת בריטניה. אז מה עושים הבריטים כעת? עומדים לבחור בראש ממשלה שמוכן יהיה להוציא אותם מן האיחוד ללא הסכם.

הן בוריס ג'ונסון והן ג'רמי האנט, המתמודדים על ראשות המפלגה השמרנית והממשלה, מוכנים עקרונית לפרוש מהאיחוד בלי הסכם. כל התחזיות וההערכות מזהירות, שזה יהיה אסון חסר תקדים, תוהו ובוהו בבריטניה וגם נזק אדיר למדינות האיחוד. תורי ענק בנמלים, מחסור במזון ובתרופות, חשש ממהומות, פגיעה קשה בביטחון הפנים, אולי אפילו פגיעה במשפחת המלוכה - זוהי תמונת הקונצנזוס של פרישה ללא הסכם. ולמרות זאת, ג'ונסון והאנט מוכנים להפיל את בריטניה לתהום. איש אינו מבין מדוע ודומה שאיש לא יצליח למנוע זאת. מדינה חשובה - המשק החמישי בגודלו בעולם, מעצמה גרעינית, בעלת מושב קבוע במועצת הביטחון - מתאבדת בשידור חי.


תאריך:  28/06/2019   |   עודכן:  28/06/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קוצר ראות
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה, עורך-דין
28/06/19 13:08
 
וגם לא עובדים
28/06/19 15:14
 
בני בנקר
29/06/19 12:53
 
רק לא ביבי
30/06/19 10:08
2
פנחס
28/06/19 13:32
3
ישראל דו לאומית!!
28/06/19 13:54
 
חיים ומשה
28/06/19 15:37
4
עובד 1
28/06/19 15:38
5
לא נעים
28/06/19 16:09
6
באום
28/06/19 18:23
7
תיקון עובדה !
28/06/19 18:47
8
כולם יהנו
28/06/19 19:10
9
אלטע קאקער
29/06/19 23:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בריטניה פורשת מהאיחוד
מה חושבים באירופה על בוריס ג'ונסון, המועמד המוביל להחליף את תרזה מיי בראשות ממשלת בריטניה? לא יותר מדי טוב, משיב אקונומיסט. כמה מהעיתונים החשובים ביבשת סבורים, כי יהיה מדובר באסון – לא פחות. מאמר מערכת בעיתון הצרפתי לה-מונד מנה את שגיאותיו, פליטות הפה שלו, כשלונותיו ושקריו. הנדלסבלט הגרמני סבור שהוא יהיה קטלני לבריטניה. כמה פרשנים משווים אותו לדונלד טראמפ, והם לא מתכוונים להחמיא בכך.
27/06/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
דיילי טלגרף מתאר את עמדותיהם של בוריס ג'ונסון וג'רמי האנט בסוגיית הברקזיט הבוערת, כמו גם בכמה נושאים אחרים שעל סדר היום – וגם מי תומך בהם וכיצד יתקפו זה את זה, ואיזה תפקיד ימלאו בנות-זוגם
24/06/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
המועמד המוביל לראשות המפלגה השמרנית וממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מסרב להסביר מדוע שכנים הזעיקו את המשטרה לביתו שבלונדון בסוף השבוע (21.6.19), לאחר מריבה לילית קולנית בינו לבין בת-זוגו, קרי סימונדס.
23/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בוריס ג'ונסון וג'רמי האנט יתמודדו על הנהגת המפלגה ועל ראשות הממשלה, במקומה של תרזה מיי. ההתמודדות תהיה בין 160,000 חברי המפלגה, וראש הממשלה החדש צפוי להיכנס לתפקידו ב-22.7.19.
20/06/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בוריס ג'ונסון שוב מחזר. במשך חודשים הוא פעל בצורה שיטתית מול חברי הפרלמנט מהסיעה השמרנית, ושידל אותם לבחור בו כמנהיג המפלגה וראש הממשלה. מסיבות שתייה אורגנו למי שרצו להתרשם במישרין מהקסם שלו. אם זה לא הספיק, חברי פרלמנט הססניים הוזמנו לארוחת ערב. חלק ממתנגדיו שינו את עמדתם, ואחד מהם הסביר: "זמנים נואשים, צעדים נואשים".
20/06/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   בריטניה פורשת מהאיחוד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
מיי עשויה להתפטר כבר בימים הקרובים  /  איתמר לוין
מיי תודיע בחודש הבא על מועד פרישתה  /  איתמר לוין
הבחירות המקומיות בבריטניה: מיי הובסה  /  איתמר לוין
"אופייני לבוריס: ירייה ברגל"  /  איתמר לוין
הבטחות ריקות במשבר הברקזיט  /  איתמר לוין
עשרה מועמדים להחלפת מיי  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il