בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
ריכוז ממצאים - היוון עלויות אשראי
|
סגל הרשות בחן, במדגם שכלל ארבעה תאגידים מדווחים את היבטי ההכרה, המדידה, ההצגה והגילוי של היוון עלויות אשראי לנכסים כשירים, בהתאם לתקן חשבונאות בינלאומי 23
ביום 17 ביוני 2019 פרסמה יחידת הביקורת של מחלקת התאגידים ברשות ניירות ערך דוח ריכוז ממצאים בנושא היוון עלויות אשראי. סגל הרשות בחן, במדגם שכלל ארבעה תאגידים מדווחים את היבטי ההכרה, המדידה, ההצגה והגילוי של היוון עלויות אשראי לנכסים כשירים, בהתאם לתקן חשבונאות בינלאומי 23 (להלן: "התקן" או "IAS23"). להלן עיקרי הסוגיות שעלו במסגרת ממצאי הביקורת: - מועד תחילת היוון עלויות אשראי: במסגרת הביקורת עלה כי חברה אשר השיגה שליטה בחברות פרויקט העונות להגדרת נכס כשיר, היוונה עלויות אשראי שהתהוו בגין הפרויקטים (אשראי ספציפי ולא ספציפי לפי העניין) טרם מועד השגת השליטה. לעמדת סגל הרשות, היוון עלויות אשראי קודם למועד השגת השליטה בחברות הפרויקט, ולמעשה טרם המועד שהחל ממנו קיים בדוח על המצב הכספי נכס כשיר, אינו עולה בקנה אחד עם דרישות התקן.
- נאותות היוון הפרשי שער בגין יתרות ספקים: היוון עלויות הפרשי שער הנובעות ממטבע חוץ לנכס כשיר אפשרי במידה ואותן עלויות נחשבות כתיאום לעלויות הריבית. עיקרון התקן בעניין זה הוא שהפסדים או רווחים המהווים תיאום לעלויות ריבית, ועל כן כשירים להיוון, כוללים פערי ריבית בין עלויות מימון שהיו נוצרות לו הישות הייתה לווה את הכספים במטבע הפעילות שלה, לבין עלויות המימון שנוצרו לה בפועל בעת שלוותה כספים במטבע זר. כלפער אחר המיוחס להפרשי השער אך אינו עומד בעיקרון לעיל, מוכר בדוח רווח והפסד כהוצאה בתקופה השוטפת ואינו כשיר להיוון. סגל הרשות הדגיש לגבי יתרות ספקים, אשר נלקחו לפרק זמן קצר מאוד, של כחודשיים בלבד, ואינן נושאות ריבית כלל, כי היוון עלויות הפרשי השער או הכנסות מהפרשי שער בגינן אינו עומד בקנה אחד עם העיקרון האמור לעיל בעניין זה.
- נאותות היוון הכנסות מהפרשי שער: עלויות אשראי עשויות לכלול, בין היתר, הפסדים או רווחים מהפרשי שער הנובעים מאשראי במטבע חוץ, במידה שהם נחשבים כתיאום לעלויות ריבית. התקן אינו מפרט שיטות לקביעת הפרשי השער הניתנים להיוון לנכס כשיר, ולכן חברות נדרשות בהפעלת שיקול דעת לצורך קביעת סכום הפרשי השער הכשירים להיוון. לעמדת סגל הרשות, העיקרון המרכזי של התקן, כפי שגם מקבל ביטוי בדיוני ה-IFRIC ובספרות המקצועית, הוא שהפסדים או רווחים המהווים תיאום לעלויות ריבית, ועל כן כשיריםלהיוון, כוללים פערי ריבית בין עלויות מימון שהיו נוצרות לו הישות הייתה לווה את הכספים במטבע הפעילות שלה, לבין עלויות המימון שנוצרו לה בפועל בעת שלוותה כספים במטבע זר. כל פער אחר המיוחס להפרשי השער אך אינו עומד בעיקרון לעיל, מוכר בדוח רווח והפסד בתקופה השוטפתואינו כשיר להיוון. בהתאם לעמדת סגל הרשות, חברה נדרשת לחשב תקרה או רצפה כלשהם לצורך היוון הפרשי השער הכשירים להיוון לנכס כשיר .כמו-כן, במקרים בהם לטענת החברה לא קיימת חלופה למימון נכס כשיר, שאינה כוללת הלוואה במטבע חוץ, על החברה להפעיל שיקול דעת ולקבוע שיטה ראויה אחרת שתיושם בעקביות, הן אם מדובר ברווח והן אם מדובר בהפסד מהפרשי שער.
- אופן חישוב ממוצע עלויות שהושקעו בנכס הכשיר: אחת מחברות המדגם נהגה לחשב את עלות הנכס הממוצע בהתאם לאומדן, תחת ההנחה שההוצאות בגין הנכס מתפלגות באופן שווה על פני הרבעון, חלף שקלולן ממועד הוצאתן בפועל. במסגרת הביקורת הובהר לחברה על-ידי סגל הרשות כי שימוש באומדן בשל שיקולי עלות תועלת אפשרי, אולם עליו להיות סביר, להתבסס על מידע מהימן וכן להתעדכן אם חלו שינויים בנסיבות עליהן הוא מבוסס. במקרה אחר, עלה כי אחת מחברות המדגם לאכללה עלויות אשראי לא ספציפי שהוונו בתקופות קודמות, כחלק מחישוב ממוצע עלויות שהושקעו בנכס הכשיר וזאת באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות התקן.
להרחבה מצ"ב קישור לדוח הביקורת כפי שפורסם על-ידי רשות ניירות ערך.
|
תאריך:
|
03/07/2019
|
|
|
עודכן:
|
03/07/2019
|
|
KPMG סומך חייקין
|
ריכוז ממצאים - היוון עלויות אשראי
|
|
הפרלמנט האירופי שנבחר במאי השנה התכנס (יום ג', 2.7.19) לישיבתו הראשונה. להלן סקירה על הרכבו.
|
|
|
הישראלים יוצאי האתיופים אינם עדה. לנוחותה של התקשורת היא כן עדה. הם אתיופים, או בני העדה האתיופית. העדה מפגינה. העדה כואבת. מנהיגי העדה מתכנסים. העדה האתיופית מתגאה בבן שעלה במדרגות הקצונה. בבת שהייתה לחברת כנסת.
|
|
|
האם השנתיים הארורות, אחרי בית הספר היסודי, שבראשונה שבהן, נאלצתי לוותר, על החלום ללמוד בתיכון, והלכתי ללמוד בבית ספר לפקידות, ושם עברה עלי שנה קשה ומתישה, ואחריה, שנה ריקה, מבוזבזת ומחניקה, שנה שבה לכאורה, סיימתי את הלימודים ואין יותר בית ספר, אין מבחנים ושיעורים, כי צנחתי לעולם המבוגרים, והשיממון אחרי העבודה, לא הפסיק להכות בי ולהלום, על שפספסתי את התיכון. תחושת ההחמצה, שעלי נחתה, גרמה לי להרגיש נחותה והגעתי להחלטה, לא לתת לתשוקה, שבערה, להיחנק. עלי להיאבק, לא לדשדש, ולא להשלים עם מה שיש, כשבנות בגילי מתקדמות ולומדות ולהן תהייה "בגרות" והן תגענה לפסגות, ועבורי היעדר הסיכוי להגיע ל"בגרות", גרם לי להרגיש זרות ולהיעדר קבוצת שייכות.
|
|
|
כמה פעמים עוסקים ספרי המוסר והקבלה והרוחניות, בכסף או בענייני נשים? יכול להיות שגדולי המוסר והרוחניות לא התעניינו בכל אלו, אבל מה נעשה אנחנו? הספרים הקדושים עוסקים בהמון בעיות ואיש לא עוסק בבעיות שלי... אריסטו אמר, וציטט אותו הרמב"ם, שחוש המישוש חרפה הוא לנו. אבל מה לעשות, אם החרפה הזו מעניינת אותי. יש לי מה לקרוא על זה? כל ספרי המוסר והרוחניות הפנטסטיים שיש לנו, על מדף היהדות, ועל מדף הרוחניות, ובבתי המדרש ובמדרשות ומכינות, הם פנטסטיים, אבל למחלות שאנחנו לא חולים בהם, זאת הפעם. הבעיות שאנחנו חיים איתן יום וליל, בהן הספרים היקרים הללו, לא עוסקים, כי הם שייכים בעיקרם לעידן, שהיה ואיננו. יש כאלו שמציק להם אם לקדוש ברוך הוא יש דמות הגוף, או איפה אלוהים, או מה יהיה בסופו של האגו, אבל מה שלא נותן לישון בלילה, לעיתים קרובות אלו דברים אחרים בתכלית.
|
|
|
אם לא יתרחש הלא צפוי, כי אז נתייצב שוב (על כורחנו יש לומר) מאחורי הפרגוד, שם נצטרך להכריע בשנית את עתידנו הפוליטי, בתוך פחות מארבעה חודשים. מעניין במיוחד מה שמתרחש בשמאל שם הכל רוחש בוחש בתוך עיסה דביקה וצפופה שטעם וריח טובים לא ממאפייניה.
|
|
|
|