תוך זמן קצר, שינה פרץ את עמדותיו פעמים. אין דבר יותר נעלה מהתנצלות ומהכרה בטעות, אך לא כשעושים זאת כדי להתחנף לדעת הקהל ולהמון המוסת.
בראיון ל
דנה ויס טען פרץ שהוא מאמין בטיפולי ההמרה ושהוא אפילו עשה זאת לתלמידיו (לא ברור אם הוא טיפל בנערים בעצמו או רק ליווה אותם בזמן התהליך), כמו-כן, הוא קבע בהזדמנות אחרת שההתבוללות של היהודים בעולם היא כמו שואה שניה. השר חזר בו משתי הקביעות הללו בגלל חשש מזעם ההמון ולא בגלל שינוי אמתי שחל בעמדותיו.
טיפולי המרה
אינני מכיר את טיפולי ההמרה מקרוב, וקשה לי לחלק להם ציון. ייתכן שלא כל אדם הנמשך לבני מינו, מסוגל להמיר את נטייתו ושיש כאלה (על-פי האמונה היהודית) שצריכים להתאפק כפי ששאר הגברים נאלצים להתאפק כשמתחשק להם לשפוך זרע לבטלה וכפי שלהבדיל אלפי הבדלות, פדופיל צריך להתאפק כשמתחשק לו לאנוס ילדה קטנה (ישנן דעות שגם הנטייה שלו מולדת).
יש גם כאלו שלא נולדו עם נטייה יוצאת דופן, וסתם לא הולך להם עם בנות ולכן הם נאלצים להימנע מתאוותם. על-פי ההשקפה הדתית כל אחד מאתנו נדרש להתמודד מול ניסיון כזה או אחר וידוע שלא חסרים אתגרים קשים לאף אחד מאתנו.
אינני מכיר מקרוב את טיפולי ההמרה כדי להביע דעה חד-משמעית לגבי יעילותם, אך אין לי ספק שיש הבדל עצום בין אלו שעוברים טיפולי המרה מרצון בשל אמונתם העזה בתורה ובחוקיה לאלו שעוברים טיפולי המרה בגלל הפחדות או בגלל לחץ חברתי או משפחתי.
סביר להניח שאלו שנפגעו מטיפולי ההמרה לא היו שלמים עם התהליך מלכתחילה ולכן השיב הרב לדנה ויס בחכמה כשסיפר לה כיצד הוא מחבק נערים שפונים אליו עם הסוגיה הזו וכיצד הוא מנסה לברר איתם היכן הם עומדים ומשאיר להם ורק להם את ההחלטה הסופית בעניין.
אני נוטה להאמין לגרסתו הראשונה של הרב הטוען שיש לו ניסיון חיובי עם טיפולי ההמרה, אך אינני מאמין לגרסתו השנייה שהשתנתה ב-180 מעלות רק בגלל הלחץ הציבורי שהופעל עליו ורצונו להישאר שר החינוך של כולם.
מעניין איך מרגישים אלו שעברו את הטיפול בעידודו של הרב, השומעים כיצד הוא מודה כעת שהוא נהג בהם באופן שאינו מוסרי. האם שר החינוך חשב עליהם כששינה את דעתו בפומבי? האם הוא פנה אליהם אחד אחד בשיחה טלפונית ואמר להם לא להתייחס לדבריו שנועדו לתקשורת בלבד?
שואה שנייה
ידועה הטענה בעולם הדתי שהשואה שהתרחשה בזמן מלחמת העולם השנייה היא שואה גשמית, בעוד ההתבוללות ההמונית היא שואה רוחנית. רבים מחשיבים את השואה הרוחנית כאסון כבד יותר מהשואה הגשמית, כי בשואה הגשמית איבדו היהודים בעיקר את גופם שנועד לכתחילה להתקיים בעולם זה בלבד, בעוד שבשואה הרוחנית, פוגעים היהודים בנשמה הקדושה לנצח נצחים, ולהמחשת העניין, קראתי פעם על אמא לילד קטן שנחטף על-ידי הגויים באחד מהדורות הקודמים, שהתפללה שבנה ימות במהרה, כדי שיספיק להגיע לשמים כיהודי ולא כאדם מומר.
הביטוי "שואה רוחנית" בהקשר להתבוללותם של היהודים, אינו ביטוי מקורי שהרב פרץ המציא, וכאדם דתי העומד בראש רשימה דתית הוא אינו יכול לטשטש את השקפת עולמו המבוססת על התורה שבשמה קיימת המפלגה שהוא עומד בראשה. הוא יכול להביע צער על כך שאנשים נפגעו מדבריו, אך הוא אינו יכול להסתיר את דעתו האמתית ולגרום לאנשים לחשוב שנפלטו לו כביכול, מילים מטופשות באקראי.
אין לפרץ מקום בפוליטיקה
תוך זמן קצר חזר בו הרב מהכרתו בטיפולי ההמרה, ומהתבטאותו לגבי שואת ההתבוללות. מחאת ההמונים כנראה לא ידעה להעריך את הכוח הרב שלה מול מנהיג
הבית היהודי חסר עמוד השדרה.
אילו הם היו מודעים לכוחם להשפיע עליו, הם לא היו מסתפקים במחאתם לגבי טיפולי ההמרה והם היו תוקפים אותו באותה העצמה גם על התבטאותו באותו ראיון עם דנה ויס לגבי שאיפתו לבטל את אוסלו ולשלוט בחזרה על כל השטח שנמסר מבלי להעניק לנכבשים
זכות הצבעה לכנסת.
רעש המוני המלווה בצעקות: "אפרטהייד!!", עשוי היה להוביל את שר החינוך להתנצלות שלישית, ואם היו נשמעות עוד צעקות, ייתכן שהוא היה מתיר נשואי תערובת בין יהודים לגויים ומשנה את דעתו לגבי מכירת חמץ בפסח ולגבי פתיחת חנויות בשבת באופן המוני (בשם השוויון כמובן). אולי הוא גם היה מוריד בסופו של דבר את הכיפה כדי לא להיראות פרימיטיבי וחשוך בעיניי ההמונים, אחרת, איך הוא יהיה שר חינוך גם של חילונים?
כל ההתנהלות של פרץ נעשית בשם ההתרפסות שלו לדעת הקהל ובשם הצורך שלו להיחשב כשר חינוך מחבק האוהב את כולם (חוץ מאת בוחריו). גם ההתנהלות המתנשאת שלו כלפי מפלגת "עצמה יהודית" נועדה למציאת חן בעיניי התקשורת וההמון. חשוב לו שכולם יבינו עד כמה הוא נחמד ולא קיצוני כמותם.
אין לפרץ מקום בפוליטיקה, ודאי שלא כראש מפלגה. הוא לא עומד בלחץ ואהדתו של
בני גנץ אליו הופכת אותו לחשוד פי כמה בעיני. אינני סומך עליו.