|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
נתנ יהו. דורש התנצלות [פלאש 90] גיא פלג. פרסום שגוי

בניגוד לפרסום הסנסציוני בערוץ 12

פגישת פילבר-אלוביץ לא מפלילה <br>את נתניהו באישור מיזוג בזק-yes

חקירת המשטרה התמקדה בחשד לפיו נתניהו סייע לאלוביץ' לקבל היתר למיזוג בזק-yes כתמורה לפרסומים אוהדים בוואלה בידי המשטרה והפרקליטות אין ראיות מוחצות נגד נתניהו בתיק 4000 הפרסום בערוץ 12 על "פסגת התאנים והיין" נועד לתמוך בחשדות אלא שהפרסום הנ"ל סותר את העובדות: מיזוג בזק-yes בוצע ביוני 2015; ואילו הפגישה של שלמה פילבר בביתו של אלוביץ' התקיימה בחול המועד סוכות ביום 29.09.15 ועסקה במאמץ מצד משרד התקשורת לגייס את בזק לפרויקט הסיבים האופטיים
31/08/2019  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשות נתניהו   |   תגובות
אלוביץ'. פגישה בביתו עם תאנים ויין [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מנדלבליט. איבד שליטה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הקרב הגדול בעיצומו. ערוץ 12 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ולהפך. כל צד מאשים את זולתו במעשים פסולים: נתניהו מאשים את העיתונאי גיא פלג בפרסומים סלקטיביים ומגמתיים מתוך חומרי החקירה, במגמה להשפיע באופן פסול על הציבור ולהביא לחילופי שלטון; ואילו ערוץ 12 ופלג מאשימים את נתניהו ומקורביו בהסתה חמורה נגדם, שהולידה לטענתם איומים על פלג. המאבק גולש גם לכלי תקשורת אחרים - שרובם מצדדים בערוץ 12, וממהרים להעתיק את פרסומיו של פלג כזה ראה וקדש, כולל הפרסום בערב שבת (30.08.19) בדבר "פסגת התאנים והיין" - בלא בדיקה ובקרה ובלי אחריות, כביכול; וגם למתקפה מצד יריביו של נתניהו במערכת הפוליטית, המנצלים את הפרסומים השליליים כדי להשחיר את שמו ודמותו בפני ציבור הבוחרים.

החובה לדייק ולתקן
החשיפה של גיא פלג - "פסגת התאנים והיין"


הסיכונים של נתניהו

הקרב הגדול יימשך, קרוב לוודאי. חומרי החקירה בפרשות נתניהו, ובמיוחד בתיק 4000, עשויים לפרנס את כלי התקשורת עוד זמן רב. קל וחומר בימים שנותרו עד הבחירות לכנסת ביום 17.09.19. העובדה שבידי המשטרה אין ראיות מוחצות נגד נתניהו בתיק 4000, אין בה כדי להמעיט בסיקור התקשורתי. שכן, תיק זה כולל שמות גדולים ופגישות וכסף גדול, המשמשים כחומרי בעירה לתקשורת. הסיכוי לעצור את הפרסומים מתוך חומרי החקירה בדרך של פנייה לערכאות - ובכלל זה עתירה שהגישה תנועת הליכוד ליושב-ראש ועדת הבחירות כדי שיוציא צו מניעה - מזערי, אם בכלל. היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שעיכב מסירת חומרי החקירה ערב הבחירות הקודמות, על-מנת שלא ישמשו לרעה לתעמולת בחירות אסורה, איבד שליטה. למרות הדרישות מצד נתניהו ואנשיו לחקור מי הדליף את חומרי החקירה, הוא נמנע מפעולה (חקירה כזו עכשיו משולה לריצה אחרי הרוח, י.י.).

המאבק מצד נתניהו ואנשיו אמור להתמקד בעמידה על הפרטים, בעשיית מאמץ להפריך את החשדות; וכן-כן - גם בהוקעה ובתקיפה ציבורית ותקשורתית של עיתונאים המפרסמים בדותות. אם לא יצליח נתניהו להקים סביבו צוות מקצועי ויעיל יותר - שיוכל להשיב מלחמה בתקשורת, ולהגיב במהירות, הוא עלול להגיע לשימוע כשהוא מוכה וחבול וחלש יותר, ולמצוא עצמו, בעתיד הלא רחוק, בסחרור מסוכן שעלול לפתות אפילו את שופטיו בעתיד - להרשיעו גם בעבירות שלא ביצע.

השגיאה של גיא פלג וערוץ 12

העובדה שאנו מצויים ערב בחירות לכנסת, מחייבת את כלי התקשורת בזהירות יתרה. טעות קשה עלולה לגרום נזק בלתי הפיך, גם אם יפורסם תיקון לאחר מכן. בנסיבות אלה, מצופה מכלי התקשורת לפעול באופן מקצועי יותר ולדייק בעובדות. לפרסם רק אחרי בדיקה כפולה ומכופלת. ואם התגלתה טעות (אנושי לטעות, י.י.), לתקן במהירות האפשרית.

לא כך נהגו בערוץ 12, לאחר שהוכחו בגלל פרסומם בעניין עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר (שהעיד שהוא לא ראה כאסון לאומי באישור בקשותו של אלוביץ'; פלג פרסם הפוך - כאילו פילבר אמר שראה בזאת כאסון לאומי). ערוץ 12 הוסיפו חטא בכך שלא פרסמו התנצלות ראויה - גיא פלג פרסם התנצלות רק בפני פילבר, למרות שהנפגע המרכזי הוא נתניהו.

השגיאה הקודמת שעוררה ביקורת חריפה נגד ערוץ 12 לא הובילה את עורכי הערוץ לבצע עבודה מדויקת יותר בערוץ ובאתר מאקו המתעד את פרסומי הערוץ. לראיה: הפרסום השגוי בחדשות השבת (30.08.19) בדבר תוכנה של פגישת "פסגת התאנים והיין". הפעם מדובר בעניין מהותי יותר, עובדתי, עליו לא יכולה להיות מחלוקת. נבהיר זאת להלן.

הפגישה
הכיתוב שפורסם בערוץ 12 בדבר הפגישה והדיווח לבוס

חקירת המשטרה התמקדה כאמור בחשד לפיו נתניהו סייע לאלוביץ' - משיקולים זרים, לקבל היתר למיזוג בזק-yes, כתמורה לפרסומים אוהדים באתר וואלה. הפרסום בערוץ 12 על "פסגת התאנים והיין" בין בעל השליטה דאז בקבוצת בזק, שאול אלוביץ', לבין מנכ"ל משרד התקשורת דאז, שלמה פילבר, שנערכה בסתר כביכול בביתו של אלוביץ' בשכונת צהלה בתל אביב, נועד לתמוך בחשדות.

- הטענה של ערוץ 12 / מאקו:

"בפגישה פילבר ואלוביץ' דנו בביטול ההפרדה המבנית בעסקת איחוד יס ובזק. צעד זה היה אמור להכניס למיליארדר מיליוני שקלים. על הפגישה נודע לחוקרים בגלל שבסיומה פילבר התכתב בווטסאפ עם אלי קמיר, יועצו של שאול אלוביץ'".

- העובדות

הפרסום/הטיעון הנ"ל סותר את העובדות: מיזוג בזק-yes בוצע בחודש יוני 2015 ואף דווח רשמית על-ידי חברת בזק, הרשומה למסחר בבורסה בתל אביב; ואילו הפגישה של שלמה פילבר בביתו של אלוביץ' התקיימה בחג הסוכות ביום 29.09.15 ועסקה במאמץ מצד משרד התקשורת לגייס את קבוצת בזק לפרויקט הסיבים האופטיים. משרד התקשורת ראה בפרויקט זה, וזה המצב גם עתה, כאחד הפרויקטים הטכנולוגיים הגדולים הנחוצים לישראל. פילבר השקיע בזאת רבות, וערך פגישות אישיות לא רק עם בעלי/בכירי בזק, ובהם אלוביץ', אלא עם חלק ניכר מהשחקנים בתחום זה, כולל עם בכירי HOT, פרטנר וסלקום, וכן עם ראשי תאגידים זרים שרכשו ניסיון בהנחת סיבים אופטיים.

יתרה מכך: כדי להצביע על שחיתות מצד נתניהו ומעשים פסולים המסבכים לגישתו את נתניהו בתיק 4000 - הסתמך פלג לצורך הפרסום בערוץ 12 על ההתכתבות בווטצאפ בין קמיר לפילבר; וכן על תוכנו של פתק שנמצא בחיפוש שנערך בעיצומה של החקירה בביתו של ניר חפץ (שסיפק ייעוץ בסתר לאלוביץ'), שבו נאמר בהקשר להבנות שהושגו באותה פגישה: "זה מה שסוכם עם מומו" (שלמה פילבר, י.י.). דא-עקא, גם בהתכתבות וגם באותו פתק לא נאמר ולו חצי מילה על פגישה בעניין מיזוג בזק-yes. כי האמת הפשוטה, המפריכה את הטיעון נגד נתניהו, היא: הפגישה התקיימה בחול המועד סוכות 2015 (29.09.15) - שלושה חודשים ויותר לאחר שניתן ההיתר למיזוג בזק-yes.

לבוא לבוס?
הכיתוב שפורסם בערוץ 12 - "לבוא" לבוס?

אחת השאלות שנבחנו שוב ושוב על-ידי המשטרה, היא: מה אירע באמת בפגישה בין פילבר לאלוביץ': האם היא נערכה על דעתו ו/או בידיעתו של נתניהו מתוך כוונה להעניק לאלוביץ' הטבות, כתמורה לדיווחים אוהדים באתר וואלה (שבבעלות קבוצת בזק); ואילו דיווחים, אם בכלל, קיבל נתניהו מפילבר, לאחר הפגישה.

- הטענה של ערוץ 12 / מאקו:

העיתונאי גיא פלג יצר בפרסומיו מצג, לפיו הפגישה בביתו של אלוביץ' - שנעשתה בסתר, כביכול, נועדה לקדם אישור עסקת מיזוג בזק-yes, וכי היא תואמה עם נתניהו, וגם דווחה לו, ולראיה: ההתכתבות בין אלי קמיר, יועצו של אלוביץ', לבין שלמה פילבר.

קמיר: "הבנתי משאול שהייתה לכם פגישה טובה".

פילבר: "התקדמנו, יש הבנות בכפוף לאישור הבוס... הייתה פגישה טובה והיין היה מצוין. זה הגיע עם תאנים ענבים וגבינה – דליקטס!".

קמיר: "תענוג אמיתי. עכשיו כשאני מכיר את הסיכום יש פה הזדמנות אמיתית לבוא לבוס שלך עם בשורה אמיתית".

- העובדות:

א) הפגישה לא עסקה בבקשת אלוביץ' למיזוג בזק-yes, אלא, כאמור, בפרויקט הסיבים האופטיים. פרויקט בסדר-גודל של מיליארדים טעון, בסופו של דבר, אישורו של הקודקוד. הצד המעוניין והפעיל ביותר היה דווקא משרד התקשורת, ושלמה פילבר בראשו בתפקידו כמנכ"ל, שניסה לקדם את חזונו/תוכניתו האסטרטגית של נתניהו: לשדרג את רשת האינטרנט לסיבים אופטיים, כך שכל גולש יוכל לקבל אינטרנט במהירות עצומה. ניסיון קודם להוציא אל הפועל פרויקט זה, באמצעות חברת החשמל - יחד עם חברה זרה וכמה חברות בישראל, נכשל. המעורבים בניסיון הקודם הפסידו יחד מאות מיליוני ש"ח;

ב) באותה פגישה ניסה פילבר להשפיע על אלוביץ' ולגייסו, באמצעות קבוצת בזק, להשקיע מיליארדי ש"ח בפרויקט הסיבים האופטיים. אלוביץ' התנה זאת, מטבע הדברים, בתמורות מסוימות, שנדחו מאוחר יותר.

ג) ערוץ 12 הציג באופן שגוי חלק מהתכתובת בין קמיר לפילבר:

  • ערוץ 12 שידר מדברי קמיר, כביכול: "עכשיו כשאני מכיר את הסיכום יש פה הזדמנות אמיתית לבוא לבוס שלך עם בשורה אמיתית" (ההדגשה שלי, י.י.);

  • האמת היא: קמיר אמר - "עכשיו כשאני מכיר את הסיכום יש פה הזדמנות אמיתית לבוס שלך לבוא עם בשורה אמיתית" (ההדגשה שלי, י.י.).

  • ההבדל תהומי: הדיווח השגוי של ערוץ 12 נועד ליצור מצג לפיו פילבר אץ-רץ מהפגישה עם אלוביץ' לדווח לנתניהו, דבר שמוכיח לכאורה את הקשר הפסול בין נתניהו לאלוביץ' שנעשה בסתר באמצעות פילבר; ואילו הנוסח הנכון הנובע מההתכתבות מעיד על-כך שעתידה בהחלט להיפתח האפשרות בפני נתניהו (אם בזק תיקח על עצמה את ההובלה של הפרויקט), כראש הממשלה באותה עת, לבוא עם בשורה אמיתית לציבור - אם אכן יתממש חזונו לקידום פרויקט הסיבים האופטיים. המדובר כידוע בפרויקט שהוגדר על-ידי הממשלה כפרויקט לאומי.

העדות שלא פורסמה

ערוץ 12 פרסמו חלק קטן מתוך עדותו של פילבר במשטרה, עדות שכללה התייחסותו לתכתובות שצויינו לעיל בינו לבין אלי קמיר. דא-עקא, במקרה או לא, ערוץ 12 "דילגו" על חלק אחר מעדותו של פילבר, שניתנה לאחר שחתם על הסכם עד מדינה. באותה עדות אמר דברים המרחיקים את החשד מנתניהו. כמו-כן הם התעלמו מעדויות של אלי קמיר ושל אלוביץ' - אולי לא היו בידיהם - שציינו כי הפגישה עסקה בפרויקט הסיבים האופטיים ולא במיזוג בזק-yes.

להלן שתי שאלות ושתי תשובות של פילבר המדברות בעדן:

חוקר: ״אין לך שום הנחיות, שום דיבור נוסף עם ראש הממשלה על זה, שום הכוונה נוספת מראש הממשלה בעניין בזק?״

פילבר: ״לא היו הנחיות נוספות... לא דיברתי עם ראש הממשלה על זה״.

חוקר: ״אבל אתה מדבר איתו כל התקופה הזאת?״

פילבר: ״לא בנושאים האלה של בזק״.

תוצאה פסולה


הנה-כי-כן, ערוץ 12 שגה בפרסום. חובת עורכי הערוץ - אם לא כלפי נתניהו אזי כלפי הציבור, לתקן ולהבהיר ולהעמיד דברים במקומם. חובתו של גיא פלג, שהוא בעיני עיתונאי חרוץ ומוכשר, לפעול לאלתר ולתקן את הפרסום השגוי. שאם לא כן, תינתן גושפנקה לטענות נתניהו ואנשיו: שיקולים זרים מנחים את עורכי ערוץ 12 ואת גיא פלג.

תאריך:  31/08/2019   |   עודכן:  01/09/2019
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פגישת פילבר-אלוביץ לא מפלילה את נתניהו באישור מיזוג בזק-yes
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לחקור בשיטות שב"כ
31/08/19 13:21
 
משה דב
4/09/19 11:14
2
מגיב ותיק
31/08/19 13:49
3
דני התמים
31/08/19 14:28
4
סיירוס
31/08/19 15:12
 
דני התמים
31/08/19 15:48
5
מיכל מירושלים
31/08/19 15:21
 
מיכל, קראי בקשה
1/09/19 04:36
6
ישמעאל
31/08/19 15:28
7
עיתונאי הגון וישר
31/08/19 16:11
 
אריה נוי
31/08/19 16:15
 
תודא
31/08/19 16:51
 
חיים ומשה
31/08/19 17:00
 
דני התמים
31/08/19 17:24
 
ישמעאל
31/08/19 18:32
8
באום
31/08/19 16:16
9
קורא ותיק
31/08/19 18:24
10
חחחחש
31/08/19 18:30
11
אזולאי
31/08/19 18:45
12
העם איתו. חרף NIF
31/08/19 19:23
13
אע
31/08/19 20:36
 
NIF,TIDES וכו'
1/09/19 00:15
14
לורשן
31/08/19 21:11
15
מייק
1/09/19 06:47
16
מייכאל
1/09/19 12:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
הכל לא בסדר. לצערנו אנו חיים בתקופה של עיתונות נמוכה, עיתונות חשוכה, למעט האתר הזה, News1 אשר אין לי כל קשר אליו פרט לעובדה שהוא נותן במה להגיגי.
לאיילת ולנפתלי בכינון ישיר
29/08/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
לגיא פלג יש השנה שורה של פרסומים חושפים בפרשיות הפליליות האופפות את בנימין נתניהו. (גם לאביעד גליקמן הישגים). הלילה היה פלג בשיאו. הוא הביא את העדות של שלמה (מומו) פילבר על ההוראות שקיבל מביבי כיצד להעביר 1.8 מיליארד שקל (!) מכספי הציבור לידי טייקון התקשורת שאול אלוביץ, שיפרסם עליו דברים מחמיאים באתר וואלה. וואו, איזו שמאלן, לא, גרוע מזה, איזה סמולן הוא פילבר שהיה פעם "הבן יקיר" בפמליית נתניהו.
28/08/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
התנועה לטוהר המידות מבקשת (יום ד', 28.8.19) מבית המשפט העליון להורות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להחזיר 300,000 דולר שקיבל מבן-דודו, נתן מיליקובסקי. עוד מתבקש בג"ץ להורות לנתניהו לשלם לאוצר המדינה את שווי החליפות שקיבל במתנה מידידו ספנסר פרטרידג'.
28/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
תקרית חריגה בטיסת ראש הממשלה לאוקראינה: רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, זעמה (יום א', 18.8.19) לאחר שסברה שהקברניט במטוס לא בירך אותה במערכת הכריזה. כך דווח בחדשות 12.
18/08/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת נתניהו-בזק  /  מי ומי  
חברי ועדת ההיתרים פורשים  /  איתמר לוין
שוב: אליעד שרגא לא ישלם  /  איתמר לוין
עו"ד חדש בצוות ההגנה של ראש הממשלה  /  מחלקה ראשונה
אכיפה בררנית לעבר מחנה אחד  /  ד״ר חיים משגב
שלכת  /  אברהם בנמלך
לשמר את הנורמה הפלילית לכאורה  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il