|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הקרב על הדמוקרטיה כבר כאן

כאן לא תמצאו מידה ולוּ מקרוסקופית של ביקורת עצמית כאן לא תראו ולא תשמעו את אלה המסוגלים להתעמת עם נבחרת השמאל השוצפת, קוצפת
11/09/2019  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
סגל. עלה תאנה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

האם המדיה והעולם המשפטי הכריזו מלחמה בנתניהו? האם מתפתח פוטש נגד ראש ממשלה מכהן? אני יודע שמצויים קוראים שירימו גבה: מה פתאום? אבל המציאות המטורללת הנשקפת והולמת באוזנינו הדוויות, אומרת שכך הדבר. נבחן תחילה את המדיה האלקטרונית והפרינט. הם, בהתנהלותם היומיומית, פועלים להקים, ליצור, מרחב מהדהד ומתעצם של "אנטי נתניהו". ראש החץ במערכה הזאת הוא הטריבונל הקבוע באולפן ששי (12).

מופע זה, הפך במהלך כל העשור האחרון לחזיון מופרך של משפט שדה לראש ממשלה, סורר, לטעמם, כזה המסרב להיות מאותרג על-ידי ראש המותב, אברמוביץ. הליהוק כאן קבוע ומהודק. הרמות מתוכננות להנחתה של קושמרו. פה קודש הקודשים של השמאל. הימין נפקד. איננו. עמית סגל המופיע כאן כסוליסט, הוא יותר בחזקת עלה תאנה (סלח לי, עמית, על הדימוי הזה), המכסה על ערוות הקולקטיביות הרעיונית הדורסנית.

כאן לא תמצאו מידה ולוּ מקרוסקופית של ביקורת עצמית (שהיא כאוויר לנשימה לתקשורת חופשית). כאן לא תראו ולא תשמעו את אלה המסוגלים להתעמת עם נבחרת השמאל השוצפת, קוצפת. אנשי תקשורת רהוטים ובקיאים כריקלין, ליבסקינד, אראל סגל. דורון כהן, יעקב ברדוגו, ד"ר גיא בכור, יואב יצחק, יעקב אחימאיר, ינון מגל, צבי יחזקאלי, נועם אמיר, אהוד יערי (נעדר באחרונה, מדוע? סר חינו?), אמיר אבגי, ועוד רבים וטובים (ויסלחו לי אלה שלא הוזכרו), מצויינים במקצועם, אינם בנמצא כאן. לכו---לם הכניסה אסורה. האש הפוליטית נגד נתניהו, חייבת להיות אש תמיד. היא חייבת הזנה קבועה. היא חייבת להמשך ולבעור.

עכשיו הוסיפו לכך את העולם המשפטי. החובר באופן הדוק למדיה, ככל שהדברים קשורים בנתניהו. פעם קראו לו "מערכת עשיית הצדק". ונזכיר כאן רק על קצה המזלג את המהלכים האחרונים של אותה מערכת והתמיהה המתעוררת לנוכח עמדותיה ההפכפכות בנושא המצלמות בקלפי. ומה צודק יותר ממצלמות בקלפי? שלוש פעמים שינה כב' השופט חנן מלצר את דעתו.

תחילה סבר שאין להכניס מצלמות לקלפיות. אח"כ אמר שכן אבל רק בתוקף חוק (אולי סבר שהממשלה לא תספיק להכינו), אח"כ חבר ליועץ המשפטי והודיע שוב על סירוב. במקביל חבר להם אביגדור ליברמן, פארסה עצובה מאוד מאוד בפני עצמה. תחילה הודיע ליברמן על הסכמה. ציטוט: "ישראל ביתנו" תמכה ותומכת באופן מוחלט בפיקוח על הבחירות ובהצבת מצלמות בקלפיות. אבל אנחנו תומכים בפיקוח אחיד בכל המקומות, גם אצל הערבים, גם אצל החרדים", הודעת ישראל ביתנו מיום 9.9.2019.

אח"כ ראה זה פלא, חזר בו ליברמן והתהפך ב-180 מעלות. בוועדה הצביעו חברי ישראל ביתנו נגד החוק ובכך אולי סיכלו את קבלתו. בעת כתיבת שורות אלו (יום ג'), הודיע נתניהו כי למחרת, ביום ד' (אתמול), אמורה הצעת החוק לחזור ולהיות מובאת להצבעה בכנסת.

במסגרת הקמפיין הכללי נגד נתניהו והליכוד, קיים מאמץ גדול גם ליצירת עורף של אנשי רוח קרי: אמנים לסוגיהם, אנשים מעולם הספרות (א.ב. יהושע, חבר במועצה הציבורית של בצלם. חתם את רשימת מרץ ב-2013), המוזיקה והמשחק (באחרונה גל חדש: מירי מסיקה, גל גדות, רותם סלע, וגם איתן זלאיט, איתן וליניץ). הכסף לכל ההתארגנויות הללו מצוי בשפע, מקרנות עלומות שמקורותיהן בחו"ל, הגיוס המתמיד, הבלתי נלאה של אנשים לארגון ולהקמה של "חברה אזרחית", המשלבת ומשתפת את המערכת המשפטית, זו שאימצה טלית של טהרנות משפטית מזויפת (היי! רות דוד מאחוריכם!), ושוב המדיה, שהיא ההופכת את כל אלה לאגרוף הממחיש לכולנו כי יש כוח המאפשר לצפצף בריש גלי על הממשלה ומוסדותיה.

הצעירים פונים ימינה

ואף על-פי כן ולמרות הכל הציבור, ובמיוחד הצעירים, פונים יותר ויותר ימינה. ממחקר שנערך ע"י ד"ר נועה לביא וד"ר אירית אדלר מהמכללה האקדמית ת"א-יפו, בפברואר 2019, התברר כי 64.3% מהצעירים הישראלים הצביעו למפלגות ימין, זאת כאשר בקרב בני ה-55-30 רק 54.9% הצביעו לאותן מפלגות ובקרב בני ה-56 ומעלה הצביעו 57.3% למפלגות הללו.

ההסברים של עורכי המחקר לממצאיו הינם בעיקר דמוגרפיים. אולם קיימת כאן מחלוקת, מאחר שהערכה זו מתעלמת לחלוטין מהאקלים הציבורי החדש, שנוצר בעקבות שינויים מעמיקים במערכת היחסים עם הרשות הפלשתינית. לכך התווספה ההקצנה ברחוב הערבי בישראל. דור הצעירים הנוכחי שלא מקבוצות המיעוטים, המצוי בתהליך ההשתלבות בחיים הציבוריים, נחשף לשינויים מהותיים בתפיסת העולם היהודית-ישראלית. בני ה-30-20 ראו לנגד עיניהם את מהלך ההינתקות מרצועת עזה (יוני - אוגוסט 2005). הינתקות שלא הביאה שלום. נהפוך הוא. הצעירים היו עדים לשפיכות הדמים שנוצרה בעקבותיה. תוצאותיה העגומות, כולל תפיסת השלטון בכוח על-ידי החמאס, כולל השפעתה על תושבי העוטף, לא נעלמו מעיניו.

עוד לפני כן עמדו לנגד עיניו תוצאותיהם, אף הן רוויות בדם, של הסכמי אוסלו והאינתיפאדות הראשונה והשנייה, שהביאו להרג מתמשך של יהודים ברחובות ישראל. כל האירועים הללו, הותירו את רישומם על הציבור ובמיוחד על הצעירים שבו. נוצר שינוי מעמיק בכל הקשור לתפיסת עולמם. לא בכדי מראים סקרי דעת הקהל כי קיים רוב ברור של גוש הימין מול גוש השמאל. כדי לבצע הערכת אמת, יש להפחית ממניין גוש השמאל-מרכז, העומד בעת כתיבת שורות אלו על 31 חכי"ם, את המספר הצפוי של חכי"ם ערביים (לפחות עשרה), שלבטח לא ישתלבו או יסרבו להשתלב בהסכמים קואליציוניים עתידיים של גוש זה. לפיכך ברור כי הליכוד וימינה יהוו נדבך מרכזי בכל קואליציה עתידית.

נסיון המדיה, בשיתוף פעולה עם מערכת 'עשיית הצדק', לטשטש עובדות אלו, להכשיר את הקרקע לחילופי שלטון בישראל, שלא באמצעים דמוקרטיים, נדון לכשלון.

ביטחון אנרגטי לישראל? לא מעניין את התקשורת

"חגיגה קטנה" לישראל. בשקט, כמעט בדממה, מתקרב פרויקט האנרגיה הגדול בהיסטוריה של ישראל, לנקודת הפתיחה - תחילת הפקה סדירה של גז בסוף השנה. לפני כשבוע הגיעו לחופי ישראל החלקים התפעוליים של האסדה (Topside) להפקת הגז. בקרוב הם יוצבו על רגלי האסדה שהגיעו והוצבו במקומם כבר בתחילת השנה. מדינת ישראל עושה צעד גדול נוסף לחיזוק ביטחונה האנרגטי, ולא פחות חשוב מכך, הדבר יאפשר להפסיק בהדרגה את השימוש בפחם. בכך תשתפר באופן משמעותי איכות האוויר בישראל ובמיוחד באזור שמחדרה צפונה.

ראוי לציין כי כבר במחצית הראשונה של 2019 נגבו כתמלוגים ממאגר תמר - 412 מיליון שקל. זהו שיא בפני עצמו (בעבור מחצית השנה הראשונה). בסך-הכל נכנסו לקופת המדינה מאז שהתחיל לפעול מאגר תמר מבחינת תמלוגים - 4.8 מיליארד שקל. זוהי שכבת המיסוי הראשונה בלבד (והקטנה מבין שכבות המס לאורך חיי המאגר). בעתיד ההכנסות הצפויות יהיו גבוהות יותר.

בנוסף, כבר היום מתווספים לסכום הזה כ-4-4.5 מיליארד שקל שנגבו באמצעות מס החברות. היקף המיסוי הכולל מפעילות הגז הטבעי בישראל כבר עומד על סכום מצטבר של כ-9 מיליארד שקל. ואי-אפשר שלא לשאול, היכן כל המקטרגים/ות? היכן כל חכמי הדור שהציעו להשאיר את הגז באדמה? היכן האחריות הציבורית של הנבחרות שלנו? הגברות מיקי חיימוביץ ושלי יחימוביץ, מדוע נאלמתן דום?

תאריך:  11/09/2019   |   עודכן:  11/09/2019
מרדכי ליפמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
בימי בחירות, ימים בהם אנו נדרשים להבחין, בין תעמולת בחירות ובין כל דבר אחר, האבחנה בין חדשות לתעמולת בחירות היא חיונית, כי תעמולת בחירות ברדיו ובטלוויזיה אסורה (למעט בחלונות הזמן המיועדים לכך כמוגדר בחוק).
השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי (ליכוד) מבהיר את כוונת ראש הממשלה, שהודיע על החלת ריבונות ישראלית בהתיישבות ביהודה ובשומרון, ואמר כי היא תחול רק בתחומי הישובים הישראלים אך לא מחוצה להם. במסגרת חבר-דיון בכינוס ה-19 של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) בבינתחומי הרצליה, אמר: "לפני שלוש שנים קיבלנו במרכז הליכוד החלטה פה אחד, להחיל את החוק הישראלי על ההתיישבות היהודית באיו"ש, דבר אשר נקרא היום סיפוח או החלת ריבונות לא מדובר על סיפוח בשטח בסגנון רמת הגולן או ירושלים, מדובר על 400 אלף תושבים שהחוק הישראלי לא חל עליהם, עובדה שבמשך 50 שנה מבטאת אנומליה.
10/09/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקרי ערוצים 11, 12 ו-13: כחול לבן 32; הליכוד 31; הרשימה המשותפת 11-9; ישראל ביתנו, ימינה 9; יהדות התורה 7; ש"ס 7-6; המחנה הדמוקרטי 6; העבודה-גשר 6-5; עוצמה יהודית 4.
10/09/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר על כוונתו להחיל את הריבונות הישראלית על היישובים הישראלים ביהודה ובשומרון, על בקעת הירדן וצפון ים המלח.
10/09/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
ערב הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, תכננו רשימת עוצמה יהודית ורשימת נעם להתמודד יחד ברשימה אחת. האיחוד בין השתיים, שבנושאים רבים אוחזים בגישות רעיוניות דומות למרות ההבדלים ביניהן, לא צלח בסופו של דבר, אך השתיים איחלו זו לזו הצלחה ונפרדו כידידות. יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הסביר כאילו מה שמנע את האיחוד היה סירובה של נעם לכך שברשימה ישולב חילוני, דבר שמבחינת עוצמה יהודית אינו בא בחשבון. אחר כך גם עלתה הטענה כאילו שילובה של אישה הוא שמנע את החיבור. אולם ל-News1 נודע כי סיבת הריצה הנפרדת היא אחרת.
10/09/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   גז טבעי  /  מי ומי  
המחנה הדמוקרטי: לאסור שידור ישיר של נתניהו  /  איציק וולף
48 אלף מצביעים חדשים נוספו מאז אפריל  /  איציק וולף
135 קווים חינם יתוספו ביום הבחירות  /  עידן יוסף
המודל ושברו  /  ציפי לידר
מדוע תוצאות הבחירות צפויות  /  אפרים הלפרין
נגד מצלמות  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il