|   15:07:40
דלג
  משה נסטלבאום  
משפטן מאחורי הכותרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מאחורי הכותרות

מי יהיה הפתעת הבחירות

טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון האם בן-גביר יהיה הפתעת הבחירות לאן נעלמו תשעה מיליון שקלים מקופת הליכוד? פילבר בוחר בזכות השתיקה הניצחון של העיתונאית שרון שפורר ועל תביעות השתקה עו"ד סיגל יעקבי כבשה את משרד המשפטים ומה הביא את הפרדסן יעקב סובול להציע חוק להגנת התפוז שייקרא על שמו
13/09/2019  |   משה נסטלבאום   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
ביום שלישי הקרוב יתפרץ הר הגעש [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

הוא היה ראש מטה וגזבר מערכת הבחירות של הליכוד בשנת 2015. עד היום הוא מסרב להסביר מה נעשה בתשעה מיליון שקלים שחרגו מתקציב הבחירות. שלמה (מומו) פילבר, בוחר בזכות השתיקה, ובליכוד לא יודעים איפה הכסף.

שרון שפורר, עיתונאית "המקום הכי חם בגהינום", זכתה בהישג משפטי מרשים. בתי המשפט בישראל, מתחילים לגלות את ערכן של תביעות השתקה, ומחקו את תביעת לשכת עורכי הדין נגדה.

שר המשפטים החליט לבצע מינוי מקורי במשרדו ולמנות את עו"ד סיגל יעקבי, כונסת הנכסים הרשמית, לממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים, אחרי שמינוי מקורב שלו לא צלח בגלל הבחירות. יעקבי היא ההפך הגמור מדוד האן, בן למשפחת עסקנים, שנכשל בשלושה תפקידים שבהם הוא התמודד, אחרי שסיים את תפקידו ככונס הנכסים.

יעקב סובול, אביו של הסופר יהושוע סובול, חי ונשם פרדסנות. ארכיון המדינה חושף הצעה מקורית של הפרדסן סובול ליושב-ראש הכנסת, שבה הוא מציע חוק שייקרא על שמו.

הפתעת הבחירות?
בחירות 1965. אל תשלח קולך לחלל...

איתמר בן-גביר הולך להיות כנראה הפתעת הבחירות. מי שלא רצה אותו במפלגתם של שקד בנט, הרב פרץ וסמוטריץ' יקבל את בן-גביר כנראה בכנסת הבאה בזכות קולותיהם של בוחריו. הסימנים לפיהם בן-גביר עומד לעבור כנראה את אחוז החסימה אינם מתבטאים רק בסקרים.

כשראש הממשלה נתניהו קורא במפורש שלא להצביע לבן-גביר, הוא יודע למה. אין סימן טוב יותר מזה שבן-גביר על הסוס, וראש הממשלה נתניהו עשוי מאוד להזדקק לתמיכתו. נתניהו מזהיר את בוחריו שמי שמצביע לבן-גביר, זורק קולות לפח, למרות שהסקרים האחרונים הראו שעוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה.

בן-גביר כראש מפלגה הוא בן-גביר אחר מאשר בן-גביר שהוא חבר ברשימה שבה גם שותפים אחרים. בן-גביר בכנסת כראש סיעה ינסה לכופף את ראש הממשלה, בתמורה לקולות שנתניהו יזדקק להם, כדי להרכיב ממשלה חדשה.

גם אם לבן-גביר לא יהיו קווים אדומים, לפחות מובטח לנתניהו שבן-גביר לא יחצה קו אדום ברור מבחינתו. הוא לא ייתן את קולו לגנץ, ולא לרשימה שגנץ או לפיד יעמדו בראשה. גם ראשי כחול לבן לא מעלים על דעתם שבן-גביר יכול להפוך לאחד השותפים בקואליציה בראשותם.

לבן-גביר אין צורך להצהיר שהוא לא יישב באותה ממשלה עם אביגדור ליברמן. ליברמן כבר הקדים אותו ואמר שלהערכתו הבחירות כבר הוכרעו, ו"גוש החרדים והמשיחיים מגיע ל-62-61 מנדטים". לדעתו של ליברמן, נתניהו יקים יחד עם בן-גביר ממשלה ימנית-חרדית צרה.

ליברמן מעריך בראיון לידיעות אחרונות של סוף-השבוע שהסיכוי למנוע הקמת ממשלה כזאת נמוך, ולדעתו תהיינה שוב בחירות בעוד כשנה וחצי, כאשר ממשלתו של נתניהו "תקרוס".

האם בנימין נתניהו יושב על הר געש שיתפרץ כשתפתחנה הקלפיות, כפי שמדמה זאת הקריקטוריסט מושיק לין בקריקטורה שמתפרסמת בראש הטור? הכל תלוי בשיעורי ההצבעה, בדפוסי ההצבעה ובזיופים, אם יהיו כאלה גם הפעם ביום הבחירות, בעיקר בקלפיות החרדים.

כל מערכת בחירות התאפיינה תמיד בכך שגם מי שהלכו לעולמם לא ויתרו על זכות ההצבעה. אין סיבה שזה לא יהיה כך גם הפעם.

איפה הכסף?

תאנים ויין משובח הולכים יחד עם גבינות. העובדה הזאת לא הביאה אף טייקון להזמין אותי לשתות בחברתו. אני כותב את הדברים משום שאני חש קנאה בשלמה (מומו) פילבר, שזכה לתענוג הזה בביתו של האיש שבזק שייכת לו.

שמו של פילבר, בעבר מנכ"ל משרד התקשורת, מקורבו של ראש הממשלה, והיום עד מדינה נגדו, הוזכר במערכת הבחירות שהייתה בשנת 2015 לאחר שלא ניתן הסבר להוצאה של מטה הבחירות שפילבר עמד בראשו וגם שימש גזבר המטה, בסך של תשעה מיליון שקלים. אני לא טוען שפילבר לקח את הכסף, אבל התעלומה לאן הכסף נעלם מסקרנת גם היום.

קצת יותר מלפני ארבע שנים, פרסם מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי, דין וחשבון ובו גילה חריגה שביצע פילבר בהיקף של 9 מיליון שקלים, בתפקידו כמנהל וגזבר מטה הבחירות של הליכוד. אחרי הבחירות התברר שמטה הבחירות התחייב וביצע תשלומים בסך של 45.5 מיליון שקלים, בעוד שהתקציב שאושר הסתכם ב-36 מיליון שקלים בלבד. מתברר, שגם התקציב החריג בסך 36 מיליון חרג מהתקציב המקורי שהיה 32 מיליון שקלים, לפני שפילבר ביקש להגדיל אותו.

בליכוד ניסו להתחקות אחרי מקור הכסף שנעלם, ומי שהיה שר התחבורה ישראל כ"ץ כינס שתי ישיבות של מזכירות תנועת הליכוד, אבל התעלומה לאן נעלמו תשעה מיליון שקלים עדיין לא נפתרה. מבקר הליכוד קבע אז שעל פילבר להחזיר מכיסו 8.3 מיליון שקלים. גלילי טען אז שפילבר שיגר לעברו איומים ואזהרות שיתבע אותו אם הוא יטיל בו דופי.

עו"ד שי גלילי, מבקר אמיץ שנאלץ יותר מפעם אחת להתמודד עם לחצים פוליטיים, איש ישר דרך שרק טובת הגוף המבוקר לנגד עיניו, אומר כי עד היום לא נמצא הכסף. לדבריו, לאחר כתיבת שני דוחות ביקורת, טרם ברור וטרם ידוע על מה הוצאו תשעה מיליון שקלים, ומה עלה בגורל הסכום שמהווה חריגה מתקציב הבחירות של שנת 2015.לטענתו, פילבר סירב וממשיך לסרב למסור פרטים לאילו מטרות הוצא הכסף.

בליכוד נמנעו לפנות למשטרה כדי שתחקור את העניין. פנייה למשטרה איננה בסמכותו של המבקר הפנימי של הליכוד, ובעלי הסמכות העדיפו כנראה להצניע את הדברים. מבקר המדינה ראה את הדברים בחומרה, הטיל על הליכוד קנס כספי של 750,000 שקלים, אבל גם העונש הכספי לא הביא את בכירי הליכוד לבדוק איפה הכסף.

תביעות השתקה

שרון שפורר, עיתונאית ובעלת האתר "המקום הכי חם בגהינום", זכתה בניצחון משפטי מרשים, ושיחקה אותה בענק. בית משפט השלום בהרצליה קיבל את בקשתה למחוק את תביעת לשון הרע, שהגישו נגדה לשכת עורכי הדין והיושב-ראש הקודם של הלשכה עו"ד אפי נוה.

משמעות ההחלטה שמדובר עכשיו במעשה בית דין, ולא רק בבקשה של יו"ר לשכת עורכי הדין החדש אבי חימי שביקש למחוק את התביעה נגד שפורר, התובעת עכשיו להטיל על הלשכה ועל נוה את סכום התביעה בסך של 969,738 שקל.

למרות שלשכת עורכי הדין ציינה בבקשה שהגישה לבית המשפט ש"התובעים סבורים שהתביעה הוגשה בצדק וסיכוייה טובים, מדובר בתביעה המבוססת על מספר עילות, הנוגעות למידע מוטעה שפורסם ע"י שפורר". היא ביקשה למחוק את התביעה. אז למה אם סיכוייה של התביעה טובים, כלשון הבקשה של לשכת עורכי הדין, והיא מבוססת על עילות למידע מוטעה, מתנדבת עכשיו לשכת עורכי הדין למחוק את התביעה?

לי יש הימור. מדובר היה מלכתחילה בלא יותר מתביעת השתקה לכאורה, שלא נועדה כנראה לברר את האמת או לעשות צדק, אלא להשתיק ביקורת ציבורית. כאשר גוף ציבורי או אדם פרטי מגיש תביעת השתקה, הוא דואג לכך שהתביעה שהוגשה תקבל חשיפה מקסימלית בכל אמצעי תקשורת אפשרי. בדרך הזאת יוצר מגיש התביעה רושם שמדובר בתביעה שבה הוא זה שדובר אמת, בעוד שהעיתונאי הוא זה שמפרסם בדיות.

תביעות השתקה מגישים בדרך כלל גופים גדולים שיש להם משאבים כספיים, והם עושים זאת בדרך כלל נגד העיתונאי אישית, מתוך ידיעה שהוא יתקשה כלכלית לשאת בנטל של תביעה כזאת, בעוד שגוף כלכלי גדול, יכול לשאת ללא שום קושי בהפסד כספי ובקנס שיוטל עליו על-ידי בית המשפט. במקרה של שרון שפורר, שהיא בעלת אתר אינטרנט מוכר, הוגשה התביעה אישית נגדה, ולכן היא נדרשה להגן על עצמה מכספה האישי.

מגישי תביעות ההשתקה, שרובם כאמור מוסדות וארגונים גדולים, נוטים להפריז בסכום התביעה, כדי להרתיע את העיתונאי להמשיך ולדווח באותו עניין, והם אינם בוחלים במקרים רבים גם בטענות סרק, ובלבד שהתביעה תשרת את המטרה. אסור לטעות, תביעת השתקה לא נועדה להשיג צדק. היא נועדה למטרה אחת להשתיק את העיתונאי.

זאת לא הפעם הראשונה שנגד שפורר מוגשת תביעת השתקה. דוד דגימי, בעל חברת נדל"ן שהורשע בסחר בנשים, הגיש נגד שפורר בעבר תביעת השתקה על סך של 1.7 מיליון שקלים. את סיכומיה בתביעת לשון הרע שהגישה נגד חברת אורבן נדל"ן בבעלותו של דיגמי פתחה שרון שפורר במילים "תביעה זו היא דוגמה מובהקת לאופן שבו יכולים בעלי הון וגופים עתירי משאבים להשתמש לרעה בהליכים משפטיים לצורך השתקת ביקורת ציבורית נגדם. זאת במיוחד לאור כך שבתום ההליכים בתביעה זו בהיר כשמש כי אין מאחוריה כל בסיס משפטי, וכי סיכוייה היו אפסיים מלכתחילה, כך שלמעשה כל מטרתה להטיל מורא על הנתבעת לצורך השתקתה והרתעתה מפרסום ביקורת ומידע רלוונטי על התובעת ועל העומד בראשה".

שפורר מציינת בסיכומיה כי דגמי שתבע אותה הוא "סוחר נשים מורשע שהפך עד מדינה ומאז שינה את שמו". מה שמעניין שדגמי זכה גם לערך בוויקיפדיה, שם נכתב עליו כי "הוא סוחר הנשים הגדול ביותר שנתפס בישראל. ההערכה היא שהוא הצליח להבריח לישראל מאות נשים ממדינות שונות ממזרח אירופה למטרת העסקתן בזנות".

זה האיש ששמו הטוב הולך לפניו שתבע את שרון שפורר על הוצאת דיבה.

בחירה מצוינת
השר אוחנה ומ"מ המנכ"ל יעקבי [משרד המשפטים]

עו"ד סיגל יעקבי, כונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופסה הכללית, היא מעתה גם מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים. לפני מספר שבועות, כששר המשפטים אמיר אוחנה ביקש למנות את מקורבו אמיר כ"ץ לתפקיד, הוא טען באוזני נציבות שירות המדינה שהוא לא מצא במשרד המשפטים אף עובד שיוכל למלא את התפקיד.

בג"ץ אסר על השר אוחנה לאייש את התפקיד עד אחרי הבחירות, אבל אין צורך לדאוג, מי שיוצא נשכר מהמינוי גם אם הוא זמני, הם עובדי משרד המשפטים, שיגלו בקרוב שהם זכו במנהלת שהיא לא רק מקצוענית אמיתית, אלא אדם רגיש לבעיותיהם האישיות של העובדים.

האנושיות, אורך הרוח, והסבלנות של יעקבי בולטים במיוחד ברקע התנהלותו של הכנ"ר הקודם דוד האן, שעובדי משרד כונס הנכסים תיעבו, ופעלו ככל יכולתם על-מנת שהוא ייכשל בתפקידו. האן, שתבע מהכפופים לו להקדים כל פנייה אליו בתואר דוקטור, הפך לדמות נלעגת, והיחס אליו מצד הכפופים אליו היה של בוז גדול מהול ברחמים על רדיפת הכבוד האובססיבית שלו.

עו"ד סיגל יעקבי, שהיא ההפך הגמור, הצליחה להחזיר למשרדי כונס הנכסים לא רק את האמון, אלא גם את המוטיבציה שכבתה בתקופת כהונתו של האן.

מה שמעניין הוא ששרת המשפטים איילת שקד, לא הבינה כנראה איזה נכס ניהולי נמצא תחת ידה. במקום זאת היא פעלה במלוא המרץ למנות את האן, שלא התאים לתפקידים שהיא יעדה לו. כך למשל היא תמכה והמליצה על מינויו של האן לתפקיד שופט בית המשפט העליון, וכשלא הצליחה בכך, היא פעלה למנות את האיש שיחסי האנוש הקשים שלו הפכו לשם דבר, לשופט בבית המשפט המחוזי בחיפה.

גם המינוי הזה לא צלח. האן הבין שהוא הולך להתבזות בפעם השלישית בתוך תקופה קצרה, לאחר שגם מינויו לתפקיד נשיא אוניברסיטת בר-אילן כשל, והזדרז למשוך את מועמדותו, כדי לחסוך לעצמו שוב ביזיון.

האן טען שנעשה לו סיכול ממוקד, ולכן הוא נכשל בשלושת התפקידים שעליהם הוא התמודד. עם כמות אויבים ושונאים שהאן צבר בגלל יהירותו, התנשאותו, ורדיפת הכבוד האובססיבית שלו, אין להאן סיבה להיות מופתע. האנשים שבהם הוא פגע ללא שום סיבה באים איתו חשבון, וגומלים לו על התנהלותו הכוחנית והשחצנית.

דוד האן הוא בנו של עסקן המפד"ל הוותיק אריה האן, שהיה במשך שנים רבות מזכיר סיעת המפד"ל, שזכה בכוח כישוריו ועסקנותו רבת השנים להגיע לתפקיד מזכיר הכנסת, תפקיד שאליו מונה שנה לאחר שסיים את תפקידו כמזכיר המפד"ל. בועז, אחיו של האן, היה עוזרו האישי של נפתלי בנט, ומכאן ההכרות עם איילת שקד.

אמו של דוד האן, עו"ד דינה האן, היא יושבת-ראש תנועת אמונה העולמית וחברת הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית. היא התמודדה לכנסות ה- 15, 16 וה-17 אבל זכתה לראות את אולם המליאה בעיקר באמצעות שידורי הטלוויזיה מהבית.

אין ספק שמשפחה שנטועה שנים בלב העסקנות היא משפחה שייצרה קשרים רבים. אלא שלא כדוד האן, יעקבי זכתה בתפקידים הבכירים שהיא מלאה וממלאת רק בגלל כישוריה, והתנהלותה האישית והאנושית. עו"ד יעקבי תיאלץ להתמודד בתקופה הקרובה עם החוק החדש העוסק בפשיטות רגל. למרות שמדובר בהצעת חוק שהוצעה על-ידי הכנ"ר שקדם לה דוד האן, שמכיר אולי את העולם האקדמי, אבל רחוק מאוד מלהכיר את אולמות בית המשפט.

שר המשפטים אוחנה התבטא שהוא החליט למנות "את אחת המנהלות המוכשרות במשרד המשפטים" והוא צודק. בעיני ובעיני רבים מדובר במינוי מקצועי וחשוב של מועמדת מוכשרת שלגבי כישוריה אין מחלוקת.

החוק להגנת התפוז

יעקב סובול פרדסן מתל-מונד, אביו של הסופר יהושוע סובול, אושפז בשנת 1964 בבית החולים בגלל התרגשות יתר מצרות שנגרמו לו מהפרדסים שבבעלותו.

סובול היה חקלאי נמרץ שענייני הפרדסנות היו בדמו. את תקופת אשפוזו, שנמשכה כמה חודשים בשיאה של עונת קטיף התפוזים, הקדיש הפרדסן סובול למחשבה איך להגן על התפוז.

במכתב שנמצא בארכיון המדינה, פונה סובול ליושב-ראש הכנסת בהצעה מקורית: "מדוע שלא לחוקק חוק בכנסת להגנת התפוז, שיגן גם על בעליו החוקיים ובעקיפין גם על אוצר המדינה?". מה שהביא את סובול, להציע את החוק הוא התנהלותם של הקוטפים בעונת הקטיף, שלסובול הייתה ביקורת חריפה כלפיהם.

מכתבו של הפרדסן סובול, ליושב-ראש הכנסת, מדבר בעד עצמו:
  • "האם שוב אהיה אנוס לצפות במו עיני מדי יום ביומו, כיצד פועל הקטיף טובח את מיטב הפרי שלי בפגיונו, מוצץ את לשדו ומשליך את שאריתו בערימה חמישים תפוזים בזה אחר זה לארוחת בוקר אחת בלבד.

    אותה תמונה חוזרת בארוחת הצהריים, הכל בהתאם לאמירה המפורסמת "לא תחסום שור בדישו", ובגמר העבודה לראות כיצד כל פועל, נוטל לעצמו תרמיל מלא פרי מהמשובח ביותר, בחסותו האדיבה של מנהל הקטיף, ובהסכמתם המלאה של הבוסים שלו ואין פוצה פה ומצפצף.

    ולאחר גמר עונת הקטיף האם שוב אהיה אנוס לקרוע עיני לשחקים, ולכאוב את כאב הפרי שהופקר על העצים ככלי אין חפץ בו, ונגזר עליו כך להיות עד שיבואו מחנות שודדי הפרי. ויטלו אותו תוך ניעור צמרות העצים וחבלה ביבול הפרי הרך של העונה הבאה?"


המראות שסובול מתקשה להשלים איתם הביאו אותו לנסח הצעת חוק שהוא מבקש שתיקרא על שמו - "חוק סובול להגנת התפוז תשכ"ד". החוק כולל עשרה סעיפים שהמרכזיים שבהם: "תלישת הפרי בעת הקטיף או ניעור הענפים כדי שהפרי ינשור לאדמה ייחשבו לעבירה שתגרור אחריה הפסקת עבודה ו/או תשלום קנס ו/או מאסר עד חודש ימים. אדם שיוזמן לעבוד בפרדס לא יישא אתו כל סכין אשר הוא עלול להשתמש בה לאכילת פרי, או לכל מטרה אחרת שלא כחוק.

"לא יאכל אדם פרי מהפרדס בו הוא עובד לא בעת העבודה ולא לאחריה. לא יוציא אדם העובד בפרדס פרי מן הפרדס. מנהלי העבודה והממונים עליהם יהיו אחראים לקטיף הסדיר והמלא של הפרי מן העצים, ואי עמידה באחריות זו תגרור אחריה פיטורי מנהל העבודה והעמדתו לדין".

סובול גם מציע שמנהלי העבודה בקטיף, מפקחים ובעלי הפרדסים יוסמכו כשוטרים, כדי לאכוף את "חוק הגנת התפוז" שהוא מציע לכנסת לאמץ. הוא מסיים את מכתבו ואת הצעת החוק המקורית במילים: "אודה לכם אם תעיינו בתשומת לב חמה בדברים המובאים לעיל ותאשרו לי את קבלתם, כמו-כן אשמח מאוד להיפגש אתכם אישית כדי ללבן עוד כמה ליבונים בקשר עם הנ"ל".

בארכיון המדינה לא נמצאה התייחסותו או תשובתו של יושב-ראש הכנסת להצעה. ה"חוק להגנת התפוז" לא נחקק לדאבון ליבו של הפרדסן סובול, למרות הצעתו המקורית.

הצעת חוק סובול להגנת התפוז
הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי יושרה לישראל וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת יושרה לישראל.
תאריך:  13/09/2019   |   עודכן:  13/09/2019
משה נסטלבאום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בדף הפייסבוק עליו חתום ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לא הכל נכתב על ידיו, ואין לו שליטה על מה שכותב כל עובד זוטר בדף הפייסבוק, כך הבהיר ברדיו ראש הממשלה למראייניו סגל ודקל בראיון מיוחד שערכו אתו לפני שעה קלה.
שלט אחד גדול צד את העין עת הילכתי בסמוך לגשר המיתרים בעיר הקודש ירושלים. תמונתו של בני גנץ כשמתחתיה הכיתוב "ממשלת אחדות חילונית". אם להודות על האמת, ככל שזו מצערת, הרי שכוונת המכוון של ההיגד הנ"ל היא לפרוט על אותם מיתרים מתוחים של שנאה לדת, לדתיים וליהדות.
12/09/2019  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
הרואין הוא סם משכך כאבים. מרבית השימוש בו נעשה למטרות בילוי והנאה, עקב תחושת האופוריה החזקה שהוא מסוגל לגרום. סיכון לתלות גבוה מאוד (מתוך ויקיפדיה).
12/09/2019  |  עידית ברק  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - כבוד, הנאה בשוק, למרות הסכנה, חוסל והיתר רשמי לרמאות שבת שלום
הרצים לבחירות נכנסים לאצטדיון להקפה האחרונה, והמצלמות יקבעו מי המנצח הקמפיין שלפני הבחירות - מוציאים מהמתחרים את כל האלמנטים הקיצוניים והרעים שיש בהם ושיש במועמדים השנאה הנוטפת מחלק מהמתחרים לראש הממשלה עוברת קווים לאורך ולרוחב ובכל הצבעים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il