|   15:07:40
דלג
  עמוס שנער  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שקד משקרת, בן גביר צודק

גם אם עצמה יהודית הייתה מקבלת את שני המקומות הראשונים אחרי איילת שקד, הם לא היו מגיעים על חשבונו של אף אחד אחר מהרשימה כי עצמה יהודית מביאה איתה את המנדטים הללו ואפילו יותר ההתעקשות לא לתת להם מקומות גבוהים רק מוכיחה שבימינה רצו את המנדטים שלהם, אך לא אותם
16/09/2019  |   עמוס שנער   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
לא רוצים בשותפות אמיתית [צילום: בן דורי/פלאש 90]

בן גביר הוכיח שהוא שווה לפחות שני מנדטים וחצי אם לא יותר (אינני מכליל את המנדט או המנדט וחצי שנוסף לו מאוחר יותר בעקבות פרישתו של פייגלין) אז מדוע הימין החדש קיבלו שני מקומות ברביעייה הראשונה עוד לפני שנציג "עצמה יהודית" נכנס? למה לא העניקו לכל ראשי המפלגות מקום ברביעייה הראשונה? למה לדחוק את הייצוג של אחת המפלגות אחורה ולהכניס שני נציגים ואפילו שלושה של מפלגות אחרות קודם?

הצלחתו של בן גביר לגרד את אחוז החסימה רק מוכיחה שהוא לא נציג של מפלגה פצפונת ושולית ביחס לשאר מפלגות האיחוד, אז למה להתייחס אליו כשותף סוג ב' ולטעון בחוצפה שכולם ויתרו? במה הם ויתרו? שהם לא מקום ראשון? גם בן גביר לא קיבל את המקום הראשון. אם כולם מוותרים, אז איך זה שרק עצמה יהודית לא מכניסה אף נציג לפני המקום השמיני בעשירייה, על-פי עדותה של איילת שקד בעצמה, כאילו מדובר באיחוד של 8 מפלגות ולא 4?

אין סיבה שלא להאמין לגרסה של איתמר בן גביר שבנט לא רצה אותו בכלל ברשימה, כי עצמה יהודית היא המפלגה האחרונה שתעדיף את האגו על פני המהות. בבחירות הקודמות היא הסכימה לקבל את המקום החמישי המשפיל למרות שהיא לא הביאה פחות קולות משותפיהם. זה היה ויתור עצום שאפשר לכל אחת משתי המפלגות שרצו איתה להכניס שני ח"כים (וביחד ארבעה) עוד לפני שנציג "עצמה יהודית" נכנס (התרחיש המדובר לא צפה את פסילתו של מיכאל בן ארי שדחק את עצמה בסופו של דבר למקום מרוחק עוד יותר וסביר להניח שבמרוץ הנוכחי בנו במפלגות הימין גם על פסילת מועמדים של עוצמה יהודית על-ידי בג"ץ ופגיעה גדולה אף יותר במיקומם ברשימה, אך זה לא קרה כי עצמה רצה בסוף לבדה).

הסלידה והגועל מעצמה יהודית

"עצמה יהודית" ספגה השפלה עצומה כאשר שותפיה למרוץ הקודם זלזלו בה, התביישו בה והתנצלו בפני תומכיהם על השותפות איתה והציגו אותה כגלולה מרה שחייבים לבלוע וכשותפה טכנית בלבד שחוברים אליה מחוסר ברירה. שמעתם פעם את נציגי עצמה יהודית מדברים ככה על השותפים שלהם? אפילו היום תשמעו את איתמר בן גביר מדבר בחיבה כלפי נציגי ימינה למרות שהם הפכו ליריביו.

למרות שהוויתור בבחירות הקודמות הגיע מצידה של עצמה יהודית בלבד, שותפיה התנהגו כאילו הם הקורבן שנגזר עליו לחבור למפלגה דוחה ומבאישה ולכן הם אילצו את נתניהו לתת להם "פרס ניחומים" ולשריין להם את הרב אלי בן דהן בליכוד למרות שהשותפות עם עצמה יהודית הייתה בראש ובראשונה אינטרס שלהם שאפשר להם להיכנס לכנסת. תראו כמה זלזול הם הפגינו כלפי עצמה יהודית: הם גם אילצו אותם לקבל הסכם משפיל, וגם קיבלו על כך פיצוי מהליכוד, כאילו הם הקורבן בסיפור הזה והם גם היו היחידים שנהנו בסופו של דבר מהחיבור.

כפיות טובה

בסופו של דבר עצמה יהודית לא הרוויחה כלום וסמוטריץ' ופרץ נהנו לבדם מהצלחתם בבחירות ואף זכו להיות שרים מבלי להתפטר מהכנסת ולפנות את מקומם לאיתמר בן גביר. לטענתם הם לא יכלו לעשות זאת בממשלת מעבר, אך בעצמה יהודית טוענים אחרת. בכל מקרה, אם הם היו מכבדים את השותפה שלהם אז לפחות בשביל מראית העין הם היו מוותרים על תפקידי השרים שגם ככה הם אינם משמעותיים בממשלת המעבר הקצרה, או דורשים משני חכ"ים אחרים להתפטר כדי להכניס את בן גביר פנימה ולהראות למצביעי עצמה יהודית שהם סופרים אותם ומכבדים אותם ואת חלקם היחסי בהצלחה במרוץ. האם הם התחלקו לפחות עם עצמה יהודית בכספי מימון המפלגות? קשה לי להאמין.

אחרי כל החוויות הללו לעצמה יהודית הייתה בהחלט סיבה לחשוש שעומדים להשתמש בהם שוב ולזרוק אותם מאוחר יותר, בייחוד לאחר הדרישה המחוצפת של הרב רפי פרץ למנוע את ריצתם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין (עוד לפני שהיועמ"ש ומערכת המשפט הביעו את התנגדותם למרוץ שלהם) ולאחר ששוב לא העניקו להם יחס הוגן ושווה במיקום שהציעו להם ברשימה.

אם ב"ימינה" באמת היו מעוניינים בשותפות אמיתית, הם היו צריכים להציע לבן גביר לפחות את המקום הרביעי ולא לדרוש שני מקומות לימין החדש ברביעייה הראשונה (אחד לשקד והשני לבנט) עוד לפני שעצמה יהודית מקבלת משהו. לתת לבנט (נציג שני של הימין החדש) מקום רביעי עוד לפני שעצמה יהודית זוכה לייצוג ולגרור אותה עוד 4 מקומות אחורה למקום השמיני ולבוא אליה בטענה מחוצפת שהיא לא מתפשרת כמו כולם זו יריקה בפניה של עצמה יהודית והעברת מסר שהיא מפלגה סוג ב'. שלא נדבר על הכוונה לתת לעצמה יהודית רק מקום אחד בעשירייה הראשונה ולחלק את תשעת המקומות האחרים בין 3 מפלגות.

אם בימינה היו מעוניינים בשותפות אמתית עם בן גביר, הם היו מראים לו שהוא רצוי ונותנים לו אפילו את המקום השני ומקום מכובד נוסף. המקומות הללו לא היו מגיעים על חשבון האחרים כי עצמה יהודית הייתה מביאה איתה את המנדטים הללו כך שמי שהיה נכנס לכנסת ללא השותפות עם עצמה יהודית, היה נכנס לשם גם אם הייתה שותפות איתם אפילו אם היו נותנים לעצמה את שני המקומות הראשונים אחרי איילת שקד (למרות שעוצמה לא דרשה אותם).

ברור מכאן שראשי ימינה לא רצו בשותפות אמתית עם עצמה יהודית אלא רק במושבים נוספים על חשבונה וברור שאת בן גביר הם תכננו להעביר כמה שיותר אחורה מתוך ידיעה ברורה שקמפיין הגוואלד של נתניהו יגיע בסופו של דבר ויאיים על המיקום שלו. הדבר המטריד הוא שהרשימה שאמורה לייצג ערכים יהודים נהגה בצורה הכי לא ערכית ונציג מטעמה משמש כרב וכשר חינוך למרות שהוא אינו מהווה דוגמה חינוכית בכלל.

ימינה נהגו בחוסר אחריות גם עם פייגלין

בזמן שימינה נהגו בחוסר אחריות וויתרו גם על פייגלין ופילגו את הימין לשלושה מפלגות קטנות: ימינה, עצמה יהודית וזהות. נתניהו נהג באחריות ומנע מפייגלין לרוץ לבדו ברשימה נפרדת וספג לבדו את המחיר הכבד תמורת פרישתו (קודם לכן הוא ספג גם את כחלון והכניס אותו ואת שותפיו לליכוד למרות שלא הובטח לו שמצביעי כחלון המקוריים יעברו אליו).

ימינה אומנם התחמקה מאחריות אך לא ויתרה על הכיבוד. לאחר שנתניהו שילם את מלוא המחיר תמורת פרישתו של פייגלין, בימינה החלו לחזר בחוצפה אחרי תומכיו וגייסו את תמיכתם של חלק מבחירי זהות (לי אישית זה נראה מוזר שבכירים בזהות תומכים בימינה שנפנפה את המנהיג שלהם מהשותפות איתם).

בקיצור .... ימינה הם מפלגה של טפילים וכל מנדט שנתניהו ועצמה יהודית ישתו להם יהיה מוצדק כי לא עושה רושם שהם לא יעברו את אחוז החסימה.

לקחת מפרץ את משרד החינוך

אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, אז לפי דעתי הוא יצטרך לקזז ממספר השרים שמגיעים לימינה את תפקיד השר שהובטח לפייגלין כי נתניהו לא צריך לספוג את חוסר האחריות של ימינה שנפנפה את זהות החוצה. הייתי ממליץ לנתניהו להעניק לפייגלין את משרד החינוך גם בגלל שלציבור הרחב יהיה קל יותר לבלוע את פייגלין מאשר את פרץ בתפקיד זה וגם כי זו ההזדמנות של נתניהו לנקום בפרץ שהצטרף לימין החדש בניגוד לרצונו.

זה נכון שפרץ לא אמור לציית לדרישותיו של נתניהו וזה נכון שהייתה לו זכות מלאה לחבור לבנט ושקד, אך גם לנתניהו יש זכות להעדיף את פייגלין על פניו והאמת היא שהבטחת תפקיד שר החינוך לפייגלין תועיל לנתניהו אלקטוראלית גם מצד מצביעי זהות המתלבטים בינו לבין ימינה וגם מצד המצביעים המתלבטים בין הליכוד לכחול לבן החוששים מהרב פרץ ומעדיפים שר חינוך הנתפס כאדם פתוח יותר.

הניסיון של ימינה לשתות את עצמה יהודית ולסכן ארבעה מנדטים הוא המשך ישיר להתנהלות הלא אחראית שלה בייחוד לאחר שהיא האשמה העיקרית בכך שעצמה יהודית רצה לבד. מהבחינה הזו, הם לא שונים מנתניהו שגם פוגע בעצמה יהודית במקום לעזור לה להגדיל את גוש הימין ולהציל אותו.

בימינה מצפים מעצמה יהודית לפרוש אבל כדאי שימינה תיקח פעם אחת אחריות ותפרוש בעצמה למרות שיש לה יותר מנדטים מאשר לעצמה. תומכי ימינה יתפזרו יפה בין הליכוד לעצמה יהודית ואף קול לא ייזרק לפח, אך אם עצמה תפרוש, לפחות מנדט אחד ואולי אפילו שניים יעדיפו להישאר בבית כי הם לא ימצאו תחליף למפלגתם. אינני משלה את עצמי שימינה באמת תפרוש אבל לפחות שהיא לא תטיף לעצמה יהודית לעשות זאת. ארץ ישראל שווה יותר מקיומה של "ימינה" והפרישה שלה תועיל יותר מהפרישה של "עוצמה" אך שוב... אינני משלה את עצמי שימינה תפרוש.

[מילה: על-פי עדותה של איילת שקד בעצמה]

תאריך:  16/09/2019   |   עודכן:  18/09/2019
עמוס שנער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שקד משקרת, בן גביר צודק
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כמו שטענתי
16/09/19 09:36
 
מוניטור
16/09/19 10:35
2
אלי נמט
16/09/19 10:22
3
ימינה, מפ' שלילית
16/09/19 11:39
4
הרגשת הגועל,
16/09/19 17:09
5
שלמה המגיב
16/09/19 18:34
 
ממש חרפה
17/09/19 05:57
 
מנחם אלרואי
17/09/19 14:47
 
למגיב
17/09/19 16:15
6
פנחס מרמת גן
20/09/19 09:11
 
נמט
21/09/19 11:42
 
שלמה גרטי
22/09/19 19:19
 
נמט
22/09/19 20:58
7
אלי נמט
23/09/19 21:05
 
עמוס שנער
23/09/19 23:14
 
עמוס שנער
23/09/19 23:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
יו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר קיבל (יום א', 15.9.19) את עתירת "הבדואים נוהרים לקלפיות" של הליכוד, והוציא נגד "זזים" צו מניעה. הפרשה נחשפה לראשונה כאן ב-News1 [ראו משמאל]
15/09/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שהצהיר בעבר על רצונו להיכנס לממשלת אחדות, מעוניין כי ש"ס תוכל להיכנס לממשלה כזו. בכינוס בחירות (יום א', 15.9.19) בצפת אמר דרעי: "שלא יקרה מצב שהליכוד יחבור לגנץ וישאיר אותנו בחוץ. הדרך היחידה לעשות את זה היא ש"ס חזקה".
15/09/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה באמצעות פרקליטיו אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו להתייחס לדברים שאמרה העיתונאית רינה מצליח ולפיהם אישר מנדלבליט את פרסום ההדלפות מתוך חקירות ראש הממשלה.
15/09/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
מוחמד דיאב, שהיה יו"ר ועדת קלפי בעיר טמרה מטעם ש"ס בבחירות לכנסת ה-21, זומן לשימוע בחשד לפגיעה בטוהר הבחירות. הזימון נשלח היום (יום א', 15.9.19) בידי פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), והוא הראשון בעקבות החשדות לזיופים בבחירות הקודמות.
15/09/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה על הסף (יום א', 15.9.19) את עתירת המחנה הדמוקרטי נגד ההסכם בין הליכוד לבין תנועת זהות של משה פייגלין. בהסכם הובטחו לפייגלין תפקיד שר אם הליכוד ירכיב את הממשלה הבאה ולגליזציה של השימוש בקנביס לצרכים רפואיים, ובתמורה פרשה זהות מן ההתמודדות בבחירות לכנסת ה-22.
15/09/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il