|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

אגף החקירות / עכשיו זה רשמי

המשטרה ממליצה: כתב אישום <br>נגד אולמרט בגין שוחד ומרמה

הפרשות: אולמרטורס ומעטפות הכסף/טלנסקי האישומים: לקיחת שוחד ועבירות מרמה נדחתה הכרעה בפרשת מרכז ההשקעות המלצה להעמיד לדין גם את שולה זקן ואורי מסר
07/09/2008  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת אולמרט-טלנסקי   |   תגובות
אולמרט. לקח שוחד [צילום: פלאש 90]

דנינו. המלצות [צילום: פלאש 90]

העבירות המיוחסות לאולמרט
מעטפות הכסף/טלנסקי - לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ע"י עובד ציבור, עבירות לפי החוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות;
ראשונטורס - קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות.

העבירות המיוחסות לשולה זקן
מעטפות הכסף/טלנסקי - סיוע לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון;
ראשונטורס - שותפות וסיוע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים.

המסלקה של אולמרט
"בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התמ"ת, עו"ד מסר שמר עבור אולמרט סכומים גבוהים של דולרים במזומן, שהגיעו למאות אלפי דולרים".

עכשיו זה רשמי: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה אהוד אולמרט בגין עבירות שוחד ומרמה, בשתי פרשות: פרשת מעטפות הכסף/טלנסקי ופרשת אולמרטורס. במקביל ניתנה המלצה להגיש כתב אישום גם נגד שולה זקן, שהייתה מנהלת לשכתו של אולמרט בתקופת ביצוע העבירות, וגם נגד עו"ד אורי מסר, שהיה פרקליטו האישי של אולמרט. בפרשת מרכז ההשקעות טרם התקבלה החלטה. החקירות בפרשת כרמיה ובפרשת המינויים הפוליטיים נמשכות.

ההמלצות הוגשו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולפרקליט המדינה, משה לדור. היועמ"ש הוא הגורם היחיד המוסמך על-פי החוק להגיש כתב אישום נגד אולמרט, וזאת בכפוף לשימוע. מהלכים אלה יימשכו שניים-שלושה חודשים לפחות.

ההמלצות ניתנו לאחר שני ימי דיונים שקיימו בכירי אגף החקירות במשטרה, ובראשם ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב יוחנן דנינו, וראש יחידת להב 433, ניצב יואב סגלוביץ. בדיונים השתתפו ראש יאח"ה, תנ"צ שלומי אילון, חברי צוות החקירה שמונה ביאח"ה וגורמי משפט נוספים באח"מ ובלהב.

כמה סימני שאלה

הודעת המשטרה מותירה סימני שאלה מטרידים, בכמה עניינים:

  • מדוע לא יוחסה לאולמרט עבירה של גניבה בפרשת אולמרטורס, וזאת על-אף הראיות שהתגלו בפרשה זו;

  • מניין קיבל אולמרט את אותם מאות אלפי דולרים שנשמרו עבורו בכספת של עו"ד אורי מסר. מדובר בכספים מעבר לאלה שקיבל מטלנסקי. האם קיבל אולמרט את הכספים מיזמים ו/או ידידים תמורת שירותים מפוקפקים על-חשבון הציבור? ככל הידוע, עו"ד מסר נמנע משיתוף פעולה בנקודה זו מחשש שיפליל עצמו. המשטרה טרם הצליחה לפצח את הסוד הגדול בנקודה זו;

  • מה יעלה בגורלם של כמה מהחשודים הבכירים האחרים - האם ממליצה המשטרה להגיש נגדם כתב אישום, או האם ייגנז התיק בעניינם. הבכירים שבהם: עו"ד אורי מסר, ששימש כבלדר להלבנת הון וסייע לאולמרט לקבל שוחד וכן לקבל מאות אלפי דולרים במרמה (בהודעה הרשמית נמנעה המשטרה מגילוי המלצתה בעניינו); ואיש העסקים משה (מוריס) טלנסקי, שנתן לאולמרט עשרות אלפי דולרים תוך עבירות שוחד ומרמה.

המלצות לגבי שתי חקירות; השלישית בקרוב

בדיונים נדונו לעומקם ממצאי צוות החקירה והמסקנות העולות מהם בשתיים מן הפרשיות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה: אולמרטורס ומעטפות הכסף/טלנסקי. בסיומם של הדיונים החליטו דנינו וסגלוביץ' לאמץ את מסקנות היחידה הארצית לחקירות הונאה, בשתי פרשיות אלה:

  • פרשת מעטפות הכסף/טלנסקי - נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד אהוד אולמרט, לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ע"י עובד ציבור, עבירות לפי החוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות;

  • פרשת ראשונטורס - נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד אולמרט לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות. היבטי המס העולים מן הפרשה יטופלו בנפרד.

להעמיד לדין גם את שולה זקן ואורי מסר
אורי מסר. לא משתף פעולה

המשטרה מסרה רשמית, כי דנינו וסגלוביץ אימצו גם את מסקנות צוות החקירה, ולפיהן נמצאה תשתית ראייתית לכאורה נגד שולה זקן לביצוע עבירות סיוע לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון בפרשת טלנסקי, ועבירות שותפות וסיוע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים בפרשת ראשונטורס.

כאמור, רשמית נמנעה המשטרה מהודעה על המלצה להגשת כתב אישום נגד עו"ד אורי מסר. היחס המיוחד כלפיו נבע בתחילה ממצבו הרפואי, ומאוחר יותר מכך שבעיצומן של החקירות הוא שיתף פעולה עם המשטרה וסייע בהפללת אולמרט. לפני כחודשיים חדל לשתף פעולה. עתה נודע, כי המשטרה ממליצה להגיש נגדו כתב אישום, הן בשל הסיוע שנתן לאולמרט בפרשות המרמה והשוחד והן בשל הכספים האסורים שקיבל בעצמו.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, וראש אגף החקירות דנינו, שיבחו את עבודת צוות החקירה "שפעל בתנאים לא פשוטים ובמקצועיות רבה, בטווח זמנים קצר במיוחד בשים לב למורכבות החקירה".

פרטי הודעת המשטרה
שולה זקן. המלצה להגשת כתב אישום

בין הגופים הציבוריים אותם הונה אולמרט: האגודה למען החייל, יד ושם, אקי"ם, עלה.

המשטרה מסרה הודעה פרטנית באשר למעשים המיוחסים לאולמרט, שולה זקן ואורי מסר. להלן חלקה העיקרי (ציטוט):

1) ראשיתה של החקירה במסמכים שהופקו ממחשבי משרד התמ"ת. מסמכים אלו נתפסו במסגרת חקירת תיק מרכז ההשקעות והעלו חשד לקיומו של קשר כספי פסול בין מר אולמרט לבין משה (מוריס) טלנסקי, איש עסקים תושב ארה"ב, בו היו מעורבים גם עו"ד אורי מסר, מקורבו של אולמרט, ושולה זקן, לשעבר ראש לשכתו של אולמרט.

2) המסמכים שהעלו את החשד לקיומו של אותו קשר כספי פסול הינם דפי יומן בלשכה, בתקופה שבה אולמרט כיהן כשר התמ"ת, אשר נוהלו ע"י שולה זקן.

3) ביום 29.4.08, החליט היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה פלילית נוספת נגד ראש הממשלה, בפרשה שכונתה בהמשך "פרשת טלנסקי" או "פרשת מעטפות הכסף".

4) ממצאי החקירה בפרשת טלנסקי, שנאספו בהמשך, הביאו לפתיחה בחקירה נוספת נגד ראש הממשלה, שכונתה "פרשת ראשונטורס".

5) מר אולמרט נחקר 6 פעמים בשתי הפרשות. בתשובותיו בחקירה כפר אולמרט בחשדות שיוחסו לו אך לא הפריכן.

6) במסגרת החקירות בוצעו פעולות חקירה רבות. נגבו הודעות ממעורבים שונים, כשחלקם נחקרו באזהרה. בוצעו חיפושים במשרד עו"ד אורי מסר ובמשרד התמ"ת, ונתפסו מסמכים, עפ"י צווי ביהמ"ש, במשרדי ממשלה נוספים, משרד הנסיעות ראשונטורס, חברות תקשורת, חברות תעופה, בנקים, כנסת ישראל, עיריית ירושלים ובאתרים נוספים. כמו-כן התקיים חיקור דין בארה"ב.

7) במהלך החקירה התנהלה בביהמ"ש עדותו המוקדמת של טלנסקי, בטרם יצא מישראל בחזרה לארה"ב. כידוע ההליך טרם הושלם, דבר שנלקח בחשבון במסגרת סיכום ממצאי החקירה.

8) מממצאי חקירת פרשת טלנסקי עולה, כי טלנסקי העביר למר אולמרט במהלך השנים, לפחות משנת 1997 ואילך, סכומי כסף ניכרים, בדרכים שונות, בחלקם במזומן ושלא כדין. באותן שנים כיהן אולמרט בתפקידים ציבוריים שונים, כחבר כנסת, שר, ראש עיר ומ"מ ראש ממשלה.

9) עוד עולה מחומר החקירה, כי במקביל למערכת היחסים הכספית שהתנהלה בין אולמרט לבין טלנסקי, פעל אולמרט במסגרת תפקידיו הציבוריים לקידום עסקיו של טלנסקי.

10) עוד עולה מהחקירה, כי בתקופה שבה כיהן אולמרט כשר התמ"ת, עו"ד מסר שמר עבור אולמרט סכומים גבוהים של דולרים במזומן, שהגיעו למאות אלפי דולרים. תחילה נשמר הכסף בכספת במשרדו של מסר, בהתאם לבקשתם של אולמרט ושולה זקן, ובהמשך בכספת בבנק לאומי. הכסף שנשמר בכספת הועבר לעו"ד מסר ע"י שולה זקן, בדולרים מזומנים. מעת לעת התבקש מסר להעביר סכומי כסף שונים לשולה זקן ו/או לאולמרט. במספר מקרים התבקש מסר להמיר סכום מסוים של דולרים, ולהעביר לשולה זקן או לאולמרט את התמורה.

11) מממצאי חקירת פרשת ראשונטורס עולה, כי בין השנים 2002-2006, אהוד אולמרט, באמצעות אנשי לשכתו ומשרד הנסיעות ראשונטורס, גבה במספר רב של הזדמנויות מימון עודף ולעתים אף כפול מגופים ציבוריים אשר מימנו במקביל את נסיעותיו לחו"ל.

12) גביית המימון העודף בוצעה ע"י הצגת חשבוניות כוזבות לאותם גופים ציבוריים וכן באמצעות הסתרת מידע מהם.

13) בין הגופים הציבוריים אשר הונו בדרך זו: האגודה למען החייל, יד ושם, אקי"ם, עלה.

14) בדרך זו קיבל מר אולמרט מימון יתר בסך של עשרות אלפי דולרים, אשר נשמרו עבור אולמרט במשרד הנסיעות ראשונטורס ושימשו אותו למימון טיסות פרטיות שלו ושל בני משפחתו.

15) חומר הראיות שנאסף, מצביע על מעורבות ישירה של אולמרט במתן הנחיות ובקיום מעקב אחר אותן הנחיות, אשר הביאו לגביית המימון העודף.

16) מארג הראיות המלא נסקר לפרטי פרטים בסיכומי החקירה שגיבש הצוות, הכוללים ניתוח משפטי ועובדתי מעמיק וליבון של כל הסוגיות הצריכות לעניין.

17. בפרשת מרכז ההשקעות, צוות החקירה טרם גיבש את מסקנותיו הסופיות באשר לחומר הראיות, שכן נותר לגבות גרסה משלימה מראש הממשלה בנושא זה, ועל כן טרם גובשה עמדת המשטרה בפרשה. החקירה בפרשה זו צפויה להסתיים מיד לאחר תיאום מועד נוסף לחקירת ראש הממשלה בשאיפה שייקבע במועד קרוב ככל הניתן.

אולמרט: "יחסי ציבור למשטרה"

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אמר בתגובה לממצאי המשטרה בעניינו של אולמרט כי "חבל שהמשטרה לא למדה שום לקח מפרשיות העבר בהן יצאה בהצהרות גדולות שנסתיימו בקול ענות חלושה".

דן הוסיף: "מטרתה היחידה של המשטרה היא לעשות כותרות ויחסי ציבור לעצמה. בניגוד לתמונה המגמתית והחד-צדדית שמציגה המשטרה, ראינו כבר, כי במידה שהדברים מגיעים לבית משפט, כמו למשל בעדות טלנסקי, התמונה משתנה מקצה לקצה והדברים נראים אחרת לגמרי. למשטרה לא הייתה שום ברירה אחרת מלבד להמליץ על כתב אישום, מאחר והיא חייבת להצדיק את העובדה שהורידו ראש ממשלה מכהן!".

תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  08/09/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשטרה ממליצה: כתב אישום נגד אולמרט בגין שוחד ומרמה
תגובות  [ 32 ] מוצגות   [ 31 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח מדינת ישראל
7/09/08 20:44
2
אלכס לוין
7/09/08 20:45
 
א.ל. רמת-גן
7/09/08 21:43
 
ברטה כהן
7/09/08 22:04
 
אלכס לוין
8/09/08 01:04
 
שושפרידמן..
8/09/08 07:54
 
לאלכסהחכם.
8/09/08 08:33
 
גדעון10
2/10/08 18:56
3
מעשיהו
7/09/08 20:59
 
לוין אליהו
8/09/08 01:03
 
ללוין אליהו הרחמן
8/09/08 08:39
4
שושפרי
7/09/08 21:02
 
אמא שכולה בפיגוע
8/09/08 07:39
5
אזרח מודאג
7/09/08 21:13
 
והוא בוחר את פקיד
7/09/08 22:52
6
אריה מחשי
7/09/08 21:16
 
.
7/09/08 22:07
 
אחמד זיבי R
7/09/08 23:51
7
'הזמן' אצל מזוז
7/09/08 21:48
8
דוידי
7/09/08 22:24
9
rehvot
7/09/08 22:41
10
איינשטיין לכאורה
7/09/08 22:48
11
יוסף אגמון
8/09/08 00:08
 
יוסף אגמון
8/09/08 02:22
12
עשה סיבוב מוצלח
8/09/08 00:10
13
קוסם
8/09/08 00:48
14
מזומן?1.2 מיליון$
8/09/08 03:18
15
הרשלה
8/09/08 08:00
16
הפסיקו להתפלסף!
8/09/08 08:09
17
כורש
8/09/08 09:43
18
כבודו של ביילין
8/09/08 23:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף רגב מונה (יום א', 7.9.08) לסגן בכיר למנהל לרשות החברות הממשלתיות. בתפקידו האחרון שימש רגב כרכז תחום הביטחון וריכז את תקציבי המשרד לביטחון פנים, המשטרה, שירותי בתי הסוהר, תחום התעשיות הביטחוניות ותקציבי הפעילות האזרחית של משרד הביטחון. בתפקידו החדש, אשר ייכנס לתוקפו השבוע, יהיה אחראי רגב בין השאר על תחום הנמלים וחברות השיכון הממשלתיות.
07/09/2008  |  שמרית טסה  |   חדשות
בית המשפט העליון קיבל חלקית ערעור של חברת שיכון עובדים על פסק דין שאישר שומה של מנהל אגף המכס ומע"מ המחייבת אותה לשלם מס בולים בסך כמיליון וחצי שקל על הסכם שחתמה עם חברת ק.פ.ג נאמנות. השופטים אסתר חיות, ויורם דנציגר ועוזי פוגלמן ביטלו את השומה והורו למנהל האגף המכס ומע"מ לקבל החלטה חדשה מנומקת, על יסוד קביעותיהם בפסק דינם.
07/09/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
שנת לימודים "ירוקה" נפתחת (יום ב', 8.9.08) בבתי הספר היסודיים. שנה זו, תשס"ט, הוכרזה על-ידי שרת החינוך תמיר כ"שנה ירוקה" ומטרתה להגביר את המודעות הסביבתית בקרב ילדי בתי הספר. את השנה יפתח כינוס מנהלים ארצי בכפר הנוער "הכפר הירוק" שברמת השרון.
07/09/2008  |  שמרית טסה  |   חדשות
ארה"ב הלאימה בצעד דרמטי את שני ענקי המשכנתאות, פאני מיי ופרדי מאק. שר האוצר של ארה"ב הנרי פולסון ויו"ר הסוכנות הפדרלית למימון הדיור, ג'יימס לוקהארט, אישרו (יום א', 7.9.08) במסיבת עיתונאים כי הממשל העמיד את שני הגופים הפיננסיים, השולטים במחצית שוק המשכנתאות בארה"ב, שוק של כ-12 טריליון דולר, תחת מעין "כונס נכסים", מעמד משפטי לפי פרק 11 לחוקה, המסדיר פשיטות רגל.
07/09/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
איש העסקים רוני שעשוע, המביא לארץ את הזמר פול מקרטני, רכש בסוף השבוע בחברת הפניקס פוליסת כל הסיכונים, שתבטח אותו נגד ביטול ההופעה מסיבה כלשהי. על פי הערכות, מגיע היקף הכיסוי לכ-30 מיליון שקל, והפרמיה נאמדת בין 300 ל-500 אלף שקל.
07/09/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט-טלנסקי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט טורס  /  מי ומי  
הערב: ההכרעה נגד אולמרט  /  יואב יצחק
דרושות השלמות בפרשת המעטפות  /  יואב יצחק
בית המשפט ביטל את המועדים לעדות טלנסקי  /  רותי אברהם
לנסקי, טלנסקי ויהודה עמיחי   /  אוריאל בן-עמי
איפה ההתנצלות בפני משה לדור?  /  אריק באך
מדליית זהב לאולמרט  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il