|
שלישיית הגמר [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הכנסותיה של זכיינית ערוץ 2 קשת מפרסום בתוכנית הגמר של "כוכב נולד", שתשודר הערב, יהיו כ-5.3 מיליון שקלים - כך נודע ל-TheMarker. לאחר ניכוי עמלות בגובה 27% שאותן משלמת הזכיינית למשרדי הפרסום, קשת תכניס כ-3.8 מיליון שקלים ממשדר בן שעתיים וחצי.
גמר העונה השביעית של "כוכב נולד" ישודר מאילת, ויתמודדו בו מיי פיינגולד, ולדי בלייברג ורוני דלומי. בתוכנית ישודרו כ-100 פרסומות (לא כולל הפרסומות שישודרו לפניה ואחריה, שלא נכללו בתחשיב הכנסות זה) באורך ממוצע של 20 שניות לפרסומת. המחיר הסופי של כל פרסומת נקבע לפי שיעורי הצפייה של המשדר - כ-2,200 שקלים לכל אחוז רייטינג. לפי הערכות, הרייטינג הממוצע של הגמר יהיה כ-30%-32%, בדומה לשנים קודמות.
הזכיינית מוגבלת ב-11 דקות פרסום לכל שעת שידור, כך שלכל היותר יותר לה לשדר 33 דקות פרסום. עוד נודע כי קבוצת שטראוס רכשה הפסקת פרסומות שלמה בתוכנית, שבה יופיעו המותגים קפה עלית, סלטי אחלה, דנונה, בייטס, מסטיק מאסט, אנרג'י ומילקי, עם פתיח וסגיר מיוחדים לקבוצה. כמו-כן, קשת מכרה שבע חבילות חסות לתוכנית הערב. בין נותנות החסויות נמצאות פרוקטר אנד גמבל, RC קולה ונוקיה. מחיר חסות ממוצע לתוכנית הגמר הוא כ-70 אלף שקלים, והוא כולל שקופיות המשובצות לפני החזרה מהפרסומות. חישוב ההכנסות של קשת מחסויות בערב זה אינו כולל את מחיר החסות הראשית של שמפו הרבל אסנסס, שליוותה את התוכנית מתחילת העונה. לפי הערכות, פרוקטר אנד גמבל שילמה עבור החסות הראשית לעונה 1.5-1.7 מיליון שקלים. את "ברייק הזהב" - הפרסומת היחידה המשודרת בדקה שלפני ההכרזה על הזוכה בגמר - רכש בנק דיסקונט תמורת 200 אלף שקלים. בפרסומת יככב הפרזנטור מודי בר-און.
בקשת סירבו להתייחס לנתוני ההכנסות ומסרו: "גמר 'כוכב נולד' מספק למפרסמים אפשרויות חשיפה יוצאות דופן".