|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
אהוד אולמרט. הזכיר את דייוויד קמרון [צילום: פלאש 90]
החקירה הנגדית נמשכת

רז-ריסבי דיווחה לאולמרט בכתב על עודף של 8,000 דולר

העודף נוצר בנסיעה שמומנה בין היתר בידי מצעד החיים; על הדיווח כתב אולמרט "לשיחתנו" אולמרט: רציתי להבין כיצד נוצר העודף הזה; אני לא זוכר מה רז-ריסבי הסבירה טוען שחוקרי המשטרה ניסו להטעות אותו ושהתובע חוזר על אותה הטעיה
21/07/2011  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט עלול להפליל את עצמו בפרשת ראשונטורס
איתמר לוין
אולמרט טוען שסבר שטיסות פרטיות שלו ושל בני משפחתו בשנים 2005-2002, בשווי 103,000 דולר, כוסו בנקודות שצבר בשנים הקודמות. בדיקה של נוהלי חברות התעופה ושל פרטי התנאים במועדון הנוסע המתמיד של אל-על, מעלה שטענה זו אינה סבירה ואף מעוררת שאלות בדבר אפשרות של עבירות נוספות בפרשה
לרשימה המלאה

בהמשך חקירתו הנגדית בפרשת ראשונטורס, הזכיר (ה', 21.7.11) אהוד אולמרט את דבריו של ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, בפרשת ניוז קורפ: "אנחנו מקבלים את ההחלטות בזמן הווה ולא על סמך מה שידוע בדיעבד". לדבריו, הוא הדין במסמכים של פרשת ראשונטורס, כאשר לטענתו התביעה מנסה ללמוד מן הידוע כיום על מה שהיה כביכול ידוע לו בזמן אמת.

לטענת התובע, עו"ד אורי קורב, מן המסמכים עולה שאולמרט התבקש בפברואר 2005 בידי רז-ריסבי לבחור בין מסלול נסיעה אמיתי לבין מסלול פיקטיבי. אולמרט השיב, כי כל שנשאל היה באיזו אפשרות לבחור, והוא אישר לבחור בזולה יותר. קורב: "תראה באיזו טבעיות הגב' ריסבי מראה לך שיש מסלול אמיתי ומסלול פיקטיבי, ובאיזו טבעיות היא מציעה לך התייחסות למסלול פיקטיבי לעקיפת המכרז [הממשלתי לבחירת סוכן הנסיעות של המדינה - א.ל.]". אולמרט: "אין שום בסיס לטענה. זה הכל אינטרפציות שלו [של קורב - א.ל.]. יש כאן שני מסלולים זהים, שאחד יקר יותר, ואני מקבל את ההצעה היותר זולה למרות שהיא פחות נוחה".

לדברי קורב, רז-ריסבי פעלה על-פי הנחיותיהם של אולמרט ושולה זקן. הוא הציג מסמך בו מדווחת רז-ריסבי לאולמרט על עודף של 7,600 דולר באותה נסיעה, שמומנה בחלקה בידי מצעד החיים, ועליו כתב אולמרט "לשיחתנו". בחקירתו במשטרה אמר אולמרט, כי רז-ריסבי היא שצריכה להסביר את היתרה, וייתכן שעל כך ביקש לשוחח איתה ואין הוא זוכר מה הייתה תשובתה.

קורב: "איך ייתכן שאתה רואה מסמך עם עודף של 7,600 דולר ואתה שוכח מזה?" אולמרט: "ראיתי את זה, זה התמיה אותי וביקשתי שיבדקו את זה, ואני לא זוכר מה היא ענתה לי. מה זה קשור לתודעה שלי? בתודעה שלי היה שצריך להזהיר אותם מפני עודפים?" קורב: "זה אותו עודף שאתה והגב' זקן הוריתם לה ליצור". אולמרט: "מה שהיא באה אלי ומדברת, ודאי שהתובע לא יודע. אין שום מקום שרייצ'ל אומרת: בדקתי, אלו תוצאות הבדיקה. אני לא מתווכח על כך שבדיעבד מתברר שהיו עודפים, אבל התובע כל הזמן שופט את הדברים על הבדיעבד: עכשיו, כשאנחנו יודעים את הממצאים, נוכיח את הכוונה".


"בניגוד לתובע, אני לא מחפש את כוונת הרמייה"


לדברי אולמרט, "בניגוד לתובע אני לא מחפש את כוונת הרמייה. בהכירי את רייצ'ל, אני יודע שהיא לא פעלה בכוונה לרמות. חיפשתי איזשהו הסבר למה שקרה. אין ספק שרייצ'ל עשתה טעויות ואני לא בא להגן עליהן בדיעבד. אבל בין זה ובין לייחס לה איזושהי כוונה אחרת - יש פער עצום". קורב: "כל הפערים עומדים לנגד עיניך. פעם זה 7,000 דולר ופעם זה 8,000 דולר ופעם זה 9,000 דולר".

אולמרט: "כבר דיברתי על הנסיעות הקודמות. יש פה מסמך שאני לא זוכר ורציתי לבדוק את העניין הזה. אילו היה מדובר בשיטה, הייתי צריך לשלוח לרייצ'ל זר פרחים ולומר לה: כל הכבוד. אם יש שיטה, איזה בירור צריך לנהל? היות שהתובע צריך להצדיק את ההחלטה המקדמית להעמיד אותי לדין, הוא בונה את כל המבנה הזה".

קורב טען, שרז-ריסבי יצרה במכוון עודף של 6,300 דולר בנסיעתו לארה"ב ורוסיה, כפי שעולה מארבע החשבוניות שהוציא משרד ראשונטורס ביולי 2005. אולמרט השיב: "אני לא הפרשן של החשבוניות, לא עסקתי בהן, אני לא מבין בזה, ואני לא מוכן לקבל את הפרשנות היחידה שאתה מציג". קורב: "זה לא המקרה הראשון שהראיתי לך ממסמכים ומעדותה של גב' ריסבי, שעולה מהם שאת העודפים היא יצרה במכוון, במודעות מלאה ובהוראתך". אולמרט: "אני לא מוכן להסכים איתך על שום דבר. אני לא זוכר שראיתי את החשבוניות האלה. אתה נותן לזה את הפרשנות שאתה רוצה לתת לזה, אבל אתה לא יכול לבקש ממני להיות הפרשן של החשבוניות האלה. אין לזה לא תוקף, לא אמינות ולא שום דבר".

קורב: "אתה יכול להסכים אתי, שאין זו פרשנות מעוותת להניח שהעודפים נוצרו במכוון?" אולמרט: "זו פרשנות מעוותת". קורב: "זו התשובה האמיתית שלך?" אולמרט: "בהחלט כן, והאמת עוד תוטח בפניך. האמת שלי והאמת שלך לא מצטלבות".


"אני לא רואה עם זה שום בעיה"


במסמך אחר, טען קורב, הינחה אולמרט את רז-ריסבי לגבות 100% מעלות נסיעתו לארה"ב לניו-יורק ביוני 2005 הן מהאגודה למען החייל בארה"ב והן מהארגון IPF. בחקירתו במשטרה הסביר אולמרט, כי המטרה הייתה להיות בטוחים שבסופו של דבר יהיה מימון מלא. עוד טען אז, כי אם נוצרת יתרה בנסיעה עבור גוף ציבורי, היא משמשת למימון נסיעה עבור גוף ציבורי אחר ו"אני לא רואה עם זה שום בעיה", או לצירוף אשתו לנסיעה כאשר אין הוא רוצה לגבות את התשלום מגוף ציבורי.

בעדותו אמר אולמרט: "זה מסמך מכונן. זה מסמך שהוצג לי בצורה מטעה בידי החוקרים, ואני מוכרח לומר שאני די נדהם, כי חשבתי שלפחות עכשיו התובע יציג את הדברים בקונטקסט האמיתי שלהם. אבל התובע לא יכול להתגבר על היצר. אני לא ראיתי את המסמך בצילום ולא בצבעים השונים שיש בו, והיום אנחנו יודעים שהמסמך הזה הלך הלוך ושוב". לדבריו, המסמך מתעד דו-שיח בינו לבין רז-ריסבי ובסופו של דבר הורה לגבות רק מ-IPF את מלוא התשלום.

קורב טען, כי אולמרט יצר את "רוח המפקד" שהביאה את רז-ריסבי לשקר לארגונים שביקשו לברר האם יש גורמים אחרים המשתתפים במימון אותן נסיעות. אולמרט אמר שהדברים הם הבל וחסרי שחר. באותה צורה הגיב אולמרט על טענתו של קורב, לפיה יצר לעצמו הכנסה צדדית בבנק הפרטי שניהל בראשונטורס.


קורב: היו לך נקודות לקצת יותר משני כרטיסים


לדברי קורב, אולמרט ידע היטב - מתוך דיווחיה של רז-ריסבי - שלא נותרו לו די נקודות למימון טיסות כלשהן לאחר שבני משפחתו ניצלו את הנקודות שצבר. בפברואר 2003 היו לו באל-על נקודות לשליש כרטיס לארה"ב במחלקת תיירים; בבריטיש איירווייס היו לו שלושה כרטיסים במחלקת עסקים ללונדון או פעם אחת לארה"ב. לדברי קורב, בסך-הכל היו לאולמרט קצת יותר משני כרטיסים בנקודות בכל החברות.

אולמרט הגיב, כי אינו רוצה להיכנס לבסיס העובדתי שכן מעולם לא ראה טבלאות אלו של רז-ריסבי, אלא קיבל ממנה דיווחים על כמות עצומה של נקודות העומדת לזכותו. קורב: "אמרתי לך דברים ברורים. ריסבי דיווחה לך על מצב הנקודות והיא השתמשה בהן רק ברשותך ואתה ידעת שאין לך מספיק נקודות ואתה ידעת שטסת ב-100,000 דולר ולמרות זאת לא שילמת אגורה לראשונטורס, כי ידעת שאתה משתמש בעודפים". אולמרט טען שקורב צועק משום שאין בסיס לטענותיו, ו"אני לא משחק בליגה הזאת. רייצ'ל דיברה אתי על דברים אחרים לחלוטין. הוא יעמוד עם שתי ידיים וינפנף באוויר ויצעק, ואני אשיב לו כפי שמתבקש בנסיבות האלה".

קורב הזכיר, כי רז-ריסבי העידה שעדכנה את אולמרט בכל פעם לפני שאחד מבני משפחתו טס, ולכן יש שאין לו די נקודות. אולמרט: "האיש הזה עמד כאן בבית המשפט ואמר את מה שאמר על החקירה בנוגע לטיסות של בני המשפחה, ואז התברר שבין זה לבין האמת יש אוקיינוס של עובדות". לדבריו, הוא הורה לרז-ריסבי להשתמש בנקודות, היא עשתה זאת ובמקרה הצורך עדכנה אותו כאשר לא היו די נקודות. "מה שדיווחו לי בזמן אמת, ראיתם במסמכים", טען.


תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רז-ריסבי דיווחה לאולמרט בכתב על עודף של 8,000 דולר
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ילדינו למלחמה ?!?
21/07/11 13:38
 
אחרת היה ממשיך...
22/07/11 12:33
2
מסר, רז ריסבי,זקן
21/07/11 15:15
3
אהוד מחמד
21/07/11 16:37
4
הנקודה שבדולר
21/07/11 16:38
5
מה זה?
21/07/11 18:36
6
רחב מיריחו
21/07/11 21:06
7
Beeny
22/07/11 05:58
8
אברהם מערב השומרו
22/07/11 08:57
9
גדעון ברלב
22/07/11 14:23
 
חוקר פרטי בדימוס
17/09/11 16:48
10
חזק הנביא
23/07/11 12:16
 
ירושלמי וותיק
17/09/11 16:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צורות תורשתיות של מחלת אלצהיימר ניתנות כפי הנראה לזיהוי 20 שנה לפני איבוד הזיכרון וליקויי החשיבה המתפתחים כתוצאה מהמצב. אלו ממצאי מחקר חדש.
21/07/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
העיר ניו-יורק היא העיר האמריקנית הנוחה ביותר להליכה - כך עולה מדירוג אתר Walk Score.com, המדרג את הערים והשכונות האמריקניות הנוחות ביותר להליכה.
21/07/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
עצבי מחזיקי האג"ח של טאו היו מתוחים היום (ה', 21.7.11) לקראת פתיחת אסיפת בעלי אגרות החוב של החברה, במסגרתה צפויים קברניטי טאו להציג את מתווה החוב שהוצע על-ידי בעל השליטה, אילן בן דב. "גלובס" העביר את מהלך האסיפה בשידור חי.
דלתא איירליינס משקיעה 1.2 מיליארד דולר בהרחבה ובשיפורים בפרויקט בניית טרמינל 4 בנמל התעופה JFK בניו-יורק.
21/07/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, יגאל גריל, אישר (19.7.11) הסדר פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד המפעלים חד-אסף מתכת ומיחזור פלדה השוכנים בעכו, בעקבות שריפה שפרצה בהם במאי 2010.
21/07/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il