|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

בגלל תכנון לקוי: האוטובוסים סוטים מהנתיב היעודי

בשל היעדר מפרצים לעצירה להורדת נוסעים, נאלצים אוטובוסים לבצע עקיפה ולעבור לנתיב השמאלי של אבן גבירול בת"א ועדת הכלכלה קוראת למצוא איזון בין הצורך לקדם את התחבורה הציבורית לבין הפגיעה הקשה בתושבים
31/10/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
רחוב אבן גבירול בת"א [צילום: איתמר לוין]

איתמר לוין
עתירה: לבטל את הפעלת הנת"ץ באבן גבירול בת"א

עידן יוסף
עדיפות לתחבורה ציבורית - גם בכביש בינעירוני

נתיב התחבורה הציבורית ברחוב אבן גבירול בתל אביב עלה (יום א', 30.10.11) על סדר יומה של ועדת הכלכלה, והראה עד כמה תכנון לקוי וחוסר שיתוף פעולה בין משרד התחבורה לעירייה יוצר אבסורדים שבמקום להטיב עם התושבים ומשתמשי הדרך מעיק עליהם.

מזה עשרות שנים דורשים שברחוב יהיה נתיב יעודי לתחבורה ציבורית (נת"ץ), וכאשר הדבר מתממש סוף-סוף מדירים האוטובוסים את רגליהם מהנתיב המוקצה להם בגלל בעיות תכנוניות. על-פי קנה המידה הבינלאומי, כדי שתהיה הצדקה לפתוח נתיב שכזה יש צורך ב-40 אוטובוסים הנוסעים בשעות השיא באותו כיוון. באבן גבירול נוסעים 67 אוטובוסים מצפון לדרום ו-62 בכיוון ההפוך. גם אם נראה אחרת לצופה מן הצד, מספר הנוסעים בכלי הרכב הפרטיים ברחוב (1,500-1,000) קטן יותר מאשר אלה הנוסעים בתחבורה הציבורית.

המשנה למנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר אמר בדיון כי המשרד רק יכול ללחוץ, אך סמכויות הביצוע הן בידי העירייה. הוא התייחס בכך לטענת בעלי העסקים ברחוב, כי מאז שנפתחו לתנועה נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בעיר הכנסותיהם צנחו בעשרות אחוזים.

הסדרי פריקה וטעינה

"אין בכוונתנו להזיק לעסקים", אמר לנגר. "לנו לא אכפת אם הנתיב לאוטובוסים יהיה הימני או השמאלי. הסכמנו להסדרי פריקה וטעינה ואפשר לשקול חניה ברחובות ניצבים, אבל אי-אפשר לתכנן את העיר באופן שלרכב פרטי תהיה גישה לכל מקום שירצה. ההסדר הנוכחי סביר ומתחשב. זה שקודם לכן עצרו כלי רכב לפריקה ולטעינה ועכשיו לא - זה לא אומר שקודם זה היה מותר".

העירייה נפקדה מהדיון

בפתח הדיון בוועדה, ציין היו"ר כרמל שאמה-הכהן כי ביקר לאחרונה ברחוב, הרגיש את ההשפעה שיש לנתיב התחבורה הציבורית על בעלי העסקים וציין את המספר המועט של האוטובוסים המשתמשים בנתיב שיועד להם, ומעדיפים לפנות לנתיב השמאלי. "לא מצאתי שימוש של אמצעי התחבורה הציבורית בנתיב, ולכן צריך לבחון את הרחבת שעות הנגישות של כלל הציבור לנתיב ואת צמצום שעות השימוש של התחבורה הציבורית בו", אמר היו"ר. הוא אף הביע מורת רוח מכך שעיריית ת"א בחרה שלא להשתתף בדיון.

סגן ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שהבהיר כי הוא אינו מייצג את עמדת העירייה אלא את עמדתו כנבחר ציבור שרוצה לחזק את העסקים בעיר, הסביר לנוכחים כי נהגי האוטובוסים מעדיפים להימנע מנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית משום ש"הכביש ברחוב אבן גבירול לא בנוי לנתיב תחבורה ציבורית והשימוש בו ככזה הוא בלתי אפשרי" - יש ברחוב תחנות רבות, אך אין בו מפרצי חניה, וכך אוטובוס המבקש להמשיך ולנוע אחרי עצירה נאלץ לפנות לנתיב השמאלי כדי לעקוף את האוטובוס שלפניו. גלעדי הדגיש כי רק בסמכותו של המאסדר, קרי - משרד התחבורה, ניתן לאשר בניית מפרצים, וביקש לצמצם את שעות פעילות הנתיב כנת"ץ ולבצע עבודה מסודרת להכנת נת"ץ בצדו השמאלי של הרחוב.

נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), יהודה טלמון, אמר כי איש לא נגד הנת"ץ אבל מדובר במקרה קלאסי שבו שופכים את התינוק עם המים, כלשונו. "95% מהאוטובוסים נוסעים בנתיב האמצעי כי זה לא נוח (לנסוע בימני, ע.י.). צריך להביא את כל הגורמים לשבת סביב השולחן ולהגיע לפתרון שיאפשר לחיי המסחר להשתקם, כי ירידה של 40% במחזורים, עליה מדווחים בעלי העסקים, משמעותה חיסול העסק". לדבריו, יש להגיע למצב בו האריה שבע, אך הכבש לא נטרף.

שלוש חלופות

דני קומיסר, מארגון הצרכנים "תחבורה בדרך שלנו", אמר כי כל הצדדים צודקים. קומיסר אמר כי במתווה הפתרון יש להביא את משתנה הגודש בכביש, שצפוי רק להתגבר בשנים הקרובות. הוא הציע שלוש חלופות, לפי סדר העדיפות הבא:
  • העברת הנת"ץ שמאלה - העלות הכספית תהיה גבוהה, אך נוסעים לא יצטרכו לחזור למרכז הרחוב. סלילת הקו הירוק תסייע להקל על הגודש ברחוב, ונתיב שמאלי טוב עבור קו זה;
  • המשך עצירה בנתיב הימני לצד התקנת מערכת אלקטרונית שתספור כחמש שניות לירידת כל נוסע באופן שבו ניתן יהיה לאכוף כניסת כלי רכב פרטיים התוקעים את הנסיעה בנתיב;
  • השארת המצב כמות שהוא תוך השתדלות מרבית שהתנועה תזרום ושבעלי העסקים לא ייפגעו.

התושבים ובעלי העסקים ברחוב שהשתתפו בדיון התלוננו על פגיעה קשה בחייהם. לטענתם, בעלי העסקים ברחוב לא יכולים לעבור למקום אחר כי לא ימצאו מי שישכור מהם את העסק והדיירים לא יכולים לחנות קרוב לבית ואפילו לא לקבל משלוח מהמרכול או להזמין שירות תיקונים לבית. יו"ר ועד התושבים, יוסי טרבלוס, אמר עוד כי "גם אי-אפשר לעבור דירה כי רכב ההובלה לא יכול לעצור ברחוב". הוא אף סיפר כי מאז שקם הנת"ץ, מחיר מנוי בחניונים ברחוב הגיע לאלף שקל בחודש. כמו-כן, במהלך הדיון התברר כי התושבים הגישו עתירות לבית המשפט נגד הנת"ץ, וכי בית המשפט הורה לצדדים לקיים הידברות.

הוועדה לא הצליחה להגיע לפתרון מוסכם, והיו"ר שאמה-הכהן פנה בתום הדיון למשרד התחבורה וקרא גם לעירייה לשבת עם התושבים ובעלי העסקים ולמצוא את נקודת האיזון ברחוב. "צריך לתת תשומת לב גדולה יותר לדיירים ולבעלי העסקים ולחפש פתרונות יצירתיים אחרים, שלא ישבשו יתר על המידה את חייהם וישמרו על התחבורה הציבורית", אמר.

תאריך:  31/10/2011   |   עודכן:  31/10/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בגלל תכנון לקוי: האוטובוסים סוטים מהנתיב היעודי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נוסעת מודאגת
31/10/11 15:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפרקליטות טוענת (יום ב', 31.10.11), כי יעקב וינרוט ושוקי ויטה זוכו מחמת הספק מאישום השוחד. זאת, למרות שבית המשפט אינו אומר כלל שהזיכוי היה בעילה זו, אלא מסביר מדוע גירסת ההגנה סבירה באותה מידה כמו גירסת המדינה.
31/10/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
טירנוזאורוס רקס, אחד מהטורפים הגדולים ביותר שחיו אי פעם בכדור הארץ, היה אפילו גדול יותר ממה שהעריכו - כך עולה ממחקר מדעי חדש שהתפרסם לאחרונה. מנתונים שפרסם אתר History.com עולה כי המדענים השתמשו במודלים ממוחשבים כדי לשקול את מלך הדינוזאורים שנכחד לפני 65 מיליון שנים.
31/10/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
עו"ד ד"ר יעקב וינרוט הגיע למשרדו נרגש לאחר זיכויו המוחלט בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לדבריו, היום הוא רואה משמעות מיוחדת לביטוי אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו.
31/10/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
עד התביעה המרכזי בעבירת השוחד שיוחסה ליעקב וינרוט ושוקי ויטה, היה סמנכ"ל רשות המיסים לשעבר, רו"ח זאב פלדמן. הלה ניהל את המו"מ מול ויטה בנוגע ללקוחותיו של וינרוט, ובראשם מיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק. אך כאשר פלדמן לא סיפק את הסחורה לה ציפתה התביעה - היא לא היססה להכפישו. השופט גלעד נויטל לא קנה זאת.
31/10/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
אנשים שמעולם לא עישנו, אך מתגוררים באזורים עם רמות זיהום אוויר גבוהות, נמצאים בסיכון גבוה ב-20% למות מסרטן ריאות לעומת אנשים החיים באזורים עם אוויר נקי יותר, זוהי המסקנה אליה הגיעו חוקרים במסגרת מחקר חדש.
31/10/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il