מסטרקארד (ניו-יורק:MA) היא נותנת החסות הרשמית ל-UEFA מאז 1992, ולליגת האלופות מאז 1994. במסגרת החסות ניתנת תמיכה לקבוצות ולמועדונים וכן מושקות תוכניות ייחודיות עם הבנקים בהתאמת כרטיסי אשראי ייעודיים. מחקר, שבוצע עבורה על-ידי המוסד לספורט, עסקים וחברה בבית הספר האירופי לעסקים (EBS) בגרמניה, חושף כי אוהדי ליגת האלופות מוציאים מדי שנה כ - 35 מיליארד אירו, במעקב אחר מועדוני הכדורגל האהודים עליהם.
להלן נקודות עיקריות נוספות אודות אוהדי ליגת האלופות של UEFA:
- חמשת בסיסי האוהדים הגדולים, של מועדוני הכדורגל המובילים באירופה, הם: ברצלונה, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, וליברפול.
- אחד מכל ארבעה אוהדים באירופה נחשב – FWB (fans without borders), אוהד ללא גבולות, העוקב אחר הקבוצה האהובה עליו, גם אם מדובר במשחקים מחוץ למדינה.
התפלגות הוצאות אוהדי ליגת האלופות של אופ"א(באחוזים)
21% צפייה בתשלום במשחקים בטלוויזיה
13% התערבויות
12% נסיעות
7% אוכל ושתייה באצטדיונים
13% מוצרים נלווים (חולצות, כובעים וכו')
13% לינה
10% נוכחות במשחקים
6% בילויים
5% צפייה בערוץ המועדון
- כ – 9 מיליארד אירו מוצאים על-ידי האוהדים על לינה ונסיעות, 21% מתוכם על נסיעות למשחקי בית, ו 15% על משחקי חוץ.
- 30% מהאוהדים יגיעו לעיר מסוימת אך ורק בשל היותה מארחת משחק של מועדון הכדורגל האהוד עליהם. 20% מתוכם ישלבו במהלך שהותם ביקור ברחבי העיר.
- ערים בהן מבקרים אוהדי הכדורגל מציגות שיעור הכנסה של כ – 4.5 מיליארד אירו.
- 60% מהאוהדים, עוקבים אחר קבוצה מסוימת בשל העובדה שהיא מוצלחת ומשחקיה אטרקטיביים. 12% אוהדים קבוצה מסוימת בשל קרבה דרך עבודה, לימודים או משפחה, 11% אוהדים קבוצה בשל שחקן/ מנהל קבוצה כוכב ואין להם נאמנות לקבוצה אלא אליו.
1. היום קל יותר וזול יותר לנסוע ממדינה למדינה לכן השונות התרבותית של האוהדים גדלה בהתאמה.
2. ערוצי מדיה חדשים בדמות הרשתות החברתיות מאפשרים גישה למידע אודות מועדוני הכדורגל ואינטראקציה בין מעריצים ממדינות שונות.
3. שחקנים בינלאומיים בעלי סטטוס של סלבריטאים, מוכרים ואהודים בכל העולם ללא קשר לשפה או גבולות.