על-רקע האבטלה ההולכת וגואה, ממשיכה חברת נת"ע - נתיבי תחבורה עירונים, במסע לגיוס עשרות עובדים, במקצועות השונים. נת"ע, האחראית על הקמת פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, כבר גייסה מתחילת השנה 39 עובדים, וכעת היא ממשיכה במסע לגיוסם של עוד כשבעים וחמישה עובדים.
עיקר החיפוש הוא של מהנדסים, אדריכלים, מהנדסי ביצוע במגוון תחומים, אנשי תעשיה וניהול, הנדסאים לנושא מפרטים, מנהלי פרויקטים וגיאולוגים.
החברה ממשיכה בקידום הקו האדום, קו רכבת קלה מפתח תקוה לבת ים, שמחציתו תחתי, ואשר יעבור בבני ברק, ברמת גן ובתל אביב-יפו. עד כה פינתה חברת נת"ע בין השאר, תשתיות של חשמל, מים ביוב ותקשורת בכמיליארד וחצי שקלים, לאורך תוואי הקו האדום. כמו-כן ממשיכה נת"ע בעבודות הקמת פירי השילוח, למכונות הכרייה ה-TBM, באם המושבות, ליד צומת גהה, בגלי גיל, ליד רכבת מרכז בתל אביב וברחוב הרצל בתל אביב.
אורך כל פיר הוא 100 מטרים, רוחבו 25 מטרים ועומקו כ-30 מטרים, חלקם בתוך מי תהום. מכונות הכרייה TBM, אמורות לחפור את מנהרות הקו האדום לאורך 11 ק"מ, מתוך סה"כ 23 ק"מ של הקו.
חברת נת"ע כבר פרסמה ביולי השנה, מכרזים למיון מוקדם, למכונות הכרייה TBM ול"קופסאות" (מתחמי התחנות), כמו גם למערכת הרכבתית ולכרייה בשיטה הקונבנציונלית.
יו"ר נת"ע,
מיכאל רצון, אמר כי מעולם לא הייתה בישראל חברה, שעשתה פרויקט כה מסובך מורכב וחשוב, תוך כדי הקמה וגיוס עובדים, אבל "אנחנו לא נרתעים מהאתגר הגדול שהוטל עלינו, ועושים ככל שביכולתנו כדי שהרכבת הקלה במטרופולין תל אביב קום תקום, ותספק סוף-סוף לתושבי מדינת ישראל כולה, מערכת מודרנית להסעת המונים, כמו שהדבר קיים בערים רבות בעולם", אמר רצון.
גם מנכ"ל נת"ע יצחק זוכמן התייחס לחשיבות תהליך גיוס העובדים להצלחת הפרויקט. "ככל שנסיים את תהליך גיוס העובדים בזמן הקצר ביותר, וככל שנבחר את כוח האדם האיכותי ביותר, כך נוכל להתקדם בפרויקט, ולעמוד בלוח הזמנים שהבטחנו, ואולי אפילו להקדים אותו", אמר זוכמן.
הקו הראשון של הרכבת הקלה אמור להתחיל לנסוע בסוף 2017 והוא יהיה הראשון מבין שמונה קווים, רכבת קלה, ואוטובוסים ארוכים BRT, שאמורים לנסוע ברחבי המטרופולין, מנתניה בצפון ועד רחובות בדרום.