|
כ"ץ. דילוג על נוסעי התחבורה הציבורית [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
וילף. מדיניות הנוגדת את עקרונות התחבורה הציבורית
|
|
|
|
שר התחבורה מודה: אישרתי לדלג על תחנות
|
עידן יוסף
|
תשובה רשמית של שר התחבורה מגלה: קווי אוטובוס "נתפרים" במיוחד לחרדים באופן שחילונים לא יוכלו לעלות אליהם * News1 חושף: השר ישראל כ"ץ שיקר לחברת הכנסת עינת וילף באשר לתעריפי הנסיעה המפלים
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
שר התחבורה ישראל כ"ץ אומר כי לא שיקולים זרים מנחים את משרדו בבואו לקבוע כי כלל הקווים המשרתים שכונות חרדיות ידלגו על תחנות אסטרטגיות במסלול הנסיעה, שבהן עוצרים כל יתר קווי התחבורה הציבורית. כפי שנחשף ב-News1, אישר
משרד התחבורה לחברות התחבורה הציבורית לדלג על תחנות אסטרטגיות על-מנת להימנע מנוסעים לא חרדיים להצטרף לנסיעה.
במענה לשאילתה שהגישה חברת הכנסת
עינת וילף (העצמאות), סירב השר כ"ץ לגלות מהם השיקולים הפרטניים ורק הסתפק באמירות כלליות לפיהן מדיניות אישור מסלולי הקווים ותחנותיהם נקבעת בעת מתן הרישיון לקו, וכי אופי פעילות הקו, סוג הקו (מהיר, ישיר, מאסף) נקבעת על-פי הזיקות והיעדים המרכזיים אותם אמור הקו לשרת. עוד ציין כי כמות התחנות נקבעת בהתאם לזמני הנסיעה ולחפיפה עם קווים אחרים.
ח"כ וילף הדגישה כי התנהלות זו של משרד התחבורה, המאפשר לעצור בתחנות שוליות כדי לאסוף נוסעים, ובמקביל לפסוח על תחנות בהן אפילו קווים ישירים עוצרים, נוגדת את עקרונות התחבורה הציבורית.
וילף גם שאלה האם נכון הדבר כי קיימת תופעה של עצירת האוטובוס לצורך גביית תשלום מנוסעות היושבות בחלקו האחורי של האוטובוס. כ"ץ נמנע מלאשר או להכחיש, ורק אמר כי "משרד התחבורה אינו מאפשר עצירת אוטובוס במהלך נסיעה, אלא במקרה שיש חשש סביר כי נוסע הנמצא באוטובוס לא שילם בעבור הנסיעה". אולם בין מדיניות רשמית למציאות בשטח יש הבדל, וכך קורה שאוטובוסים היוצאים מחלק מן הערים נעצרים למשך כחמש דקות, הנהג עובר בין הנוסעות היושבות מאחור, גובה מהן תשלום וממשיך בנסיעתו. עד היום לא נקט משרד התחבורה בפעולה כלשהי למנוע תופעה זו, שכאמור מנוגדת למדיניותו המוצהרת.