|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

האם נפל אחד מסעיפי האישום בהולילנד?

השופט רוזן לתביעה: יריתם בעדות של ש"ד

ש"ד טען ש-100,000 שקל שקיבל מחברת פולאר היו שוחד ללופוליאנסקי - אך בעדות שהוגשה מטעם המדינה ובהסכמתה נאמר שהיה זה תשלום לגיטימי תמורת עבודתו הבדלי גרסאות של ש"ד בנוגע לתשלום של 250,000 שקל
20/12/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
לופוליאנסקי. תרומות ליד שרה

ש"ד הקליט את קלנר
אביגדור קלנר בדק כבר בינואר 2009 האם יסתבך אם תיפתח חקירת משטרה בנוגע לתשלומי שוחד בפרויקט הולילנד. כך טען ש"ד בהתבסס על שיחה ביניהם אותה הקליט. הוא אמר: "באותו תמליל מינואר 2010 מודה קלנר שהוא כבר בינואר 2009 ישב והתייעץ עם אמנון ספרן ביחס לחקירה העתידית ושהם בדקו ומצאו שאין להם בעיות. למה בינואר 2009 הם מצאו לנכון להתחיל לדבר על חקירת משטרה, כשאני בכלל לא חשבתי על זה?". התובע, עו"ד יונתן תדמור, אמר שמדובר בשתי הקלטות – האחת אינה ניתנת לפענוח (אם כי נעשים מאמצים נוספים לפענח אותה) והשנייה הועברה להגנה. הסניגור, עו"ד איתן מעוז, הבהיר, כי יחקור את ש"ד על אותה שיחה בסיום חקירתו.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, סבור שעדות שהוגשה מטעם המדינה במשפט הולילנד, מקעקעת את גירסתו של ש"ד בנוגע לשוחד בסך 100,000 שקל שנתן לטענתו לראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי. כך עלה (יום ה', 20.12.12) בהמשך חקירתו הנגדית של ש"ד בידי עו"ד איתן מעוז, סניגורו של אביגדור קלנר.

בנוגע לתרומות ליד שרה, אשר לטענת ש"ד היו כיסוי לשוחד שמומן בידי קבוצת פולאר, טען מעוז שמדובר בגירסה בלתי סבירה לפיה סוכם עימו על שוחד שנה וחצי לפני שהוא שולם בפועל בתחילת 2007. ש"ד השיב: "באוגוסט 2005 סוכם על שוחד של 120,000-115,000 דולר, לא כולם לאורי לופוליאנסקי. קיבלתי 100,000 דולר במועדים אחרים, נשארו עוד 20,000 שאותם קיבלתי בספטמבר 2006. חזרתי ואמרתי שהייחוס ליד שרה או לאחרים היה לפי הצרכים של יד שרה ולא לפי המועדים שאני קיבלתי את הכסף, אלא לפי מתי שהעברתי את הכסף. גם פה ייחסתי את הכסף ליד שרה בפברואר או באפריל 2007, כאשר העברתי את הצ'קים".

בחקירתו במשטרה נשאל ש"ד על הפער בין מועד אישור תב"ע ה' (שינוי ייעוד המלונות בהולילנד לדיור), פברואר 2006, לבין תשלום השוחד הנטען בספטמבר 2006. ש"ד השיב במשטרה, כי "כאשר לופוליאנסקי ביקש זאת - זה היה לאו-דווקא בגין התחשבנות ישירה על תב"ע ה' אלא בבחינת שלח לחמך". מעוז טען, כי ש"ד המציא סיפור משום שידע שאיש לא יקבל את גירסתו, כאילו שילם שוחד על תב"ע ה' שנה לאחר אישורה. ש"ד השיב: "דבריך לא נכונים. אני עומד מאחורי דבריי. מעולם לא אמרתי שזה תב"ע ה'. העברתי את מה שהעברתי ליד שרה, כאשר הדגשתי כל הזמן שזה לא שאני משלם לו תמורת משהו ספציפי. העברתי לפי הצרכים שלו ועשיתי אצלי את הייחוסים".

העדות של מנהלת החשבונות

מעוז טען, כי ש"ד שיקר בדבריו לגבי התרומות ליד שרה, וזאת בהתבסס על עדות מנהלת החשבונות של פולאר, אליאן זיו. זיו אמרה בעדותה בהתייחס לאותה חשבונית משנת 2006 בסך 100,000 שקל, אשר לטענת ש"ד שימשה כסות לשוחד ללופוליאנסקי: "אני יודעת שהחשבונית היא עבור המקדמה", דהיינו עבור עבודתו של ש"ד באיתור משקיע שירכוש את חלקה של פולאר בפרויקט הולילנד. ש"ד טען, כי אמור היה לקבל תשלום רק אם יביא משקיע, אך מעוז הציג מכתב של ש"ד עצמו לפיו הוא אכן ביקש מקדמה של 510,000 שקל. אותם 100,000 שקל היו, לדברי זיו, חלק מאותה מקדמה. ש"ד השיב, כי הוא עומד על גירסתו.

רוזן ציין, כי מאחר שהעדות הוגשה בהסכמת הצדדים - התביעה מסכימה שמדובר בתשלום שקיבל ש"ד כחלק מהמגיע לו ולא כשוחד שנועד ליד שרה, והדבר מקעקע לכאורה את דבריו של ש"ד. תדמור הסביר מדוע לשיטת התביעה אין מדובר בסתירה, וכי ש"ד אינו אחראי לרישום בספרי פולאר. רוזן השיב: "העדות מקעקעת את הגירסה שלו ואין פרשנות אחרת. אין בית משפט בעולם שיעדיף את הדברים שלו על פני מה שאתם הסכמתם לו". תדמור טען, שהוא הסכים רק לנושא החשבונית ולא מה עומד מאחוריה. רוזן השיב, כי המדינה הסכימה לכל העדות ו"יש לכם בעיה". רוזן הוסיף: "אתם יריתם בעדות שלו. כל מה שאתם אומרים זו פרשנות שלכם".

עם זאת, לאחר ההפסקה אמר רוזן, כי אינו רוצה להיקלע למצב בו יקבל החלטה מהותית לגבי מהות התשלום על סמך צעד פרוצדורלי בו נקטה התביעה, כאשר המדינה לא שמה לב (כלשונו) למשמעות הנוקשה של הגשת מסמך בהסכמה. לפיכך, קבע רוזן, הוא מזמן את זיו לעדות כדי שהצדדים יוכלו לשאול אותה בסוגייה זו.

ש"ד מצידו אמר, כי הוא עומד על עדותו וכי לא הראו לו את כל החומר. רוזן: "כל הזמן לימדת אותנו שכאשר נותנים לך תשלום עבור שוחד, אתה לא מוציא חשבונית. מה פתאום כאן אתה מוציא חשבונית?". ש"ד: "על כל תשלומי השוחד של הולילנד פארק הוצאתי חשבוניות". רוזן: "כאן מדובר על פולאר. אין לך הסבר למה זיו אומרת דברים אחרים". ש"ד: "היא אומרת כל מיני דברים".

השיחות עם קלנר

מעוז שב והצביע על הבדלים בגרסאותיו של ש"ד בין חקירתו במשטרה לבין עדותו בבית המשפט, ושאל האם יש דרך לבחור מהי תשובתו האמיתית. ש"ד השיב, כי תשובות אמת ניכרות בכספים שנתפסו ביד שרה, אצל אורי שטרית, אצל אלי שמחיוף ואחרים. לדבריו, הוא אינו זוכר מה בדיוק אמר לקלנר לגבי כל תשלום; "אני זוכר דבר אחד: שקיבלתי את התשלום". מעוז: "אתה לא יודע לתאר שום שיחה קונקרטית". ש"ד: "נכון שאני לא מסוגל לזכור כל פגישה, אמרתי את זה כל הזמן". מעוז: "אם אני רוצה לקבל מיזם 250,000 שקל כדי לשחד איש ציבור, את השיחה הזו אני לא אשכח לעולם". ש"ד: "הולילנד פארק שילמה לי בלי לשאול חשבונות שוחד של יותר מ-3 מיליון שקל. אם זו חברה כזו מסודרת, איך זה שחשבוניות בכזה סכום כתוב סתם 'ייעוץ' או דברים כאלה?".

ש"ד אמר בעדותו, כי שילם 250,000 שקל ליהושע פולק, אז יו"ר ועדת המשנה להתנגדויות, לנוכח דרישתו האולטימטיבית לקבל את הסכום באותו יום עד השעה 16:00, אחרת יקבל את ההתנגדויות. לעומת זאת, במשטרה ייחס ש"ד את השוחד לשטרית. כאשר נשאל על הסתירה אמר, כי טעה במשטרה מכיוון שלא הוצגו לו כל המסמכים.
פרוטוקול: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
פרוטוקול משפט הולילנד, 20.12.12. המשך חקירתו הנגדית של ש"ד בידי עו"ד איתן מעוז: השוחד הנטען לאורי לופוליאנסקי, העסקתו בידי חברת הזרע.

תאריך:  20/12/2012   |   עודכן:  20/12/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השופט רוזן לתביעה: יריתם בעדות של ש"ד
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתיתיהו
20/12/12 13:49
2
בבון זה קוף
20/12/12 14:28
3
עזרא מועלם
20/12/12 14:48
 
יוסי מ
20/12/12 17:37
4
יוסי מ
20/12/12 16:50
5
יוסי מ
20/12/12 17:30
6
מתיה
20/12/12 18:12
7
מתיתיהו
20/12/12 18:46
8
דניאלוביץ
20/12/12 19:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
ש"ד אינו יודע לומר למי שילם שוחד ובאיזה סכום, אלא מנסה בדיעבד לקשור בין גירסתו לבין מסמכים המוצגים לו. כאשר הדבר אינו עולה בידיו, הוא קובע שאותם מסמכים אינם משקפים שוחד; ואילו כאשר התאריכים מתיישבים, הוא נצמד לגירסה זו. כך טוען (יום א', 16.12.12) סניגורו של אביגדור קלנר, עו"ד איתן מעוז, בהמשך החקירה הנגדית במשפט הולילנד.
16/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
האם ניתן לסמוך על מהימנות של הודעות שמגישות המשטרה והפרקליטות לבתי המשפט? אירוע שהתרחש וכתבה שפורסמה, שניהם בתוך יממה בסוף השבוע האחרון, מלמדים שסימן השאלה מוצדק, מטריד וחמור.
15/12/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"זה שקר וכזב כל מה אתה אומר, מר קלנר מהתחלה ידע, מר קלנר מהתחלה היה שותף לכל העבירות, מר קלנר מהתחלה ניסיתי לא להכניס אותו פנימה בשום דבר, ניסיתי לשמור עליו. מר קלנר התחנן לפני והשביע אותי בשם הנכדים שלי שאני לא אסבך אותו. מר קלנר אפילו מוקלט כשהוא אמר, נדמה לי שהתביעה הגישה את זה, שהוא משביע אותי לא לספר עליו שום דבר, אז איך אתה מעז להגיד?".
13/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קורא לסניגורים במשפט הולילנד לקצר את חקירותיו הנגדיות של ש"ד ולהתמקד בנושאים העיקריים. הוא אמר זאת (יום ג', 11.12.12) עם סיום חקירתו של ש"ד בידי סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת. לדעת רוזן, ניתן היה לקצר את החקירה בערך בחודש.
11/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת גלוב, שעסקה לכאורה באמנות ובה השקיע ש"ד מיליוני דולרים, הוציאה בנובמבר 2004 חשבונית בסך 94,000 ליש"ט בגין ייעוץ לשיווק הפרויקט. כך מגלה מסמך שהציג (יום ב', 10.12.12) סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת. החשבונית הוצאה לאחת מהחברות שבשליטת ש"ד, ונאמר בה שהיא בגין "שיווק פרויקט הולילנד הישראלי - מגרשים 1 ו-2 - מחוץ לישראל, בדגש על בריטניה וצרפת".
10/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
ש"ד: זייפתי מסמכים וחתימות שהוגשו למס  /  איתמר לוין
ש"ד שב ומפרט: זהו השוחד בשנות ה-90  /  איתמר לוין
ש"ד: ייתכן שזייפתי חתימה על מסמכים למס  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il