|
מימין לשמאל: המנכ"ל עושי יצחקי, השר ישראל כ"ץ וד"ר יעקב שיינין [צילום: ששון תירם]
|
|
|
|
|
שר התחבורה, התשתיות והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ אומר כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים השנה היה הנמוך ביותר ב-50 השנים האחרונות. במסיבת עיתונאים בתל אביב, הציג את השגי משרדו ולפיהם למרות העלייה הדרמטית במספר כלי הרכב, חלה ירידה של 25% לעומת השנים הקודמות.
השר ציין כי הסיבות לכך הן: שיפור בתשתיות הדרך, מהירות כוחות ההצלה, הידוק האכיפה ושיפור באיכות הנהיגה של נהגים. כמו-כן ציין השר את הגברת האכיפה של משטרת התנועה.
כ"ץ: "מעבר להישג של השנה הנוכחית אנחנו רואים בעשר השנים האחרונות מגמה של ירידה בהיקף התאונות: מספר התאונות ירד, מספר הנפגעים ירד ומספר ההרוגים ירד. הצבתי יעד להגיע בתוך ארבע שנים לחמישייה הפותחת של המדינות בעולם בדירוג הבטיחות".
עוד אמר השר כי ישראל עלתה למקום העשירי בדירוג העולמי בבטיחות, לפני בריטניה, שבדיה אירלנד, הולנד, שוויץ ודנמרק.
במהירות הנסיעה הממוצעת נמצאת ישראל במקום העשירי בעולם, אחרי שוודיה (120 קמ"ש), אנגלייה (130 קמ"ש), אירלנד (120 קמ"ש), אירלנד (120 קמ"ש), נורווגיה [שבה יש תנאים קשים] (110 קמ"ש), הולנד (130 קמ"ש), פינלנד (120 קמ"ש), גרמניה (130 קמ"ש), שווייץ (120 קמ"ש) ודנמרק (130 קמ"ש).
בהתייחסו להעלאת מהירות הנסיעה במקצת הכבישים המהירים אמר השר כ"ץ כי בדיקה מדוקדקת שערך משרדו מצאה כי המהירות שהועלתה לא זו בלבד שלא הרעה את המצב, אלא בחלק מהכבישים מהכבישים אף פחת מספר התאונות.
יושב-ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר יעקב שיינין, תקף במסיבת העיתונאים עיתונאים שניסו למזער את ההשגים האדירים בבטיחות בדרכים ואמר כי אינו מתחשב בהם. עוד אמר: "ישראל ממוקמת היום בין עשר המדינות הבטוחות בעולם במונחים של הרוגים לקילומטר נסועה. מדובר בהתקדמות עצומה בהתחשב בכך שבשנת 2004, טרם הקמת הרשות, היינו במקום עשרים פלוס. המטרה היא להמשיך ולהתקדם ולהגיע למצב בו ישראל תהיה בין חמש המדינות המובילות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים. עם זאת, היעד האולטימטיבי הוא חזון אפס הרוגים בתאונות דרכים, ועד שלא נגיע אליו לא תושלם המשימה".
אבי נאור, יו"ר עמותת אור ירוק, בירך את שר התחבורה, על עבודתו הטובה. "קביעת היעד, שבו מדינת ישראל תהיה בין חמש המדינות המובילות בעולם, בבטיחות בדרכים עד שנת 2018, היא מטרה חשובה שיש לקיים אותה. עלינו לשאוף להגיע לפחות מ-200 בני אדם הרוגים בכבישים עד סוף העשור. השקעת משאבים הוכחה כמצילת חיים, ולכן, אני קורא לשר התחבורה הבא של מדינת ישראל, לא לקצץ בתקציב המלחמה בתאונות דרכים. השגים בהצלת חיים משיגים רק בהקצאת משאבים".