|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

פרקליטו של דכנר, אמנון יצחקניא:

רבין הציג תמונה מחרידה של השוחד

"הייתה נכונות אמיתית של צ'רני לשלם - וזה לימד אותי שדכנר דובר אמת" הצעות פשרה הועברו גם לאחר שיצחקניא פנה לפרקליטות "קלנר כל הזמן ביקש שדכנר לא יפגע בו"
05/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
יצחקניא. הצעות יצירתיות

בסימן של או-טו-טו
ליצחקניא הייתה הרגשה, המשיך, שצ'רני ובאי-כוחו מתעתעים בו: "מצד אחד, בשיחות ובפגישות, הכחשה גורפת של מה שעמד בבסיס התלונה של ש' - פרשת שוחד שהביאה למצב הדברים הזה. אך מצד שני, פיזור הבטחות ושידולים לכל מי שמעורב בדבר, קשת רחבה מאוד של גורמים, שהסכסוך הזה יסתיים אם מר צ'רני ישלם, וישלם הרבה, מאמצים שגם נלוו אליהם הסכמים כתובים שנשלחו אלי". לדבריו, "כל השנה הזאת [עד סוף 2009] היא בסימן של או-טו-טו, עוד רגע ייחתם הסכם"

דקירת סכין בחזה
עו"ד אמנון יצחקניא סיפר אנקדוטה על-רקע הסתבכותו של דכנר עם השוק האפור: "אחד מהם [שהגיעו למשרדו] היה אדם שנראה על פניו עבריין. הוא פשוט נכנס אלי למשרד והתיישב, אדם בשם קשאני. והוא במהלך ישיבתו מרים את חולצתו ומראה לי דקירת סכין ששוסעת את חזהו מצד לצד, ו[אומר] שהוא ביצע רצח בגרמניה או משהו כזה. וכשהוא הולך לשירותים, עורך דין ממשרדי שומע אותו בטלפון מאיים על מישהו שהוא יוציא לו את העיניים וישחט את הבן שלו".

"הוא מפרט לפני למי הוא נתן שוחד. האמת, בהתחלה זה נשמע לי לא ייאמן. אני אומר את זה במילה פשוטה". כך תיאר (26.11.12) עו"ד אמנון יצחקניא, פרקליטו של עד המדינה שמואל דכנר, את פגישתם הראשונה באפריל 2008. הפגישה נערכה בהשתתפותו של אביגדור קלנר, אשר יצר את הקשר בין השניים. לדבריו, בפגישותיהם תיאר דכנר את פרשת השוחד לפרטי-פרטים ונקב בכל השמות שהופיעו מאוחר יותר בתביעתו נגד הלל צ'רני.

יצחקניא סיפר על הכנת טיוטת כתב התביעה נגד צ'רני ("כתב הסחיטה"), לגביה כבר הודה דכנר שהיא שקרית. זו ארכה שישה-שבעה חודשים, והייתה כרוכה בעשרות פגישות עם דכנר, שהיה מעורב בכל פרט ובכל מהלך. "הגירסה בכתב התביעה היא גירסתו של מר ד', היא לא גירסתי שלי", ציין. הוא אישר, כי באותו שלב לא בדק האם גירסתו של דכנר נכונה, אם כי כעת הוא יודע ש"פרטים מסוימים" בכתב התביעה אינם נכונים.

יצחקניא שלח את הטיוטא לפרקליטו של צ'רני, עו"ד צבי אגמון, והלה הגדיר אותה כסחיטה. למרות זאת החל מו"מ ארוך, ובמסגרת זאת נפגשו יצחקניא ועו"ד אילן סובל ממשרדו עם מאיר רבין - בפגישה אותה הקליטו. לדברי יצחקניא, הוא קיים את הפגישה משלוש סיבות: לבקשתו של קלנר, לבקשתו של דכנר וכדי להתרשם האם יש ממש בסיפורו של דכנר.

מבחינתו השורה התחתונה של הפגישה הייתה ש"בסיכומו של דבר אכן היה שוחד", אך לדברי רבין - רק הוא יודע בדיוק מה שולם למי, ולכן דכנר לא יוכל להוכיח זאת. עוד הזכיר יצחקניא, כי רבין סירב בתוקף להפוך גם הוא לעד מדינה. לדבריו, בפגישות נוספות עם רבין - אותן לא הקליט - נפרסה "תמונה מחרידה של הודאות במצח נחושה על כל כספי השוחד שניתנו, שאני שמעתי במו אוזני".


"אתה ישבת והנהנת בשתיקה"


הפיכתו של דכנר לעד מדינה, המשיך יצחקניא, עלתה באחת מפגישותיהם הראשונות, כאשר הוא הבהיר לדכנר שלא יוכל להגיש את תביעתו נגד צ'רני בלא צעד זה. יצחקניא אמר, כי לא ראה סיכוי של ממש לבטל את ההסכם בין דכנר לצ'רני (בו הסכים דכנר לקבל 5 מיליון שקל) בטענת עושק, אך הציע בכל זאת לנהל בוררות בפני עו"ד רם כספי.

יצחקניא אמר לאדרת: "אתה ישבת במשרד שלי כשאני הטחתי במר צ'רני שהוא עשה מעשה פלילי. אתה ישבת והנהנת בשתיקה". עם זאת הדגיש יצחקניא, כי בשתי פגישותיו עם צ'רני, מעולם לא הודו הוא ובאי-כוחו שבפרויקט שולם שוחד. לדבריו, המו"מ עם אגמון נמשך שנה וכלל שורה ארוכה של פגישות ומאות שיחות טלפון, וכל אלו לימדו אותו שדכנר דובר אמת "משום שהייתה נכונות אמיתית לשלם".

יצחקניא העיד, כי אגמון הכין טיוטת הסכם לפיה יקבל דכנר 15 מיליון שקל. "אומרים לי שהוא סוחט כבר הרבה זמן, וכדי שהטענות האלה לא תצאנה צריך מנגנוני ביטחון", אמר, והוסיף שהועלו הצעות יצירתיות כדי להבטיח שדכנר לא יעלה דרישות נוספות. ואולם, בפגישה הבאה הודיע אדרת שצ'רני חוזר בו מן הטיוטא ושהיא הוגשה שלא על דעתו. אפשרות אחרת הייתה לצמצם את התביעה ל-3 מיליון דולר - חלקו הנטען של דכנר במכירת חלקים מן הפרויקט לחברת נידר. הצעה זו התקבלה על דעתו של כספי, אך צ'רני דחה אותה.


פנייה מנבות תל-צור


יצחקניא הוסיף, כי אפילו אחרי שפנה לפרקליטות, קיבל מאגמון הצעה נוספת, שהותנתה בכך שדכנר יקריא מול מצלמת וידאו נוסח של מכתב, "והמבין יבין מה הוא אמור לקרוא במכתב הזה". בנובמבר 2009, המשיך יצחקניא, התקשר אליו עו"ד נבות תל-צור ושאל "אם יש עוד מה לעשות, אם אפשר לגמור את הסיפור". יצחקניא השיב לו שהשעה הוחמצה, משום שהוא כבר פנה לפרקליטות. יצוין, כי תל-צור הוא שותף בכיר במשרדו של רם כספי, ייצג את אהוד אולמרט במשפטו ומייצג במשפט הולילנד את דני דנקנר.

ליצחקניא הייתה הרגשה, המשיך, שצ'רני ובאי-כוחו מתעתעים בו: "מצד אחד, בשיחות ובפגישות, הכחשה גורפת של מה שעמד בבסיס התלונה של ש' - פרשת שוחד שהביאה למצב הדברים הזה. אך מצד שני, פיזור הבטחות ושידולים לכל מי שמעורב בדבר, קשת רחבה מאוד של גורמים, שהסכסוך הזה יסתיים אם מר צ'רני ישלם, וישלם הרבה, מאמצים שגם נלוו אליהם הסכמים כתובים שנשלחו אלי". לדבריו, "כל השנה הזאת [עד סוף 2009] היא בסימן של או-טו-טו, עוד רגע ייחתם הסכם".


קלנר אמר שיפנה לאולמרט


לגבי מעורבותו של קלנר אמר יצחקניא, כי הוא השתתף בעוד מספר ישיבות, ולא העיר דבר כאשר תיאר את סיפור השוחד. בפגישות הראשונות לא הפליל דכנר את קלנר ואישים אחרים מקבוצת פולאר. "אביגדור כל הזמן מבקש ש'אני לא אפגע' וש' אומר לו: לא תיפגע", סיפר.

בחקירתו הנגדית בידי סניגורו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, סיפר יצחקניא שקלנר היה בא אליו מדי פעם בטענות על כך שהוא פועל שלא בתיאום עימו. קלנר היה מזכיר ליצחקניא שהוא אשר הביא אליו את דכנר, ויצחקניא היה משיב שהוא יפעל רק בהתאם לאינטרס של לקוחו.

עוד אמר יצחקניא, כי קלנר אמר שהוא יפנה לאולמרט "כדי לדבר איתו על החמור הזה, צ'רני - סליחה, מילותיו שלו - שידביר איתו ויכניס בו בינה, איך זה שהוא לא גומר עם ש'. הוא [קלנר] אמר לי שהוא דיבר איתו [עם אולמרט]. הוא גם קורא לו מדי פעם א"א בשיחות אתי".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 26.11.12
עדותו של עו"ד אמנון יצחקניא במשפט הולילנד: הקלטת השיחה עם מאיר רבין, הכנת התביעה בשמו של שמואל דכנר, המו"מ עם הלל צ'רני

תאריך:  05/03/2013   |   עודכן:  05/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   צבי אגמון / Tzvi Agmon   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רם כספי /  Caspy Ram"   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רבין הציג תמונה מחרידה של השוחד
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
את ארצי באוסלו.
5/03/13 09:53
2
א.א.
5/03/13 09:57
3
נהוראי שפטיה
5/03/13 10:31
 
יוסי מ
5/03/13 11:15
 
צדק צדק
6/03/13 10:37
 
מבזרת
5/03/13 14:25
4
עידןסובול
5/03/13 12:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
מוטי זיסר החל להעסיק את אורי שטרית כאדריכל בקבוצת אלביט הדמיה בעקבות בקשתו של אהוד אולמרט, עימו הוא מיודד שנים רבות. בכך אישר זיסר את דבריו של אולמרט בחקירתו במשטרה. זיסר נקב בתאריכים שונים בציינו את מועד פנייתו של אולמרט: במשטרה אמר שהיה זה ב-2006, אך מסמכים שהוצגו בפניו לימדו ששטרית נשלח מטעמו לבודפשט כבר ב-2004. שטרית, לשעבר מהנדס העיר ירושלים, הוא כיום האדריכל הראשי של אלביט הדמיה.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרויקט הולילנד אושר במהירות רבה מאוד בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, תוך התעלמות מוחלטת מהיבטי איכות הסביבה. אהוד אולמרט, שהיה אז ראש עיריית ירושלים, התערב בצורה יוצאת דופן למען מתן האישור. כך העידה (11.11.12) אורנה אנג'ל.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
עד המדינה ש"ד התגורר בשכנותי במרחק של כמה בתים בלב תל אביב. למרות שלאורך חייו הוא היה אדם עתיר ממון ונכסים שרובם הושגו בדרכים לא כשרות תוך ביצוע עבירות פליליות כאלה ואחרות, הוא גר בדירה שכורה.
04/03/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קבע (יום ב', 4.3.13) כי משפט הולילנד יימשך ללא הפסקה כלשהי למרות פטירתו של עד המדינה, ש"ד.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
סערת הרגשות של משפחת ש"ד ועורכי דינו, הביאה את בתו של עד המדינה ואת עו"ד אמנון יצחקניא להטיח האשמות כבדות בחלק מן הסניגורים במשפט הולילנד. נטען נגדם שהם ניהלו חקירות נגדיות תוקפניות ומשפילות, ושהם משכו בכוונה את הזמן - בבחינת "או שהכלב ימות או שהפריץ ימות", ובסופו של דבר הטקטיקה הזאת נחלה לפחות הצלחה חלקית.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
יצחקניא: כלי תקשורת ניהלו מסע נבזי  /  איתמר לוין
בתו של ש"ד בהלוויתו: סליחה שהסכמנו שתעיד  /  איתמר לוין
רוזן, ואנונו וש"ד  /  איתמר לוין
פרשת שופטים  /  אברהם פכטר
ש"ד, הפרקליטות והתקשורת  /  ד"ר רון בריימן
אחרי מות: השתפרו סיכויי אולמרט  /  עו"ד יוסי דר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il