|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

בדיקת News1 מעלה:

חשש להדחה בעדות מצד אולמרט וזקן

מקורבו של אולמרט, דניאל אברהמס, השתתף במימון הגנתה של זקן בפרשות ראשונטורס וטלנסקי - בהן נמנעה מלהעיד; שתיקתה של זקן סייעה לזיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי דוברו של אולמרט: לא היה לו קשר למימון ההגנה
07/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
זקן ואולמרט. האחת שתקה, השני נהנה [צילום: AP]

תשע שנות מאסר
לגבי הדחה בעדות קובע החוק: "המניע אדם, או מנסה להניעו, שבהליך שיפוטי לא יעיד, או יעיד עדות שקר, או יחזור בו מעדות או מהודעה שמסר, דינו - מאסר שבע שנים. המניע או מנסה להניע כאמור בסעיף קטן (א), בדרך של מירמה, הטעיה, כוח, איומים, הפחדה, מתן טובת הנאה או כל אמצעי פסול אחר, דינו - מאסר תשע שנים"

מבקשת מכל העולם
רב-פקד יעל הראל-קרניאלי שאלה את זקן: "למה שאברהמס יעביר לך כסף?". זקן השיבה: "אני מבקשת מכל העולם ואשתו שיעזרו לי. אני לא יודעת להסביר למה הוא יסכים. גם עכשיו, כשהייתי בחו"ל ביקשתי מהרבה מאוד אנשים שיתרמו לי, ואני מקווה שיתרמו. זה חוקי וזה בסדר"

העובדות

  • שולה זקן טיפלה בתשלום שכר הדירה של אולמרט לאברהמס

  • אברהמס תרם למימון הגנתה של זקן

  • זקן לא העידה בפרשות ראשונטורס וטלנסקי

  • נימקה את שתיקתה בכך שלא תסייע להפיל את אולמרט

  • שתיקתה של זקן סייעה לזיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי

שולה זקן מסרה למשטרה בעת חקירתה בפרשת הולילנד מידע המעורר חששות לכאורה לפלילים, לנוכח התנהלותה במשפטה בפרשות טלנסקי וראשונטורס. המידע הבסיסי כבר פורסם ב-News1, וכעת מתווספות אליו עובדות היוצרות סימני שאלה אלו.

בחקירתה ב-28.4.10 נשאלה זקן כיצד הגיעו לחשבון הבנק של בנה נדב סכומים שהעביר איל ההון היהודי-אמריקני דניאל אברהמס. זקן השיבה: "הוא לא קיבל, אני קיבלתי. זה היה העברה מחו"ל, והחשבון שלי משום מה לא קיבל העברה בגלל חסימה כלשהי. חשבנו שאתם, כלומר המשטרה, נמצאים בחשבון, ולכן נתתי את החשבון של נדב.

"זה כספים שהועברו בשנה האחרונה. אני אוספת כסף למימון המשפטי שלי, והתייעצתי עם עורך דין ורואה חשבון, שאישרו לי שאני יכולה לקבל כסף לעניין הזה, ומשם אני מעבירה את זה לעורך הדין שלי, ואין בזה שום עבירה. העברתי עכשיו סכום גדול מהחשבון של נדב למיכה" - עו"ד מיכה פטמן, סניגורה של זקן במשפטי ראשונטורס-טלנסקי ורשות המיסים.

רב-פקד יעל הראל-קרניאלי שאלה את זקן: "למה שאברהמס יעביר לך כסף?". זקן השיבה: "אני מבקשת מכל העולם ואשתו שיעזרו לי. אני לא יודעת להסביר למה הוא יסכים. גם עכשיו, כשהייתי בחו"ל ביקשתי מהרבה מאוד אנשים שיתרמו לי, ואני מקווה שיתרמו. זה חוקי וזה בסדר".


"אהוד חבר שלי"


אברהמס הוא ממקורביו הבולטים של אהוד אולמרט, תרם לכמה מן הקמפיינים שלו, ורכש את דירתם של אהוד ועליזה אולמרט ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים. אברהמס שילם לבני הזוג 2.69 מיליון דולר, ולאחר מכן השכיר להם את הדירה תמורת 2,250 דולר בחודש. כפי שנחשף ב-News1, זקן טיפלה עבור אולמרט בתשלום דמי השכירות לאברהמס. בדיקת משרד מבקר המדינה העלתה, כי השכירות הסבירה הייתה 3,800 דולר. המבקר דאז מיכה לינדנשטראוס קבע בסופו של דבר, כי בהתחשב בנסיבות ההשכרה - "אף שסכום זה נראה נמוך יחסית, לא הוכח שהוא אינו במתחם הסבירות".

עם זאת, בראיון עיתונאי בשנת 2006 אמר אברהמס: "כיוון שאהוד חבר שלי, הסכמתי לקנות ממנו את הבית". כאשר נשאל על דמי השכירות, אמר אברהמס: "אהוד הוא חבר וזכותי להשכיר לו את הבית באיזה מחיר שארצה. אם הייתה לך דירה שחבר שלך היה מעוניין לשכור ממך, היית לוקח ממנו מחיר שוק? זה לא שאולמרט קיבל את הבית בחינם, המחיר הוגן".


"תמות ולא תפליל את אולמרט"


במשפטה בירושלים, בו כאמור מומנה הגנתה באופן חלקי בידי אברהמס וכן מתרומות נוספות מחו"ל, הפתיעה זקן כאשר החליטה שלא להעיד. מספר התבטאויות שלה ושל פטמן רמזו, כי אחת הסיבות לכך הייתה רצונה שלא לפגוע באולמרט.

זקן עצמה אמרה באותו מועד: "בחקירות הייתה מטרה אחת ויחידה - להפיל ראש ממשלה מכהן. זו לא דרכי, ולא ראיתי את עצמי משתפת פעולה עם מטרה כזו שאין מאחוריה דבר. אינני יכולה להרשות לעצמי לשחק במשחק המכור של התביעה. אינני מוצאת לנכון לשמש כלי משחק בידי התביעה".

אחרי פסק הדין, אמרה זקן: "החלטתי לא להעיד, כי הרגשתי שאני הופכת להיות כלי של מי שהחליט להפיל ראש ממשלה". ואילו בטיעונים לעונש בעניינה אמר פטמן: "שולה זקן תמות ולא תפליל את אולמרט".

בעקבות הימנעותה של זקן מלהעיד, קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, כי אין אפשרות לקבל את יומניה כראיה נגד אולמרט. ביומנים אלו תועדו המפגשים עם משה טלנסקי והעברות הכסף ממנו, בפרשה ממנה זוכה אולמרט בידי בית המשפט המחוזי.

צירופן של כל העובדות הללו מעורר את החשש, שמא הימנעותה של זקן מלהעיד אכן נועדה לסייע לאולמרט - לאחר שהלה סייע לה, במישרין או בעקיפין, להשיג מימון להגנתה. מצב זה עלול לעורר לכאורה חשש לביצוע עבירה של הדחה בעדות, חיפוי, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט מצידם של אולמרט ו/או זקן.


"לאולמרט לא היה קשר"


לגבי הדחה בעדות קובע החוק: "המניע אדם, או מנסה להניעו, שבהליך שיפוטי לא יעיד, או יעיד עדות שקר, או יחזור בו מעדות או מהודעה שמסר, דינו - מאסר שבע שנים. המניע או מנסה להניע כאמור בסעיף קטן (א), בדרך של מירמה, הטעיה, כוח, איומים, הפחדה, מתן טובת הנאה או כל אמצעי פסול אחר, דינו - מאסר תשע שנים". סעיף השיבוש אומר: "העושה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, בין בסיכול הזמנתו של עד, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת, דינו - מאסר שלוש שנים".

לגבי הטרדת עד אומר החוק: "המטריד אדם בנוגע להודעה שמסר האדם, או עומד למסור, בחקירה על-פי דין, או בנוגע לעדות שמסר האדם, או עומד למסור, בהליך שיפוטי, דינו - מאסר שלוש שנים". ואילו סעיף החיפוי קובע: "המקבל או מנסה לקבל טובת הנאה לעצמו או לזולתו על-מנת שלא ימסור עדות בחקירה על-פי דין או במשפט, דינו - מאסר חמש שנים".

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה, כי לאולמרט לא היה קשר לגיוס הכספים להגנתה של זקן וכי עורכי דינו לא תיאמו מהלכים עם פטמן. תגובתו של פטמן לא התקבלה עד מסירת הידיעה (יום ה', 7.3.13).
הודעתה של שולה זקן, 28.4.10 / תמליל
חקירתה של שולה זקן בפרשת הולילנד, 28.4.10: גלגולי צ'קים, הפקדות כספים בחשבונות הבנק של בניה, תרומות למימון הגנתה המשפטית, כספים משמואל דכנר, פרויקט צוק מנרה
חוות דעת על שווי ודמי שכירות של נכס ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים שנמכר על ידי ממלא מקום ראש הממשלה
חוות דעתו של מבקר המדינה על מכירת דירתו של אהוד אולמרט לדניאל אברהמס ושכירתה ממנו על ידי אולמרט

תאריך:  07/03/2013   |   עודכן:  07/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוסיה ארד   מיכה לינדנשטראוס   מיכה פטמן   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשש להדחה בעדות מצד אולמרט וזקן
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יורם שפכטל
7/03/13 09:22
2
יוד יוד
7/03/13 09:35
 
יוסי מ
7/03/13 10:15
 
גג
7/03/13 12:00
3
יוסי מ
7/03/13 10:02
4
יוסי מ
7/03/13 10:10
5
אהוד פרלסמן
7/03/13 10:17
 
יוסי מ
7/03/13 10:25
 
אהוד פרלסמן
7/03/13 11:45
6
עזרא מנצור
7/03/13 10:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
פסק דינו של בית המשפט העליון בפרשת אלי רייפמן כולל שתי נקודות בעלות משמעות בתיקים שונים לחלוטין: תיק אולמרט ותיק הולילנד. בעוד שבנוגע לתיק אולמרט זוהי התייחסות תיאורטית בלבד, ההשלכה על תיק הולילנד עשויה להיות מעשית.
11/02/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
ציון של 3 בלבד (בסולם 5-1) - זוהי דעתם של עורכי הדין במחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין לסיכום כהונתו של יעקב נאמן כשר המשפטי. כך עולה מסקר המתפרסם בגיליון החדש של "הפרקליטים", בטאונו של ועד המחוז.
10/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בעלי משרד הנסיעות ראשונטורס, עמנואל באומוולשפינר, מבקש (יום ד', 19.12.12) לבטל את כתב האישום נגדו בפרשת אולמרט בטענה להגנה מן הצדק. באומוולשפינר מואשם ברישום כוזב בתאגיד (בשל רישום הנסיעות של אהוד אולמרט ובני משפחתו) וקבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד (בטענה לעקיפת מכרז ממשלתי לרכישת כרטיסי טיסה).
19/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערעורה של המדינה על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יידון בבית המשפט העליון בפני הרכב מורחב בן חמישה שופטים בראשותו של הנשיא אשר גרוניס. כך קבע גרוניס.
11/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
יגאל סער, שהיה נציג רשות המיסים בארה"ב, ירצה חמישה חודשי מאסר בפועל על חלקו בפרשת רשות המיסים. כך קבע (יום ב', 10.12.12) בית המשפט העליון, בדחותו את הערעורים ההדדיים של סער והמדינה על גזר הדין שקבע בית המשפט המחוזי.
10/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il