|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

אהוד אולמרט מציג:

איומים, שקרים ועלילה

בראיון נרחב שפורסם בסוף השבוע, מנסה אהוד אולמרט לאותת לשופטי ישראל: אל תתעסקו אתי כאשר הוא מדבר על פרשות טלנסקי, ראשונטורס והולילנד - דבריו שזורים בחצאי אמיתות, שקרים ואפילו עלילת דם נגד הפרקליטות
24/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט. הדר בבית זכוכית [צילום: פלאש 90]

האמת שטרם פורסמה
הדברים גובלים בעלילת דם, והנה האמת כפי שטרם פורסמה. דכנר אמור היה לעבור צינתור ב-28.2.13, אך הוא אשר ביקש לדחות אותו. הוא הסביר זאת בשני נימוקים. האחד והטכני: רוזן התייחס בחשדנות לתלונותיו על מצבו הרפואי והוא חשש שלא ייענה לו אם יודיע בהתראה של מספר ימים שעליו לעבור את הטיפול. השני והמהותי: דכנר חשש שלא ייצא בחיים מהצינתור, והוא זה שרצה להשלים כמעט בכל מחיר את עדותו נגד אולמרט

שיווי משקל נפשי
שאלה לאהוד אולמרט. דיברת על "פרקליט אחד, שאיבד את שיווי משקלו הנפשי, [ש]החליט לפעול נגדך". אני מרשה לעצמי לנחש שאתה מתכוון לפרקליט המדינה, משה לדור. אם כך הם פני הדברים - מה אנחנו צריכים לחשוב על החלטותיו של אותו משה לדור לסגור את התיקים נגדך בפרשות כרמיה, בנק לאומי והמינויים הפוליטיים?

כאשר פרסמתי כאן לפני שבועות אחדים את פרטי עדותו במשטרה של יוסי אולמרט בפרשת הולילנד, היו שהזהירו אותי שהדבר עלול להיחשב לסוביודיצה. עמדתי הייתה שלא כך הם הדברים, ובין היתר הזכרתי את הפתגם האנגלי הידוע "הדר בבית זכוכית אל ישליך אבנים". לאמור: אהוד אולמרט מפעיל מערכת משומנת היטב של יחסי ציבור, כולל בהקשר ישיר של משפטיו, ולכן קשה לי לראות כיצד דווקא הוא יכול לבוא בטענות על סוביודיצה.

דוגמה מובהקת להתנהלות זו של אולמרט קיבלנו בסוף השבוע, כאשר התפרסם ראיון נרחב איתו בגלובס (וגם במהדורת גלובס לקוראי מעריב). מעבר לכך שאולמרט התייחס במישרין ובמפורש לתיקים התלויים ועומדים נגדו, הוא גם הכריז בפה מלא על כך שהוא שוקל להתמודד שוב על ראשות הממשלה.

בכך הוא משדר מסר ברור לשופטי בית המשפט העליון בתיקי טלנסקי וראשונטורס ולשופט דוד רוזן בתיק הולילנד: תיזהרו, אתם עוסקים לא רק במי שהודח מכהונתו כראש ממשלה בשל מעללי הפרקליטות, אלא גם עלולים להתערב - בפסקי הדין שלכם - במערכת הפוליטית וברצונו של הבוחר. אולי אפילו יהיו מי שיראו בכך ניסיון להלך אימים על השופטים: אתם מתעסקים עם מי שרוצה לחזור למשרה הפוליטית הבכירה ביותר בארץ, משרה בה תהיה לו השפעה רבה על מינוי שופטים ועל התנהלות המדינה מול בתי המשפט.


למה דחה דכנר את הצנתור


כאשר נכנסים לפרטי דבריו של אולמרט בנוגע למשפטים נגדו, מגלים בהם שפע של אמיתות למחצה ואף סילופים בוטים. אולמרט ניצל היטב את העובדה שמראיינו, חגי גולן, אינו שולט די הצורך בפרטי התיקים הללו וכך יכול היה למכור את הבלופים שלו. הנה הם לפניכם.

  • אולמרט: "מה שלא פרסמו זה שיום קודם לכן, במסגרת החקירה, הוא [שמואל דכנר] אמר לשופט שהוא הולך לעשות צנתור, ושהוא ייפרד מאיתנו כנראה לנצח".

  • האמת: הדברים פורסמו ב-News1 וגם היו גלויים לעין כל בפרוטוקול הדיון. מה שלא פורסם, בשל צנעת הפרט, הוא טיבו המדויק של הטיפול שעמד דכנר לעבור.

  • אולמרט: "ברמה האנושית אתה רואה בן אדם, ואז יום אחרי אתה שומע שהוא נפטר, ומובן שזה כרוך במשהו".

  • האמת: דכנר נפטר בשעות לפנות הבוקר של יום שישי, 1.3.13. בשעות הערב של ליל שבת קשה היה לעבור ליד ביתו של אולמרט בתל אביב, משום שהוא המה ממבקרים. הניחוש שלנו אומר, שהם לא באו לספר בשבחו של דכנר.

  • אולמרט: "אחרי שהוא נפטר העיד בבית המשפט קרוב משפחה שלו, שפרץ בבכי. הוא העיד שאמר לו 'למה אתה צריך לשקר, למה אתה צריך להפריז, למה אתה צריך להגזים? או-קיי, החלטת להיות עד מדינה, אבל למה אתה צריך לשקר?'. את זה אמר קרוב משפחה שלו".

  • האמת: מדובר באדי קוסטינר, אשר הודה בהמשך חקירתו שלא ידע מה אמר דכנר למשטרה ולכן לא יכול היה להביע דעה האם מדובר בשקר ובהפרזה או באמת לאמיתה.

  • אולמרט: "נחשפו שקרים שהוא אמר בבית המשפט, עד כדי כך שהייתה אפילו התבטאות מסוימת של השופט שאתם ציטטתם בכותרת ראשית, שאני חושב שהיא מדברת בעד עצמה".

  • האמת: הכוונה לדבריו של רוזן לעו"ד רועי בלכר, סניגורו של אולמרט, לפיהם רבים מן הנאשמים היו מתחלפים איתו בעוצמת הראיות שיש נגד מרשו. ראשית יש לזכור, שהדברים נאמרו באופן יחסי, ואכן אולמרט - בניגוד למשל לאורי שטרית ולשולה זקן - לא מואשם שקיבל והפקיד צ'קים בחשבונו, כך שהראיות נגדו אכן באופן יחסי פחות חזקות. שנית, רוזן גם אמר, כי ברגע בו יוכח שמישהו מהנאשמים קיבל כסף - יהיה עליו להוכיח שלא היה זה שוחד. אולמרט טרם הסביר את הכספים שהגיעו למקורביו, ובמיוחד את 500,000 השקלים שנתן דכנר במפתיע לאחיו, יוסי אולמרט.

  • אולמרט: "היה מי שטען שהפרקליטות הכריחה אותו להיחקר בהקשר שלי, על-אף שהמליצו לו לעשות בדיקות דחופות בליבו ולקבל טיפול לפני כן. זה כי הם אולי חששו שבטיפול יקרה לו משהו, והם רצו שהעדות נגדי תישמע".

  • האמת: הדברים גובלים בעלילת דם, והנה האמת כפי שטרם פורסמה. דכנר אמור היה לעבור צינתור ב-28.2.13, אך הוא אשר ביקש לדחות אותו. הוא הסביר זאת בשני נימוקים. האחד והטכני: רוזן התייחס בחשדנות לתלונותיו על מצבו הרפואי והוא חשש שלא ייענה לו אם יודיע בהתראה של מספר ימים שעליו לעבור את הטיפול. השני והמהותי: דכנר חשש שלא ייצא בחיים מהצנתור, והוא זה שרצה להשלים כמעט בכל מחיר את עדותו נגד אולמרט.


מדוע לא הוטל על אולמרט קלון


  • אולמרט: "הייתה [בפרשת מרכז ההשקעות] עבירה משפטית שאני לא מזלזל בה, אבל לא היה שום דבר שכרוך באי-נקיון כפיים, ולכן בית המשפט לא הטיל עליו קלון".

  • האמת: סוגיית הקלון כלל לא עלתה בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי אולמרט ויתר על ההטבות המגיעות לו כראש ממשלה לשעבר ובכך היא הפכה לתיאורטית. דבריו של אולמרט פה הם שקר, חד וחלק.

  • אולמרט: "כפו עלי התפטרות ברגע מאוד דרמטי ומאוד קריטי, שיכול היה לעשות שינוי היסטורי בחיי מדינת ישראל".

  • האמת: אולמרט חוזר שוב ושוב על המנטרה הזאת, בלי לספר שום פרט ובלי להביא שום הוכחה. לגופם של דברים: בית המשפט המחוזי קבע שהוא קיבל עשרות אלפי דולרים בלתי מדווחים במעטפות ממשה טלנסקי, וכי התנהגותו הייתה בעייתית מבחינה אתית וציבורית - אך לא פלילית. כאשר הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה שאולמרט יתפטר, הגנה עליו לא אחרת מאשר פרקליטות המדינה. אולמרט התפטר משום שאהוד ברק הסיר ממנו את תמיכתו בשל התנהלותו הפסולה, ומשום שהציבור איבד את האמון בו.

תאריך:  24/03/2013   |   עודכן:  24/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   חגי גולן   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   מני מזוז / Meni Mazuz   מעריב   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   פרשת כרמיה   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איומים, שקרים ועלילה
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
24/03/13 08:21
2
ענן שחור
24/03/13 08:51
3
יוסי מ
24/03/13 09:06
 
א.ל. רמת-גן
24/03/13 12:22
 
יוסי מ
24/03/13 14:36
 
אילן חטב
24/03/13 13:45
4
אבנר אברהם
24/03/13 09:36
5
יעקב יעקב
24/03/13 10:05
 
יוסי מ
24/03/13 13:35
 
בני בנקר
24/03/13 23:40
 
יוסי מ
25/03/13 07:49
6
עידןסובול
24/03/13 10:28
7
מתיתיהו
24/03/13 13:10
8
ולכן לא יבחר!
24/03/13 13:54
9
דידה
24/03/13 14:29
10
אזרחית
24/03/13 15:04
 
מתיתיהו
24/03/13 16:05
 
יוסי מ
24/03/13 17:43
11
יוסי מ
24/03/13 21:09
12
פלא יועץ
25/03/13 07:17
 
יוסי מ
25/03/13 12:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
פסק דין של בית המשפט העליון, לו שותפים שניים מהשופטים שידונו בערעור בפרשת אולמרט, מאותת על הכיוון בו מפרש כיום בית המשפט את עבירת הפרת האמונים. אהוד אולמרט זוכה מעבירה זו בפרשת טלנסקי, וזהו הפרק המרכזי בערעור המדינה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים.
07/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן מסרה למשטרה בעת חקירתה בפרשת הולילנד מידע המעורר חששות לכאורה לפלילים, לנוכח התנהלותה במשפטה בפרשות טלנסקי וראשונטורס. המידע הבסיסי כבר פורסם ב-News1, וכעת מתווספות אליו עובדות היוצרות סימני שאלה אלו.
07/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
פסק דינו של בית המשפט העליון בפרשת אלי רייפמן כולל שתי נקודות בעלות משמעות בתיקים שונים לחלוטין: תיק אולמרט ותיק הולילנד. בעוד שבנוגע לתיק אולמרט זוהי התייחסות תיאורטית בלבד, ההשלכה על תיק הולילנד עשויה להיות מעשית.
11/02/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
ציון של 3 בלבד (בסולם 5-1) - זוהי דעתם של עורכי הדין במחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין לסיכום כהונתו של יעקב נאמן כשר המשפטי. כך עולה מסקר המתפרסם בגיליון החדש של "הפרקליטים", בטאונו של ועד המחוז.
10/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בעלי משרד הנסיעות ראשונטורס, עמנואל באומוולשפינר, מבקש (יום ד', 19.12.12) לבטל את כתב האישום נגדו בפרשת אולמרט בטענה להגנה מן הצדק. באומוולשפינר מואשם ברישום כוזב בתאגיד (בשל רישום הנסיעות של אהוד אולמרט ובני משפחתו) וקבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד (בטענה לעקיפת מכרז ממשלתי לרכישת כרטיסי טיסה).
19/12/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il