|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

רוזן אינו מבין את ההשהיה של צ'רני

מקשה מדוע צ'רני העמיד פנים במשך שנה וחצי כאילו הוא מוכן לשלם לדכנר צ'רני: לא רציתי להשפיע על הבחירות לכנסת ולהביא למעצרם של 20 איש, והרווחתי שנה וחצי של חיים נורמליים
28/05/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רוזן (בעניבה). "מה הרווח הגדול?"

"בגלל הזבל הזה"
רוזן: "ברור שאולמרט לא פנה אליך וביקש שתשהה את התביעה. אז למה זה בכלל מעניין אותך? בן אדם סוחט אותך. אתה צריך להגיד: הזבל הזה, שהשקעתי בו מיליונים ושהייתי נדיב לבתו - לך לכל הרוחות". צ'רני: "אדוני שוכח איפה אנחנו עכשיו בגלל הזבל הזה ובגלל פרקליט מדינה שחבר לזבל הזה. הרווחתי עוד שנה וחצי של חיים נורמליים והפרויקט התקדם"

"אדם שמאיים עליך - אתה נותן לו מיליון שקל? זרוק אותו, אלא אם כן אתה קונה את שתיקתו", שאל (יום ג', 28.5.13) השופט דוד רוזן את הלל צ'רני. הוא התייחס לאיומו של מאיר רבין לפנות למשטרה בנוגע למתרחש בפרויקט הולילנד. צ'רני השיב, כי מכתבו של רבין הופנה לשמואל דכנר ולא אליו, ולכן הותיר את הטיפול בידי דכנר.

התובע, עו"ד יוני תדמור, ציין שצ'רני שילם מאוחר יותר לרבין 500,000 שקל וטען שמדובר בקניית שתיקתו. צ'רני הסביר, כי רבין איים להגיש תביעה בטענה לתשלום המגיע לו על חלקו בעסקה למכירת חלק מהפרויקט לחברת לייקווד, וכי בעקבות ייעוץ משפטי החליט להתפשר איתו.

מסמכים שהגישה התביעה לימדו, כי צ'רני שילם בשנת 2009 לרו"ח שלמה בן-עמרה - בן-דודו של רבין, אשר קיבל תשלום גם מחברת תעשיות מלח. לטענת הפרקליטות, מדובר למעשה בתשלומים לרבין (לו אין חשבון בנק) כדי למנוע את הצטרפותו לדכנר. צ'רני השיב: "ידענו מהיום הראשון שרבין שם פס על דכנר ועל [עו"ד אמנון] יצחקניא ולא הייתי צריך לקנות אותו".


לגבות עדות מהשופטת


צ'רני נשאל על דבריו בחקירתו, לפיהם אחרי הסכם ההיפרדות ביולי 2007 איים דכנר שיילך למשטרה, ובעקבותיהם פנה לעו"ד פלילי (גיורא אדרת) והעניק לדכנר הלוואה בנובמבר 2007. צ'רני השיב, כי תחילה סירב להיענות לבקשתו של דכנר וכי עו"ד צבי אגמון הוא ששכנע אותו לתת לדכנר את ההלוואה.

צ'רני הזכיר, כי אחרי הלוואה זו כינה אותו דכנר "חסיד אומות העולם", וטען שהוא לא היה מתבטא כך אם ההלוואה הייתה ניתנת בעקבות איומים. "אמרנו לרבין שיגיד לשמואל שהוא מוזמן ללכת למשטרה בכל עת, אין לנו ממה לפחד, ומעבר לזה נפתור לו את הבעיה. זו [מתן ההלוואה] הייתה טעות", הוסיף צ'רני. התביעה הגישה שורה של מסמכים בנוגע למעורבותו של צ'רני בהסדרת כספים לדכנר בסוף 2007 ובתחילת 2008, במטרה לאמת את טענתה לפיה צ'רני חשש שמא דכנר יפתח את פיו.

תדמור טען, כי צ'רני היה מוכן לשלם לדכנר מיליוני שקלים, אך הוטרד מכך שדכנר תמיד יחזיק את סיפור השוחד ולכן לא יהיה סוף לדרישותיו. צ'רני השיב, כי הוא תעתע בדכנר כדי להרוויח זמן, אותו ניצל כדי לאגור מידע. הוא הציע לתביעה לגבות עדויות מהשופטת תמר בזק-רפפורט וממי שהיה נציב מס הכנסה, דורון לוי, אשר הכינו איתו את הצעות הסרק שהעביר לדכנר.


"הצלחתי לדחות ל-2010"


רוזן: "מה הרווח הגדול? שהוא מתרגז יותר? כלב שהוא מושפל, הוא הרבה יותר מסוכן. נגיד שאחרי ארבע שנים הייתם עושים לו: נה. אני לא מבין את האסטרטגיה הגאונית הזאת, ועורכי דין עולים כסף". צ'רני: "אנחנו בתקופת בחירות [לכנסת]". רוזן: "אתה רוצה לשמור על אולמרט?". צ'רני: "אני לא רוצה להשפיע על מערכת בחירות". תדמור: "אולמרט כבר התפטר וציפי לבני היא המועמדת לראשות הממשלה". צ'רני: "זה ממש לא משנה, כי אולמרט מזוהה עם קדימה".

רוזן: "ברור שאולמרט לא פנה אליך וביקש שתשהה את התביעה. אז למה זה בכלל מעניין אותך? בן אדם סוחט אותך. אתה צריך להגיד: הזבל הזה, שהשקעתי בו מיליונים ושהייתי נדיב לבתו - לך לכל הרוחות". צ'רני: "אדוני שוכח איפה אנחנו עכשיו בגלל הזבל הזה ובגלל פרקליט מדינה שחבר לזבל הזה. הרווחתי עוד שנה וחצי של חיים נורמליים והפרויקט התקדם".

רוזן: "זה חיים נורמליים, כשסוחטים אותך?". צ'רני: "היה ברור שברגע ש[עו"ד אמנון] יצחקניא מגיע ל[משה] לדור - יש לנו עסקה תפורה, בה אולמרט הוא המטרה. עצרו לי פרויקט ב-2012; ככה היו עוצרים אותו ב-2010. למה אני צריך להזדרז להפיל עלי את הגרדום?". רוזן: "אתה בונה פרויקט שאתה גאה בו. איזה גרדום? בא בן אדם שנקלע למצוקה איומה ורוצה ממך כספים ומאיים עליך. שיילך למשטרה. הוא מאיים על אולמרט; גם זו בעיה שלך? התביעה אומרת: אתם באותו סל".

צ'רני: "תראה איפה אני עכשיו. מה שחשבתי שיקרה ב-2008 - הצלחתי לדחות עד 2010. מבחינתי יש לזה משמעות אדירה. יש עוד 20 איש בעיריית ירושלים, שאילו הייתי רץ למשטרה - הם היו נעצרים. למה אני צריך את זה על עצמי? בניתי בתמימותי על זה שאם אני משהה את העניין, המשטרה תגיד ליצחקניא כשיבוא אליה: אילו היית רציני, היית בא לפני שנה". בהמשך אמר רוזן, כי ממסמך של צ'רני עצמו עולה, שההשהיה נבעה מן התקווה שדכנר יילך לעולמו או שיהפוך לבלתי כשיר.

באותה עת כתב צ'רני מסמך שכותרתו הייתה "האיש" שכוונתו הייתה לאולמרט. הוא הסביר, כי הבין שמשמעות כתב הסחיטה כלפי אולמרט דרמטית בהרבה מאשר כלפיו, ולכן דן עם עצמו באפשרויות הנובעות מכך. בין היתר כתב צ'רני, כי על אולמרט יהיה "לנקות את השולחן" ולפעול עם ידידו אורי - מי שהיה מהנדס העיר, אורי שטרית. רוזן שאל מדוע לא כתב במפורש את שמו של אולמרט, וצ'רני השיב שלא רצה שיסתובב מסמך שכזה. תדמור טען, כי צ'רני ואביגדור קלנר הציעו לדכנר למעלה ממיליון שקל באמצעות בתו, אדית וולף, כאשר דכנר כבר מסר הודעות ביאח"ה.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 28.5.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 28.5.13. סיום חקירתו הנגדית של הלל צ'רני: הלוואות לשמואל דכנר בשנות ה-2000, השוחד הנטען לאהוד אולמרט, אורי לופוליאנסקי, אפרים פיינר ואלי שמחיוף, פעילותו לאחר קבלת "כתב הסחיטה" משמואל דכנר

תאריך:  28/05/2013   |   עודכן:  28/05/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דורון לוי / Doron Levi   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   צבי אגמון / Tzvi Agmon   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוזן אינו מבין את ההשהיה של צ'רני
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איש מיוחד-השופט
28/05/13 19:58
2
עד היסוד!
28/05/13 21:58
 
בבון זה קוף ?
31/05/13 01:40
3
חיפשתי ומצאתי
29/05/13 15:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
את התרומות למוסדות בית מלכה, בראשם עמד חבר מועצת העיר, אברהם פיינר, הסביר הלל צ'רני (יום ג', 28.5.13) בכך שעם סיום פרויקט הולילנד ביקש לתרום בין היתר למוסדות חרדיים, בשל הרקע של משפחתו. לדבריו, הוא ביקש משמואל דכנר שימליץ לו על מוסד חרדי, והוא זה שהמליץ על בית מלכה.
28/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופט דוד רוזן התייחס (יום ג', 28.5.13) לתרומותיו של הלל צ'רני ליד שרה: "התביעה אומרת לך שאתה כיזם משמן אישי ציבור דרך תרומות למוסדות, ואתה אומר לי שזה מקובל. אולי מה שאתה אומר הוא שבית המשפט צריך להוריד את הפטיש ולומר: זה לא מקובל".
28/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
הלל צ'רני נמנע מלהסביר (יום ג', 28.5.13) את המסמך שהוצג בפניו, ולפיו הציע שמואל דכנר להוציא חשבוניות כנגד ההלוואות האישיות שניתנו לו בשנת 2001. השופט דוד רוזן ביקש מצ'רני לקרוא את המסמך לקראת הישיבה הנוכחית, בציינו שלכאורה הוא מלמד על מתן שוחד בפרויקט הולילנד. צ'רני הכין תשובה בת 50 עמודים למסמכים שהטיחה בו התביעה והתייחס בעל-פה למקצתם, אך לא דיבר על המסמך המרכזי. "אני יכול לתת על זה הרצאה של חצי שעה עכשיו או בחקירה החוזרת של [עו"ד] גיורא [אדרת]", אמר ולא הוסיף.
28/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, ביקש (יום א', 26.5.13) מהלל צ'רני לעיין במסמך שכתב שמואל דכנר ולהסביר אותו בישיבה הבאה, באומרו שצ'רני יתקשה להשיב עליו.
27/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שמואל דכנר שילם לכאורה להולילנד 3 מיליון שקל בדצמבר 1998, כחלק מיצירת מסך העשן להסתרת ההלוואות שקיבל ואשר היו כסות לשוחד. כך טוען (יום א', 26.5.13) התובע, עו"ד יוני תדמור. הוא שאל את הלל צ'רני, מדוע פרע דכנר לפתע סכום זה, אם היה לו הסכם נוח מאוד לקבלת הלוואות.
26/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רוזן לצ'רני: אתה מחזק את עמדת דכנר  /  איתמר לוין
צ'רני: לא משנה למה דכנר קיבל הלוואות   /  איתמר לוין
לא היה קל מלקנות את דכנר ב-2009  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il