|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

קלנר: אולמרט אמר שדכנר לא מעניין אותו

מעיד שכאשר סיפר לאולמרט על טענותיו של דכנר לפיהן קיבל שוחד, "הוא שלח אותי לכל הרוחות" "הייתי מגיע להבנות עם דכנר אבל אז אגמון היה אומר שצ'רני לא הסכים"
06/06/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
אולמרט. "הפריע לי שהולכים לפגוע בו" [צילום: פלאש 90]

שמואל דכנר הועסק בשינוי הייעוד של חוות שלם שבבעלות חברת הזרע, משום שאביגדור קלנר הכיר את יכולתו לטפל בפרויקטים גדולים ומורכבים. "לא מוצאים כאלה אנשים", אמר קלנר בהמשך עדותו במשפט הולילנד (יום ה', 6.6.13). "לכל אחד מהמנהלים היו עוד פרויקטים, וחשבנו שהכי יעיל וכלכלי יהיה שנקח בן אדם חיצוני".

קלנר הדגיש, כי דכנר לא נשכר לצורך קבלת הרשאה לתכנון, שטופלה בידי עו"ד יגאל ארנון ולדעת הזרע צפויה הייתה להתקבל במהירות. לדברי קלנר, התשלום לדכנר היה 2%-1% בלבד מהיקף ההשבחה, בעוד חוזים במקומות אחרים העניקו 8%. ואולם, כאשר קבלת ההיתר התעכבה, התבקש דכנר לטפל גם בנושא זה. "בשלב מסוים הדברים כנראה עייפו את ארנון. דכנר היה מלא מרץ ודי פנוי, והוא הומלץ על-ידי הנהלת הזרע", הסביר קלנר.

קלנר הכחיש את דבריו של דכנר, לפיהם ההתקשרות עימו נבעה מהעובדה שמאיר רבין הוא אחיינו של מנכ"ל משרד התשתיות ולאחר מכן מנכ"ל המינהל, יעקב אפרתי. קלנר ציין, כי הקשר עם דכנר החל לפני שאפרתי מונה למנכ"ל המינהל ובטרם ניתן היה לצפות את מינויו לתפקיד. "לא היה לי שום מושג על הקשר בין רבין לאפרתי", הוסיף. קלנר עבר על התשלומים שאושרו לדכנר, ואמר שכולם היו תמורה לגיטימית לעבודתו או סיוע לצרכיו הפרטיים, ולא כיסוי לשוחד כפי שטען דכנר.


לחץ כבד מלשכת שרון


קלנר סיפר, כי לשכתו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, הפעילה לחץ כבד על חברי הולנת"ע כדי שלא יאשרו את הבינוי בפארק איילון. לדברי קלנר, הוא לא היה זקוק לדכנר, לעו"ד אורי מסר או לאחרים כדי ליצור קשר עם אהוד אולמרט, שהיה אז שר התמ"ת והממונה על המינהל ועם שרים אחרים כדי לקדם את נושא חוות שלם. עם זאת אישר קלנר, כי נפגש פעם אחת עם מסר בניסיון לאתר שותפים לפרויקט הולילנד, לדבריו - משום שידע שמסר עוסק באיתור משקיעים.

בסיום חקירתו הראשית התייחס קלנר לנסיונותיו לתווך בין דכנר לבין הלל צ'רני. לדבריו, הוא האמין לדכנר כאשר הלה טען באוזניו שצ'רני עשק אותו בהסכם ההיפרדות ביניהם. דכנר סיפר שהוא מתכנן לפנות לעו"ד יוסי שגב, אך קלנר אמר לו ששגב יקר מדי ולא בטוח שישיג תוצאות, ולפיכך הפנה אותו לעו"ד אמנון יצחקניא. קלנר הוסיף, כי העביר לעו"ד נבות תל-צור העתק של טיוטת התביעה שהכין יצחקניא בשלהי 2008, אך לאחר זמן קצר מאוד החליט שאינו רוצה להיות מעורב, נטל בחזרה את המסמך והחזירו ליצחקניא מבלי לקרוא אותו.

השופט דוד רוזן עימת את קלנר את דבריו של צ'רני, לפיהם התרשם שהוא מנסה לתווך מתוך חשש לעורו ולא מתוך חברותו עם דכנר. קלנר סיפר, כי מספר פעמים התקרב להסכמות עם דכנר על טיוטות שהעביר לו עו"ד צבי אגמון, פרקליטות של צ'רני, "אבל אחר כך אגמון היה חוזר אלי עם הזנב בין הרגליים ואומר שהלל לא מסכים".


"נזק אדיר לפרויקט"


קלנר הוסיף: "היו לי אינטרסים אישיים לכל אורך הדרך. סיימנו עסקה של 200 מיליון דולר עם זיל פלדמן שנכנס לחברה [פולאר]. פחדתי שהוא יכול לתבוע אותי ואת הקבוצה על נושא הולילנד. ידעתי מיצחקניא שאנחנו לא כלולים בכתב הסחיטה, אבל ידעתי שכל אירוע מסוג זה יעשה נזק אדיר לפרויקט. אני הייתי נפגע אישית בכמה מיליוני שקלים, כי הייתי בעל מניות בחברה למעלה". קלנר העיר, כי בפועל ההשפעה של עצירת הפרויקט על פולאר אכן הייתה קשה מאוד, ולקרדן נגרמו נזקים כבדים.

רוזן: "דכנר הוא חבר שלך. אתה צריך להצטרף אליו. מה אתה רץ ומגשר? הוא רוצה לתבוע את צ'רני? - תעזור לו". קלנר: "רציתי לפתור את הבעיה ואחר כך נגררתי פנימה. הוא לא האדם היחיד שעזרתי לו. היו קבלנים שעמדו לקרוס, וכאשר הייתי בשיא כוחי נתתי להם מיליוני דולרים".

קלנר הוסיף: "הפריע לי מאוד שהשם של אולמרט הופיע, כאילו שהוא מעורב בפרשיות שוחד. הפריע לי מאוד שהולכים לפגוע בו. פגשתי את אולמרט ואמרתי לו: דכנר במצוקה, הוא מחפש עזרה, הסברתי לו בקווים כלליים על כתב הסחיטה. ואז אולמרט, שהוא אדם חביב ונעים, אבל גם קצר רוח כאשר הדברים מעצבנים אותו, אמר לי: תפסיק לבלבל לי את המוח, אני לא יודע על מה אתה מדבר. הוא שלח אותי לכל הרוחות". רוזן: "למה הלכת לאולמרט?". קלנר: "להזהיר אותו שיש פצצה מתקתקת. לא ידעתי אם זה נכון או נכון; באתי אליו כחבר".


פגישה ליד המעלית


בנוסף לכך, נפגש קלנר עם אמנון ספרן וארנון ברודנר, כדי לוודא שלא היה משהו בלתי תקין בהתנהלותה של הקבוצה בפרויקט הולילנד. "אם הייתי יודע שהיה משהו אפל, לא הייתי בא אליהם", הוסיף. רוזן: "אז מה אתה הולך לאולמרט?". קלנר: "זה ראש ממשלה שמספרים עליו מעשיה". רוזן: "אתה רואה איך הוא התייחס לזה". קלנר: "לא ידעתי כמה הוא מעורב, ובשוחד אתה אמרת שדין פרוטה כדין מאה. לכן הלכתי אליו. הוא אמר לי שהוא לא רוצה להתעסק עם זה, הוא לא יודע על כלום וזה לא מעניין אותו".

דכנר אמר לקלנר, כי הוא סייע ליוסי אולמרט וביקש שיתקשר לאהוד אולמרט כדי לראות האם הלה יוכל לעזור לו. "ניסיתי להשיג את אולמרט והוא השתמט ממני בצורה מוחלטת. פגשתי אותו בצורה אקראית ליד המעלית בבניין פלטינום. לא הספקתי לגמור את המשפט, והוא אמר שהוא לא רוצה לשמוע על זה וממש שלח אותי לכל הרוחות. מזה נפגעתי ומאז אנחנו פחות בקשר".


מארב ליד המעליות?


לדברי קלנר, הוא שמע לראשונה רק בסוף 2009 או בתחילת 2010 על כך שדכנר סייע ליוסי אולמרט. זאת, למרות שהוא החל לגשר בין דכנר להלל צ'רני כבר בנובמבר 2008. דכנר הסביר לקלנר, כי עשה זאת "משום שליוסי יש שם משפחה אולמרט".

אולמרט אמר בחקירתו במשטרה, כי קלנר היה אורב לו ליד המעליות בבניין פלטינום כדי לשוחח עימו בנוגע לדכנר, אך הוא נתן הוראה למאבטחיו שלא יתנו לקלנר להיכנס למשרדו. קלנר הגיב, כי לא ארב לאולמרט; "היו לי דברים יותר טובים לעשות". הוא אישר, כי אולמרט לא רצה לשמוע על טענותיו של דכנר.

רוזן: "אתה שם לב שאולמרט מתרשם כמו צ'רני – שאתה מעורב כי זה נוגע לך". קלנר: "אני לא יודע איך אולמרט התרשם. היה פה חבר שרציתי לעזור לו". אולמרט הכחיש במשטרה שקלנר הזכיר בפניו את הסיוע של דכנר ליוסי. קלנר הגיב באומרו, כי נראה לו הגיוני לחלוטין שאולמרט קטע אותו, כאשר נפגשו לבסוף בחטף ליד המעליות, עוד לפני שהספיק להזכיר את שמו של יוסי. קלנר סיפר עוד, כי דכנר הציע לו לפנות לאיש עסקים מסוים המיודד עם אולמרט, כדי שזה יסייע לדכנר.

עוד אמר קלנר, כי מינהל מקרקעי ישראל התנהג בקשיחות בלתי מובנת כלפי חברת הזרע, בבקשתה לקבל היתר הרשאה לתכנון בנייה בשטח פארק איילון (חוות שלם). זאת, למרות שלטענת המדינה החברה שילמה שוחד ליעקב אפרתי, שהיה אז מנכ"ל המינהל, תמורת סיועו בנושא. קלנר הוסיף, כי לא חשש להביא את מאיר רבין לפגישה עם יצחקניא, כי לא הייתה לו כל סיבה לחשוש ורצונו היה שרבין יסביר שאין דברים בגו.

ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 6.6.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 6.6.13. עדותו של אביגדור קלנר: הקשר עם שמואל דכנר, תפקידיו של דכנר בהולילנד ובחברת הזרע, סגירת חובו של דכנר להזרע, נסיונות תיווך בין דכנר להלל צ'רני, שיחותיו עם אהוד אולמרט בנוגע לדכנר, דבריו במשטרה. קטעים אסורים בפרסום נמחקו בידי מערכת News1

תאריך:  06/06/2013   |   עודכן:  06/06/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריאל שרון / Ariel Sharon   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יגאל ארנון /  Arnon Yigal"   יגאל ארנון ושות', משרד עורכי דין ונוטריון / Yigal Arnon & Co, Law Office   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   צבי אגמון / Tzvi Agmon   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קלנר: אולמרט אמר שדכנר לא מעניין אותו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שולם
6/06/13 15:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"שמואל דכנר היה אדם חכם, מוכשר, גאון, למדתי ממנו הרבה דברים". כך אומר עליו במשפט הולילנד (יום ה', 6.6.13) אביגדור קלנר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר פולאר, אשר מונה בשנות ה-80 בידי דכנר למנכ"ל איטונג, כאשר דכנר שימש כמנכ"ל קבוצת אזורים ששלטה באיטונג. לדברי קלנר, דכנר גרם לאנשי עסקים מובילים להפסדים של עשרות מיליוני דולרים בקבוצת ה"מאגרים", ולאחר מכן גרם נזקים כבדים לליאון תמן כאשר ייעץ לעסקיו.
06/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה תנמק מדוע טרם החליטה האם להעמיד לדין בפרשת הולילנד את מתי חותה, יהושע פולק, משה שמעוני ועמרם בניזרי ומדוע החליטה שלא לחקור באזהרה את עובד יחזקאל. כך קבע (יום ב', 3.6.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק.
04/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אדם שמאיים עליך - אתה נותן לו מיליון שקל? זרוק אותו, אלא אם כן אתה קונה את שתיקתו", שאל (יום ג', 28.5.13) השופט דוד רוזן את הלל צ'רני. הוא התייחס לאיומו של מאיר רבין לפנות למשטרה בנוגע למתרחש בפרויקט הולילנד. צ'רני השיב, כי מכתבו של רבין הופנה לשמואל דכנר ולא אליו, ולכן הותיר את הטיפול בידי דכנר.
28/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
את התרומות למוסדות בית מלכה, בראשם עמד חבר מועצת העיר, אברהם פיינר, הסביר הלל צ'רני (יום ג', 28.5.13) בכך שעם סיום פרויקט הולילנד ביקש לתרום בין היתר למוסדות חרדיים, בשל הרקע של משפחתו. לדבריו, הוא ביקש משמואל דכנר שימליץ לו על מוסד חרדי, והוא זה שהמליץ על בית מלכה.
28/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופט דוד רוזן התייחס (יום ג', 28.5.13) לתרומותיו של הלל צ'רני ליד שרה: "התביעה אומרת לך שאתה כיזם משמן אישי ציבור דרך תרומות למוסדות, ואתה אומר לי שזה מקובל. אולי מה שאתה אומר הוא שבית המשפט צריך להוריד את הפטיש ולומר: זה לא מקובל".
28/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
צ'רני: לדכנר רק נשאר לצעוק "הייתה הלוואה"  /  איתמר לוין
"גילום מרמז לשוחד; תתקשה לתת תשובה"  /  איתמר לוין
המדינה: שיבוש משפט חמור בתיק הולילנד  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il