|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"פעלת בשליחות דכנר לסחוט את אולמרט"

רוזן אינו מבין מדוע ביקש קלנר מאולמרט לגייס 500,000 דולר כדי להשתיק את דכנר קלנר: פעלתי כחבר, הדבר המרכזי מבחינתי היה למנוע נזק מאולמרט בשל העלילות של דכנר
12/06/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
אולמרט. דחה מיידית את ההצעה [צילום: פלאש 90]

השופט דוד רוזן חקר ארוכות (יום ג', 11.6.13) את אביגדור קלנר בנוגע למידת מודעותו לטענות שהעלה עו"ד אמנון יצחקניא, בא-כוחו של שמואל דכנר, בטיוטת כתב התביעה ששלח להלל צ'רני בסוף 2008 ("כתב הסחיטה"). קלנר כינה במשטרה את טענות השוחד "קופסא שחורה" וטען שלא ידע עליהן באותה עת.

לאחר מספר התחמקויות של קלנר, אמר רוזן: "תודה רבה, אין לי יותר שאלות. אתה לא מאפשר לי לשאול שאלה. התזה שלך במשטרה מתנגשת עם התזה ששמעתי בבית משפט, למה היית כל-כך מעורב? אמרת שסיפורי השוחד של דכנר עלולים היו לפגוע בך, עלולים היו לעכב את כל הפרויקט. נתת שם מספר נימוקים שכל נימוק בפני עצמו הוא נימוק ברזל, כך אתה בטח סבור, מדוע היה לך אינטרס להתערב ולנסות לגשר. והנה עכשיו, בניגוד לכל כלל הברזל הזה, אומרים לך שים לב, יש פה קופסא שחורה ואתה אומר: לא עניין אותי, רפרפתי".

קלנר השיב: "מה שאתה מציג והיה רלוונטי אחרי נובמבר 2008, שאז הבנתי כבר מה כלול בתוך ההסכם או בתוך כתב הסחיטה. לכן הבנתי שדבר כזה, בלי כל קשר שהוא נוגע לנו, יכול להביא להפסקת הפרויקט. ההבנה עלתה רק אחרי שנודע לי מ[עו"ד צבי] אגמון או מיצחקניא או משניהם ביחד אחרי שכתב הסחיטה היה מונח לפניהם. גם באותה עת לא התעסקתי ולא ביקשתי ולא ראיתי ועד היום אפילו לא קראתי את כתב הסחיטה, הוא לא עניין אותי".


"אני לא שומע שאתה צועק"


עוד ביקש רוזן להבין מדוע פנה קלנר בנושא לאהוד אולמרט, שהיה אז ראש הממשלה. "אתה ראית בזה נושא שחשוב להטריד את ראש הממשלה. אני לא שומע ממך שאתה מנער את דכנר, אני לא שומע שאתה צועק, אני רואה שאתה ממשיך לעזור לדכנר להגיע לגישור עם צ'רני, עם עוד 5 מיליון, עם עוד 4 מיליון, זה מה שמעניין אותך? פה יש פצצה מוטלת, הולכים פה להפיל ראש ממשלה, ואתה רץ לעזור לו כחבר, מי עושה את זה? חבר אחר שלך. זה נראה לך שאתה לא תופס את דכנר? אלא אם הטענה של דכנר נכונה, ואתה מה תגיד לדכנר?".

קלנר השיב: "אני ממשיך לעזור לו מסיבות אחרות. קודם כל ישנו המסמך, ישנו ההלם, אף אחד לא יודע אם נכון או לא נכון, יש שם בפנים לפי מה שמדברים רכילויות, עשרות אנשים, מיליוני דולרים שוחד. אני בהלם, אני יודע מה הוא עשה עם כל החברים האלה, אני מה שעניין אותי באותו שלב זה להעיר את תשומת ליבו של אולמרט, וככה חבר עושה. אחרי שרצתי ודיברתי עם אולמרט ועם [עו"ד] נבות [תל-צור] וכולם יודעים את הכל, הגיע שלב הגישור, שזה פשוט פאזה אחת יותר מאוחר, לא היה שם כל-כך אינטרסים חבריים".

קלנר נשאל על פגישתו עם אולמרט, בה הציע לו לגייס 500,000 מיליון כדי להשתיק את דכנר. רוזן ציין, כי לאולמרט לא הולכים בשביל לקבל גמ"ח: "לפי מה שאולמרט אומר, ואתה לא אומר שאולמרט משקר, הצעת לו לשלם חצי מיליון דולר בשביל להוריד את דכנר מהטירוף הזה, מהעלילה הזאת". קלנר אישר: "זה רוח הדברים". אולמרט הדגיש, וקלנר אישר, כי הוא דחה מיידית בתוקף את ההצעה.


"אתה רוצה שנקנה את זה?"


לדברי קלנר, דכנר הוא שביקש ממנו לפנות לאולמרט. רוזן הגיב מיד: "אנחנו שומעים שדכנר עדיין מפעיל אותך, וזה יפה. הוא מפעיל אותך מול ראש הממשלה, זה גם כן יפה מאוד. זה אותו דכנר שאתה אומר לנו שהוא לא מטורף; הוא שקרן, רקם עלילת שקר, עלילת שוחד נגד ראש הממשלה, והוא שולח אותך לראש הממשלה לבקש חצי מיליון דולר. וכשאתה יודע שזה האיש, אתה פועל מטעמו - כשאתה לא מאמין לכל הסיפור - בא לאולמרט: תן חצי מיליון דולר. מציע לו לתת חצי מיליון דולר למי? לסחטן.

"זאת אומרת, אתה פועל כידו הארוכה של אותו סחטן, שהוא בצרות כלכליות איומות, מסובך עם השוק האפור. אתה אומר: יש לי הולילנד פארק, השם שלי חשוב, לי יש אינטרסים אישיים. אבל אדוני ראש הממשלה, גם לך יש אינטרסים. תן חצי מיליון דולר וניכנע. אתה פועל כידו הארוכה של הסחטן, זה מה שמשתמע. אתה אומר: אני לא מאמין לסיפור, אבל אני שותף לסחטן, לסחוט את ראש הממשלה. זה מה שאתה אומר, ואתה רוצה שאנחנו נקנה את זה?".

קלנר: "כשהוא העלה את הנושא, פעלתי מה שפעלתי. סיפרתי את זה לראש הממשלה והוא זרק אותי מכל המדרגות. סיפרתי את זה לראש הממשלה, שאני באותה עת לא רואה אותו כראש הממשלה - לא עניין אותי. גם אילו היה סגן ראש עיריית חיפה הייתי בא אליו. אמרתי: אם דכנר מבקש שאני אבדוק, אני אבדוק. לא באתי לסחוט את אולמרט".

רוזן: "תן לנו נימוק הגיוני שאתה, קלנר, בא לראש הממשלה". קלנר: "חבר". רוזן: "אתה יכול להתעלם מזה שהוא ראש הממשלה? אפשר בכלל להתעלם? יש דבר כזה?". קלנר: "יש". רוזן: "מר קלנר, אנחנו כל כך מבוגרים. איך אפשר? אתה מדבר עם ראש הממשלה - חבר, חבר, הוא עדיין ראש הממשלה. אתה מבקש ממנו חצי מיליון דולר, בעבור מה? הוא לא גמ"ח, לדעתך הוא לא מעורב, מה אתה רוצה ממנו?". קלנר: "אני חוזר על מה שאני אומר ואני לא אאריך. הנימוק המרכזי שלי הייתה למנוע פגיעה באולמרט. זה הדבר המרכזי שעמד כנר לרגלי".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 11.6.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 11.6.13. סיום חקירתו הנגדית של אביגדור קלנר: פעילותו כמגשר בין שמואל דכנר להלל צ'רני, פנייתו בנושא לאהוד אולמרט, הבירורים שערך

תאריך:  12/06/2013   |   עודכן:  12/06/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פעלת בשליחות דכנר לסחוט את אולמרט"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.א.
12/06/13 16:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"דכנר מדבר פה על שוחד ואתה שותק, השתיקה שלך שווה הודאה, כי לא ייתכן, אין לזה שום משמעות משפטית אחרת, השתיקה הזאת עולה כדי הודאה וזה מה שהם יטענו, אין לזה שום משמעות אחרת". כך אמר (יום ג', 11.6.13) השופט דוד רוזן לאביגדור קלנר, בהתייחסו לעדותו של עו"ד אמנון יצחקניא (בא-כוחו של שמואל דכנר), לפיה מרשו דיבר בנוכחותו של קלנר על השוחד ששולם בפרויקט הולילנד.
12/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, מבקש (יום ב', 10.5.13) לזכותו מיידית במשפט הולילנד בנימוק שאין עליו להשיב לאישומים נגדו. בקשתו של דנקנר הוגשה לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן. רוזן כבר רמז בצורה ברורה, כי לא ייענה לבקשה זו.
10/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ברור לגמרי מהמסמך שמדובר בשוחד. אתה גם כן מבין את זה. כשאתה קורא עכשיו את המסמך אתה מבין אותו כמסמך שוחד, אין כאן פרשנות אחרת". כך אמר (יום א', 9.6.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, בהתייחסו למסמך שכתב שמואל דכנר ביולי 2004 בנוגע לפרויקט הולילנד.
10/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"איזה נושאים בעייתיים? 200,000 דולר על מיליארדים? את עושה את זה בעייתי. מה את מבלבלת את המוח!", התפרץ (יום א', 9.6.13) אביגדור קלנר בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד. הוא התייחס לכך ששמואל דכנר קיבל מקבוצת פולאר מאות אלפי שקלים בלא להוציא חשבוניות, לשיטת המדינה - ככסות לתשלומי שוחד.
09/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ברור שהוא ירחיק את עצמו כמה שאפשר מהחוזים עם דכנר ויטיל את האחריות על המנכ"לים" - אומר (יום א', 9.6.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, על עדותו של אביגדור קלנר במשפט הולילנד. התביעה טענה, כי בחקירתו במשטרה הטיל קלנר את האחריות להעסקתו של שמואל דכנר על מנהלי הולילנד פארק ופולאר נדל"ן, בעוד בעדותו במשפט הוא נוטל על עצמו אחריות כוללת אך מתרחק מהאחריות לפרטים.
09/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
ערפלתי את הודעותי כדי לא לפגוע באנשים  /  איתמר לוין
קלנר: אולמרט אמר שדכנר לא מעניין אותו  /  איתמר לוין
קלנר: דכנר מכר את נשמתו לשטן  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il