|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

גילוי במשפט הולילנד

למאיר רבין רכוש במיליוני שקלים

התביעה: הרכוש אינו מתיישב עם דבריו של רבין לפיהם השתכר 22,000-11,500 לחודש אצל דכנר רבין: סירבתי להיות עד מדינה כי אני לא מצטרף לעלילת דם
09/07/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רבין. "בכלל לא חשבתי על משטרה" [צילום: פלאש 90]

"למה לא אמרת?"
רוזן: "למה לא אמרת להם את זה?". רבין: "כי הרגשתי שאין עם מי לדבר". גולומב: "גם לא הצגת את הראיות שלך בשימוע". רבין: "זה שיקולים של עורכי הדין". גולומב: "שתקת כי ידעת שאתה מסובך עד צוואר ולא רצית להפליל את עצמך ואת הקרובים אליך". רבין: "לא חשבתי לרגע שאני מסובך ושהיה משהו לא טוב, וגם כשאני עומד פה היום אני לא חושב שהיה משהו לא טוב"

"עורכי הדין של שמואל [דכנר] אמרו לי: תדע לך שהקלטנו אותך, ואתה צריך לשתף איתנו פעולה, אחרת תסתבך. הם ניסו בכוח להכניס אותי באמצעות הקלטת הזאת, ואותי זה לא עניין". כך אומר (יום ג', 9.7.13) מאיר רבין על השיחה המוקלטת עם עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל.

התובע, עו"ד ירון גולומב, טען שרבין אמר באותה שיחה בדצמבר 2008, כי הוא ישמור על זכות השתיקה ואף ישקר בבית המשפט כדי להגן על עצמו. השופט דוד רוזן אמר לרבין: "אתה רוצה לשמור על זכות השתיקה - בבקשה. אם אתה רוצה, תגיד שאתה לא משיב ואני אתן החלטה: העד לא עונה לשאלות. מה אמרת - כתוב". רבין: "באותה תקופה בכלל לא חשבתי על משטרה. הייתי בטוח שתהיה פשרה. אני אומר להם שאני לא איתם".

גולומב: "זה בדיוק מה שעשית וזה מה שאתה עושה עכשיו". רבין: "בחקירת המשטרה אמרתי שכל מה שיש לי להגיד, אגיד בבית המשפט". גולומב: "אלו 17 חקירות שכמעט בכולן אתה עם סוודר כחול על הראש". רבין: "נכון. זה לא חקירות, זה שכנוע להיות עד מדינה, ואני לא בסיפור הזה". רוזן: "מה הציעו לך שם?". רבין: "לא דיברו תכל'ס. אמרו: בוא תצטרף, נחלץ אותך". רוזן: "למה לא הסכמת?". רבין: "כי אני לא מצטרף לעלילות דם".

רוזן: "למה לא אמרת להם את זה?". רבין: "כי הרגשתי שאין עם מי לדבר". גולומב: "גם לא הצגת את הראיות שלך בשימוע". רבין: "זה שיקולים של עורכי הדין". גולומב: "שתקת כי ידעת שאתה מסובך עד צוואר ולא רצית להפליל את עצמך ואת הקרובים אליך". רבין: "לא חשבתי לרגע שאני מסובך ושהיה משהו לא טוב, וגם כשאני עומד פה היום אני לא חושב שהיה משהו לא טוב".


"כן, קורה"


בהמשך החקירה התמקד גולומב בשאלה מתי החל רבין לעבוד אצל דכנר - בשנת 1999 כגירסתו או בשנת 1998 כטענת התביעה, לפיה רבין נשכר כאיש קשר עם ידידו מתי חותה, שהיה אז יו"ר הוועדה המחוזית. גולומב הראה, כי דכנר שיתף את רבין בפגישות עם חותה כבר ב-1998, ורבין הסביר שהיה זה בתקופה שכבר הכירו זה את זה אך הוא טרם עבד עבורו. 54,000 שקל שנתן דכנר לרבין הוסברו על ידו כסיוע בעת מצוקתו הכלכלית, על-רקע נדיבותו של דכנר. "כן, קורה", העיר רוזן בחוסר אמון.

על עדותו של הלל צ'רני, לפיה כבר ב-1997 עבד רבין עם דכנר, אמר רבין שצ'רני כנראה התבלבל. בינואר 1998 השתתף רבין - לצד דכנר ועובדים אחרים ממשרדו - בישיבה אצל אהוד אולמרט בנוגע להחלטת ועדת המשנה של המועצה הארצית בעניין פרויקט הולילנד. רבין טען, כי אינו זוכר פגישה זו, לא ייתכן שאולמרט לא דיבר ולכן הוא סבור שכלל לא התקיימה. ואולם, המסמך נושא את כתב ידו של צ'רני.

רבין הוסיף, כי אדית וולף הייתה אחת הסיבות המרכזיות לכך שאביה שקע בחובות, בין היתר משום שהווילה בה היא מתגוררת בהרצליה נרכשה בהלוואות מהשוק האפור. הוא הכחיש מכל וכל את דבריהן של וולף ושל שרון פוחס, מזכירתו של דכנר, לפיהם ידעו על תשלומי שוחד. "במשטרה אדית לא ידעה להגיד שהיא שמעה שוחד, אלא רק שהיא לא סובלת אותי. אדית ישבה בפגישה בה שמואל ביקש מעמוס אהרוני, השותף שלו בפרויקט דיזנגוף, הלוואה לניתוח שלה, והיא לא אמרה מילה!".

גולומב עימת את רבין עם דבריו בשיחה המוקלטת, בתשובה לשאלתו של יצחקניא האם היה שוחד: "בטח שיש חרא, זה היה אינטרס לקדם להרוויח כסף, אז הרוויחו עשו גם קצת חרא". רבין שב ואמר, כי נטל על עצמו אחריות למעשים שלא נעשו כדי לסייע לדכנר.


נמשכו 625,000 שקל


יום לאחר מעצרו של רבין באפריל 2010, משכה רעייתו ענת 625,000 שקל מחשבון הבנק שלה. הוא לא ידע להסביר מדוע, ואמר שחלק מהכסף הוא חסכונות שנועדו לילדיהם וממנו חיו בשנים האחרונות. בשנת 2009 העביר רבין לשתיים משכנותיו 700,000 שקל, ולדבריו היו אלו כספים של אביו שהתבקש להעביר אליהן תמורת דירה שרכש. בנוסף לכך, נתפסו 660,000 שקל בחשבונות נוספים של ענת. גולומב אמר, כי סכומים אלו עומדים בניגוד לדבריו של רבין על כך ששכרו אצל דכנר היה 22,000-11,500 שקל בחודש.

במארס 2010 הצהירה ענת רבין, כי בבעלות הזוג דירת מגוריהם בבני ברק ששטחה 250 מ"ר, ושתי דירות נוספות באותו בניין שנרכשו ביותר מ-2 מיליון שקל. רבין השיב, כי חלק מהנכסים רשומים על שם אביו, שבבעלותו גם בניין בתל אביב ועוד כמה דירות. הרב פנחס רבין היה עשרות שנים דיין בבית הדין הרבני בתל אביב. כמו-כן, נתפסו ברשותו של רבין צ'קים בהיקף של 4.1 מיליון שקל, שלדבריו קשורים לאחותו המתגוררת בארה"ב. עוד טען רבין, כי חוב של 3.1 מיליון שקל של אלי וינשטיין כלפיו קשור גם הוא לאחותו.

גולומב הציג בפני רבין התאמות בין פריטות כספים מצ'קים של דכנר לבין הפקדות של עשרות אלפי שקלים בחסכונות על שמות שניים מילדיו. רבין השיב, כי אין כל קשר בין הדברים וכי ההפקדות היו מכספיהם שלו ושל רעייתו. עוד אמר, כי ייתכן שבני הזוג נתנו לדכנר מזומן וקיבלו ממנו צ'קים.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 9.7.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 9.7.13. עדותו של מאיר רבין: עבודתו אצל שמואל דכנר, מעורבותו בפרויקט הולילנד, פעילותו בנוגע לחברת הזרע ותעשיות מלח, פריטת צ'קים, שיחתו המוקלטת עם אמנון יצחקניא, מצבו הכלכלי, שתיקתו במשטרה

תאריך:  09/07/2013   |   עודכן:  10/07/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   מתי חותה   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למאיר רבין רכוש במיליוני שקלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.א.
9/07/13 22:18
 
שמעון אמסלם
10/07/13 11:19
2
עגל הזהב
10/07/13 05:08
3
עזרא מנצור
10/07/13 21:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"משהו התפקשש להם בתוכנית. הלל צ'רני אמר: יקוב הדין את ההר, שקל לא תראו. שמואל דכנר השתגע, כי התוכנית שלו עולה על שרטון. הוא אמר לי שהוא צריך פשרה, כי הוא זקוק לכסף כעת. עם המחשבה הזאת הלכתי עם אביגדור קלנר לפגישה עם עורכי הדין שלו". כך הסביר מאיר רבין (יום ג', 9.7.13) את שיחתו עם עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנוגע לטענתו של שמואל דכנר לפיה העניק לאורי לופוליאנסקי 120,000 שקל כשוחד ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים (מרס 2003), אומר מאיר רבין, כי הדבר לא היה ולא נברא. לדבריו (יום ג', 9.7.13), הוא אשר סיפר לדכנר על כוונתו של לופוליאנסקי להתמודד על ראשות העיר, ונראה שדכנר ביקש להעצים את סיפורו ולכן הוסיף סיפור על שוחד אישי לתרומות הלגיטימיות שהעניק ליד שרה לאורך השנים.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
לדברי מאיר רבין, העבודה הראשונה שביצע עבור שמואל דכנר הייתה הטיפול בהיטל ההשבחה של תב"ע ג' בפרויקט הולילנד באמצע 1999. "ישבנו שמואל, עידו דיסנצ'יק ואני, ושמואל אמר שהלל צ'רני ואימא שלו מוכנים לשלם היטל השבחה שעד 20 מיליון דולר. עידו לקח על עצמו את אהוד אולמרט, ואני מתעסק בפקידים. אמרתי לשמואל: אני אהיה הקרציה.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"שמואל דכנר לקח גרעין של אמת וסביבו בנה סיפור. לי קשה מאוד לדבר על שמואל, כי אני עד היום מאוד אוהב אותו. אני מכיר את שמואל האמיתי, אדם משכמו ומעלה, אדם טוב לב. מתי שאתה צריך אותו - הוא לידך. אלו היו היחסים בינינו. השיטה הזו שלו, לקחת גרעין אמת, הוא עשה אותה בעוד כמה נקודות". כך אומר (יום ג', 9.7.13) מאיר רבין בפתח עדותו במשפט הולילנד.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, תוהה (יום ב', 8.7.13) מדוע שילמה חברת הולילנד פארק לשמואל דכנר 300,000 שקל תמורת פתרון בעיות החניה בפרויקט הולילנד. רוזן אמר שיש היגיון בשאלות התביעה: מדוע לא התבקש דכנר לעשות זאת במסגרת ההסכם במסגרתו שולמו לו מיליון דולר, ומדוע לא ביקשו מהלל צ'רני להשתתף במימון.
08/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
"המפקח מטעם לאומי אישר התשלומים לדכנר"  /  איתמר לוין
"לא האמנתי כאשר אמרו לי את שמו של דכנר"  /  איתמר לוין
ספרן: היינו מגיעים לסידור לתשלום לשטרית  /  איתמר לוין
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il