|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

אהוד אולמרט בחקירה הנגדית:

אין לי הסבר לדברי זקן

זקן העידה שדכנר תרם לאולמרט והיא דיווחה לו על כך; אולמרט מכחיש רוזן: שולה היא לא סמרטוט רצפה דכנר הוזמן לאירועים מרכזיים שאירח אולמרט - האומר שלא הוא טיפל בהזמנות
01/10/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
אולמרט. "אוסף הראיות עלוב למדי" [צילום: פלאש 90]

פטאקי, ג'וליאני ובלומברג
בדצמבר 2001 היה דכנר בין המוזמנים לארוחת ערב שערך אולמרט לכבוד מושל מדינת ניו-יורק, ג'ורג' פטאקי, וראשי עיריית ניו-יורק, רודי ג'וליאני ומייקל בלומברג. תדמור: "מה דכנר, היהודי עם המקל שמטריד את הפקידים, עושה בערב המכובד הזה?". אולמרט: "הוא אחד מ-3,000 איש שהוזמנו". השופט דוד רוזן: "למה דכנר ולא הלל צ'רני?". אולמרט: "ראינו את צ'רני פעם בשנתיים בערך, אולי הוא לא היה בתודעה"

התובע במשפט הולילנד, עו"ד יוני תדמור, טוען בפתח החקירה הנגדית, כי אהוד אולמרט ניסה בחקירתו במשטרה - בניגוד לדבריו בבית המשפט - להרחיק את עצמו מן הקשר עם שמואל דכנר. אולמרט השיב (יום ג', 1.10.13), כי גם במשטרה לא הסתיר שהיה נפגש עם דכנר.

בדצמבר 2001 היה דכנר בין המוזמנים לארוחת ערב שערך אולמרט לכבוד מושל מדינת ניו-יורק, ג'ורג' פטאקי, וראשי עיריית ניו-יורק, רודי ג'וליאני ומייקל בלומברג. תדמור: "מה דכנר, היהודי עם המקל שמטריד את הפקידים, עושה בערב המכובד הזה?". אולמרט: "הוא אחד מ-3,000 איש שהוזמנו". השופט דוד רוזן: "למה דכנר ולא הלל צ'רני?". אולמרט: "ראינו את צ'רני פעם בשנתיים בערך, אולי הוא לא היה בתודעה". צ'רני העיר: "צ'רני לא היה בא". לדברי אולמרט, הוא לא היה מעורב בהזמנתו של דכנר.

בספטמבר 2002 רכש דכנר עשרה כרטיסים לאירוע של הקרן החדשה לירושלים (אותה הקים אולמרט), מבין 244 כרטיסים שנמכרו ב-120 דולר כל אחד. לצידו רכשו כרטיסים מקורבים נוספים לאולמרט, ובהם יגאל ארנון, מוטי זיסר, אלפרד אקירוב ומשה טלנסקי. שולה זקן כתבה, כי היא מכרה את הכרטיסים בסיועו של אולמרט. לדברי אולמרט, הוא אינו זוכר האם פנה לדכנר, ובאירוע היו יזמים רבים שפעלו בירושלים.


"התובע במצוקה"


עוד הראה תדמור, כי שמואל ושושנה דכנר הוזמנו לחתונתו של שאול אולמרט בדצמבר 2002, ושאל כיצד הדבר מתיישב עם גירסתו של אולמרט לפיה לא התחבר עם דכנר. אולמרט השיב, כי לא מדובר ברשימת המוזמנים אלא בהצעה שהכינה זקן, אך הם לא היו בחתונה "ואני מסופק מאוד אם הם הוזמנו".

בעדותו במשפט בירושלים אמר אולמרט על אותה חתונה, כי "מי שמוזמן לחתונה הוא אדם שיש עימו יחסים". אולמרט הגיב באומרו, כי דכנר לא הוזמן לאירועים אינטימיים כגון יום הולדתו. תדמור התייחס לרשימת היזמים שלדברי אולמרט היו מקורבים אליו יותר מדכנר, והראה שביניהם - רק אקירוב הוזמן לאותם שלושה אירועים.

לדברי אולמרט, הוא המעיט במשטרה בתיאור יחסיו עם דכנר, שכן הייתה זו גם תגובה אמוציונלית לשקריו של דכנר. "כל מי שאין לו אג'נדה להרוס מי שהיה ראש ממשלה בישראל, יכול להבין את זה", אמר. בהתייחסו לאירועים עליהם הצביע תדמור, אמר אולמרט: "התובע במצוקה. כל אוסף הראיות שלהם עלוב למדי, אז הם מנסים לבנות פה איזושהי תזה".


"היא כבר מותשת"


תדמור עימת את אולמרט עם גירסתה של זקן, לפיה סיפרה לאולמרט על תרומותיו של דכנר, וקיבלה מדכנר כספים שהועברו לאורי מסר. אולמרט השיב, כי לא עסק בסכומים כה קטנים, וכי בחקירתו אכן לא זכר שדכנר תרם כמה אלפי שקלים. "אני לא מקבל את הטענה ששולה מאשרת את הגירסה של דכנר. היא לא יודעת את הסכומים, לאורך החקירה היא מכחישה ומפריכה, התובע מקריא רק את הסוף כאשר היא כבר מותשת", המשיך.

בהתייחס לטענתו של דכנר, לפיה העביר לו 1.5-1.2 מיליון שקל בשנות ה-90, אמר אולמרט: "לא היה ולא נברא". השופט דוד רוזן: "אם אתה לא יודע, איך אתה אומר את זה? אולי שולה קיבלה. הרי שולה אומרת והיא לא סמרטוט רצפה". אולמרט: "שאלתי את שולה כאשר כל העסק התפוצץ".

בהמשך חקירתה אמרה זקן, כי ביקשה מדכנר תרומות ללא מגבלות של סכומים, וכי לא ייתכן שלא אמרה לאולמרט שדכנר תורם. אולמרט הגיב, כי מדובר בקטעי משפטים בהם מופיעות המילים "יכול להיות" ו"אני מניחה", אך אין סכומים. רוזן: "זקן אומרת שאתה ידעת שדכנר תורם". אולמרט: "לא זכרתי כאשר נשאלתי, והראו לי שהוא תרם כמה אלפי שקלים. הסכומים מוגבלים בצ'קים שהוא נתן. מה יש לי לרמות? הכי קל מבחינתי, אם אני זוכר, הוא להגיד שדכנר תרם לפי החוק. זה לא היה משכנע את המשטרה, כי היא הייתה פועלת איך שהחליטה לפעול".


"איפה הצ'קים האלה?"


רוזן: "שניכם לא זכרתם את הסכומים, אבל להבדיל ממך - היא מדברת על סכומים לא מותחמים. מדברים איתה על 1.2 מיליון - והיא אומרת: לא יודעת, העברתי למסר. אולי אתה צריך לבוא בטענות לזקן. מה אתה רוצה מהתביעה? היא לא אומרת: שטויות, זה סכום עתק. היא אומרת: העברתי, יכול להיות".

אולמרט: "זו תמונה שטובה לסיפורי אגדות, אבל לא למשפט שאדם נלחם על חייו. הרי לא נאמר לה שקיבלה במכה אחת 1.2 מיליון שקל והיא אומרת: יכול להיות. דכנר אומר שהוא נתן את זה במשך השנים בצורות שונות ומשונות. היא אומרת: אני לא יודעת, אני לא משוכנעת, אני לא זוכרת. אין צ'קים ואין שמות, כשכל הסכומים מדווחים אצל מבקר המדינה ורואה החשבון".

רוזן: "גם היא מדברת על רצף של קבלת כספים ומספרת על התנהגות: אולמרט מחבק את דכנר. לא מדובר פה על 5,000 שקל". אולמרט: "לא מדובר על שום סכום אחר. איפה הצ'קים האלה?". הוא לא ידע להסביר את דבריה של זקן, אך הדגיש שאין לכך קשר אליו. תדמור הציג צ'קים של תורמים שאסף דכנר ושאל מה יצא לדכנר מזה, אם אולמרט אכן לא ידע על כך. אולמרט השיב, כי הוא אינו יודע שדכנר התרוצץ להביא תורמים, וכי מדובר רק בשישה-שבעה תורמים.

ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 1.10.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 1.10.13. סיום חקירתו הראשית של אהוד אולמרט: הכספים שנתן שמואל דכנר ליוסי אולמרט, פרשת הזרע, כתב הסחיטה של דכנר. תחילת החקירה הנגדית: יחסיו עם דכנר, תרומות של דכנר לצרכיו הפוליטיים

תאריך:  01/10/2013   |   עודכן:  01/10/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אלפרד אקירוב   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יגאל ארנון /  Arnon Yigal"   יגאל ארנון ושות', משרד עורכי דין ונוטריון / Yigal Arnon & Co, Law Office   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוטי זיסר   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין לי הסבר לדברי זקן
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיקלוש
1/10/13 18:56
2
עובר אורח
1/10/13 18:56
3
מתי היא תתפכח?
1/10/13 20:09
4
אליהו חיים
1/10/13 21:27
5
שולם
2/10/13 00:12
6
ראובן גרפיט
2/10/13 08:56
7
גזבר וותיק
2/10/13 08:57
8
המלך דוד ה-2
2/10/13 15:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"שחיתות ציבורית היא מושג אמורפי. קשה כיום לחשוף שחיתויות, כי השחיתות לבשה צורות אחרות. תיקים כמו הולילנד כבר לא קיימים היום, כי גם המושחתים לומדים את כל התרגילים ואיך לא להיחשף. יכול להיות שהיום מי שרוצה לשחד איש ציבור או איש ציבור רוצה לקבל שוחד, הדברים נעשים יותר אחד מול אחד, באופן שלא משתפים הרבה אנשים. כך הסיכוי לפצח קטן מאשר בעבר".
01/10/2013  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
אהוד אולמרט שמע לראשונה על כתב הסחיטה של שמואל דכנר מהלל צ'רני, כאשר התקשר אליו איש עסקים ידוע ששמע על כך מפיו של אביגדור קלנר. כך אומר (יום ג', 1.10.13) אולמרט בפתח הפרק האחרון של חקירתו הראשית במשפט הולילנד.
01/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אהוד אולמרט אומר, כי באוגוסט 2002 כוסו כל גרעונותיו ממערכות הבחירות הקודמות, ולכן אין אמת בטענתו של שמואל דכנר, כאילו בדצמבר נתן לשולה זקן 50,000 שקל לכיסוי הגרעונות. אולמרט אמר זאת (יום ג', 1.10.13) בפתח הפרק בעדותו במשפט הולילנד העוסק בפרשת הזרע, בה הוא מואשם בקבלת 60,000 שקל במזומן ו-70,000 שקל למימון סקר.
01/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"העובדה שהצ'קים שכביכול נתן שמואל דכנר ליוסי לא נמצאו, היא מעוררת תמיהה. אין ספק שיוסי אישר בחקירתו במשטרה שקיבל את הצ'קים. אין ספק שבעדותו הוא הכחיש את זה. אני לא יודע מה היה ביניהם. דבר אחד אני יודע: שיוסי הכחיש באופן חד-משמעי כל קשר וידיעה שלי ואמר ששמי לא הוזכר בשום דרך שהיא. כל היתר - מי משקר, כמה משקר, למה משקר - אני לא יכול להגיד".
01/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט גילה סימני תפנוקים בילדותו, בני המשפחה סברו שעליו להתמיד בקריירה האקדמית, וכאשר אמר לו זאת אהוד אולמרט – טען יוסי שאחיו אינו רוצה שבן משפחה נוסף ייכנס לתחום הפוליטי. כך אומר (יום א', 29.9.13) אהוד אולמרט בהמשך עדותו במשפט הולילנד. לטענת המדינה, אולמרט קיבל משמואל דכנר שוחד בדמות 500,000 שקל שנתן ליוסי.
29/09/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
אולמרט על דכנר: צריך מוח שטני  /  איתמר לוין
"כל הסיפורים של דכנר הם זיופים"  /  איתמר לוין
יזמים רבים בירושלים תרמו למטרות ציבוריות  /  איתמר לוין
לא מעורבים בפרשת הולילנד  /  יואב יצחק
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il