|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

סופדים לרב עובדיה יוסף

"עם ישראל איבד אחד מחכמי דורו"

אלי ישי החל לדבר והתייפח אריה דרעי: אוי שהגענו ליום שאני מבשר על מות אבינו ראש הממשלה: פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל, הוא היה חדור באהבת התורה והעם לפיד: הסתלקותו מותירה חלל בעולם התורה
07/10/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פטירת הרב עובדיה   |   תגובות
הרב יוסף. 1920-2013 [צילום: פלאש 90]

זעקות שבר מילאו את חלל בית החולים הדסה עין כרם עם היוודע דבר מותו של הרב עובדיה יוסף (יום ב', 7.10.13) בשעות הצהריים.

נשיא המדינה שמעון ספד היום לרב חיים עובדיה יוסף ז"ל לאחר שובו מבית הלוויות. הנשיא בהספדו: "לפני מספר שעות הלכתי להיפרד ממורי רבי וידיד נפשי המרן עובדיה יוסף- זו הייתה שעה קשה. גרוני נחנק מדמעות- לחצתי את ידו שעוד הייתה חמה ונשקתי על מצחו שנראה לי גדול כתמיד. כשלחצתי את ידו חשתי שאני לוחץ את ידה של ההיסטוריה וכנשקתי לראשו חשתי שאני מנשק לגדולתה של ישראל. אנו עם קטן והקדוש ברוך הוא שיגר לנו ענקי רוח ופיצה אותנו באיכות ענקית על המזער של החומר. מיד לאחר חורבן בית שני קמו שני ענקי רוח- יוחנן בן זכאי ויהודה הנשיא. אני מזכיר את זה כיון והם הגיעו למסקנה שכדי לקיים את העם היהודי צריך ללמוד. "והגית יומם ולילה"- הרב עובדיה יוסף סימל את זה, ועשה את זה- הוא פשוט היה אדם גדול. גדולה אינה נמדדת, היא מורגשת כרוח הנושבת החודרת לפינות עלומות ומפיצה אור גדול במקומות בלתי צפויים. גם כאשר לא חסך את שבטו הוא אהב את בנו. היה תמיד סנגור לכל אדם קטגור לכל עוולה. מעולם לא ביטל את זמנו, והשקיע בעיון ולימוד תורה, והתאמת התורה למצבים החדשים. משהכרתי אותו חשתי שהוא אדם גדול עם זיכרון בל יאומן, וחוכמה לדעת עוד ולחלוק עם האחרים. תרומתו הייתה בגדולתו ובאהבתו לארץ, בהתחשב עם בעיותיה פתר בעיות שאף אחד אחר לא יכל לפותרן תוך שימוש ברוח.

הנשיא סיים את דבריו במילות פרידה אישיות ואמר: "מורי ורבי שכב בשלום ותישן בשלום עד בוא מנחם משמיע שלום. זכותך תגן עלינו ועל כל ישראל ותהא מליץ אושר לבני משפחתך ולבני ישראל כולם".

יו"ר שס לשעבר, ח"כ אלי ישי, הספיק לומר רק את המילים "ברוך דיין האמת, נפלה עטרת ראשנו. יתומים היינו" והחל להתייפח בבכי. היו"ר הנוכחי של שס, ח"כ אריה דרעי, אמר: "אוי לנו שהגענו ליום הזה, שאני צריך לבשר על מותו של אבינו".

בין הסופדים לרב עובדיה יוסף היה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, הוא שרוי ביגון כבד על לכתו של אחד מגדולי הפוסקים בדורנו.

"הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות. הוא פעל רבות להאדרת המורשת ישראלית, ובה בעת פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל. הוא היה חדור באהבת התורה והעם. הערכתי מאוד את אישיותו הלבבית ואת דרכו הישירה. בפגישותיי עמו תמיד החכמתי ולמדתי. עם ישראל איבד את אחד מחכמי דור", אמר.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וסיעתו הביעו השתתפות בצערה של משפחת יוסף. "הרב יוסף היה ממעצבי הרבנות הראשית בישראל ואחד מגדולי פוסקי ההלכה והסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם התורה. יהי זכרו ברוך", ציין לפיד.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ספד לרב עובדיה יוסף ואמר כי הוא היה יחיד בדורו הנערץ על-ידי רבבות עמך בית ישראל. "הוא עמד תמיד לימין החלש והנרדף ופסיקותיו האירו את הדרך לדור שלם והרימו את קרנה של יהדות ספרד המעטירה. בזכרון העם הוא ייחרת כ'ראשון לציון' רב ראשי ואב אוהב לבניו ולרבבות תלמידיו״.

ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', ציינה כי ברגע זה יש להשאיר מאחור את אמירותיו השנויות במחלוקת של הרב, ולזכור כי היה מנהיג רוחני ענקי, גדול בתורה ובעל יכולת נדירה ללכד סביבו ציבורים נרחבים בחברה הישראלית. "בלכתו של אדם בעל שיעור קומה כזה יבחר כל אחד מה הוא לוקח ממנו ואני אקח את תמיכתו החדה בשלום ואת גישתו האנושית והמקלה בכל הנוגע לעגונות, לגיורים, ולנושאים רבים נוספים", אמרה.

יו״ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: ״הציבור הדתי-לאומי ועם ישראל כולו מתעטף ביגון על לכתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, שכיהן כרבה של תל אביב והרב הראשי לישראל וסלל נתיבות ברגישות ובתבונה בין אדם לחברו ובין ישראל לאביהם שבשמיים. הרב היה מגדולי מנהיגי הרוח של עמנו בדור האחרון, היה סמל לרגישות הלכתית, זכה להנגיש את ההלכה להמונים והנהיג במשך קרוב לשבעים שנה את עם ישראל. אני שולח תנחומי למשפחה ומקווה לימים טובים יותר לעם ישראל״.


שר החינוך שי פירון ציין כי יחד עם מאות אלפי חסידיו של הרב יוסף הוא מבכה היום את פטירתו. "הרב היה יחיד בדורו בגאונות, בפסיקה ובהנהגת הציבור. הרב הותיר חותם בל יימחה על ההיסטוריה של עם ישראל. מורשתו ההלכתית תמשיך ללוות את עם ישראל עוד שנים רבות״, ספד.

שר השיכון, אורי אריאל, אמר כי הוא מתאבל יחד עם כלל עם ישראל על פטירת "מרן", כלשונו. ״ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. עם ישראל כולו מבכה את לכתו של מרן גדול הדור הרב חיים עובדיה יוסף זצוק״ל. היה גדול הפוסקים ומורה ההוראה בדורנו שהקדיש חייו למען תורת ישראל ועם ישראל. זוהי שריפה לכל בית ישראל והסתלקותו הינה חור עצום שנפער בלב האומה״, לשון תגובתו.

סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן, אמר כי פסיקותיו, ספריו ותשובותיו הרבים של הרב עובדיה יוסף החזירו עטרה ליושנה וזקפו את קומתם של בני הספרדים בעולם כולו. "בטוחני שפסקיו ותשובותיו יהיו נר לרגלי תלמידי חכמים ועם ישראל כולו לדורות הבאים. ברוך דיין האמת".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי: "לשכת עורכי הדין מצרה על לכתו של גדול הפוסקים, המרן הרב עובדיה יוסף, שהיה פורץ דרך בעולם הפסיקה ההלכתית וממחוללי שינוי בעולם המשפט העברי. עולם המשפט זכה לפוסק גדול, ומורשתו ההלכתית והערכית תמשיך ותהווה יריעה רחבת היקף של דברי חוכמה ושלום מורי דרך לכל חלקי העם.

יו״ר קדימה, ח"כ שאול מופז, ציין כי לבקיאותו של הרב בעולם התורה וההלכה לא היו מתחרים. "זכורה בין היתר אמירתו לפיה פיקוח נפש מתיר החזרת שטחים. צר לי על לכתו, תנחומיי למשפחתו".

ח"כ בנימין בן-אליעזר (העבודה) אמר כי בחוכמתו ובכישרונו הגדול, ידע הרב לגשר ולחבר בין חלקי העם ולפעול לקירוב לבבות. "אני משתתף בצער המשפחה, ובצערם של תלמידיו הרבים, אך בטוח, כי פועלו האדיר יהיה חלק בלתי נפרד בהיסטוריה של העם היהודי".

שר התיירות עוזי לנדאו: "איבדנו היום מנהיג, מורה ואדם גדול. גדולתו בתורה, כתפיו הרחבות ואומץ לבו של הרב עובדיה סללו את הדרך להתרת עגונות מלחמת יום הכיפורים ולגיורים בצה"ל. פסיקותיו, חכמתו ורוחו יוסיפו ללוות ולהדריך את עם ישראל ואת העם היהודי עוד שנים רבות".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ: "יחד עם כל בית ישראל מבכה אני את הסתלקותו לשמי רום של המנהיג הגדול, הדמות המופלאה, פוסק ההלכה, ומורה הדרך הרוחני.
הנהגתו הרוחנית ואהבת ישראל שבו, בצד גדולתו בתורה הביאו אותו להקים את תפארתה של מורשת יהדות המזרח. כשהוא הטביע חותם מיוחד כל כך על דורנו. כדוד המלך – כשהיה יושב ועוסק בתורה – היה מעדן עצמו כתולעת, ובשעה שיוצא למלחמה – היה מקשה עצמו כעץ. הרב האיר פנים לכל אדם ובה בעת חרף נפשו במאבק למען התורה, אחדותה וצביונה. כל ימיו כיתת הרב זצ"ל את רגליו בכל רחבי הארץ כדי להפיץ תורה. ואכן – הצליח להגדיל תורה ולהאדירה בכמות שלא היתה. זכה דורנו וזכינו כולנו לחסות בצלו של אחד מגדולי העם היהודי בכל הדורות".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "ברוך דיין האמת. זהו אובדן גדול. הרב עובדיה הוא אחד מגדולי הפוסקים, והמורשת ההלכתית שהנחיל תישאר לדורות רבים. הרב עובדיה יישם בפסיקתו באופן עקבי את עיקרון העל של כוחא דהיתרא עדיף, תוך שהוא מפעיל לשם כך את שליטתו המוחלטת בעולם התורה. בזכרון הלאומי ייזכר הרב עובדיה יוסף כמי שהיה זה עשרות שנים הכתובת האולטימטיבית לפתרון המצוקות ההלכתיות שעלו על סדר היום של החברה בישראל והכל תוך ראייה רחבה של הציבור כולו. כך בתחומי העגונות, הגיור, האישות, הפעלת מוסדות המדינה בהתאם להלכה ועוד מגוון תחומים נרחב. יש לקוות ולשאוף כי הרוח ההלכתית המאפיינת את פסיקתו לפיו כוח דהיתרא עדיף תמשיך להוות עיקרון יסוד בקרב פוסקי ההלכה העתידיים".

ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי):"גדולתו בתורה הייתה גדולה מכל פוליטיקה, אבדתו היא אבדה גדולה לעם ישראל ולתורת ישראל. גם ממרום גדולתו תמיד ידע לראות את האדם הפשוט ומצוקותיו".

ארגון רבני צהר אבלים ודואבים על פטירתו של גדול ישראל הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה. הרב יוסף היה אחד מעמודי התורה הענקיים שבדור, מרים קרנה של תורה, רב ראשי לישראל ופוסק הלכה אמיץ וגאוני. הוא לא מנע עצמו מלעסוק בשאלות הקשות ביותר שבדור ולהכריע בהם בישרות וברוחב עצום בעולמה של תורה. ספריו ההלכתיים מהווים אבן פינה בפסיקה, ופסיקותיו הפכו כבר לחלק משלשלת מסירת התורה בישראל. ביחד עם משפחתו אנו אבלים על הליכתו לבית עולמו.

מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב שלמה דיכובסקי: "הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה לא רק הגדול שבכולנו, הוא היה מורה דרך בנושאים הסבוכים והקשים ביותר, בניהם התרת עגונות ממזרות וכפיית גט. רבים מן הדיינים פנו אליו בשאלות הלכתיות סבוכות, והרב מצא לנכון לעיין בכל שאלה בכובד ראש ולציין את חוות דעתו. הרב היה העמוד הגדול שעליו נסמכה מערכת הדיינות והפסיקה במשך שנים רבות. הסתלקותו יוצרת חלל ריק שקשה יהיה למלא אותו. מערכת בתי הדין אבלה וכואבת את כאבם הגדול של בנו נשיא הבית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, של חתנו הגאון רבי עזרא בר שלום שליט"א חבר בית הדין הגדול לשעבר, ושל חתנו הגון רבי מרדכי טולידנו שליט"א חבר בית הדין בירושלים. מן השמים תנוחמו ובירושלים תנוחמו".

תאריך:  07/10/2013   |   עודכן:  08/10/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"עם ישראל איבד אחד מחכמי דורו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
7/10/13 16:30
2
שלומי האירני
8/10/13 09:05
3
פועה
9/10/13 07:37
פורום: פטירת הרב עובדיה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פטירת הרב עובדיה
הרב עובדיה הוא פוסק בעל רגישות עדתית מובהקת. הן בשבתו בבית הדין, והן על כס הרבנות, הוא נאבק לשמור את מנהגי העדות. אולם המושג "עדתי" אצלו הוא מושג יחסי: מחד-גיסא, "עדת הספרדים" צריכה להיות מובחנת מהעדה האשכנזית במבנה הלכתי מלוכד; וכדי להגיע לפסיקה עדתית-ספרדית מובהקת, הוא פועל לזקק את מסורת הפסיקה על-פי ר' יוסף קארו מסיגים שנקשרו בה במהלך השנים. מאידך-גיסא, בדרך הילוכו הוא מערער מסורות רבות, של בני כל העדות.
07/10/2013  |  הרב ד"ר בני לאו  |   מאמרים
הרב עובדיה יוסף ייזכר בידי רוב הציבור הישראלי כדמות פוליטית: המנהיג הבלתי-מעורער של תנועת שס. אבל יש בכך מעין טרגדיה, שכן ראוי היה הרב עובדיה שייזכר קודם כל ולפני הכל כענק בתורה.
07/10/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הרב עובדיה יוסף נולד בבגדד, עירק, בשנת 1920 להוריו יעקב וג'ורג'יה. בגיל ארבע עלה יחד עם משפחתו לארץ ישראל. בירושלים, שם גרה המשפחה, התפרנסה משפחת יוסף מחנות מכולת. בשל המצב הכלכלי הדחוק נאלץ לעבוד מגיל צעיר במקביל ללימודי התורה.
07/10/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
מנהיגה של שס, הרב עובדיה יוסף, הלך לעולמו בגיל 93. זאת לאחר הידרדרות במצבו הרפואי שהחלה אתמול בשעות הצהריים. היום (ב', 7.10.13), לראשונה מאז אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם, לפני כשלושה שבועות, הוגדר מצבו קשה ולא יציב ולאחר מספר שעות קבעו הרופאים את מותו.
07/10/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il