|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

רוזן לדנקנר: תמורת מה שילמת לרבין?

השופט לוחץ לדעת מדוע קיבל מאיר רבין 1.1 מיליון שקל מחברת תעשיות מלח; דנקנר הציג שורה מצומצמת של מקרים התביעה: דנקנר מציג גירסה כבושה בניסיון לצקת תוכן לתשלומים לרבין
22/10/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רבין. תמורת הקשרים ולא תמורת הכישורים [צילום: פלאש 90]

תשלומים לעורכי הדין
דרישות תשלום לדוגמה שהגישו סניגוריו של דני דנקנר חושפות כמה שילמה תעשיות מלח לעורכי דינה. משרד חיים צדוק קיבל 30,000 שקל ביולי 2006 על טיפולו בעתירות לבג"ץ נגד ההסכם עם החברה. משרדו של רם כספי קיבל 70,000 דולר כשכר טירחה חלקי עד 30.6.01 על "לימוד החומר, התייעצויות בכל הקשור למערכת היחסים עם מינהל מקרקעי ישראל, ניהול מו"מ עם מינהל מקרקעי ישראל בכל הקשור להסכם האמור להיחתם עימו והתייעצויות בקשר לדוח מבקר המדינה".

העסקת מאכערים הייתה "חלק ארי מהעבודה, ודאי באותן שנים", וכך גם נהג בנק הפועלים אשר העסיק תשעה גורמים כאלו מול ועדת בכר. כך אומר (יום ג', 22.10.13) דני דנקנר בהמשך עדותו במשפט הולילנד.

את העובדה שמאיר רבין קיבל 1.1 מיליון שקל הסביר דנקנר בכך שמדובר היה בפרויקט בהיקף של 700 מיליון שקל, והדגיש שהתשלום היה על בסיס הצלחה. "למאכערים משלמים תמורת הקשרים ולא תמורת הכישורים", הוסיף. לטענת דנקנר, הוא דחה במשך 15 חודשים את בקשותיו של רבין לקבלת תשלומים. הוא אישר שלא היה הסכם עם רבין, כשם שלדבריו לא היה הסכם עם איש מהמאכערים, אם כי בהמשך סיכמו סכומים ואבני דרך.

דנקנר הוסיף, כי הורה לבצע את התשלומים לרבין מיידית, כי בדרך כלל עבר זמן עד שהחשבוניות הגיעו לאישורו, ולכן נהג לבקש שלא לעכב עוד יותר את התשלום. לדבריו, אם היה רוצה לבצע תשלום מיידי, הוא היה מבוצע באותו יום או למחרת - כפי שנעשה בתשלום אחר שהציג הסניגור, עו"ד נבות תל-צור.


"יש גבול לכל דבר"


דנקנר עמד על כך שדירקטוריון תעשיות מלח אישר בנובמבר 2003 את ההתקשרות עם נותני שירותי לובינג, ודחה את טענות התביעה לפיהן פרוטוקול האישור נכתב בדיעבד. "זה הלך לרואה החשבון, הוא ידע על ישיבת הדירקטוריון", הוסיף. "אתם אומרים שאני מרמה ושנדב [שחר] מרמה ושאורלי [המזכירה] מרמה ושרואי החשבון מרמים. יש גבול לכל דבר". דנקנר ציין, כי לא הזכיר את שמו של רבין, שכן הדירקטוריון אינו עוסק בפרטים כאלו. על השמטת הנושא מטיוטת הפרוטוקול אמר דנקנר, כי הוא אינו עוסק בכתיבת פרוטוקולים.

תל-צור אמר, כי התקלות שנעשו באישור הפרוטוקול אולי היו יכולות להיות עניין למחלקה הכלכלית של בית המשפט, "אך השאלה היא האם הן מקרבות אותנו לטענת השוחד". דנקנר הגיב באומרו, כי הוא לא היה מכותב לנוסחים השונים וראה אותם לראשונה בחקירתו במשטרה. תל-צור הגיש מסמכים המתעדים מקרים דומים של תיקונים בפרוטוקולים של דירקטוריון תעשיות מלח.

את העובדה שהחשבוניות הוצאו בידי חברת ש.א.ד של שמואל דכנר אמר דנקנר, כי הוא ידע שרבין שכיר בחברה זו ולכן היה זה טבעי שאותה חברה תקבל את התשלום. "אם הייתי רוצה חשבוניות כוזבות, הייתי לוקח מש.א.ד? הייתי לוקח מאיי הבתולה", הוסיף.

השופט דוד רוזן: "אתה אומר שאולי זה מריח לא טוב, אבל כל עוד זה במסגרת החוק - הריח לא מעניין אותי. זה נכון לגבי אריה דרעי ומיכה גולדמן. אבל אלו קשרים יש לרבין?". דנקנר: "אביגדור קלנר אמר לי שלרבין יש קשרים טובים במינהל". רוזן: "המאכערים מול המינהל הם תמיד אנשים שעבדו בו". דנקנר: "רבין אמר שהוא מכיר היטב את אפרתי, הוא לא אמר לי שום דבר על קשר משפחתי איתו".


"תספר לי מה הוא עשה"


רוזן: "רבין מקבל 1.1 מיליון בזכות הקשרים שלו, אז למה שיסתיר שאפרתי הוא הדוד שלו?". דנקנר: "זה המצב. נאמר לי שהוא מכיר אנשים נוספים במינהל, נדמה לי שהוא דיבר על היועצים המשפטיים. הוא אמר לי שהוא מקושר מאוד לש"ס, וגם זה היה חלק מהעניין. ראיתי יתרון בכך שבא אדם חרדי, במיוחד שבמינהל יש הרבה אנשים שקשורים לפלג הזה". רוזן: "אתה הולך לשלם מיליון שקל, אתה לא שואל על מה?". דנקנר: "זה תשלום על פני שנתיים".

רוזן: "תספר לי מה הוא עשה. נראה שרוב העבודה שלו היה להיפגש איתך". דנקנר: "הייתי צריכים דוגמאות של עסקות בשביל המכתב לאורית סון. טיפול במכתב של [עו"ד יורם] ראב"ד שלא קיבלנו תשובה; ביקשתי שיבדוק, ואין לי מושג אם קיבלנו תשובה". רוזן: "מה עשה רבין במשך שנתיים? גולדמן ודרעי אני מסוגל להבין שהם מחוברים פוליטית. על מה אתם משלמים כסף?". דנקנר: "נפגשנו עם חברי כנסת: אמנון כהן שהיה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, דוד אזולאי שהיה סגן שר הפנים. אם אני נפגש עם רבין, זה בגלל שאני חושב שהוא יכול להועיל לי".

בחקירה הנגדית בידי עו"ד אביבה חפץ-נוימן אישר דנקנר, כי בחקירתו במשטרה ידע להזכיר רק את אפרתי כמי שרבין מקושר אליו, לדבריו - משום שלא זכר שמות נוספים. "לא נולדו לי גרסאות", טען. לדברי חפץ-נוימן, במשטרה אמר דנקנר שרבין קישר אותו רק למינהל, בעוד בעדותו כעת הזכיר לראשונה גורמים נוספים. דנקנר השיב, כי נזכר בהם לאחר שעיין ביומניו.

חפץ-נוימן תהתה כיצד לא זכר דנקנר את כל הפרטים הללו, שנגעו לעסקת ענק, בחקירותיו במשטרה. דנקנר השיב, כי הוא מקיים אלפי פגישות בשנה ולא ידע בחקירתו לייצר את ההקשרים. חפץ-נוימן טענה, כי מדובר בגירסה כבושה שנועדה ליצוק תוכן לתשלומים לרבין.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 22.10.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 22.10.13. סיום עדותה של שולה זקן. תחילת עדותו של דני דנקנר: הפשרת קרקעות תעשיות מלח, העסקתו של מאיר רבין, אישור ההעסקה בדירקטוריון, התשלומים והתמורה עליהם

תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אתי בן-דור   בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד אזולאי / David Azulai    דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   חיים צדוק ושות', עורכי דין / Haim Zadok & Co , Law Office   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מאכערים   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכה גולדמן   משה  ישראל   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רם כספי /  Caspy Ram"   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוזן לדנקנר: תמורת מה שילמת לרבין?
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
22/10/13 23:28
2
לקחתי מאכער
22/10/13 23:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
אין בתיק ראיות להעברת שקל אחד מדני דנקנר ליעקב אפרתי, אין ראיות להעברת שקל אחד מדני דנקנר למאיר רבין. כך טען (יום ג', 22.10.13) סניגורו של דנקנר, עו"ד נבות תל-צור, בפתח עדותו של דנקנר. לדבריו, הכספים ניתנו לרבין כתשלום לגיטימי תמורת שירותיו כמאכער עבור חברת תעשיות מלח.
22/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
עם סיום חקירתה הנגדית של שולה זקן במשפט הולילנד, אמרה לה (יום ג', 22.10.13) התובעת, אתי בן-דור: "המעמד שלך בלשכתו של אהוד אולמרט היה לא רק של פותחת דלתות, אלא גם של נועלת דלתות". בן-דור הסתמכה על הכרעת הדין בפרשת רשות המיסים, לפיה מנעה זקן מג'קי מצא את הגישה לאולמרט. זקן השיבה: "אין לי מה לומר לך על זה".
22/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
גורלו של אהוד אולמרט במשפט הולילנד תלוי במידה רבה בשאלה מה עמד מאחורי 500,000 השקלים שנתן שמואל דכנר לאחיו, יוסי אולמרט, בשנת 2002. האם הדבר נעשה בידיעתו של אולמרט או מאחורי גבו? האם מדובר היה בשוחד לראש עיריית ירושלים דאז, או בעזרה שמטרתה לגבות תמורה בעתיד? אחרי שנשמעו העדים העיקריים בנושא זה - דכנר, האחים אולמרט ושולה זקן - News1 משרטט את מפת הטיעונים לזכות ולחובה. חשוב לציין, כי אין באורך הטיעונים כדי להביע דעה על מידת תקפותם.
21/10/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"בשנים 2007 ו-2008 את כבר לא בפסגת העולם ולכן שמואל דכנר לא מעוניין בקשר איתך. הוא אינטרסנט". כך אומרת (יום א', 20.10.13) התובעת במשפט הולילנד, עו"ד אתי בן-דור, לשולה זקן. האחרונה סירבה להגיב, אך בלחצו של השופט דוד רוזן אמרה: "ב-2007 הוא ישנו". היא הוסיפה, כי אחרי שדכנר הזמין אותה לדירה בשנת 2007 והתנהג בצורה בלתי הולמת - ניתקה את הקשר איתו.
20/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן אמרה במשטרה, כי ייתכן ששמואל דכנר התקשר אליה, דיווח שהוא שכר את אורי שטרית והיא העבירה את השיחה לאהוד אולמרט כדי שיעדכן גם אותו. בעדותה אמרה זקן (יום א', 20.10.13), כי רק הגיבה למבנה שבנתה החוקרת.
20/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
טעיתי כשאמרתי שאולי דכנר נתן 1.5 מלש"ח  /  איתמר לוין
זקן: לא ידעתי מה עושה דכנר בהולילנד  /  איתמר לוין
את מחזקת את טענת השוחד נגד אולמרט  /  איתמר לוין
אלו שלא יודעים  /  איתמר לוין
קרקס אולמרט-זקן  /  אריה אבנרי
רוזן וזקן  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בעוד עמיתו, שר הבריאות, מסייע לנפגע מן התאונה, שוקל השר סער בלשכתו את החלטתו להתפטר    אילו ביקש סער לסייע לממשלה הפגועה היה נרתע מהתפטרות בימים אלה בהיות הממשלה במצב פוליטי קשה
פוטין. זורק את האשמה על זלנסקי [צילום: מריקו אנדרו, ו-AP]
יאיר נבות  |  
הערכתי בשבועות האחרונים שלאחר נצחונו בבחירות יורה פוטין על גיוס מילואים נוסף. גם הפיגוע הנורא, אם קושרים אותו בדרך לא דרך לאוקראינה, ייקל על גיוס מילואים כמובן. האמת מעולם לא היית...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il