|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
לאן נעלם הכסף הרב? זמביש. חקירה שונה [צילום: פלאש 90]

חשדות חמורים לפלילים

חקירת שוחד וגניבה מכספי חל"פ השומרון

היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטה על משרדי החברה לפיתוח שומרון והחרימה מסמכים חבר דירקטוריון החברה לפיתוח השומרון תובע את חבריו לחברה, בהם המנכ"ל לשעבר ויו"ר המועצה האזורית חשדות לעבירות שוחד, מרמה, רישומים כוזבים וזיוף חשבוניות על-ידי חלק מן הנתבעים חקירה מתנהלת גם נגד עמותת אמנה
20/11/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות

היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל חוקרת חשדות בדבר קבלת כספים ושימוש בתקציבים ממשלתיים בניגוד ליעוד שלהם על-ידי חברת אמנה, מגופי הבנייה הגדולים של המתנחלים, שבראשו עומד זאב חבר (זמביש).

עוד נחקרים ביחידה - במסגרת חקירה נפרדת - חשדות לביצוע עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, שוחד ומעילות כספים בהיקף של יותר מעשרה מיליון שקלים בחברה לפיתוח השומרון. ל-News1 נודע כי לאחרונה ערכה המשטרה פשיטות ואספה מסמכים במשרדי החברה לפיתוח שומרון.

החברה לפיתוח השומרון היא חברה-בת של המועצה האזורית שומרון ושל ההתנחלויות הנמצאות בתחומי המועצה. כל אחד מן היישובים בשומרון שלח נציג מטעמו לכהן בדירקטוריון החברה ויו"ר מועצת המנהלים שלה הוא יו"ר המועצה האזורית, גרשון מסיקה.

החברה לפיתוח השומרון פועלת בעיקר בבנייה ובנדל"ן - הן בתחומי המועצה האזורית והן בשירותי ניהול פרויקטים שהעניקה למקומות אחרים, כמו קיבוץ יד מרדכי ואחרים.

לאחרונה הגיש חבר מועצת המנהלים של החברה לפיתוח ויו"ר ועדת המאזן של החברה, יואל נוימן, תביעה נגזרת נגד החברה לפיתוח ונגד 36 משיבים שבהם גם מסיקה, מנכ"ל החברה לפיתוח לשעבר, חיים בן שושן, עוזרו של מסיקה יוסי דגן ועוד. התביעה, בסכום של 26,910,414 שקלים הוגשה תוך טענה כי מנהלים בחברה ואורגניה שיתפו פעולה באופן פסול, ביניהם ועם גורמים חיצוניים הכוללים חברים ומקורבים להם, לצורך העברת כספי החברה לכיסם. חלק מן המשיבים, בהם גם יו"ר הדירקטוריון מסיקה, הואשמו על ידו כי לא פעלו לטיפול בחשדות שהועלו על ידו ולצמצום הנזקים לחברה.

"העברות כספים אלו בוצעו שלא כדין, תוך כדי ביצוע עבירות פליליות לכאורה - מעילה, הפרת אמונים, עבירות על חוק המע"מ, רישומים כוזבים במסמכי תאגיד, רשלנות למגוון צורותיה לרבות רשלנות פושעת, הפרות חוזים, חתימה על חוזים למראית עין, העברות כספים באופן תמוה, הצגת מסמכים כוזבים, שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקפים גדולים, חריגה מסמכות, הצגת מאזנים כוזבים, הצגת דוחות כוזבים ועוד", ציין בפתח כתב התביעה החריף וחסר התקדים ככזה שיוצא מתחת ידי אחד מחברי מועצת המנהלים של החברה הכלכלית של המתנחלים בשומרון.

עוד ציין כי בעקבות אותם מעשים חמורים התעשרו חלק מן המשיבים באופן מהיר שלא כדין ונגרמו לחברה לפיתוח נזקים כלכליים כבדים המגיעים ל-24,910,414 שקלים.
תנ"ג 10-13 יואל נוימן נ' חיים בן שושן ואחרים / תביעה נגזרת
דירקטור בחברה לפיתוח השומרון תובע את מנהלי החברה וגורמים המעורבים עמה עסקית על סכום של יותר מ-26 מיליון שקלים בגין הפסדים שגרמו לחברה.

ד"ר אורי שקד בניגוד עניינים

כתב התביעה מגולל פרשיות רבות שבהן במשך השנים התקבלו על-ידי מנהלי החברה לפיתוח השומרון החלטות תמוהות ביחס לכספי הציבור שעליהם היו מופקדים. בין היתר מדובר בפרויקטים לבניית ממ"דים בקיבוצי עוטף עזה שבהם זכתה החברה לפיתוח השומרון. מדובר בפרויקטים המקבלים מימון של מאות מיליוני שקלים מן המדינה. על-פי החשדות שנחקרים במשטרה, ואשר מוצאים ביטוי גם בכתב התביעה, הועבר שוחד בסכום של כ-250 אלף שקלים לד"ר אורי שקד, בעליה של חברת "סי בריבוע" שזכתה במכרז שהוציא משרד השיכון לפיקוח על פרויקט בניית הממ"דים.

על-פי החשדות, התבצע תשלום השוחד שהעבירה החברה לפיתוח השומרון לד"ר שקד באמצעות העסקתו בפרויקט בנייה של החברה לפיתוח השומרון. זאת, למרות ניגוד העניינים הבוטה. מדובר בפרויקט בנייה של אולם פיס ביישוב כפר תפוח. שקד נשכר על-ידי החברה לפיתוח תמורת 39 אלף שקלים לבצע עבודת פיקוח, כאמור תוך ניגוד עניינים בוטה, אך לאחר זמן הוחלט להגדיל את שכרו כמעט פי שישה. "על שקד להחזיר את הכסף לחברה לנוכח ההתנהלות התמוהה בעניין", ציין נוימן בתביעתו.

פרויקטים נוספים שבהם הייתה מעורבת החברה לפיתוח השומרון מעלים חשדות להעברת כספי ציבור ללא ביקורת לקבלנים, חלקם אף אינם מורשים ומבלי שהללו זכו במכרז כלשהו. בין היתר שולמו לקבלן מאות אלפי שקלים כמקדמה, עוד בטרם התחיל את עבודתו. פרויקט אחר שבו הייתה מעורבת החברה לפיתוח קשור לרכבת ישראל, שם התנהלה החברה כקבלן והזרימה כספים מבלי שנקבע תקציב מראש לפרויקט ותוך גרימת נזקים כספיים כבדים מאוד לחברה.

אל התביעה צורף דוח שחיבר רואה חשבון אסף כהן, אשר בחן את ההתקשרות של החברה לפיתוח השומרון עם חברות בניה. הדוח החריף כולל המלצה להדיח מתפקידיהם את מנכ"ל החברה לפיתוח, חיים בן שושן, ואת סמנכ"ל הכספים שלה, שלום מכלוף.

דוח נוסף שצורף לתביעה, שנכתב על-ידי עו"ד רמי אריה קבע כי "הקשר בין הקבלן לבין המנכ"ל וביצוע התשלומים כמתואר לעיל מעוררים חשד של מעשים פליליים שנקשרו על-ידי הצדדים על-מנת להוציא כספים מהחברה שלא כדין ויוצרים חשד לעבירות פליליות נוספות שנעשו בהקשר זה". למרות ששני הדוחות החמורים הוצגו בפני גרשון מסיקה, הוא לא פנה מעולם למשטרה בנושא וגם לא תבע מן המנכ"ל את הכספים כפי שהמליץ עורך הדין אריה.

המועצה: מסיקה לא היה מעורב

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי לא קיימות טענות שלפיהן יו"ר הדירקטוריון גרשון מסיקה וחברי הדירקטוריון מעורבים במעשים הנטענים.

"זאת ועוד, מהמועד הראשון שבו החלו לעלות טענות כלפי העובדים בחברה היה יו"ר הדירקטוריון מר מסיקה מעורה ומעורב בכל הפרטים. הוא פעל במרץ כפי שמתבקש מהחומרים והחשדות שהובאו בפניו. בין היתר מינה את מר נוימן לרפרנט בנייה שיפקח על החברה ומינה רואה חשבון חוקר שמר נוימן המליץ עליו. בעקבות ממצאי רואה החשבון מונתה ועדה של הדירקטוריון שקיבלה דוח של עורך דין ורואה חשבון, אשר בעקבותיו הופסקה כהונת המנכ"ל. יו"ר הדירקטוריון והחברה ימשיכו לפעול באותו אופן ענייני בנחישות וללא רבב. אנו מציעים להמתין לסיום חקירת המשטרה על-מנת להגיע לחקר האמת ואז להסיק מסקנות". עוד נמסר על-ידי דוברת המועצה כי מיד כשהוגש הדוח הוגשה תלונה במשטרה והנושא היה בחקירה. "היות שכבר היה בחקירה לא יכול היה מר מסיקה להגיש תלונה על חקירה שכבר קיימת, מסיקה כמובן ידע על הגשת התלונה והיה מעורה בכל הפרטים", ציינה.

חיים בן שושן מסר בתגובה כי מדובר בחברה שהיא חברה פרטית לכל דבר ועניין. "המטרות שלה הן מטרות רווח בבעלות יישובי המועצה. היה דוח של רואה חשבון ועניתי עליו בצורה הטובה ביותר. אני לקחתי חברה מתה וקידמתי אותה. מי שמכפיש אותי גרם בעצמו להפסדים של עשרות מיליונים. יש לי הרבה חומרים והכל יתברר בבית המשפט", ציין.

עתירה לצו ביניים

בתוך כך נודע כי בעקבות הגשת כתב התביעה נגד החברה לפיתוח השומרון מנסים גורמים בחברה להדיח את חושף השחיתות, יואל נוימן מתפקידו. נוימן, תושב היישוב יצהר, מכהן בדירקטוריון החברה לפיתוח מזה שנים רבות כנציג היישוב.

בימים האחרונים נעשים ניסיונות להדיח אותו מתפקידו על-ידי האגודה ביצהר במטרה שאם יודח על ידה - יודח ממילא מחברותו בדירקטוריון.

בשל כך פנה (יום ד', 20.11.13) נוימן אל בית המשפט המחוזי מרכז בעתירה לקבלת צו ביניים שימנע את שינוי הרכב הדירקטוריון עד לתום הדיונים בתיק התביעה. המשיבים לעתירה הם האגודה ביצהר והחברה לפיתוח השומרון. העתקים של העתירה נמסרו היום הן ביצהר והן במשרדי החברה לפיתוח.

תאריך:  20/11/2013   |   עודכן:  26/11/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חקירת שוחד וגניבה מכספי חל"פ השומרון
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הרשעת הימין
20/11/13 18:08
 
נשר 54
20/11/13 19:19
2
צבי-ה
20/11/13 19:46
3
טולטוי
20/11/13 22:08
4
אני מתביש בעצמי
21/11/13 00:07
5
עזרא שמיר
22/11/13 14:41
 
אחד שמכיר
24/11/13 14:31
6
עזרא שמיר
1/12/13 20:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת פז נפט, שבשליטת צדיק בינו, פרסמה (יום ד', 20.11.13) את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2013, מהם עולה כי רשמה ירידה ברווח הנקי ל-55 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי של 104 מיליון ש"ח במקביל אשתקד - ירידה של 47%. עם זאת, הרווח הנקי המתואם ברבעון השלישי הסתכם בכ-125 מיליוני שקלים
20/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
שתי סיבות המוות השכיחות ביותר בישראל הן שאתות ממאירות (סרטן) ומחלות לב. משתי סיבות אלה היו 41% מכלל הפטירות בישראל. כמו בשנים האחרונות שאתות ממאירות הן סיבת המוות השכיחה ביותר - היא גורמת לרבע מכלל הפטירות.
20/11/2013  |  יפעת גדות  |   חדשות
טיפ בריאות: אם הילד שלכם סובל מעודף משקל, עודדו אותו לאכול מזונות בריאים ולעסוק בפעילות גופנית מרובה וכך תעזרו לו לרדת במשקל. במקביל, אל תשכחו להביע את תמיכתכם ואהבתכם.
20/11/2013  |  יפעת גדות  |   חדשות
מפיצי העלונים "הקול היהודי", אברהם בנימין ושוקי הס, יועמדו לדין - בכפוף לשימוע - על הסתה לאלימות והסתה לגזענות. כך הודיעה להם (31.10.13) פרקליטות מחוז מרכז.
20/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה מבקשת (יום ד', 20.11.13) להטיל על יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, עונש של 18 חודשי מאסר בפועל וקנס של מיליון שקל (עליו מסכימה ההגנה). ההגנה מבקשת להסתפק בעונש שבין קנס לבין עבודות שירות. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, יודיע על העונש ב-19.12.13.
20/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי [צילום: AP]
איל השקס
מצרים לא פותרת את בעיותיה: החוב, השפעות המלחמה ברצועת עזה, מעורבות הצבא בכלכלה והאהבה למגה-פרויקטים    אך לעת עתה נחלצת מהמשבר בזכות חברותיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il