|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
גאולה כהן [צילום: יח"צ] מרים פרץ

המשיאות: גאולה כהן, מרים פרץ וכרמלה מנשה

14 נשים נבחרו להדליק את המשואות בטקס הממלכתי בהר הרצל שיעמוד השנה בסימן 'זמן נשים' - הישגים ואתגרים בנבחרות: שחקנית התיאטרון מרים זוהר, עדינה בר-שלום, שחר פאר, מקסין פסברג ואורנה ברביבאי
18/03/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
כרמלה מנשה [צילום: לע"מ]

מרים זוהר

מקסין פסברג [צילום: יח"צ]

עדינה בר-שלום [צילום: לע"מ]

שחר פאר [צילום: AP]

אורנה ברביבאי [צילום: פלאש 90]

פורסמה (יום ג', 18.3.14) רשימת מדליקות המשואות בטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות שיתקיים בהר-הרצל. 14 מדליקות המשואות נבחרו ברוב קולות על-ידי חברי הוועדה הציבורית בראשות ממלא-מקום מנהל מרכז ההסברה, יצחק זוננשיין.

ביוזמת השרה לימור לבנת ובאישור הממשלה, נקבע כי הטקס יעמוד השנה בסימן "זמן נשים" - הישגים ואתגרים, זאת כהוקרה והצדעה לנשים בעלות תרומה משמעותית למדינת ישראל ולחברה הישראלית בתחומי חיים שונים.

רשימת מדליקות המשואות ונימוקי הוועדה:
  • מרים זוהר - מבכירות שחקניות התיאטרון בישראל וכלת פרס ישראל לאמנות הבמה. כיום שחקנית תיאטרון בית לסין, ילידת בוקובינה שברומניה. ניצולת שואה, עלתה לישראל בשנת 1949, השתלבה בתחום התיאטרון ושיחקה עשרות שנים בתיאטרון הלאומי 'הבימה'. מנימוקי הוועדה: שחקנית תיאטרון בית לסין, המעשירה את עולם הבמה והתרבות בישראל זה 65 שנה וממשיכה בעשייתה התיאטרלית גם היום. גילמה עשרות דמויות בלתי נשכחות של נשים חזקות הנאבקות על מימוש דרכן הייחודית בעולם. מהווה דוגמה ומופת לדור הצעיר של שחקניות במה. מרים זוהר הייתה ילדה ניצולת שואה. היא גורשה עם משפחתה לקפריסין ומשם הגיעה לישראל, הצליחה לבנות קריירה מפוארת ולרכוש את השפה העברית על בוריה, ומהווה סמל לתחיית העם ותקומתו.

  • קירה רדינסקי - בת 27, אחת ממדעניות העתיד המבטיחות של ישראל. פיתחה מערכת לחיזוי התפתחויות ומגמות בעולם. יוזמת הייטק. רדינסקי נולדה בקייב שבאוקראינה ועלתה לישראל בגיל 4, גדלה בנשר עם אמה, דודתה וסבתה. שירתה בחיל המודיעין כמתכנתת וכשהיא בת 15 בלבד החלה ללמוד בטכניון בתוכנית המצוינים. במקביל, בשנת 2012 הקימה חברת סטרטאפ. נבחרה לאחרונה לאחת מ-100 הישראלים מעוררי השראה. מנימוקי הוועדה: מדענית בטכניון בתחום מדעי המחשב, אשר סומנה בכתב עת טכנולוגי של אוניברסיטת MIT כאחת מ-35 הממציאים הצעירים המבטיחים בעולם. ד"ר רדינסקי, בת 27, פיתחה מתודולוגיה במערכת הממוחשבת לניבוי אירועים עתידיים על סמך ניתוח טקסטים בני מאות שנים מה"ניו-יורק טיימס" ומאנציקלופדיות שונות המתעדכנות כל הזמן. המערכת מאתרת תבניות של אירועים ודפוסי סיבתיות ועל פיהם ניתן לחזות התרחשויות חוזרות כמו אסונות טבע, מגפות, וגלי אלימות קשים.

  • כרמלה מנשה - אשת תקשורת ועיתונאית בקול ישראל כ-25 שנים. כלת פרס א.מ.ת, פרס סוקולוב ועוד. מוערכת ומוכרת בקרב הציבור על תרומתה לכיסוי התחום הצבאי ומהווה אוזן קשבת לחיילים הנקלעים למצוקה. מנימוקי הוועדה: אשת תקשורת מבכירות השידור הציבורי בעלת הישגים יוצאי דופן, המשמשת ככתבת הצבאית של קול ישראל זה 25 שנה. כרמלה מנשה, שצברה ידע וניסיון רב, נחשבת לבת סמכא בתחום שהיה עד לכניסתה אליו, נחלתם של גברים בלבד, ומוערכת הן בציבור והן בקרב בכירי צה"ל. תרומתה הייחודית מתבטאת בכך שלצד הסיקור הצבאי השכילה לטפח את התחום האנושי: היא נחשבת ל"אימא של החיילים" - אוזן קשבת לכל חייל וחיילת הנקלעים למצוקה ומבקשים יד תומכת. כל פנייה נבדקת על ידה ביסודיות על לפתרונה המלא.

  • מקסין פסברג - מנכ"ל אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית. תרמה רבות לכלכלת ישראל והפכה את מתחם קריית גת למרכז טכנולוגיה עילית. פועלת לשילוב אוכלוסיות מודרות משוק העבודה לרבות נשים, ערבים וחרדים. פסברג החלה את הקריירה באינטל במפעל ייצור, בהמשך עבדה כמהנדסת ליטוגרפיות ומונתה לאחראית חינוך וקשרי קהילה. נמנתה על צוות ההקמה של מפעל החברה בקריית גת, התקדמה בסולם התפקידים עד שמונתה למנכ"ל החברה בישראל. בשנת 2011 זכתה בפרס התעשיה. מנימוקי הוועדה: מנכ"ל אינטל ישראל, המעניקה לאורך השנים תרומה חשובה לכלכלת ישראל. פסברג, שעלתה לישראל מטעמים ציוניים, משמשת דוגמה מעוררת לנשים השואפות להגיע לעמדות בכירות בכלכלה ובתחומי הטכנולוגיה המתקדמת, הצעידה את אינטל לחברה המעסיקה כעשרת אלפים גברים ונשים, ביניהם חרדים וערבים והצליחה להפוך את מתחם אינטל בקריית גת למרכז הייטק ולתרום לחוסנו הכלכלי של האזור כולו.

  • מרים פרץ - ילידת קזבלנקה, מרוקו. גדלה במעברת חצרים בסמוך לבאר שבע. עוסקת בחינוך עשרות שנים. אם ל-6 ששניים מבניה נפלו כקציני צה"ל בעת שירותם הצבאי וחרף זאת התגייסה לסייע למשפחות שכולות ופצועי צה"ל. מנימוקי הוועדה: משמשת סמל לגבורת הרוח היהודית והישראלית ומהווה מופת לנתינה ועזרה לזולת. מרים, ילידת מרוקו, היא אשת חינוך. שניים מבניה, סרן אוריאל פרץ ורס"ן אלירז פרץ, נפלו כקציני צה"ל על משמר האומה ובטחונה. למרות האסון הכפול היא גייסה את כל כוחות הנפש ופועלת לחיזוק רוחם של משפחות שכולות ופצועי צה"ל וכל זאת מתוך אהבת הארץ ואהבת עם ישראל.

  • הינדיה סלימן - תושבת הכפר בוענייה-נוג'דאת, אלמנה ואם ל-4 שבניה שירתו בצה"ל. הקימה את "פנינת העמק" - מרכז להתנסות נשים ולעבודות יד ואמנות עממית שהפך למרכז תיירותי ומארח קבוצות מארץ ומחו"ל. מנימוקי הוועדה: בת למשפחת פלאחים מהכפר בועיינה-נוג'ידאת. ספור חייה מעיד על היותה מנהיגה ויזמית מלידה. התאלמנה בגיל 28 וגידלה לבד את ארבעת ילדים שבניה שירתו בצה"ל. על-אף קשיים מרובים בדרכה פעלה בתבונה ובתושייה והצליחה לפרנס בכבוד את משפחתה. היום היא מנהלת מרכז לאמנות ולמלאכת יד של נשים המשמש גם מיזם תיירותי שוקק חיים בשם "פנינת העמק" שנתמך על-ידי משרד התיירות ומהווה מודל למרכזים דומים ברחבי הגליל. הינדיה ריכזה קבוצת נשים המתפרנסות מעבודתן וגאות בשימור מסורתן האמנותית, ותרמה בכך תרומה עצומה לקידום מעמד הנשים בכפר.

  • בליינש זבדיה - דיפלומטית ישראלית המכהנת כשגרירת ישראל באתיופיה. נולדה במחוז גונדר שבאתיופיה כבתו של הליקה כהנת גטה אסרס. בגיל 17 עלתה לישראל עם משפחתה. היא השגרירה הישראלית הראשונה ממוצא אתיופי‏. מנימוקי הוועדה: נולדה באתיופיה, עלתה לארץ בגיל 17, רכשה השכלה אקדמית והצטרפה למשרד החוץ. מילאה תפקידים בכירים בארץ ובחו"ל ומשנת 2012משמשת כשגרירת ישראל באתיופיה. בליינש משמשת מופת ודוגמה לנשים בנות העדה השואפות להגיע למשרות משמעותיות התורמות לחוסנה של החברה בישראל.

  • עדינה בר-שלום - בתו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה חברתית, הקימה ומכהנת כיושב-ראש (בהתנדבות) המכללה החרדית המיועדת לרכישת השכלה אקדמאית והשתלבות הציבור החרדי במעגל התעסוקה. מנימוקי הוועדה: בעלת כושר מנהיגות וחזון ומשלבת באישיותה השקפה חרדית, פתיחות מחשבתית ויכולת ביצועית מרשימה. הגתה את הרעיון לאפשר לציבור החרדי, גברים ונשים כאחד, לרכוש השכלה אקדמית ולהשתלב במעגל התעסוקה במשרות בכירות, ובכך גם לקרב בין זרמים חברתיים שונים בקרב העם. לשם כך הקימה את המכללה החרדית בירושלים, חרף התנגדויות רבות הן מצד ההנהגה החרדית והן מחוגים אקדמיים - בכך חוללה שינוי עצום בציבור החרדי.

  • טלי פרץ-כהן - תושבת קריית שמונה. מנהלת את מרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בגליל ובגולן והקימה קו חרום הפועל 24 שעות ביממה. שותפה לקידום יוזמות חקיקתיות לזכויותיהם של הנפגעים. כהן המנהלת את המרכז מזה 14 שנים יחד עם ארגון הגג של מרכזי הסיוע בארץ מייצגת את הנשים בארגונים הפועלות באופן יומיומי בשטח למען נשים מוחלשות. מנימוקי הוועדה: טלי מטפלת בתופעה הקשה והכאובה המתרחשת בחברה הישראלית של אלימות ותקיפה מינית, בעיקר נגד נשים וכן בפיתוח והעצמה של אוכלוסיות מוחלשות. בתפקידה כמנהלת מרכז הסיוע בגליל ובגולן לנפגעי האלימות, צעירים ומבוגרים כאחד, עושה פרץ-כהן עבודת קודש הדורשת תעצומות נפש אדירות. היא פועלת הן בליווי ובטיפול מקצועי בנפגעים והן בארגון מערכת חינוך והסברה בקרב הציבור לשם העלאת המודעות לתופעה מדאיגה זו ולמניעתה.

  • אורנה ברביבאי - ראש אכ"א בצה"ל. הראשונה בצה"ל בדרגת אלוף. מילאה שורה של תפקידים במערך משאבי אנוש ובהם, קצינת שלישות פיקודית וראש חטיבת כ"א בזרוע היבשה. מנימוקי הוועדה: "האישה הראשונה בצה"ל שהוענקה לה דרגת אלוף. בעבר מילאה תפקידים בכירים בתחום משאבי אנוש כקצינה הראשונה בתפקיד - קצינת שלישות פיקודית, קצינת שלישות ראשית, ראש חטיבת כוח אדם בזרוע היבשה, ראש מטה אגף כוח אדם וראש אגף כוח אדם. אלוף אורנה ברביבאי תדליק משואה כנציגת צה"ל. היא מייצגת את האפשרויות הקיימות בפני חיילות וקצינות להעפיל ולהגיע לצמרת צה"ל.

  • גאולה כהן - כיהנה כ-19 שנים ברציפות כח"כ מטעם הליכוד וממייסדי תנועת "התחיה" וסגנית שר במשרד המדע. כלת פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. מנימוקי הוועדה: גאולה הינה דמות ייחודית בעלת אידיאולוגיה מובהקת בתולדות המאבק על עצמאותה וקיומה של מדינת ישראל, ולוחמת נועזת במחתרות האצ"ל והלח"י נגד הבריטים, בתקופת טרום המדינה. גאולה כהן, ילידת תל אביב, בת לאב שעלה מתימן ולאם ממוצא מוגרבי-מרוקאי, הייתה הקריינית הראשית של תחנת השידור המחתרתית, נידונה על-ידי הבריטים למאסר אך הצליחה להימלט מהכלא. הצטרפה לתנועת הליכוד ובמשך 19 שנה כהנה כחברת כנסת ושמשה גם כסגנית שר במשרד המדע. בין יוזמותיה הבולטות היה חוק יסוד ירושלים. במשך כל השנים היא מקדישה את כל פעילותה הציבורית למען שלמות הארץ ולמען החברה בישראל ולהעלאת יהודים מהתפוצות.

  • גל יוסף - תלמידת כתה י"א בתיכון אחד העם בפתח תקוה, יושב-ראש מועצת התלמידים הארצית. הובילה לאחרונה את מחאת התלמידים נגד עיצומי המורים. מנימוקי הוועדה: מגיל צעיר השתתפה גל בפעילויות של בני נוער בתחומים חברתיים והשפיעה על בנות נוספות להתנדב למען הקהילה. משגילתה יכולת מנהיגות המשולבת בשיקול דעת ואחריות נבחרה תחילה ליושב-ראש מועצת התלמידים העירונית והיום משמשת כיושב-ראש מועצת התלמידים הארצית.

  • שחר פאר - הטניסאית הישראלית המצליחה ביותר בתולדות הטניס הישראלי, דורגה מקום 11 בדירוג העולמי. מנימוקי הוועדה: שחר מייצגת נשים ספורטאיות בישראל, שהגיעו להישגים מרשימים ומעוררי כבוד בתחרויות בינלאומיות. שחר, בת 27, טניסאית בעלת עוצמה ומעוף, נחשבת למצליחה ביותר בתחום זה בישראל בכל הזמנים. היא השתתפה בעשרות תחרויות והתקדמה בדירוג העולמי. דירוג השיא שלה היה מקום 11 בעולם.

  • פסקל ברקוביץ' - חברת המשלחת הפראלימפית של ישראל למשחקים האולימפיים. ייצגה את ישראל במשחקים הפראלימפים בבייג'ינג ובלונדון. זכתה במקום השני בענף החתירה. מנימוקי הוועדה: פסקל ילידת צרפת, ספורטאית נכה, שאיבדה את שתי רגליה כשנפלה תחת גלגלי רכבת. בכוח רצון כביר ובאומץ רב החליטה לשקם את חייה, עלתה לארץ, הקימה משפחה, התנדבה לשרת בצה"ל והתחילה להתאמן בשחייה ובחתירה. לאור הצלחותיה והישגיה השתתפה בתחרויות בינלאומיות. בין היתר, בתחרות גביע העולם בחתירה, שהתקיימה בגרמניה בשנת 2008, כחברה בנבחרת הפראלימפית של ישראל - וסיימה במקום השני. באותה שנה ייצגה את ישראל במשחקים בבייג'ין ושוב סיימה במקום השני. בצד פעילותה הספורטיבית היא עוסקת בעיתונאות ובבימוי סרטי תעודה.

בהתאם לתקנון, יחלקו משואה אחת גאולה כהן וגל יוסף, ומשואה נוספת יחלקו שחר פאר ופסקל ברקוביץ'. יצחק זוננשיין, שעמד בראש הוועדה הבוחרת אמר כי "הבחירה השנה הייתה מאתגרת במיוחד נוכח מספר המועמדות הגדול מאי פעם".

תאריך:  18/03/2014   |   עודכן:  18/03/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשיאות: גאולה כהן, מרים פרץ וכרמלה מנשה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שוקו ב-10
18/03/14 21:48
2
חוחית
19/03/14 07:49
3
ישע
19/03/14 15:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המשטרה עצרה (יום ג', 18.3.14) שלושה תושבי הדרום בחשד למתן הלוואות בריביות גבוהות, מרביתן לאנשים הנקלעים למצוקה כלכלית קשה. השלושה חשודים כי הופעלו כלפי הלווים, משלא עמדו בהחזר ההלוואות, אלימות קשה וסחיטה באיומים.
18/03/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הרווחה, מאיר כהן, הודיעו (יום ג', 18.3.14) על תוספת של 110 מיליון שקל לטובת הרחבת מעגל הזכאים לקצבת שירותים מיוחדים.
18/03/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק זכויות התלמיד (תיקון מס' 4), התשע"ד-2014, של ח"כ דב חנין (חד"ש), שנועדה לתקן את חוק זכויות התלמיד ולהוסיף לסעיף איסור ההפליה גם איסור הפליה של תלמידים מטעמים של נטייה מינית וזהות מגדרית.
18/03/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בחירתו של אבי ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות מעוכבת שוב - והפעם בהחלטת ביניים של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס.
18/03/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
נמשכת הביקורת החריפה על הצעת שר האוצר יאיר לפיד לבטל את המע"מ על דירה ראשונה לזוגות צעירים. נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הודיעה אמש (יום ב', 17.3.14) על התנגדותה להצעה. היא דיברה בישיבה שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדון בתוכנית, בהשתתפות השרים יאיר לפיד ואורי אריאל. פלוג מעריכה, שביטול המע"מ יגדיל את הגרעון בתקציב המדינה לשנה הבאה, ואולי כבר לשנה זו, ובכך ייצור לחצים אינפלציוניים.
18/03/2014  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il