|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

ראש אגף התנועה במשטרה:

מס' התאונות בכבישים עם מצלמות ירד ברבע

מגלה כי מהירות הנסיעה הממוצעת פחתה ב-9 קמ"ש וש-70% מהמעורבים בתאונות קטלניות לא קיבלו דוח ד"ר שיינין: "אם באירופה מותר לנסוע ב-120 או 130 למה פה לא?" פרופ' בכור: "רוב הנהגים הם אנשים נורמטיביים וגם המשטרה מפנימה את הנקודה הזו"
25/03/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
מצלמות מצילות חיים

ניצב משה אדרי [צילום: פלאש 90]

שמואל אבואב [צילום: רועי פלצמן]

ישראל כ"ץ [צילום: רועי פלצמן]

נושא המצלמות לאכיפת מהירות הנסיעה בכבישי ישראל עמד במרכזו של הכינוס השנתי (יום ב', 24.3.14) של עמותת אור ירוק, שכותרתו השנה "לא רק הנהג אשם". הדוברים התייחסו לנושא הבטיחות בדרכים ומניעת תאונות מזוויות שונות. להלן עיקרי הדברים:

ניצב משה אדרי – ראש אגף התנועה

  • השפעת המצלמות - מצלמות המהירות מרתיעות. אנו רואים את הירידה במהירות של הנהגים שנוסעים בקרבת המצלמות.
  • שקיפות - לפני כל מצלמה יש שלט שאומר את המהירות, המצלמות כתומות, מופיעות בכל אתר ואתר. אני מאמין ש-80% מהנהגים הם משתמשי דרך קבועים ויודעים מתי יש מצלמה. אנו, יחד עם נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, פועלים למען הצבת שלט לפני כל מצלמת מהירות. כיום יש שלט כזה לפני 50% מהמצלמות. בגלל בעיות תקציב זה לא קיים ב-100% מהמצלמות.
  • כביש 6 - בכביש 6 אין מצלמה, כי הוא לא כביש אדום. לא שמים מצלמות איפה שאין תאונות דרכים. אחרי שנסיים את פריסת המצלמות, אנחנו נראה תוצאות כי מצלמות מצילות חיים. אנו רואים ירידה בתאונות הדרכים איפה ששמנו מצלמות. אין מושג "מהירות ממוצעת". איפה שאין מצלמות אנו נמצאים עם מכשירי אכיפה אחרים. אנו מוצאים נהגים בכביש 6 שנוסעים במהירות מופרזת.
  • כוח אדם - הטכנולוגיה מסייעת לנו כמכפיל כוח, ואיפה שהיא לא נמצאת - כמו בכביש 6 - מגיעים לשם השוטרים. השוטרים עובדים יותר בסופי שבוע, יש מתנדבים, הם עובדים במחסומים. אנו הולכים על עבירות מסכנות חיים – מסיטים את עצמנו לעבירות אחרות ממהירות ואור אדום בגלל המצלמות.
  • ועדה בראשות שופט לקביעת מיקומי המצלמות - אנו רוצים להביא את המצלמה למקום הנכון ומציל החיים. אנחנו, כחלק מהשקיפות הציבורית, מביאים את המידע שלנו לפני המומחים ולפני הוועדה הציבורית בראשות שופט. זה לא דבר רע – זה דבר טוב, זה מהלך ראוי.
  • פגע וברח - אנו נמצאים ב-100% פענוח של תאונות פגע וברח.
  • חזון 0 הרוגים - אם נלך בכיוון הנכון של 450 ניידות יחד עם הטכנולוגיה ונהיה במקום הנכון בשעות הנכונות ובפענוח הנכון של העבירות ונגדיל שופטים כדי שנוכל לייצר עוד הרתעה – מדינת ישראל תגיע למקום הראוי לה בבטיחות בדרכים. הנהג הישראלי לא גרוע, הוא מפנים מהר ובצורה טובה. כל הגופים שמשלבים ידיים כולל מה שאנו רואים במחקר, עשינו צעדים בשלוש השנים האחרונות – 125 הרוגים פחות זה לא דבר של מה בכך ואנו נמצאים בכיוון הנכון. החזון שלנו הוא 0 הרוגים ואנו מקווים שנגיע לשם. בשנתיים האחרונות הבאנו לירידה משמעותית בתאונות הדרכים בכבישים אדומים, בסופי שבוע, ברחובות האדומים בערים, במגזר הלא-יהודי, בצמתים ובקרב הולכי הרגל. נכון להיום יש ירידה של 23 הרוגים לעומת התקופה המקבילה לפני שנתיים בתחומים אלה.
  • ערבים - אפשר להשפיע המגזר הלא-יהודי. הם מבינים, רואים שיש אכיפה, חקיקה ובולטות של שוטרים אנו רואים שהם משלמים את הדוחות שלהם. 18% מכלל התושבים לא משלמים את הדוחות שלהם, רק 17% מתוכם הם מהמגזר הלא-יהודי.
  • אכיפה - לאכיפה יש השפעה מרכזית – איפה שאנחנו נמצאים אנו רואים את ההשפעה לשנו בצורה טובה.
  • נהיגה בגילופין - אדם שנוסע במהירות כשהוא שיכור הוא כמו בנאדם טעון על הכביש עם אקדח, ולכן נעשה הכל כדי שאדם כזה לא ינהג בכביש.
  • ניידות תנועה - יש לנו 25 ניידות של מתנדבים בתנועה, אנו מקווים שעוד השנה נגיע למאה ניידות.
  • הליך משפטי - אנו נמצאים בעלייה משמעותית של נהגים שמגיעים לבתי המשפט בעקבות עבירות מסכנות חיים. אם נהג עובר עבירת מהירות, בתוך שלושה שבועות מרגע העבירה הוא מגיע למשפט. צמצמנו את הטווח והגענו למצב שבתיקים מועדפים, בתוך שלושה שבועות מביאים את העבריין לבית המשפט. עברייני תנועה שנתפסים בפעם השנייה והשלישית מובאים גם למעצרים.
  • דוח תנועה - נכון להיום, ממה שאנו רואים, 70% מהמעורבים בתאונות דרכים קטלניות לא קיבלו דוח תנועה. 90% מהנהגים המעורבים בתאונות קטלניות לא היו מעורבים בתאונה נוספת.
  • מצלמות מפחיתות תאונות - במקומות בהם מוצבות מצלמות א3 ירדה המהירות הממוצעת מ-90 קמ"ש ל-81 קמ"ש, ירידה של 10% במהירות הנסיעה. בנוסף ישנה ירידה של 26% בתאונות הדרכים באותם הכבישים בהם מוצבות המצלמות.
  • משאית בשוליים - כשיש טכנולוגיה אפשר להפנות את השוטרים למקומות אחרים של אכיפה. בסופו של דבר שומרים ומסתכלים על הטכנולוגיה כמהלך כולל, כך ניתן לשלוט על העמדות. אם היו 300 מצלמות ניתן היה לפרוס את השוטרים במקומות נוספים. אם אנו רואים משאית בשוליים ומתקשרים אלינו, אנו שולחים מהר ניידת כי אנו מבינים את הסכנה בכך.

פרופ' שלמה בכור – מהטכניון

  • השפעת המהירות על תאונות - המהירות עצמה יש בה נושא של חומרת תאונה – מהירות יותר גבוהה גורמת לתאונה קשה וחמורה יותר. בנוסף סיבת התאונה – קשה לדעת מה באמת היא סיבת התאונה, אם היא הייתה מהירות. עם זאת ברור, כי אתה לא יכול לבלום מהר במהירות גבוהה, זמן התגובה לא משתנה – כל מחקר בעולם מראה שבמהירות גבוהה יותר את ה במצב פחות טוב. הנהג צריך להתאים את המהירות לדרך – הסכנות הן במקומות בהן החריגות מהמהירות היא גבוהה.
  • השפעת האכיפה על הבטיחות - אני לא חושב שאכיפה בלבד תפתור את בעיית תאונות הדרכים. רוב הנהגים הם אנשים נורמטיביים וגם המשטרה מפנימה את הנקודה הזו. יש באוכלוסייה אנשים מסוימים אותם צריך למצוא. אנו רוצים להיות במצב שבו יש מבצעים שמתחילים כבר בחינוך שאדם שיגיע להיות נהג שיהיה יותר אחראי ויותר מנוסה כך שהאכיפה וההרתעה כבר לא תשנה. אני מאמין שאנו נמצאים בחברה כזו.

פרופ' הלל בר גרא – מאוניברסיטת בן-גוריון

  • השפעת מצלמות המהירות - במסגרת המחקר שאנו עושים מצאנו שהמקומות שבהם הותקנו מצלמות מהירות הורידו את מהירות הנסיעה ב-10%. מהירות היא גורם משמעותי שמשפיע על הבטיחות בדרכים. יש עוד הרבה גורמים אחרים, אבל מהירות היא גורם משמעותי ואם אפשר להוריד את המהירות זה יתרום משמעותית לצמצום התאונות הקטלניות בסדר גודל של 40-30 אחוזים.
  • שקיפות - הציבור יודע איפה המצלמות ממוקמות, מקבלים התראה על המצלמות ולכן אין בעיה במודעות לנוכחות של המצלמות מה גם שנכתב על זה בתקשורת בהרחבה. חשוב להקפיד לסמן באמצעות שלט מהי המהירות המותרת ליד מצלמות המהירות. זה יעזור לנהגים.
  • תקציב המצלמות - הפרויקט בראייה ארוכת טווח הוא ניטרלי תקציבית, לא נועד להכניס הרבה כסף והוא לא גוזר הרבה כסף מקופת המדינה.
  • אכיפה וענישה - רוב המחקרים אומרים כי עדיף שההשפעה תגיע מהרבה עונשים קטנים ומאזהרות, ולא רק מאכיפה על העבירות החמורות. תהיה לזה השפעה מערכתית גדולה הרבה יותר מאשר להתמקד רק בשבריר האחוז של העבריינים הסדרתיים – לא צריך להזניח אותם, אבל החינוך הוא על-ידי הרבה עונשים קטנים ולא מעט גדולים.

אליעזר רוזנבאום – המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון פנים

  • פריסת 300 מצלמות - התוכנית שנבנתה לפי ועדת שיינין נמצאת בתהליכי יישום. כדי לקבל אישור לפרוס עמדה יש כמה פעולות ואישורים שיש לקבל, זה תהליך שיש לקיים אותו. אנו עושים את כל המאמצים כדי לפרוס את המצלמות לפי המלצות הוועדה. אני לא חושב שצריך לכסות את כל המדינה במצלמות כי לא כולם עבריינים. התוכנית היא לפרוס 300 מצלמות, אם נצטרך להוסיף עוד או לגרוע נעשה זאת.
  • תקציב לפריסת המצלמות - פריסת המצלמות המלאה מותנית בתקציב, אנו מקווים שנקבל בקרוב את התקציב הרצוי ונגדיל את פריסת המצלמות לפי התוכנית שקבענו, בהתאם לצירים האדומים ובהתאם לתאונות שמתרחשות.
  • השוואה לעולם - מדינות אירופיות פרסו באופן מאסיבי את המצלמות והצליחו להוריד את מספר תאונות הדרכים ב-30%.
  • צמצום תאונות הדרכים - יש לפעול בארבעה תחומים: ענישה, אכיפה, חינוך ותשתיות. אם נפעל בכולם נוכל לצמצמם באופן משמעותי את היקף תאונות הדרכים.

אודי עציון – עורך מדור הרכב של עיתון ידיעות אחרונות

  • מהירות הפכה להיות חזות הכל וזה טעות.
  • המדינה ראתה כמה כסף המצלמות מכניסות - הן עלו 60 מיליון ש"ח והכניסו 80 מליון.
  • האכיפה צריכה להיות ממוקדת. כך למשל את רכיבת האופניים – איש לא אוכף את החוקים לגביהם בתוך הערים. את זה לא אוכפים כי אין כוח אדם אבל זה לא אומר שלא צריך לעשות זאת. במקביל – רק בגלל שקל יותר לאכוף מהירות בגלל המצלמות, לא אומר שצריך לעשות זאת.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ':

  • מצלמות המהירות - השנה נמשיך לפרוס את מצלמות האכיפה והמהירות. נפרסו כבר 60 מצלמות. אגף התנועה ואנשי מקצועי מעמידים את המצלמות, והתוצאות באותם המקומות הן תוצאות טובות ואנו נמשיך לשמור על המגמה הזו. אנו חייבים לעבור לשלב ב' בתוכנית מצלמות האכיפה. אני מקווה שכבר בחודשים הקרובים נראה את יתר המצלמות ונגיע למאה מצלמות.
  • ועדה ציבורית - החלטתי להקים ועדה ציבורית שתקבע את מיקום האכיפה ומיקום המצלמות כדי לאפשר לאגף התנועה לפעול בצורה טובה יותר. אני שמח לבשר על כך שהשבוע הוועדה מתחילה את עבודתה בראשות השופט לשעבר עזרא קמה.
  • אופנועים – להבנתי, אכיפת יתר ונוכחות יתר של ניידות תביא גם לצמצום של תאונות הדרכים. אגף התנועה משתמש יותר ויותר באופנועים שמהווים הרתעה ואכיפת יתר והמגמה שלי היא להכניס יותר אופנועים שעושים שינוי בתחום האכיפה.
  • אופניים חשמליים - נושא נוסף שבכוונתי לסכם בחודשים הקרובים היא סוגיית האופניים החשמליים. החומרים שנבחנו בתחום הזה צריכים להגיע בימים הקרובים ויש לעשות סדר בנושא זה. במגזר הערבי גם נעשתה עבודה ויש להמשך בכך. גם בתחום המלחמה בסמים והאלכוהול רתמנו את הרשות למלחמה בתאונות דרכים.

אבי נאור, יו"ר עמותת אור ירוק:

  • יש לאמץ את הגישה שגם אם הנהג שגה ואף יותר מכך – גם אם עבר עבירה במודע, על המדינה לעשות ככל שביכולתה כדי לצמצם את היקף הנזק לנהג ולסובבים אותו.
  • הכוונה של "לא רק הנהג אשם" היא לא לחפש אשמים או להטיל אשמה על גורם אחד או אחר או להפחית את אחריות הנהג. מטרת הכנס היא להאיר את הנושאים והמקומות בהם ניתן לגרום לנהג לנהוג ביתר אחריות ותוך תפיסה שהתשתיות אמורות להיות סלחניות ולקבל את שגיאותיו של הנהג.
  • המודעות לבטיחות בדרכים וההבנה כי תופעה זו אינה מכת גורל עברה מהפך דרמטי מצד הציבור, התקשורת ומקבלי ההחלטות. אני רוצה להודות לממשלה ולשר ישראל כץ, אך אני רוצה לחדד שהתודה מגיע לך השר מכח העובדה שאתה הוא השר הממונה על הבטיחות בדרכים ואתה הוא זה שנטלת את האחריות הזו והבעת אחריות לנושא. אנו מודים לך על כך שהובלת את התחום תוך ביטוי פומבי להוביל את מהפכת הבטיחות בדרכים ולהימנות עד 2018 כאחת מחמש המדינות המובילות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים.
  • מצלמות המהירות: יש קונצנזוס כמעט מלא שאין נושא אחד שיכול להשפיע על נושא בטיחות בדרכים כמו נושא האכיפה האלקטרונית. אין נושא שהיחס בין עלות לתועלת מבחינת הפוטנציאל לצמצום תאונות הדרכים הוא כה גדול. יש היום מצב שהתקציב והאחריות להתקנת המצלמות נמצא תחת אחריותו של השר לביטחון פנים בעוד שהאחריות הכוללת למאבק בתאונות הדרכים היא של שר התחבורה. אני קורא לכם לקדם את הנושא. על-פי המלצת הממשלה ועל-פי דוח שיינין אמורות להיות 300 מצלמות אכיפה. זירוז התקנת מצלמות המהירות יהיה הצעד שיביא להמשך ההפחתה ואפילו לקפיצת מדרגה למטה בתאונות הדרכים. אם הכנס יכול לתרום ולו במעט לזירוז התהליך, הרי עשינו את שלנו.

שר התחבורה ישראל כ"ץ:

  • העלאת המהירות בכביש 6 - אני לא מאמין בלאלץ את העם לנסוע בתנאים לא-טבעיים רק כדי שמצלמת המהירות תתפוס אותו ותתן לו קנס לקופת ישראל. אם אני משתכנע שמשהו נכון, אני אעשה אותו. עשיתי השלמה לדוח שנעשה לפני 15 שנה. כשנתתי המלצה שיהיה אפשר להעלות את המהירות בכביש 6 ל-120 זה היה אחרי שיקול דעת ובדיקה. אנשים נוסעים במהירויות האלה היום ואולי אפילו יותר. ברגע שהמהירות של הכביש היא 130 ואחרי התייעצות עם אגף התנועה של משטרת ישראל, אם ניתן לעשות את זה בצורה בטוחה כמו שאתה רואה בכל העולם. כל המדינות בעולם מרשות לנסוע במהירויות יותר גבוהות של 150 קמ"ש. למה לא לאפשר לנהג הישראלי לנסוע במהירות יותר גבוהה אם היא בטוחה? אני עומד מאחורי ההחלטה הזו. מצאנו שבמקומות בהם העלנו את המהירות מספר התאונות לא עלה אלא אפילו ירד. כמובן שצריך לאכוף את החוק ומי שאחרי ההתאמה של המהירות יעבור אותה, יש להעניש אותו בצורה חמורה ביותר. אם אתה רוצה לאכוף תעשה כללים אמיתיים ואכיפה אמיתית.
  • שיפור תשתיות - אין שום סיכוי שאוכל אפילו בקדנציה הממושכת שלי שביקשתי אותה, לא אוכל להחליף את כל מה שמנהיגי הציונות הראשונים, האנגלים והטורקים עשו בכבישים במאה השנים הראשונות. אם אנו סוללים את כביש 31 ו-65 והוצאנו לדרך את כביש 38 תמיד יהיו עוד מקומות שיש לטפל בהם כמו כביש 71.
  • היעד - הדבר המרכזי במניעת תאונות זה ביצוע תשתיות מודרניות וחדישות במדינת ישראל אבל זה לא מפחית מהחשיבות של ההסברה, החינוך התעבורתי, בטיחות הרכב, האכיפה, גופי ההצלה. אני עומד מאחורי היעד שקבענו יחד עם אור ירוק להפוך את ישראל לאחת מחמשת המדינות הבטוחות בעולם מבחינת תאונות הדרכים. אנו נעשה הכל בתשתיות, בחינוך, באכיפה ועוד.
  • מצלמות המהירות - מצלמות המהירות הן בתחום המשרד לביטחון פנים. מאריאל שרון למדתי דבר שאני משתדל לקיים אותו גם עכשיו – כל אחד שיטפל בדבר שהוא אחראי עליו ושיש לו את הסמכות לטפל בו. אני לא אוותר על הרפורמה בנמלים ועל בניית שני נמלים חדשים, גם לא נעצור את הרפורמה של השמיים הפתוחים.
  • הצבעה נגד שחרור המחבלים - אני הצבעתי נגד שחרור המחבלים כי המו"מ במתכונת הזו לא יוביל לשומקום וסתם תשחררו מחבלים. שיחררו כבר שלוש קבוצות של רוצחים אכזריים ועכשיו אין התקדמות במו"מ. מאחר שאין התקדמות במו"מ, לכן גם מי שתמך בהתחלה לא יהיה מוכן לשחרר מחבלים. אנו לא צריכים לשחרר בעבורה שיחות במחיר כזה שלא מוביל לשום מקום ועכשיו אבו מאזן רוצה לשחרר גם את ברגותי רב מרצחים שפל ששלח מרצחים לישראל. אני לא חושב שזה מחיר שצריך לשלם.
  • תשתיות לאומיות - כשהצבעתי נגד שחרור המחבלים הורידו לי את התואר "תשתיות לאומיות" אז יצא מזה משהו טוב, עכשיו אני יכול להתמקד בשני דברים: התחבורה והבטיחות בדרכים.
  • מסרונים בנהיגה - השקנו מסע הסברה בתחום המסרונים והסחת הדעת. לפי כל המחקרים והבדיקות נהיגה "בהשפעת סמס" היא כמו נהיגה בהשפעת אלכוהול.
  • מוקדי סיכון - כשהשקתי את התוכניות הרב-שנתיות עם חברת נתיבי ישראל וקידום התחבורה הציבורית ראיתי לנגד עיני את תחום הבטיחות כאחד הדברים שמשתפרים בעקבות טיפול במוקדי סיכון עירוניים ובינעירוניים. כל התוכניות של משרד התחבורה הן בראש ובראשונה תוכניות בטיחותיות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק:

  • מצלמות המהירות - הוכחו כיעילות בהפחתת מספר תאונות הדרכים במקומות בהן הוצבו. תפקיד המצלמות הוא לא רק להוריד את מהירות הנסיעה אלא גם להרתיע נהגים מלנסוע במהירות מופרזת. אילו המדינה הייתה מתקינה מצלמות מהירות באותם המקומות בהם מתרחשות תאונות דרכים בשל נהיגה במהירות מופרזת, ניתן היה להציל חיים. פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים.
  • הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמורה להיות מתוקצבת ב-550 מיליון שקל. אנו נפעל ונגבה את הרשות כדי שהיא תקבל את התקציב הזה שיאפשר לה להוציא את התוכנית הלאומית לפועל.
  • השנה יש להתמקד בכמה התנהגויות ואוכלוסיות: הסחת הדעת - הסמסים זה האויב החדש שהגיח אלינו; הנהגים הצעירים – אנו רואים שעדיין בממוצע 41 נהגים צעירים בגילאי 17-24 נהרגים בתאונות הדרכים. הצורך לעסוק בליווי של הנהגים הצעירים עם קבלת הרשיון הוא נושא שהמדינה צריכה לקחת על עצמה; נושא נוסף הוא הקופסה הירוקה - אם הקופסה הירוקה שמנטרת את דפוס הנהיגה של הנהג ומאפשרת דיווח אונליין לגופים שיכולים לעקוב אחר נהגים צעירים או נהגי ציי הרכב יכולים להוות כלי אפקטיבי לשיפור רמת האחריות של הנהיגה של אותן אוכלוסיות חשובות.
  • העלאת מהירות הנסיעה – לפני כמה שנים הוקמה ועדה מקצועית שבחנה את כל כבישי ישראל וקבעה כי המהירות המקסימלית שמתאפשרת בכבישים לאור רמת התשתיות היא 110 קמ"ש. לכן עדיף שמשרד התחבורה יכפיף את עצמו להחלטות של אותן הוועדות. אנו חושבים שהליך העבודה צריך להיות כזה שאנשי מקצוע צריכים להחליט מהי רמת הנסיעה.

ד"ר יעקב שיינין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים:

  • מצלמות המהירות - ביקשנו 300 מצלמות והמטרה שלנו לא הייתה לאסוף כסף לקופת המדינה. קורה דבר שהוא אבסורד: כאשר שמים מספיק מצלמות וכולם יודעים שתקבל קנס, אנשים שרואים שיש מצלמות בכל מקום נוסעים על-פי חוקי התנועה. ואז קורה התופעה שהמצלמות שאמרו שבהתחלה הן מצלמה של כסף, הופכות להיות פושטות רגל: הנהגים מצייתים לחוקי התנועה והמצלמה לא מצלמת. התקווה הכי גדולה שלי היא שיגידו בסוף על מצלמות שהן בזבוז. רק אל תעזו אחרי זה לעקור אותן כי להרתעה יש משמעות. אני לא חושב שהמצלמה צריכה להיות מכשיר לגביית כספים אלא היא מכשיר הרתעה שהתקווה היא שלא תתפוס אף אחד כי כולם יצייתו לחוקי התנועה.
  • מיקומי המצלמות - יש מקומות ששם הייתי שם יותר מצלמות ומקומות שפחות. יותר חשוב לי לשים מצלמות בתוך הערים שם נוסעים 80 קמ"ש במקום 50 ושם הפער של 30 קמ"ש הוא יכול להיות קטלני להולכי רגל יותר מבכבישים בינעירוניים. אני מתנגד לעמדת המשטרה שתהיה ועדה בראשות שופט שיקבע איפה לשים את המצלמות. שופט לא מבין בזה, מי שצריך לעשות את זה היא הרשות לבטיחות בדרכים.
  • העלאת המהירות בכביש 6 - אני מצדד בעמדת השר שבכביש 6 אתה יכול לנסוע 120 קמ"ש לשעה. אם המכוניות הן בתקינה האירופית והכבישים הן בתקינה האירופית והחוקים הם בתקינה האירופית גם המהירות תהיה בתקינה האירופאית. יותר מזה – תנאי האקלים בישראל הן לעין ערוך יותר נוחים מבעולם. כביש 6 עומד בתקינה החמורה ביותר באירופה והמכוניות שלנו גם. אם באירופה מותר לנסוע ב-120 או 130 למה פה לא? אם תסע ב-140 או 150 – כדאי שהמצלמה תתפוס אותך.
  • מוקד משותף של הרשות לבטיחות בדרכים ואגף התנועה - אנו הולכים עם משטרת ישראל ומקימים את אגף שליטה ובקרה בחטיבת המבצעים ששם יהיו מוקדנים 24 שעות וידעו את כל הכשלים בכבישים בישראל. יהיה שיתוף פעולה של המשטרה עם הרשות – כל פנייה על תאונת דרכים שמגיעה למוקד 100 תגיע גם לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אם זה היה לפני הטרגדיה של משפחת אטיאס, יכול להיות שהיינו יכולים להציל אותם.

תאריך:  25/03/2014   |   עודכן:  25/03/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מס' התאונות בכבישים עם מצלמות ירד ברבע
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אור ירוק
25/03/14 06:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
נושא תאונות הדרכים ממשיך להיות הנושא המרכזי (יחד עם האלימות) שמעורר דאגה גבוהה ביותר בקרב הציבור. 88% מהציבור טוענים כי הם מודאגים מאוד מנושא תאונות הדרכים והאלימות. לאורך השנים האחרונות נשמרת יציבות ונושא תאונות הדרכים ממשיך להיות הנושא המדאיג ביותר בחברה הישראלית, יותר מביטחון, כלכלה, חינוך ובריאות.
18/03/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
צעירה בת 18 נדרסה הבוקר למוות על-ידי מערבל בטון ברחוב שטמפפר בפתח תקוה. פראמדיקים של מד"א שהגיעו אל המקום נאלצו לקבוע את מותה.
16/03/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת הביטוח איילון טענה שעיוורת יכולה לחזור לעבודה - על סמך חוות דעת של מומחית שכלל לא בדקה את התובעת, לא קראה את עדותה ואפילו לא ידעה היכן היא מתגוררת. בית המשפט רמז בבירור לנציג איילון שלא יסתמך על אותה חוות דעת, אך החברה המשיכה לטעון לפיה. כך עולה מפסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי מרכז, רמי אמיר.
16/03/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
את הדברים הבאים כותב עבדכם הנאמן שמעולם לא היה בן תרבות נורמטיבי כמוכם, ולמרבה הפלא למרות גילי המופלג והממשיך להתפלג – אין שינוי פסיכיאטרי במצבי.
16/03/2014  |  נסים גבאי  |   מאמרים
הדוגמנית עמית מכטינגר הודתה (יום ה', 13.3.14) בעבירה נוספת של נהיגה בשכרות, בגין תיק שהוגש נגדה לבית המשפט בחדרה. לבקשתה של מכטינגר - שהתייצבה לראשונה בבית המשפט - צירף בית המשפט לתעבורה בתל אביב את התיק מחדרה לתיק בו הודתה בפניו.
13/03/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il