|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

משפט הולילנד: הטיעונים לעונש

רוזן: להקל מאוד עם לופוליאנסקי ופיינר

קורא לתביעה להסכים על הוצאתם של השניים ממתחמי הענישה שביקשה, הן משום שלא נטלו את השוחד לכיסיהם והן בשל מצב בריאותם הקשה המדינה: הבעיה שלנו היא עם החוק והתקדים
29/04/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
פיינר. סיכון לחייו [צילום: פלאש 90]

לופוליאנסקי. לא לכיסו [צילום: בוצ'צ'ו]

"העונש לשמחיוף - המינימלי"
עונשו של אלי שמחיוף צריך להיות הנמוך ביותר במשפט הולילנד – טוענת סניגוריתו, עו"ד אירית באומהורן. לדבריה, יש גם להביא בחשבון שלא ידוע כמה קיבל שמחיוף בפועל מתוך 165,000 שקל בהם הורשע, שכן לטענת שמואל דכנר – חלק מהסכום היה אמור לעבור ליהושע פולק.

עוד אמרה באומהורן, כי שמחיוף לא נתן כלל תמורה, וגם זאת יש להביא בחשבון בקביעת המחתם. לדבריה, יש להביא בחשבון שיהיה עליו לבנות מחדש את עתידו המקצועי, ואת הלבנת פניו ברבים – במיוחד בחוגים החרדיים. לטענתה, מאסר לתקופה שאינה קצרה עלול לפגוע במשפחתו בצורה בלתי הפיכה, ומצבו הכלכלי בכי רע. לאור זאת גם ביקשה שלא להיענות לבקשת החילוט, שתביא לכך שלמשפחתו לא יהיו אמצעי מחיה ומקום מגורים סבירים.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, מבקש מהמדינה (יום ג', 29.4.14) להוציא את אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר ממתחם הענישה שהציעה, הן משום שלא לקחו לכיסיהם את השוחד והן בשל מצב בריאותם הקשה, ולהגיע איתם להסדר. הוא אמר, כי גם אם לא תהיה הסכמה - העונש יהיה קל מאוד ודומה לזה שיושג בהסכמה.

סניגורו של פיינר, פרופ' דוד ליבאי, אמר שתיקון 113 פוגע בשיקול דעתם של השופטים, וציין שלפי פסיקת בית המשפט העליון - הענישה עדיין אינדיבידואלית. לדבריו, אין מקום לקבוע את מתחם הענישה שביקשה המדינה - 6-3 שנות מאסר. "התביעה לא הפנתה לתקדים בו בית המשפט העליון הטיל מאסר על מי שקיבל שוחד בצורה של תרומה", הוסיף.

ליבאי ציין, כי פיינר לא קיבל לכיסו אף אגורה מתרומותיהם של הלל צ'רני ודכנר למוסדות "בית מלכה", אשר כלל לא עברו דרכו. הוא ביקש לראות את פיינר ואורי לופוליאנסקי כמי שמצויים במתחם ענישה נפרד, בשל העובדה שהשוחד ניתן למטרות נעלות - כפי שרוזן עצמו כינה את פעילותם של שני המוסדות. לטענתו, חלקו של פיינר בעבירות היה שולי ואין זה פלא שהוא האחרון בין נאשמי עיריית ירושלים. עוד אמר ליבאי, כי יש מקרים בהם העונש על עבירות שוחד היה עבודות שירות, וכך קל יותר להתייחס לשיקולים כגון מצב בריאותו של הנאשם.


"תלוי לחלוטין במטפל"


לדברי ליבאי, מצב בריאותו החמור של פיינר הוא שצריך להיות השיקול הדומיננטי בקביעת סוג העונש והיקפו. ליבאי העיר, כי על-פי תיקון 113 - השופט אינו יכול להתחשב במצב בריאות, משום שרק לאחר קביעת המחתם הוא יכול להביאו בחשבון. "מישהו אולי לא הסתכל טוב או שאולי חשב שכך צריך לקבוע ענישה בישראל", הוסיף.

ליבאי אמר, כי רופאו של פיינר הגיע למסקנה לפיה הכנסתו לכלא לכל תקופת זמן שהיא, תמנע ממנו מלדאוג לצרכיו היום-יומיים, תסכן את בריאותו, תגרום לו לכאבים עזים ועלולה באופן משמעותי לסכן את חייו. "הוא תלוי לחלוטין בכל צעד במטפל בכל שעות היממה", הסביר ליבאי.

השופט דוד רוזן פנה לתביעה ואמר, שהוא נוטה להתערב במתחמי הענישה בענייניהם של לופוליאנסקי ופיינר, גם משום שלא נטלו כסף לכיסיהם וגם בשל מצבם הרפואי. "קשה לי מאוד לומר: מצב רפואי זה לא מקלט, יש בית חולים ברמלה. השאלה היא האם אנחנו כמערכת יכולים לאטום את עצמנו. יש גבולות". הוא הציע לתביעה להוציא את השניים מן הכלל, כדי שלא יעלו טענות מצד יתר הנאשמים על העדר אחידות בענישה.

רוזן הדגיש: "יש פה שוחד, יש פה שחיתות, זה סיאוב. הייתה תמורה. אני לא מקל ראש לשנייה. אני לא נסוג. אבל הם אנשים לא בריאים ולא לקחו לכיסם ולא לכיסי ילדיהם ולא לכיס של הסבתא שלהם". התובע, עו"ד יוני תדמור, השיב: "המחוקק מורה לנו להציג מתחמים". רוזן: "אין לי טענות. לגביהם אני אסטה מהמתחם, השאלה היא כמה".

תדמור: "השאלה היא מה יקרה בתיק הבא, שיהיו 2.5 מיליון שקל תרומות, שאין לו את יד שרה ואין לו מצב רפואי. אנחנו חושבים שזו שיטה". רוזן: "המחוקק לא אומר לא לפעול בשכל. אני לא אומר עם לב; עם שכל. ברגע שיש הסכמה, זה לא תקדים. פיינר ידע למה משלמים לו, הוא פעל לטובת היזמים. הכל נכון, אבל לכיס הוא לא לקח. אני אכתוב בצורה הכי ברורה שזו שחיתות וזה לא יהיה תקדים".


קל וחומר משולה זקן


רוזן הוסיף: "אם הלכתם להסכמה עם זקן - ואני עוד לא בטוח שאני מקבל אותה; מה שהיא נתנה לתיק פה, זה שהוא היה יכול להימשך פחות - אז פה אתם לא יכולים? אתה רוצה לראות את פיינר בבית סוהר? אנחנו רק אנשי חוק וזה הכל? צריכה להיות גם אנושיות במערכת". רוזן הדגיש, כי גם ללא המצב הרפואי של השניים היה סוטה ממתחם הענישה, על אחת כמה וכמה - לאור המצב הרפואי.

תדמור השיב, כי אם לופוליאנסקי ופיינר היו נוטלים לכיסיהם - המתחם המבוקש היה כפול. רוזן: "אין לי טענות כלפיכם, אבל אני לא אוכל לחיות עם זה. קיבלתם כמעט את כל מה שביקשתם; מותר לכם להיות נדיבים ורחמנים לאנשים חולים שבסופו של דבר פשעו, אבל לא נטלו לכיסם". תדמור הבטיח שהמדינה תשקול את קריאתו של רוזן.

פיינר אמר, כי הוא מצטער ומביע חרטה, אם כי הוא מדגיש שבשעת מעשה לא היה מודע כלל לביצוע עבירה "וזה כל ההבדל. עכשיו, לאחר שזה עלה במשפט ואני מבין ברטרו שנעשתה עבירה, אני מביע את חרטתי ומתנצל על מה שהיה". רוזן פנה לתביעה: "זה עוזר לכם לקדם". ליבאי הבהיר: "הוא לא רוצה לערער. אי-ידיעת החוק איננה הצדקה".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 29.4.14
פרוטוקול משפט הולילנד, 29.4.14. טיעונים לעונש: אביגדור קלנר, מאיר רבין, אורי שטרית. אורי לופוליאנסקי, אהוד אולמרט, אלי שמחיוף, אברהם פיינר, דני דנקנר, הולילנד תיירות, הולילנד פארק

תאריך:  29/04/2014   |   עודכן:  29/04/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד ליבאי /  Libay David"   דוד רוזן / David Rozen   דוד ליבאי, משרד עורכי דין / David Libay, Law Office   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוזן: להקל מאוד עם לופוליאנסקי ופיינר
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לופליאנסקי ופיינר
29/04/14 18:02
 
אורי ש.
1/05/14 02:34
2
סיריוס
29/04/14 18:32
3
א.א.
29/04/14 19:11
4
משקיף מהאמצע
30/04/14 03:51
 
נאחל שהשופט רוזן
30/04/14 09:44
5
מתיו
30/04/14 09:50
 
שכתבת כאן.
30/04/14 12:53
6
מרשים מאוד
30/04/14 09:54
 
רק לביינישים,
30/04/14 13:01
7
מיכל מירושלים
30/04/14 10:33
 
בדרך כלל הנך
30/04/14 13:08
 
מיכל מירושלים
30/04/14 14:49
8
סיימון
30/04/14 14:11
 
כותב סיימון זה.
30/04/14 16:47
 
סיימון
1/05/14 00:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
סניגורו של אהוד אולמרט, עו"ד אלי זהר, התייחס בהרחבה (יום ג', 29.4.14), בטיעונים לעונש במשפט הולילנד, למגעים של הפרקליטות עם שולה זקן ולפרסומים סביבם. לדבריו, השופט דוד רוזן חייב להביא בחשבון שאולמרט נענש בכיכר העיר בצורה קשה ביותר, ולכן לחרוג כלפי מטה ממתחם הענישה ולהימנע ממאסר בפועל "בכל דרך שמאפשר בחוק" - דהיינו: להטיל עליו עבודות שירות או מאסר על תנאי.
29/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
"התביעה דרשה דרישות שאינן מידתיות", פתח (יום ג', 29.4.14) סניגורו של אהוד אולמרט, עו"ד אלי זהר, את טיעונו לעונש במשפט הולילנד. לדעתו, כל הנסיבות מושכות לעבר הגבול התחתון של המתחם ואף יש לחרוג ממנו, שכן בעניינו של אולמרט יש נסיבות חריגות. זהר הדגיש, כי בכוונתו של אולמרט לערער על הרשעתו.
29/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
השר לשעבר שלמה בניזרי נדון לארבע שנות מאסר על ארבעה אירועים של לקיחת שוחד לכיסו, תוך שהוא משחית את השירות הציבורי - ולא ניתן ליישם אותו על פרשת הולילנד. כך טוען (יום ג', 29.4.14) עו"ד עמוס ון-אמדן, סניגורו של אורי לופוליאנסקי, בטיעוניו לעונש.
29/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה מבקשת להקפיץ בבת אחת ב-50%-100% את הענישה בעבירת שוחד, כאשר היא מבקשת להטיל על אורי שטרית שמונה שנות מאסר. סניגורו של שטרית, פרופ' קנת מן, מבקש (יום ג', 29.4.14) לאמץ כרף העליון את הענישה המחמירה ביותר שקבע בית המשפט העליון - שש שנות מאסר - ובעניינו של שטרית לקבוע מתחם של שנתיים-שלוש.
29/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
מאיר רבין יישלח לעונש מאסר משמעותי - אומר (יום ג', 29.4.14) השופט דוד רוזן. הוא הגיב על בקשת הסניגור, עו"ד שמואל קליין, להסתפק בעבודות שירות. רוזן הסביר, כי הוא אינו רוצה שרבין יפתח ציפיות שווא ולכן מבהיר כבר כעת את הכיוון.
29/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il