|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אולמרט שור מועד

מלחמת 'עופרת יצוקה' העניקה לאולמרט הזדמנות לתקן את תוצאותיה של מלחמת לבנון השנייה עמוסת המחדלים והכשלים אך כאשר ישתתקו התותחים - יחזור אולמרט אל מקומו הטבעי מול חוקרי המשטרה הניצחון של צה"ל לא ישמש לו מעטפת מוסרית ולא ימחק את העבירות הפליליות שלו שעליהן יאלץ לתת את הדין הערת אזהרה (19)
17/01/2009  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   יומני אבנרי   |   תגובות
לא למד שום לקח. אולמרט [צילום: AP]

מלחמת 'עופרת יצוקה' נפלה לידיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט כגלגל הצלה שחילץ אותו מהשרטון שבו היה תקוע ויצר סדר יום ציבורי חדש במדינה. התנהלותו המושחתת של העבריין הסדרתי אולמרט לפני ואחרי מינויו לתפקיד רם הדרג, החקירות הפליליות התכופות וגיליון האישום הראשון שממתין לו, נדחקו לקרן זווית מתודעת הציבור.

מי נותן היום את דעתו לכך שמאז הודעתו של אולמרט על כוונתו להתפטר מתפקידו וקביעת מועד לבחירות לכנסת מכהנת למעשה ממשלת מעבר בעל סמכויות מוגבלות? מי זוכר שעד לפני זמן קצר היה אולמרט ברווז צולע שניסיונותיו הפתטיים החוזרים ונשנים לקדם את חתימת הסכם שלום עם סוריה ובמקביל לחתום הסדר של קבע עם הרשות הפלשתינית נתקבלו בעליבות וברחמנות?

ראש המטה שלו יורם טרובוביץ פרש, מקורביו התרחקו מחשש שיפגעו, ונאמניו היפנו לו עורף וחיפשו לעצמם מנהיג רלוונטי יותר. ציפי לבני זכתה בקופה אך לא השכילה לממש את הרווחים ולהקים ממשלה חלופית.

ברוב עוונותיי הקדשתי לו כאן מאמר פרידה בנוסח של ברוך שפטרנו מעונשים נוספים של אדם יהיר, חסר מעצורים ומניפולאטור חסר תקנה. שעון הבוץ של אולמרט החל לפעול לקראת הבחירות לכנסת הבאה עלינו לטובה. אלא שההתדרדרות הבלתי פוסקת במצב הביטחוני בדרום הארץ יצרה מציאת בלתי נסבלת שחייבה תגובה מוחצת של ישראל למרות העיתוי הפוליטי הבעייתי. למזלנו, עומד כיום בראש המטה הכללי רב אלוף גבי אשכנזי, שערב המלחמה ראשו לא היה נתון במתן פקודות למכירת מניותיו בבורסה.


נוצות הטווס נשלפו מפח האשפה

מלחמת 'עופרת יצוקה' העניקה לאולמרט הזדמנות, בזמן של הרג ופציעות, לתקן את תוצאותיה של מלחמת לבנון השנייה עמוסת המחדלים והכשלים שנסתיימה ללא ניצחון של צה"ל. ועדת וינוגרד בחנה מדוע הסתפק צבא אדיר בעל מוניטין בתיקו מול כוחות גרילה, והוציאה כרטיס אדום לראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון עמיר פרץ והרמטכ"ל דן חלוץ בגין אחריותם למחדל. אבל רק פרץ וחלוץ התפטרו. אולמרט צפצף על מסקנות הוועדה ונשאר (ברוב חוצפתו אמר אולמרט לפני כמה ימים שעוד יבוא היום שבו הוא "יתחשבן" עם הוועדה).

בימים הראשונים של מלחמת 'עופרת יצוקה' שררה אופוריה בקרב אזרחי המדינה נוכח הצלחותיו של חיל האוויר, שהגיעו לשיאן בחיסולם של כמה מראשי החמאס. אפילו העובדה ששטח שיגור הרקטות והטילים של החמאס והג'יהאד האסלמי שהתמקד לפני המלחמה בעיקר בעיר שדרות ובישובי עוטף עזה גדל למרחב של למעלה מ 40 ק"מ, לא העיבה על התחושה שהגיע יום נקם ושילם.

אוכלוסיה של כמיליון אזרחים המתגוררים בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, קריית גת, אופקים, נתיבות, יבנה, גדרה ועוד, הייתה ערוכה לספוג מנות יומיות בזכות היערכות נכונה של פיקוד העורף שהצילה חיי אדם רבים ומנעה אסונות נוראים בקרב תלמידי בתי ספר ובגני ילדים. גם המבצע הקרקעי, שלווה בחשש כבד מאבידות רבות של צה"ל בגלל התרברבות החמאס על "קבלת הפנים" שהוא מכין לחיילי צה"ל, החל ברגל ימין בתמיכת מפלגות השמאל, בזכות הכנה מדוקדקת של הכוחות המאומנים, תכנון מופתי של פיקוד דרום ומודיעין יעיל.

בעשרה הימים הראשונים של המלחמה היה צה"ל במיטבו. הפופולריות האישית של אולמרט נסקה, ונוצות הטווס שלו נשלפו מפח האשפה. מאחורי הקלעים החל אולמרט להפעיל מערכות תחמון סמויות במטרה להביא לדחיית הבחירות לכנסת, בעזרתה הפעילה של בת בריתו יו"ר הכנסת דליה איציק דלת המוסר והעשירה באינטרסים אישיים.
.
מכל עבר נשמעו קריאות שאולמרט הוא ראש הממשלה הטוב ביותר לישראל בתקופה זו. ראש עיירית בת ים, שלומי לחיאני, אמר שרק אולמרט יכול לנווט את המדינה בעתיד הלא נראה לעין. אולמרט, שנפל בשבי של אופיו ההרסני, חזר לסורו בעוצמות גדולות ופתח במבצע משלו שתכליתו הייתה להאדיר את שמו, למחוק את חרפתו הצבאית ולכווץ את עברייניתו.

בשלב הראשון של מבצעו הנאלח החליט אולמרט למנוע מברק ומלבני לקטוף את פירות הניצחון של 'עופרת יצוקה'. אולמרט הנקמן הבלתי נלאה לא שכח להם גם בימי המלחמה את העובדה שבגללם הוא נאלץ לפרוש מהנהגת המדינה. ברק נתן לו בשעתו אולטימטום, ולבני חברה אליו ועודדה אותו לסלקו. אולמרט עשה שורה של צעדים כדי לגמד את תדמיתם בעיני הציבור הרחב, לסכסך ביניהם ולהציגם כאלה ששיקולי בחירות מנחים אותם.

תחילה טיפל אולמרט בשנואת נפשו לבני והציג אותה, בעזרת כתבי הלשכה הסעיינים, כחסרת ניסיון ביטחוני והבנה בינלאומית, שהמיטה עלינו את החלטת מועצת הביטחון שקראה לישראל להפסיק לאלתר את הלחימה בעזה. פואד בן-אליעזר שר התשתיות, בעל רקורד אישי שלילי שכבר אינו שנוי במחלוקת, שימש שליחו של אולמרט לדבר עבירה ותקף חזיתית את לבני. בכך ביקש לשרת את אדונו ברק ולהביא לו קולות בוחרים תומכי לבני. אולמרט הצבוע "נזף" על כך בפואד בישיבת הממשלה, אך הזדרז לשלוח אליו פתק שבו הופיעה המילה "סתם", ולבני לא הבינה כי היא מצויה בימי המלחמה בתיאטרון פוליטי.

אולמרט היהיר והרברבן לא היסס במקביל מלהשתלח בשרת החוץ האמריקנית הפורשת קונדליזה רייס, כאשר סיפר כיצד אילץ את נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש להורות לה להימנע בהצבעה שבה ביקשה להצביע נגדנו. הממשל האמריקני לא היסס להעניק לאולמרט תואר של שקרן, אבל עור הדוב של אולמרט הגן עליו. יותר מדי פעמים בחייו השמיעו באוזניו מילה זו, והוא חדל מלהתרגש.


לא למד שום לקח - ואין לו שכל גם להצטער

אולמרט ביקש לשעוט קדימה לעבר העיר עזה בתמיכתו השקטה של חברו חיים רמון, שביקש להתעטף באצטלה של מדינאי ולהשכיח את עבירת המין שלו. ברק ולבני הפריעו לאולמרט אחרי שיצרו ביניהם חזית מדינית אחידה ולחצו להפסקת האש בחזית הצבאית בעזה. ברק השביח במלחמה את 'העבודה' והכפיל את כוחה בסקרים, אך חשש מתקלה מבצעית שתגרום להרג המוני של אזרחים ולפגיעה בחיילי צה"ל ותטרוף את הקלף המנצח שהוא החזיק בחזהו. לבני הצליחה לשמר בסקרים את מעמדה כמועמדת אלטרנטיבית לראשות הממשלה וחששה מפני משבר הומאניטארי ומהשלכות משפטיות בינלאומיות אחרי סיום המלחמה, אבל לאולמרט היו שיקולים ציניים משלו.

בעת אחת מישיבות המטבחון לא היסס אולמרט לשלוף מסמך מודיעיני מסווג שבו נאמר, בין השאר, שהחמאס מעודד מעמדתם של לבני וברק, ומאמין שאם תהיה הפסקת אש מידית - יצליח להחזיק מעמד ולהתגבר. אופיינית לאולמרט הייתה הדלפת המסמך לכלי התקשורת. בתחום ההדלפות יש לאולמרט וותק רב... זו הייתה אולי אחת הסיבות לכך שלבני וברק התקפלו ואיפשרו לאולמרט לנווט את המשך הלחימה הקרקעית בעזה, ואת התקפות האוויר הבלתי פוסקות שהביאו להרג של עשרות אזרחים חפים מפשע ביניהם נשים וילדים ולהרס של מאות בתים. בין השאר נפגעו מתקניה של אונר"א, סוכנות הסיוע של האו"ם ומרכז תקשורת זרה.

צילומי הזוועה מעזה שנפוצו בעולם החלו לחלחל ולשחוק במעמדה הבינלאומי של ישראל. נכסים מדיניים שנצברו במרוצת השנים האחרונות בעמל רב החלו להשמט מהידיים ולהתנדף. הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה, הודיע כי אין לו כל כונה לעמוד מנגד נוכח החורבן וההרס בעזה. כאשר ביקר בשעתו בשדרות ואמר שכל מדינה שיורים על אזרחיה רשאית להגן על עצמה, לא התכוון לפי כל הסימנים לעוצמת תגובה מעין זו.

הזעזועים במזרח התיכון היו בלתי נמנעים. סוריה הודיעה על ביטול המו"מ לחתימת הסכם שלום עם ישראל; טורקיה, שהייתה בת ברית אסטרטגית וחיונית ביותר באזור ואף תיווכה בנושא הסכם שלום עם סוריה, הפכה לעוינת ותבעה את סילוקנו מהאו"ם; מדינות אזורית נוספות החלו להתרחק מישראל; ירדן נמנעה מלהחזיר את שגרירה השוהה ברבת עמון; קאטר השעתה את קשריה עם ישראל; העוינות כלפי ישראל הגיעה בימים האחרונים לשיאה בשורה של מדינות בהן יוון, וונצואלה, בוליביה ועוד. הפגנות המוניות נערכו במדינת רבות בעולם. האנטישמיות הרימה את ראשה מחדש, ומצאה לה ביטוי כואב בשריפת בתי כנסת וחילול מצבות בבתי עלמין.

היו כאלה שהזכירו לאולמרט את השלב הקריטי של מלחמת לבנון השנייה, את 60 השעות האחרונות של הלחימה אחרי שהוסכם כבר על הפסקת האש, שבהן נהרגו עשרות חיילי צה"ל. אבל אולמרט לא למד לקח והחליט להמשיך בפעולות ההרג וההרס בגיבויים של פיקוד דרום, השב"כ וחיים רמון, שביקשו לקעקע עד היסוד את שלטון החמאס. הוא רצה להותיר בעזה אדמה חרוכה.

התנהלותו המופקרת של אולמרט במלחמה הנוכחית הייתה זהה לזו שבמלחמת שלום הגליל. במהלך המלחמה הקודמת אירח בביתו, בשבת שבה נפלו חיילי צה"ל, את שני אילי ההון לואי פרנק האוסטרלי שביקש לרכש את בנק לאומי, ואת הקבלן אלפרד אקירוב שרכש בסיטונות במחירים מופרזים ציורים של רעייתו עליזה.

במלחמה הנוכחית התארח אולמרט בביתו של אקירוב בדירת העל במגדל הנושא את שמו. בשעתו ביקש אולמרט לרכוש דירה במגדלי אקירוב אך עליזה התנגדה. מי יודע, אולי שינתה ביניים את דעתה. אולי כדי לרכך את עליזה ייצג אולמרט את רעייתו באירוע שהיה בעיצומה של המלחמה. כדרכו, צפצף אולמרט על דעת הקהל ששאלה האם צעד זה היה חיוני בעת המלחמה.

באותה שעה, אזרחי דרום הארץ התקשו להבין כיצד זה קורה שלמרות שצה"ל שוהה עמוק ברצועת עזה, חייהם עדיין בלתי נסבלים. בתיהם מופגזים, ילדיהם מושבתים מלימודים, והם מופקרים לחסדי החמאס. מול אזרחים רבים תושבי הדרום שעודדו את אולמרט להמשיך, קם מחנה גדול של אזרחים ששאלו בקול רם אם לא עדיפה הפסקת אש ולו רק לתקופה מוגבלת של שנה, שנתיים.


לא יחמוק מהדין

משום מה נדם השבוע קולם של ברק ולבני שלא הצליחו למנוע מהלכים צבאיים חמורים נוספים בתוך העיר עזה שאיימו לחבל בתוצאות המלחמה. הפרשן הפוליטי של 'הארץ', יואל מרקוס, שהיה בעבר חסיד שוטה של אולמרט וטען כי הוא המנהיג הנכון בממשלה הנכונה, פרסם ביום שישי מאמר תחת הכותרת 'אולמרט חפש לך דירה' שצעקה בעד עצמה. מרקוס טען כי מנהיגת חייבת לדעת מתי לסיים את המערכה, שיבח את שר הביטחון ברק על הצעתו להפסיק את הלחימה, ומחה על זעמו של אולמרט על ברק. בקטע הסיום של המאמר נאמר "נכנסנו למלחמה עם צבא הנהנה מאמון של 98 אחוז. חשוב לצאת בזמן עם אותו אמון שיש לצה"ל ומפקדיו. אולמרט כועס? שיכעס. שיתערב פחות בדברים שאינו מבין בהם ויחפש לעצמו דירה".

בסוף השבוע נעשו כמה מהלכים מדיניים בוושינגטון ובקהיר שיולידו בראשית השבוע הבא הפסקת אש חד-צדדית של צה"ל, ללא חתימת הסכם חתום עם החמאס שהודיע כבר שימשיך במאבק המזוין נגד ישראל. המאזן הכללי ברור: צה"ל הפגין את עצמתו, ניצח במלחמה והחזיר לעצמו את זכות ההרתעה, אבל תוצאות המלחמה לוטות בערפל כבד. בכל מקרה, מי שיישא בנטל יהיה כבר ראש ממשלה אחר.

לקראת הפסקת האש טרחו כבר עוזריו של אולמרט להפיץ בכלי התקשורת כי הוא תמך למעשה בהפסקת האש החד-צדדית, והפעילות של צה"ל בימים האחרונים ללחימה נועדה בעיקרה להוכיח כי הכדור מצוי בקנה לקראת כל התפתחות.

כמה סמלי היה לנו באומ"ץ לקבל לפני כמה ימים מכתב מעורך הדין רן נזרי, עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, שבו הוא מודיע לנו כי החליט של לפתוח בחקירה נגד אולמרט בחשדות לקבלת שוחד במקרים נוספים שהבאנו לידיעתו. בשעתו הגשנו עתירה לבג"צ נגד מזוז שבה ביקשנו להורות להעמיד את אולמרט לדין על קבלת עטים יקרים כשוחד מאילי הון שביקשו סיוע ממשלתי. בג"צ דחה אומנם את העתירה, אבל אומ"ץ לא הרפתה מאולמרט ותחדש את חשיפת מעלליו ואת המעקב אחר טיפולם של גופי אכיפת החוק בפרשות השחיתות שלו.

כאשר ישתתקו התותחים יחזור אולמרט אל מקומו הטבעי מול חוקרי המשטרה, ופרקליטיו יופיעו בשימועים מול היועץ המשפטי לממשלה. הניצחון של צה"ל לא ישמש לו מעטפת מוסרית ולא ימחק את העבירות הפליליות שלו שעליהן יאלץ לתת את הדין.

תאריך:  17/01/2009   |   עודכן:  17/01/2009
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט שור מועד
תגובות  [ 32 ] מוצגות   [ 32 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ש.ר.
17/01/09 12:57
2
שרוני
17/01/09 13:35
3
צדוק
17/01/09 13:38
4
בוקי סרוקי
17/01/09 14:04
5
מטאטא
17/01/09 15:14
6
סקרלט6
17/01/09 16:00
7
י.ש
17/01/09 16:24
8
זה לא הזמן
17/01/09 16:29
 
אמרה השבוע שהוא
17/01/09 16:44
9
פנחס
17/01/09 16:34
10
גליתוש
17/01/09 16:45
11
הערות דומות.
17/01/09 16:49
12
צארינה
17/01/09 17:38
13
זנב של שועל
17/01/09 17:56
14
לכותבי התגובות
17/01/09 18:33
15
גור נישט
17/01/09 18:58
16
לילית
17/01/09 19:08
17
אזרח מודאג
17/01/09 19:39
18
אבי יוסף
17/01/09 19:39
19
החושף
17/01/09 19:51
20
ינקי
17/01/09 20:09
21
שימרית ת
17/01/09 21:19
 
שושפרי
18/01/09 10:10
 
55
18/01/09 14:34
22
שאול א.
18/01/09 00:32
23
דליה מ.
18/01/09 08:26
24
משה דרומי
18/01/09 08:27
25
עליון פרקליטות ומ
18/01/09 14:54
26
מהאולמרט האיום
23/01/09 11:40
27
אבי יוסף
24/01/09 15:24
28
א.פובליציסט
31/01/09 17:30
29
הזקן מאשקלון
5/03/09 18:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מה יעשה מחנה פוליטי המבקש למנוע מהמחנה היריב הצלחה אלקטורלית - במציאות פוליטית, ביטחונית, כלכלית ודמוגרפית, המעמידה אותו בנחיתות אידיאולוגית לעומת המחנה היריב? הוא יציג את מנהיג המחנה היריב כבלתי ראוי להנהיג במידה כזו, שגם מי שנוטים אידיאולוגית לתמוך באותו מחנה, או "מתנדנדים" בין המחנות - יימנעו מלהצביע עבורו.
17/01/2009  |  שרית ילוב  |   מאמרים
כנראה שהשמועות שנפוצו בשנים האחרונות באשר לנטייתו שמאלה של בית המשפט העליון, לא היו אלא דברי הבל ולזות שפתיים. על כך ניתן ללמוד, בין השאר, מדבריה של שופטת העליון (בדימ.) דליה דורנר, אשר קובעת בראיון ל'מעריב' כי "בית המשפט העליון הנוכחי הוא מאוד ימני". שכן מי לנו בקי ויודע נפש עמיתיו יותר מהשופטת, אשר הסבה לא מעט שנים אל שולחנם המשפטי; ומי אמון על בחינת כליות ולב יותר ממי שזה היה לחם חוקה בעשרות עתירות וערעורים בשבתה לצד רעיה; ומי למוד משפט ואמת יותר מאחת מנשואות פניה הבכירות של שושלת המשפט הישראלית לדורותיה.
17/01/2009  |  שאול רוזנפלד  |   מאמרים
צל כבד העיב השבוע על מסכת היחסים הטובה שבין ישראל וברזיל, ולאו דווקא בשל התנהלות צה"ל ברצועת עזה. העילה למתיחות שבין שתי המדינות הייתה... עבירה על איסור סחר בחיות-בר; ומעשה שהיה, כך היה: שני חוטמנים - יונק ממשפחת הראקונים שמוצאו בדרום-אמריקה, נתפסו בעצם הימים האלה בחנות-חיות בחולון. על-פי השערות, הגיעו שני היונקים הנדירים לחנות בעקבות סירובם של ילדים לגדל אותם, והם הועברו לכן לרשות שמורות הטבע.
17/01/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
המהלך הקרקעי המתנהל ברצועת עזה החל מ-27 בדצמבר (שלושה שבועות), היה אמור לשבור מזמן את החמאס; אולם העובדות ליד שולחן הדיונים המדיני מראות מצב שונה לגמרי. נתחיל בכך שישנם שני הסכמים של ישראל: מול ארצות הברית (מזכר ההבנות), ומול מצרים.
17/01/2009  |  אריה דרוקמן   |   מאמרים
גדעון לוי מעיתון 'הארץ' מואשם על-ידי רבים, שלא בצדק, כתומך רק בצד הערבי בסיכסוך בעזה (לא בצדק, כי הוא תומך בצד הערבי גם בשאר הסכסוכים). הביקורת הארסית שלו על צה"ל היא באמת חסרת כל פרופורציה, ובמיוחד קשה לקבל את טענותיו המציגות את צה"ל כמי שמחפש לטבוח נשים הרות לבוקר וילדים רכים לצהריים. לוי הפך את עצמו לדובר הילדים המתים; מעשה יפה, רק שבשם זעקתם (הכואבת. כן, לכולנו) הוא מחפה על כל דבר אחר, כולל העובדות.
16/01/2009  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   יומני אבנרי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט - עטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
ספר חדש של אריה אבנרי: "זעקי ארץ מושחתת"  /  יואב יצחק
אבנרי לא יודח מחברותו בנשיאות מועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
בגלל מאבקו בעיתונאים הודח אבנרי מחברותו במועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
מבצע "קלפי מוצקה"   /  אריה אבנרי
התבשיל התפל של המטבחון  /  אריה אבנרי
רייכר - גימלאי ושרצים בידיו  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il