|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

זקן מגיעה בעדותה הדרמטית לליבת האישום בפרשת טלנסקי

זקן: הקופה הסודית אצל מסר שימשה את אולמרט לרכישת סיגרים וחליפות

טוענת: אולמרט ביקש להסתיר את הקופה משום שידע על השימושים הבלתי חוקיים בה אולמרט אמר לזקן באוקטובר 2012: אם תעשי הסדר טיעון - משמעות הדבר היא שתאמרי שקיבלת כספים עבורי
03/11/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
מסר. "שלושה אנשים שיקחו את הסוד לקבר" [צילום: פלאש 90]

"הקופה הייתה פעילה"
זקן: "אמרתי לו: כל הזמן רצית לדעת מה הסכום שיש לך, כי הקופה הזאת כל הזמן הייתה פעילה, כי נתתי לו כסף לנסיעות לחו"ל. לפעמים היינו צריכים לחכות שיגיע מזומן מצ'קים שפרטנו באמריקה. רשמתי כדי שלא יגיע היום והוא יגיד שחסר כסף, מזה פחדתי. אז עכשיו הוא נותן לי רעיון איך לא יגלו את הסוד שלך: הייתי שמה פתק בתיק. ואז אמרתי לו, שברגע בו באו אלי הביתה - לקחו לי את התיק"

טלנסקי פרט את הצ'קים
לדברי זקן, כאשר קיבל אולמרט צ'קים מחו"ל - היא הייתה מצלמת אותם, נותנת לטלנסקי את המקור בביקוריו בישראל, טלנסקי היה נותן לאולמרט את התמורה במזומן בביקורו הבא, אולמרט נתן אותם לזקן, והיא העבירה אותם למסר. אולמרט אמר לה שהכספים הגיעו מטלנסקי והיא רשמה זאת ביומנה, המשיכה. לדברי זקן, היא גם הייתה מודיעה לטלנסקי מתי אולמרט מגיע לארה"ב כדי שיכין עבורו את הסכומים במזומן

אהוד אולמרט ביקש להסתיר את המתרחש בקופה הסודית שהוחזקה אצל עו"ד אורי מסר, משום שידע שהכספים והשימושים בה אינם חוקיים. כך טוענת (יום ב', 3.11.14) שולה זקן בהמשך עדותה בפרשת טלנסקי ובהתייחס להקלטת השיחות בינה לבין אולמרט.


הקלטה שנייה: 28 באוקטובר 2012


הקלטה זו בוצעה כאשר זקן הייתה במגעים מתקדמים עם הפרקליטות להסדר טיעון במשפט הולילנד. לדברי זקן, באותה עת היא נטתה להסכים לעסקה משום שחששה שתספוג עונש כבד בשל העבירות שביצעה, ומשום שהעסקה לא כללה את הפללתו של אולמרט. היא טענה, כי הייתה מוכנה ליטול על עצמה את האחריות גם על מעשים שעשה אולמרט, וביקשה ליידע אותו כדי שידאג למשפחתה כאשר תשב בכלא.

בהקשר זה אמרה זקן, כי הייתה מוכנה במסגרת הסדר הטיעון לומר שנתנה "לאחרים" את הכסף שקיבלה משמואל דכנר, ולא שנתנה אותו לאולמרט. זקן אמרה בשיחה עם אולמרט, כי החוקרים לחצו עליה כדי שתפליל אותו, והיא סירבה לומר להם שהכסף עבר אליו. היא הזכירה לאולמרט, שהוא ביקש ממנה לומר ש-60,000 השקלים שקיבלה מדכנר היו פריטת כסף עבור דכנר, ואמרה שייתכן שטעתה כאשר לא אמרה לחוקרים את השקר ששם בפיה.

אולמרט: תסתכלי מה עם החיים שלי, תראי על ההרשעה המטומטמת הזו [קטע לא ברור] מי יודע כמוך שבחיים שלי לא קיבלתי אגורה מאורי מסר. על מה??? על מו?

זקן: לא משנה, כן, אני נענשתי על זה שהיא אומרת לא הייתה לי טובת הנאה, וזה, ו... אומרת את כל הדברים האלה. נגררתי למשפט לא שלי, זה פה שם, ובגלל שלא העדתי היא האשימה אותי, אז מה יצא לי מזה?

אולמרט: שולה, לא העדת בעניין ש... וזיכו אותך, אבל בזה ש[קטע לא ברור] הכל התחיל במחברות שלך.

זקן: נו, אז מה?

אולמרט: במחברת שלך את כותבת קיבלתי, לקחתי חמישים אלף דולר, מה היה שם?

זקן המשיכה בעדותה: "הרי אני לוקחת כסף ממך ומעבירה לאורי מסר, אתה מבקש כסף מאורי מסר ואני מביאה לך. אני כבר לא יכולה לשמוע את השיחות האלה, שאני לא מבינה מה הוא רוצה מחיי". זקן אמרה, כי לא הבינה כיצד היא הורשעה בעוד אולמרט זוכה - למרות שהוא הבטיח לה שדבר כזה לא יכול לקרות. "הנשיאה הרשיעה אותי כי לא עליתי להעיד, ועל מה הורשעתי? על דברים שהוא ביקש ממני, כדי שיוכל לגנוב מהארגונים לצרכים האישיים שלו ושל משפחתו".


המשך ההקלטה מאוקטובר 2012


אולמרט: את הצעת את זה ואני הסכמתי לזה, אני לא מתווכח על זה, אני רק לא זוכר שאי פעם אמרתי לך לכתוב את זה במחשב שלך.

זקן: בזה אתה צודק, בסדר.

אולמרט: בסדר, אבל זה הכל התחיל מזה.

זקן: בסדר. אתה מדבר על זה אז אני אתן לך תשובה. אני רשמתי את זה כי הייתי צריכה כל הזמן לתת לך דין וחשבון.

אולמרט: סליחה, לא היית צריכה לתת לי שום דין וחשבון.

זקן: אבל אתה שאלת אותי, כמה פעמים שאלת אותי.

אולמרט: במחשב, במחשב.

זקן: לא במחשב, אתה אומר בתיק הייתי שמה...

אולמרט: מה?

זקן: אתה יודע שהם באו אלי הביתה הם לקחו לי ישר את התיק?

אולמרט: סליחה, סליחה תקשיבי, סליחה תכתבי את זה אצלך בפתק ותכניסי את זה.

זקן: בסדר, נו, בסדר, בדיוק על הדברים האלה.

אולמרט האשים אותה במה שהתרחש בשל הרישומים ביומנה, אמרה זקן, וניסה לתת לה את ההרגשה שהיא ביצעה עבירה גדולה וכך הפילה את שניהם - אך לא טען שהרישומים לא היו נכונים.

"אמרתי לו: כל הזמן רצית לדעת מה הסכום שיש לך, כי הקופה הזאת כל הזמן הייתה פעילה, כי נתתי לו כסף לנסיעות לחו"ל. לפעמים היינו צריכים לחכות שיגיע מזומן מצ'קים שפרטנו באמריקה. רשמתי כדי שלא יגיע היום והוא יגיד שחסר כסף, מזה פחדתי. אז עכשיו הוא נותן לי רעיון איך לא יגלו את הסוד שלך: הייתי שמה פתק בתיק. ואז אמרתי לו, שברגע בו באו אלי הביתה - לקחו לי את התיק".

התובע, אורי קורב: "מה מפריע לנאשם שאת רושמת את זה?". זקן: "כי אלה דברים אסורים. זו קופה שבדיוק שלושה אנשים ידעו מה השימושים שלה, והוא קיווה שזה יישאר בסוד. הוא תדרך אותי איך להתנהג עם הקופה הזאת, כי הוא ידע שזה לא בסדר. אורי מסר, אני והוא - אלו שלושה אנשים שיקחו את סודם לקבר, או עד שמישהו יחליט להציל את עצמו".

לדברי זקן, כאשר קיבל אולמרט צ'קים מחו"ל - היא הייתה מצלמת אותם, נותנת לטלנסקי את המקור בביקוריו בישראל, טלנסקי היה נותן לאולמרט את התמורה במזומן בביקורו הבא, אולמרט נתן אותם לזקן, והיא העבירה אותם למסר. אולמרט אמר לה שהכספים הגיעו מטלנסקי והיא רשמה זאת ביומנה, המשיכה. לדברי זקן, היא גם הייתה מודיעה לטלנסקי מתי אולמרט מגיע לארה"ב כדי שיכין עבורו את הסכומים במזומן.

השופט יעקב צבן: "איך עקבת אחרי הסכומים שהיו אצל מסר?". זקן: "מדי פעם הייתי מבקשת ממנו לספור, הוא היה אומר לי את הסכום והייתי רושמת אותו ביומן שלי". קורב: "אלו שימושים היו שם? מה הפריע לנאשם? בשביל מה את לוקחת כספים מהקופה?". זקן: "סיגרים, בדים לחליפות, תפירת החליפות, דמי כיס לעליזה כשהיא נסעה לחו"ל. היו פעם-פעמיים שאני נסעתי והוא נתן לי 2,000 דולר לנסיעה שאני אבזבז. לעצמו, הוא נסע לחו"ל והיו לו אלפי דולרים בכיס. זה היה השימוש של הקופה הזאת".


המשך ההקלטה מאוקטובר 2012


אולמרט: בסדר, אני אומר לך פעם אחת תשמעי, את לחוצה עכשיו. אם תעשי עסקת טיעון, אני אומר לך [קטע לא ברור] אם תעשי עסקת טיעון, עסקת טיעון זה יהיה לא על רבע ולא על עשירית, זה יהיה על הכל. פירושו של דבר שאת אומרת: אני קיבלתי כספים בשביל אהוד אולמרט, זה הכל. על כל מה שמשתמע מזה. אם את לא רוצה לעשות את זה, אז הדרך האלטרנטיבית היא עם כל הכבוד היא לא דרך כסף, לא ללחוץ עליך עם כסף. אנחנו עכשיו נסדר משהו עם אודי ועם עוד משהו.

לדברי זקן, אולמרט לחץ עלייה שלא לחתום על ההסדר, כי היה בטוח שהפרקליטות לא תחתום איתה בלי שתציין במפורש את שמו. לטענתה, שני המשפטים האחרונים של אולמרט התייחסו לכך שהוא היה מוכן לדאוג למשפחתה, והזכיר בהקשר זה את אודי אנג'ל, מראשי קבוצת האחים עופר. זקן ציינה, כי אנג'ל אכן העסיק אותה תקופה מסוימת.

בסופו של דבר, המשיכה זקן, אמר לה אולמרט שהיא עושה טעות ושאם תחתום על העסקה - הוא לא יחזור להיות ראש הממשלה. אולמרט שלח אותה ל"עורך הדין החבר שלו" ושניהם שכנעו אותה שלא לחתום על ההסדר.
ת"פ 426/09, מדינת ישראל נ' אהוד אולמרט / השיחות הערוכות
תמלילי שיחות מוקלטות בין אהוד אולמרט ושולה זקן שהוצגו במשפט טלנסקי, מאי 2011 ואוקטובר 2012
ת"פ 426/09, מדינת ישראל נ' אהוד אולמרט / פרוטוקול, 3.11.14
חקירתה הראשית של שולה זקן בדיון המחודש בפרשת טלנסקי: הקלטת שיחותיה עם אהוד אולמרט, מדוע לא העידה במשפט המקורי, השימושים של אולמרט בכספי הקופה הסודית, הסבר רישומי תנועות הכספים ביומניה

תאריך:  03/11/2014   |   עודכן:  09/11/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זקן: הקופה הסודית אצל מסר שימשה את אולמרט לרכישת סיגרים וחליפות
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מסר
3/11/14 13:47
 
בני בנקר
3/11/14 15:49
 
דנה 1
4/11/14 09:05
2
אילן5
3/11/14 13:55
3
נתן חשבוניות?
3/11/14 15:11
 
ב.ל
3/11/14 16:30
4
דן ה
3/11/14 16:38
5
חרד
3/11/14 16:39
6
שולה.ז.
3/11/14 17:05
7
עליזה בארץ הפלאות
3/11/14 18:55
 
איריס ש
3/11/14 21:06
8
שמ
3/11/14 19:10
 
XtXT62
3/11/14 21:46
9
שם חם ויפת
3/11/14 19:11
10
דיי "לכנופית החוק
3/11/14 19:30
11
מ.אלקרייאף
3/11/14 20:54
 
אלימים ביותר
4/11/14 07:33
 
מפחדים מהפרקליטות
5/11/14 07:35
12
שאלת תם
6/11/14 10:28
13
דמר94
8/11/14 06:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
אהוד אולמרט אמר לשולה זקן במאי 2011, כי אם יתברר שהוא ידע על תרומותיו של שמואל דכנר - משמעות הדבר היא שהוא קיבל שוחד. כך עולה מהמשך השיחה המוקלטת שהושמעה (יום ב', 3.11.14) בבית המשפט המחוזי בירושלים.
03/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בהמשך השיחה בין אהוד אולמרט לשולה זקן במאי 2011, אמר אולמרט שהוא מציג את הכספים ממשה טלנסקי כתרומות פוליטיות, וכי בלא עדותה של זקן - לא ניתן יהיה להציג את יומניה. המדינה טוענת, כי היומנים מלמדים שאולמרט עשה בכספים גם שימוש פרטי. קטע נוסף בשיחה מראה כיצד אולמרט הזהיר אותה שלא להעיד במשפט בירושלים.
03/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן טוענת, כי אהוד אולמרט ביקש ממנה מספר פעמים לשנות את גירסתה בנוגע ל-60,000 השקלים שקיבלה משמואל דכנר בפרשת הולילנד. היא דיברה (יום ב', 3.11.14) בתחילת עדותה בפרשת טלנסקי. עוד אמרה, כי אולמרט מימן את הגנתה במשפט בירושלים כדי שלא תעיד נגדו.
03/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן התייצבה הבוקר (יום ב', 3.11.14) בבית המשפט המחוזי בירושלים ומעידה לראשונה בפומבי נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. העדות נשמעת בדיון המחודש בפרשת משה טלנסקי.
03/11/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן ביקשה מאהוד אולמרט עזרה בעבודה ובלימודים לבנה נדב, בתקופה בה על-פי החשד לחץ עליה אולמרט שלא תעיד במשפט הולילנד. אביעד גליקמן וברוך קרא חשפו (יום ד', 29.10.14) בערוץ 10 שורה של מסרונים שהוחלפו בין השניים, כאשר דרישותיה של זקן הלכו וגברו לאחר שנסוגה מהסדר הטיעון.
29/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il