|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

ציר הדמים: "לא נמצא כשל דרמטי בתכנון"

מנהלת האגף לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה דוחה את ההאשמות על אחריות המשרד לתאונות הדרכים במסלול התחבורה הציבורית בפתח תקוה וטוענת כי מדובר ב"אוסף של שיפורים" ארגון נוסעים מציע: חסימת הפנייה שמאלה תמנע תאונות
16/11/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
המת"ץ בפ"ת. "אוסף של שיפורים"

מופע מביך של מנהלת האגף לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה אולי שופך אור על גודל המחדל התכנוני בקטע המכונה "ציר הדמים" - מסלול התחבורה הציבורית בפתח תקוה, שבשבוע שעבר נסגר לתנועה. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, כינתה המנהלת עירית שפרבר את הליקויים בכביש "אוסף של שיפורים שצריך לבצע" וציינה כי "לא נמצא כשל דרמטי בתכנון". היא סירבה להודות כי מדובר ב"אוסף של כשלים" שנמצאת באחריות המשרד - כפי שהציעה יושב-ראש הוועדה, ח"כ עדי קול. היא סירבה להמליץ אם לסגור או לפתוח את הציר וסירבה לפרט לוח זמנים בו יתוקנו הליקויים.

שפרבר ישבה כשנה וחצי בראש ועדה שאמורה הייתה לפתור את בעיית הבטיחות בציר ז'בוטינסקי. לדבריה, התקבלו המלצות שיושמו בקטע הסגור לתנועה, ובהן: "זווית מעבר החציה, אור ירוק רציף להולכי רגל בשני קטעי החצייה, פתיחת ראות ככל האפשר, סימון להולכי רגל שאתה נמצא במשהו שונה ממה שהיית עד עכשיו ע"י צביעה בצבע אדום והוספת חיצים משני צידי מעבר החציה, הורדת מהירות האוטובוס ל-40 קמ"ש לקראת מעבר החציה.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) פנתה לנציגת משרד התחבורה: "הסירוב שלך להודות בבעיה ממלא אותי חרדה. הכשלונות פה זועקים לשמיים, הציר הוא מפגע מקצה לקצה. אם הייתם מודים שיש בעיה אולי גם היה נמצא פתרון".

בדיון פנתה מלכה חכם, אמם של יותם ויואב שנהרגו בכביש לפני שנתיים, לנציגי משרד התחבורה: "לא צריך להיות מהנדס כדי להבין שהמקום קטלני, לכן פניתי למשרד התחבורה בבקשה להפסיק את השימוש בו, אבל המשרד פשוט אדיש למותם של אנשים. המשרד יודע בעצמו שהוא רשלני, והוא רצח את הבנים שלי".

היו"ר קול אמרה כי "משרד התחבורה לא יכול לנכס לעצמו את הסגירה של הכביש עכשיו. הכביש נסגר בגלל שמלכה צעקה, בגלל שנקבעו דיונים בכנסת, בגלל הלחץ הציבורי. עכשיו הגיע הזמן לשמוע תשובות. אנחנו רוצים הבטחה שהכביש לא ייפתח שוב עד שכל הבעיות יתוקנו. ברור שיש פה אוסף של כשלים ואתם לא יכולים להמשיך לייפות את המציאות".

מנכ"ל "תחבורה בדרך שלנו" - ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, איתי חיים, תושב פתח תקוה בעצמו, אמר כי טעון שינוי תפישה שעניינו שימת הולכי הרגל בראש והתאמת התנועה בכלל והתחבורה הציבורית בפרט אליהם. "אנו מציעים שלא תהיה שום פנייה שמאלה מגהה ועד בילינסון, וכדי לפנות שמאלה ייעשה שימוש בככרות תנועה. ציר ז'בוטינסקי הוא אוטוסטרדה והאוטוסטרדה הזו לא יכולה יותר להכיל רכב פרטי. למה לוקח לנוסע תחבורה ציבורית שעה כדי להגיע מפתח תקוה לתל אביב?!" חיים גם ציין כי אין העדפה ברמזורים לתחבורה ציבורית, ואמר כי צריך להסיט חלק מהתחבורה הציבורית לציר מכבית ולציר אם המושבות.

אהוד שפירא, יועץ שבא מתחום הפסיכולוגיה התעבורתית, גילה כי בשנת 2012 פנה למהנדס עיריית פתח תקוה והתריע שבציר יהיו המון תאומות כי "בכביש יש דברים יפים לעין אך רעים מבחינה קוגניטיבית, מבחינה תפישתית ומבחינת פסיכולוגיה-תעבורתית. לא ייתכן שמעבר חציה מתחיל באלכסון וממשיך ישר. הולך רגל ייתקע כך באוטובוס. עונה לי מהנדס העיר: 'אני שם רמזור אדום, ואם הולך הרגל לא עוצר - זו בעיה שלו'". שפירא לא אמר נואש ופנה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ולמשרד התחבורה. "אמרנו להם, יש בעיה ואנחנו מוכנים לעזור. אנחנו לא יודעים מה הפתרון. פיתחנו סימולטור ואת כל הרעיונות שעלו נעלה אליו. ניתן ל-1,000-500 איש להתנסות, וכך נדע איפה הכשלים. מהנדס ומתכנן בטוח שהולך הרגל יתנהג כך ולא אחרת, אבל אם לא מכניסים את הגורם האנושי - לא יעזור שום דבר - ימשיכו התאונות".

על-פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנים 2013-2011 אירעו בכביש ז'בוטינסקי בפתח תקוה 38 תאונות דרכים, בהן נפגעו 51 בני אדם. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, טען כי מספרי ההרוגים בכביש המפורסמים בתקשורת, אינם משקפים את המציאות. לטענתו, מספר ההרוגים בכביש נמוך בהרבה מכפי שפורסם. נציג המשטרה אמר בדיון כי רוב התאונות היו במהירות 50 קמ"ש.

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) אמר כי "נראה שמשרד התחבורה יתחיל להתייחס לבעיה ברצינות רק אחרי שהם יבינו שמי שאחראי למותם של אנשים צריך גם לשלם את המחיר". ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי "ראש הממשלה צריך היה לכנס ישיבת קבינט בנושא. המסלולים במרכז הכביש הם סכנת נפשות, זאת הזמנת מוות מראש". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "צריך לחפש פתרון ברצינות כפי שמתייחסים ברצינות לכבישים אחרים. הבעיות האלה חוזרות על עצמן שוב ושוב בכבישים נוספים".

ח"כ קול סיכמה את הדיון ואמרה: "מספר ההרוגים הוא לא הסיפור פה וההבדל בין 13 ל-19 לא משנה דבר. כולם אומרים שיש במקום כשלים, ורק משרד התחבורה לא מודה. אני מתכוונת לפנות לשר התחבורה בעניין ולדרוש ממנו להציג פתרון ראוי".

תאריך:  16/11/2014   |   עודכן:  16/11/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אגד   אגד תעבורה   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמיר אסרף / Amir Asraf   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בועז טופורובסקי   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דן / Dan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לי זיתוני   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מטרופולין /  Metropoline   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   מרק פטריק   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שחר גרינשפן   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ציר הדמים: "לא נמצא כשל דרמטי בתכנון"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
16/11/14 12:21
2
זילברבוים צבי
16/11/14 12:23
3
גימי-יהודי מיהודה
16/11/14 12:55
4
יעקב הקטן
16/11/14 20:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים דנה (יום ג', 11.11.14) בנעשה בנתיבי ובמסלולי התחבורה הציבורית, לנוכח ריבוי תאונות הדרכים בהם נפגעים הולכי רגל בכלל וריבוי הנפגעים בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה בפרט. היו"ר ח"כ דוד צור פתח את הדיון וציין כי בזמן שחלף מאז שנקבע הדיון החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית (מת"ץ) בציר ז'בוטינסקי, המכונה "ציר המוות".
11/11/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מספר ההרוגים בשנת 2013 בתאונות דרכים הינו הנמוך ביותר ב-51 השנים האחרונות מלבד 2012 שבהשוואה אליה נרשמה עלייה של 5.3%. בסך-הכל נהרגו בשנה שעברה בתאונות דרכים 277 בני אדם - כך מספרמת (יום ב', 10.11.14) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
10/11/2014  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש עיריית פתח תקוה, יצחק ברוורמן, הורה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי, זאת לאחר שבשבוע שעבר נהרג הקורבן ה-21 בכביש, שזכה לכינוי "ציר המוות".
09/11/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
גורם ביטחוני בכיר אומר (יום ה', 6.11.14) כי צה"ל בוחן את האפשרות כי מה שכונה פיגוע דריסה, אשר הביא לפציעתם של שלושה חיילי צה"ל ביום רביעי בלילה ביהודה ושומרון, היה אולי בעצם תאונת פגע-וברח.
06/11/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
נהיגה בשכרות, נוסף על היותה מסוכנת, היא עבירה לא פעוטה ובצידה עונש מוחשי ביותר - שלילת הרישיון לשנתיים לפחות. הליך בדיקת רמת האלכוהול בדם שמבצעת המשטרה כולל שורה של שלבים ופעולות, רובן פרוצדוראליות ופשוטות יחסית, אך כאלה שדורשות דיוק רב והקפדה מדוקדקת על הנהלים. לכן, לנוכח אימת הסנקציה שבהרשעה בעבירה של נהיגה בשכרות, נאשמים רבים בוחרים לנהל את הגנתם עד הסוף (להבדיל מהגעה להסדרי טיעון עם התביעה) ולנסות לקעקע בכל דרך שהיא את גרסת התביעה.
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
העליון: צבן הקל בענישה על "פגע וברח"  /  איתמר לוין
הכנסת החמירה ב"פגע וברח" - העליון הקל  /  איתמר לוין
אחוז המעשנים בתל אביב - הגבוה בישראל  /  מירב ארד
הישר, הטוב והמומחה  /  איתמר לוין
רשות הרישוי אחראית ישירה לקטל בדרכים  /  נסים גבאי
תאונה כפולה  /  עו"ד דני כהן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il