|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אירופה מתעשתת: מלחמה בתאי טרור רדומים

דר שפיגל: בגל הפיגועים באירופה מעורבים עד 20 תאים רדומים בלגיה מציבה מאות חיילים ברחובות בריסל ואנטוורפן כתבי אישום בבלגיה בעקבות הפשיטה על מוקדי טרור בריטניה לשוטריה: להגביר ערנות מחשש למתקפות טרור
17/01/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקריקטורות של מוחמד   |   תגובות
חיילים בלגים בשכונה יהודית באנטוורפן [צילום: AP]

צרפת מתגוננת בחקיקה
חוקים חדשים בצרפת מאפשרים לרשויות למנוע מאנשי ג'יהאד לצאת את גבולות המדינה, לשלול תעודות זהות ודרכונים מחשודים בטרור ולמנוע מתושבים שאינם אזרחים לחזור לצרפת אם הם מסכנים את ביטחון המדינה. החוקים התקבלו בפרלמנט לפני כחודשיים ונכנסו כעת לתוקף. בין השאר, הם מרחיבים את סמכויות גורמי האכיפה בהצרת צעדיו של אדם כאשר קיים חשש של ממש שבכוונתו לצאת לאזורי פעילות של ארגוני ג'יהאד כמו לסוריה ולעירק. בעקבות מעשי הטרור בעת האחרונה, שוקדים כעת בצרפת על כינונם של חוקים חדשים שיאפשרו ציתותים ומעקבים מודיעיניים.

פיצוי על מעצר שווא
ה-FBI ישלם פיצויים לאמריקני ממוצא מוסלמי על מעצר שווא נעצר עם עוד 70 מוסלמים אחרי הפיגוע במגדלים התאומים
אזרח אמריקני ממוצא מוסלמי שנעצר שלא בצדק אחרי הפיגועים במגדלים התאומים הגיע להסכמה על פיצוי מחוץ לכותלי בית המשפט. הוא נעצר עם עוד כ-70 מוסלמים אחרים. האיש, עבדאללה אל חיד, תבע את הבולשת הפדרלית ה-FBI. הוא יקבל פיצוי של 385,000 דולר. לדבריו, בעת המעצר שיתף פעולה עם חוקריו.

ג'ים קלנסי התפטר מ-CNN
קלנסי בטוויטר: האיורים לא לעגו למוחמד אלא לפחדנים המעוותים דברי הנביא עמדה העשויה לשרת את ישראל
העיתונאי הבכיר ברשת CNN ג'ים קלנסי הודיע על התפטרותו מהרשת לאחר 34 שנים. הוא לא הסביר את הרקע להתפטרות, אך כלי תקשורת בארצות הברית קושרים בין ההתפטרות לבין דברים שכתב קלנסי ברשת טוויטר לפני שבוע, לאחר מתקפת הטרור בצרפת. הוא התעמת עם משתמשים בטוויטר וטען בין השאר כי האיורים שהרגיזו את המוסלמים לא לעגו למוחמד אלא לפחדנים המנסים לעוות את דבריו של אבי האיסלאם, עמדה שעשויה לשרת את האינטרסים של ישראל. אחר כך הטיח במשתמשים שביקשו הסבר על דבריו כי הם פועלים בשירות ההסברה של ישראל. חשבונו של קלנסי בטוויטר נמחק מייד לאחר מכן.

בלגיה החלה להציב מאות חיילים לסייר ברחובות הבירה בריסל וברחובות העיר אנטוורפן, שיש בה אוכלוסייה יהודית גדולה.
ראש הממשלה, שארל מישל, הודיע כי החיילים יהיו חמושים, הם יסיירו באתרים מסוימים ויתגברו את המשטרה. אפשר שחיילים יוצבו גם בעיר ורווייה במזרח המדינה, שם הרגו שלשום (ה') כוחות הביטחון שני חשודים בחברות בארגון אסלמי, בעת פשיטה על תא טרור שתיכנן לפגוע בשוטרים. לאחר התקרית פשטה המשטרה על כמה יעדים ברחבי בלגיה ועצרה 16 בני אדם. חמישה מהם חשודים בהשתתפות בפעולותיו של ארגון טרור. רובם אזרחים ממוצא ערבי ששבו מסוריה. שניים מהם נתפסו על-ידי משטרת צרפת והוסגרו לבלגיה.

כלי תקשורת בבלגיה מדווחים כי תא הטרור שנחשף השבוע בעיר ורווייה הופעל בידי עבדול חמיד אבאוד, בלגי בן 27 ממוצא מרוקני, השוהה כנראה בטורקיה. על-פי החשד, העביר אבאוד הוראות לאחיו של אחד המחבלים שנהרגו בפשיטת כוחות הביטחון הבלגים. האח מוחזק בכלא. עוד דווח כי בדיקה העלתה שההוראות ניתנו בשיחות טלפון אל הכלא מיוון. שלטונות בלגיה ביקשו מיוון לסייע במעצרו של אבאוד, אך לא נענו. יחידה ללוחמה בטרור של משטרת יוון עצרה הערב באתונה ארבעה בני אדם בחשד שהם קשורים לתא הטרור. עדיין לא ברור אם אבאוד, ששהה זמן-מה בסוריה, בעצורים.

בבלגיה הוגשו כתבי אישום נגד חמישה בני אדם ששימשו מטרה לפשיטה שעשו כוחות הביטחון אתמול על מוקדי טרור איסלאמיים בכמה ערים בבלגיה. הם מואשמים בהשתתפות בפעולות של קבוצות טרור.

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל הודיע כי ארצו נכונה לזמן חיילים להגביר את הביטחון בתחומה לאחר הפשיטות הגדולות שעשתה המשטרה על תא טרור איסלאמי שתכנן על-פי החשד לפגוע בשוטרים. בכינוס מיוחד של הקבינט דנו השרים בצעדים אפשריים אחרים, ובכלל זה בידוד אסירים איסלאמיים באגפים מיוחדים בבתי הכלא.

התביעה בבלגיה הודיעה קודם לכן כי התא שהשתייכו אליו שני המחבלים שנהרגו בקרב עם שוטרים בעיירה ורווייה היה על סף הוצאת פיגועים אל הפועל. בדירתם של השניים, רדואן חג'אווי וטאריק ג'דעון, נמצאו רובי קלשניקוב, חומרי חבלה, ציוד תקשורת ומדי משטרה. כלי תקשורת בבריטניה מפרסמים כי המחבלים התכוונו לחטוף שוטרים ואנשי חוק, לערוף את ראשיהם ולהפיץ סרטוני וידאו של המעשים.

העיתון הגרמני "דר שפיגל" מדווח כי שירותי ביון זרים יירטו שיחות בין חמושים איסלאמיים שדנו באפשרות לעשות פיגועים נגד תהלוכות המחאה שמארגנת תנועת הימין הקיצוני בגרמניה "פֶּגִידָה". לדברי העיתון, מדובר בפעילי גי'האד ידועים, אולם הוא לא נקב בשמם. עוד נכתב כי שירותי הביון העבירו את המידע לגופי המודיעין של גרמניה. העיתון ציטט גורם בכיר בשירותי הביטחון של גרמניה שאמר כי הם מתייחסים למידע ברצינות רבה. בתהלוכה שארגנה "פגידה" בסוף השבוע האחרון השתתפו כ-25,000 בני אדם.

משטרת גרמניה עצרה הבוקר שני בני אדם בפשיטה על 11 דירות בברלין הקשורות לארגונים איסלאמיים קיצוניים. המעצרים נעשו לאחר חקירה שנמשכה כמה חודשים ומעקב אחר חמישה אזרחי טורקיה, החשודים שעשו הכנות לתקיפה בסוריה ועסקו בהלבנת הון. בפשיטות השתתפו כ-250 שוטרים. בהודעה שפרסמה המשטרה נאמר כי אין ראיות לכך שהקבוצה תכננה לעשות פיגוע בתוך גרמניה.

מקור מודיעין מסר לרשת CNN כי בגל הטרור באירופה מעורבים עד 20 תאים רדומים וכי 120 עד 180 טרוריסטים מוכנים לפעול בצרפת, בגרמניה, בבלגיה ובהולנד. המקור אמר עוד כי האיחוד האירופי וסוכנויות מודיעין במזרח התיכון זיהו איום של ממש לבלגיה ואולי גם להולנד.

משטרת בריטניה הורתה לשוטריה להגביר את רמת הערנות מחשש שייפגעו במתקפות טרור שיכוונו נגדם. התקשורת בממלכה מדווחת כי ההוראה ניתנה לאחר שפורסם כי שני המחבלים שנהרגו שלשום בבלגיה בחילופי אש עם המשטרה התכוונו לחטוף שוטרים ולערוף את ראשיהם. בלונדון שוקלים לצייד שוטרים רבים יותר במהלומים מסוג טייזר.

המשטרה הבריטית חוקרת צעירה בת 18 שנעצרה אתמול בנמל התעופה סטנסט סמוך ללונדון, בחשד שהתכוננה לעשות פעולת טרור ושהיא חברה בארגון אסור. היא נעצרה לאחר ששבה מטיסה, ומעצרה קשור לחקירה שבמסגרתה נעצר לפני כשלושה חודשים צעיר כבן 21.

אמש (ו') דווח כי משטרת בריטניה תתגבר את הסיורים באזורים שבהם שיעור גבוה של יהודים וכי אמצעי ביטחון מיוחדים יינקטו בבתי הספר היהודיים. ראש ממשלת בריטניה, קמרון, אמר כי ההחלטה התקבלה עקב הפיגועים בפריס ובשל המצב הכללי. עם זה, הוא הזהיר כי בחברה חופשית אי-אפשר לספק הגנה של 100%.

גורמים בקהילה היהודית בבריטניה בירכו על ההחלטה ואמרו כי החלה להתגבר בקרבם ההבנה שמה שקרה בפריס יכול להתרחש גם אצלם.
צעיר מוסלמי מבריטניה, המשתייך לארגון המדינה האיסלאמית, אומר לעיתון "טיימס" כי הוא ממתין להנחיות לעשות מתקפות טרור נגד המערב. הצעיר, רוֹי שאבאז סולימן, סיפר כי הוא ו-200 פעילים של דאעש שוחררו מבתי הכלא בטורקיה בעבור שחרורם של כ-50 טורקים שהוחזקו בני ערובה בקונסוליה הטורקית במוסול שבצפון עירק. לדבריו, שלטונות טורקיה הביעו הזדהות אתו ועם חבריו בשל שנאתם לאסד ולישראל. הוא הוסיף כי במשך המעצר הורשה להם להתחבר לאינטרנט כדי ליצור קשר עם דאעש.

בית הכנסת היהודי האורתודוקסי באמסטרדם נסגר, בעקבות הריגתם של שני מחבלים ביום חמישי בעיירה ורווייה. כלי תקשורת בהולנד דווחו כי אין התרעה ממוקדת על כוונה לפגוע בבית הספר. לאחר הפיגוע במוזאון היהודי בבריסל בחודש מאי הוגברו מאוד אמצעי הביטחון בבתי הספר ובאתרים היהודיים בהולנד.

משטרת ניז'ר פיזרה בגז מדמיע הפגנה נגד פרסום הקריקטורות בשבועון "שארלי אבדו". כ-1,000 בני נוער נאספו במסגד הגדול בבירה ניאמי, מקצתם זרקו אבנים לעבר השוטרים. בהפגנות אתמול בניז'ר נגד השבועון נהרגו ארבעה בני אדם ו-45 נפצעו.

בפראג, בירת צ'כיה, צעדו (ו') מאות בני אדם בתהלוכת מחאה נגד האיסלאם. את התהלוכה ארגנה תנועת "איננו רוצים איסלאם בצ'כיה" שלה יותר ממאה אלף תומכים ברשתות החברתיות. הצועדים נשאו כרזות עליהן כתוב "אירופה התעוררי" ו"איסלאם הוא רוע".

תאריך:  17/01/2015   |   עודכן:  18/01/2015
עידן יוסף
+בגנות שרלי הבדו
11:26 18/01/15  |  משה חסדאי   |   לרשימה המלאה
כיהודי, כלומד תורה, אני רואה בעיתונות פוגענית, כוחנית ואלימה כ"לשון הרע ורכילות ממוסדת". כזו היא עיתונות שרלי הבדו. את הסוג הזה של עיתונות עלינו לבטל מכל וכל ולבער מתוכנו
(העיתון שרלי-הבדו בחנות בצרפת [צילום: AP])
+עקרון החזרת היהודים לא"י
11:12 18/01/15  |  אליקים העצני   |   לרשימה המלאה
מה משרת את מה? האם דמוקרטיה, ליברליזם ורב-תרבותיות הם תכלית שהארץ כפופה להם, או להפך - תחילה יש להבטיח לעם היהודי את ארץ ישראל, ובתוכה - ערכים כשוויון וזכויות אדם. זה "ההבדל הקטן" שעליו ילך העם לבחירות
(עולים חדשים. כל מעיינות העלייה יבשו? [צילום: ששון תירם בע"מ])
+העלייה היא ממש לא "פרס לטרור"
10:39 18/01/15  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
היהודים העולים אינם "בורחים" ארצה, אלא מגשימים את הציונות באופן הכי טהור. עתידו של העם היהודי הוא בארצו!
(מקומם של יהודי צרפת - בארץ ישראל [צילום: פלאש 90])
+לא, לא לעלות יותר
10:13 18/01/15  |  הרב אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
יהודי צרפת צריכים לעזוב את הסינר ה"ממלכתי" של ישראל ולצאת להידברות ישירה עם הערבים והמוסלמים בצרפת, בדיוק כפי שעשו ועושים יהודיה החרדים של בריטניה וכמו שעשו ועושים זאת יהודי אנטוורפן הבלגית, ובדיוק כמו שחלק חילוני וחרדי כאחד עושה זאת בארה"ב, ואפילו בדרום אמריקה
(נתניהו בטקס הלווית נרצחי הפיגוע. העלייה הופכת אותם לפליטים בא"י [צילום: פלאש 90])
+שרלי הבדו יופץ ב-7 מיליון עותקים
21:54 17/01/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השבועון הצרפתי הסאטירי יופץ בעוד עותקים מעבר למתוכנן תחילה ומשך מכירתו יוארך  ▪  מבצע הפיגוע נקבר בחשאי
חנות בצרפת שמוכרת את השבועון [צילום: AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אירופה מתעשתת: מלחמה בתאי טרור רדומים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקריקטורות של מוחמד
הניסיון לפגוע ולכרסם במעמדו של נתניהו, בשל המצעד בפריז בו פילס לעצמו דרך לשורה הראשונה - הוא גועלי. הטלוויזיה הצרפתית דיווחה בראש המהדורות את העובדה שנתניהו עמד בראש המנהיגים שהגיעו לעצרת, כי ישראל עומדת בראש המאבק בטרור האיסלאמי הקיצוני, להבדיל מהתקשורת בארץ
17/01/2015  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
מרבית אמצעי התקשורת בעולם סיקרו את תהלוכות המחאה בפריז בעקבות מסע הרצח של הג'יהאד ברחובות בירת צרפת. אופי הסיקור היה ברובו המכריע לטובת הרפובליקה הצרפתית המתמודדת עם הג'יהאד המשתולל ברחובות, וחיובית כלפי מנהיגות העולם שצעדה בראש התהלוכה. כולם חוץ מן הסיקור הישראלי ששם לעצמו לשסע לגזרים לא את הצביעות שבנוכחות נשיא רשות-הטרור-והרצח עבאס, אלא את ראש ממשלת-ישראל, שתבע לעצמו מקום של כבוד בשורה הראשונה של המנהיגים הפועלים נגד הג'יהאד. אם נאמין לעיתונות הישראלית, הרי שראש ממשלת-ישראל הוא ממזר חסר כבוד, חסר זכויות, מתפרץ שלא בטובתו למסיבה של הנעלים ממנו, וזאת רק כדי לזכות בכמה נקודות של פופוליזם זול במסע הבחירות. אם נאמין לתקשורת הישראלית, התנגד הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד לביקורו של נתניהו ולהסתה שלו ליהודי צרפת לעלות לישראל ובמהרה, ועל כן נסיעתו של ביבי לפריז אינה אלא גחמה של עבד כי ימלוך.
17/01/2015  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי לא לבלוט, אנטישמים, כחש ורמייה, טובעים ואי-יכולת
17/01/2015  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
אירופה חייבת לעשות יותר כדי לשלב את הקהילות המוסלמיות שבקרבה, ולא "פשוט להגיב עם פטיש". כך אמר (יום ו', 16.1.15) נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בעקבות פיגועי הטרור שאירעו בשבוע שעבר בצרפת.
16/01/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מאז 1588 ועד היום, הגולם מפראג, שלפי האגדה קם על יוצרו, מהווה מטפורה חשובה להבנתנו את תופעות הפוליטיקה בעולם, ובכלל זה עושה רושם שגם בארגנטינה.
16/01/2015  |  נחמן פביאן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il