|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
אולמרט, הבוקר בבית המשפט. היומנים וההקלטות של זקן קבילים כראיות [צילום: פלאש 90] צבן. בראש ההרכב [צילום: פלאש 90] זקן. 30,000 דולר בשנה [צילום: פלאש 90]

המחוזי בירושלים הפך את ההחלטה בפרשת טלנסקי

אולמרט הורשע במרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בפרשת טלנסקי

הראיות המרכזיות: רישומים ביומניה של שולה זקן על השימושים בכספים שקיבל אולמרט מטלנסקי אולמרט לא העיד; הימנעותו מלהעיד חיזקה את הראיות נגדו
30/03/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
צוות ההגנה: נערער לעליון
מצוות ההגנה של אולמרט נמסר בתגובה כי הרשעת אולמרט בתיק טלנסקי התקבלה למרות מה שהגדירו 'שקריה הבוטים של שולה זקן בבית המשפט' ולמרות שלטענתם, הוכיח צוות ההגנה כי זקן ערכה, מחקה ועיבדה את הקלטות באופן מניפולטיבי וכי הקלטות אינן אמינות בלשון המעטה.

"בית המשפט טעה כשבחר להתעלם משקריה המובהקים בבית המשפט ומשורה ארוכה של אמירות של בתי המשפט לאורך השנים בנוגע לחוסר אמינותה", טענו.

עוד הוסיפו כי בכוונתם לערער על ההחלטה בפני בית המשפט העליון.

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע (יום ב', 30.3.15) את אהוד אולמרט במרמה והפרת אמונים בפרשת טלנסקי, ובכך שינה את פסק דינו המקורי בפרשה. בדין יושבים סגן הנשיא יעקב צבן והשופטים משה סובל ורבקה פרידמן-פלדמן.

צבן קובע בחוות דעתו, כי היומנים וההקלטות קבילים כראיות וניתן לקבוע על בסיסם ממצאים ברורים. זקן אומנם שיקרה לא מעט בנוגע למניעיה לביצוע ההקלטות, אך אין בכך כדי להשפיע על משקלן לאור תוכנן. כך גם לגבי מחיקתן של שיחות אחרות והעתקת ההקלטות ממכשיר למכשיר, שכן לא הוכח שנעשו שינויים בהקלטות הרלוונטיות. "עדות זקן התאפיינה לעיתים בסתירות, התפתלויות, התחמקויות אולם החלק העיקרי של עדותה נתמך בראיות חיצוניות (מסמכים, יומן, הקלטות)", אומר צבן.

הימנעותו של אולמרט מלהעיד בדיון המחודש מהווה חיזוק לראיות התביעה, ממשיך צבן. בכך נמנע אולמרט מלהתמודד עם סתירות ואף עם כזבים שהתגלו בדיעבד בעדותו במשפט המקורי. כזב אחד בולט במיוחד, מדגיש צבן: אולמרט אמר בעדותו שלא דיבר כלל עם זקן - וזאת חודש לאחר שניהל איתה שיחה ארוכה לגבי הקופה הסודית.


זקן שיקרה, אבל ההקלטות אמינות


על יומניה של זקן אומר צבן: "רישומי היומן הם אותנטיים, נעשו בזמן אמת, סמוך לאירוע הנזכר, באופן טבעי שוטף, רגיל ולצרכיה של שולה זקן ועל כן הם אמינים. קביעה זו נכונה עקרונית בשל אופיו של תיעוד במהלך עבודה (או עסקים) רגיל. גם שולה זקן ואהוד אולמרט התייחסו ליומן כדבר אותנטי.

"...היומן אינו מאזן בוחן ואינו משקף את כל התנועות הכספיות בקופה ובעניין זה יש לחזור ולציין שלוש נקודות המלמדות על אותנטיות הרישום: האחת, הרישום נעשה במהלך עבודה – עסקים רגיל; השנייה, באותה תקופה הייתה בין שולה זקן לאולמרט נאמנות מוחלטת; השלישית, מופעי היומן הכפולים והמשולשים (ואף יותר מכך) היו גם לגבי עניינים אישיים ורישומים אחרים ביומן". כל אלו מלמדים, נקבע, כי אולמרט קיבל מטלנסקי 153,950 דולר במזומן כאשר שימש כשר התמ"ת.

עוד אומר צבן, כי זקן קיבלה תוספת שנתית למשכורתה, וכך נעשו בקופה גם שימושים פרטיים: "אולמרט מודע לכך ששולה זקן מקבלת כספים במזומן, פעם אומר 35,000 דולר, פעם 30,000 דולר ומשכנע את זקן שתתקשה להסביר מהו סכום זה, הכנסה, מתנה, שוחד, עזרה, בעוד שגרסתו הינה כי הכספים הללו הם תרומות פוליטיות. המובן הטבעי וההגיוני היחיד של הדברים הוא, הוא שאם היא, זקן, מושכת כספים לעצמה, אין זה שימוש פוליטי בכסף... הנאשם נמנע מעדות בשלב זה של ההליך, לא הביא גרסה ואין לפנינו התייחסות קונקרטית מצידו לתוכן היומן ולתוכן הקלטות. הימנעות זו תומכת ומחזקת את ראיות התביעה עד לדרגה של סיוע".


התשלום - בצורה פרטית


בנוגע לאופי התשלומים לזקן, מצטט צבן בהרחבה את עדותו של אולמרט במשפט המקורי, בו הפליג בשבחיה של זקן ופירט את השירותים שהעניקה לו. על סמך זאת הוא קובע: "זקן אכן עסקה גם בעניינים פוליטיים של השר הממונה עליה, אולם בראש ובראשונה הייתה ראש לשכתו כשר התמ"ת, היא גם ביצעה פעולות אישיות פרטיות על בסיס קבוע, ניהלה את חשבון הבנק שלו, הייתה מעורבת בעניינים אישיים, פגישות פרטיות, משפחתיות, תערוכות של גב' אולמרט, שילמה חשבונותיו, היוותה אשת סוד, טיפלה בעניינים פרטיים של המשפחה כגון חוזי דירות.

"התשלום הנוסף שקיבלה היה כדי לסגור פער שכר בין שכרה בעירייה לבין השכר הממשלתי. אולמרט רצה את שולה זקן לצידו כאשת אמון כמי שעושה עבורו עבודה מכל הסוגים, הן פוליטית והן פרטית, ולשם נוחיותו וצרכיו הסכים לתנאי שהציבה ונתן לה כסף מתוך הקופה. תשלום כזה מתוך קופה נסתרת, שרישומיה הם פנימיים בלבד, חלקיים, הוא תשלום בעל גוון פרטי, אופי פרטי ואין לו דבר וחצי דבר עם פעילות פוליטית.

"איש ציבור, בוודאי שר, המשלם למנהלת לשכתו או למזכירתו כספים נוספים על משכורתה, עושה כן באופן פרטי. אין מדובר בשעות נוספות, אין מדובר בתשלום באישור על-פי התקשי"ר, אלא בתשלום מקופה אישית המנוהלת על-ידי המשלם. אולמרט עצמו הבין זאת היטב", כעולה משיחותיו המוקלטות עם זקן.

לאור כל זאת, משנה צבן את ההכרעה בנוגע לקופה הסודית: "די בכספים ששולמו מהקופה לשולה זקן כתוספת על שכרה הממשלתי, כדי לא רק לצבוע את "צבע" הכסף בקופה ככסף פרטי, אלא לקבוע כי מדובר בקופה שנעשו בה שימושים פרטיים. הדבר נלמד, כאמור, מהתשלומים שהם פרטיים לחלוטין לשולה זקן ומדרך התנהלות הקופה שלא על-פי כללים מינימליים של רישום, בירור, דיווח או כללים כלשהם. העובדה כי חלק משמעותי מהכסף, כ-150,000 דולר, נעלם ללא עקבות, מלמדת ביתר שאת כי אולמרט התייחס לחשבון כקניין פרטי שלו".

בניתוח המשפטי אומר צבן, כי מאחר שאולמרט השתמש גם לצרכים פרטיים בכספים שקיבל מטלנסקי - הרי שהיה לו עניין אישי (להבדיל מפוליטי בלבד) ביחסיו עם טלנסקי. כיוון שכך, הוא היה מצוי בניגוד עניינים פלילי כאשר סייע לטלנסקי בעסקיו, ולפיכך - ביצע עבירה של מרמה והפרת אמונים.


פרידמן: הייתי מרשיעה במקור


אולמרט הורשע גם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר העלים ממבקר המדינה את קיומה של הקופה ואת השימושים שנעשו בה, וכך קיבל חוות דעת "נקייה" על התנהלותו הכספית.

פרידמן-פלדמן קבעה בחוות דעתה, כי ניתן היה להרשיע את אולמרט כבר על בסיס הראיות שהוצגו במשפט המקורי. "בדיקת כל מעשה ומעשה, כל אירוע בפני עצמו, יכולה להביא למסקנה לפיה המעשים אינם מגיעים כדי עבירה פלילית. אולם מבט על, התייחסות למעשים כמכלול, מעידים על קבלת כספים במהלך שנים רבות, למעלה מעשר שנים, חלקם כספים 'כשרים' וחלקם 'אסורים', כאשר במקביל, במהלך אותה תקופה, מקבל טלנסקי טובת הנאה מהנאשם. טובת ההנאה אף היא, כשלעצמה, אולי איננה נראית בעלת משקל רב - כובד המשקל מצוי בהקשר ומכלול המעשים", היא אומרת.

סובל הסכים עם עמיתיו, אם כי ניתוחו המשפטי היה שונה במקצת מן הנקודות. הוא אומר: "השקפתי היא שיש להעמיד במרכז הדיון את החזקת הכספים במזומן בכספת נסתרת ובלתי מדווחת אצל אורי מסר. אף שמעשה זה לבדו אינו מספיק לגיבוש אחריות פלילית, מצויה בו ליבת הפגיעה בערכים המוגנים על-ידי העבירה של הפרת אמונים, כאשר יתר הנסיבות והמעשים של הנאשם מקרינים על החזקת הכספים בקופה, מוסיפים לה היבטים שונים של חומרה, ועל-ידי כך מקנים לה את הממד הפלילי".

אולמרט זוכה במקור בשנת 2012 מאשמת הפרת אמונים בעקבות התרומות בסך מאות אלפי דולרים שקיבל מטלנסקי, ואשר הופקדו בקופה הסודית שניהל עבורו עו"ד אורי מסר. בית המשפט קבע, כי מדובר היה בתרומות פוליטיות מותרות, ולכן מעשיו של אולמרט - כאשר במקביל העניק לטלנסקי המלצות לקידום עסקיו - היוו עבירה אתית ולא עבירה פלילית.
ת"פ 426/09, מדינת ישראל נ' אהוד אולמרט / הכרעת דין משלימה
פסק הדין בדיון הנוסף בפרשת טלנסקי: אהוד אולמרט מורשע במרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות

תאריך:  30/03/2015   |   עודכן:  30/03/2015
איתמר לוין
+פרקליט המדינה: הוכח שהפרקליטות פעלה כהלכה
17:35 30/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עו"ד שי ניצן מזכיר שלאחר הזיכוי בתיק טלנסקי הושמעו התקפות אישיות על הפרקליטות ובמיוחד על קודמו, משה לדור  ▪  ארגון הפרקליטים: גוף הביקורת על הפרקליטות קם בעקבות אותו זיכוי
ניצן: "מדינה מתוקנת" [צילום: שמואל אדלר]
אולמרט. הראיות הצדיקו הרשעה [צילום: פלאש 90]
+ועכשיו - לתיק ההדחה והשיבוש
13:05 30/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשעתו של אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי מתקנת פסק דין שגרם ללא מעט הרמת גבות, וגם מבססת עוד יותר את הראיות נגדו בנוגע להדחתה של שולה זקן ולשיבוש משפטו בירושלים ומשפט הולילנד
(התנהלות מושחתת [צילום: פלאש 90])
+פרידמן-פלדמן: הייתי מרשיעה כבר בסבב הראשון
11:34 30/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופטת שהצטרפה להרכב בדיון המחודש אומרת, כי די היה בראיות שהוצגו במשפט המקורי כדי להרשיע את אולמרט  ▪  הימנעותו מלהעיד בדיון המחודש - "שתיקה צורמת"
(פרידמן-פלדמן. סיוע לראיות [צילום: פלאש 90])
+"הסטייה מן השורה היא ברורה"
11:01 30/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
צבן קובע: השימוש הפרטי שעשה אולמרט בכספים שקיבל מטלנסקי הפך את ההמלצות שנתן לטלנסקי למירמה והפרת אמונים, וברור גם מדוע הסתיר ממבקר המדינה את הקופה הסודית
(צבן. "קניין פרטי" [צילום: פלאש 90])
+היומן קובע: אולמרט קיבל 153,950 דולר
10:35 30/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט מקבל את יומניה של זקן כראיה מרכזית נגד אולמרט  ▪  צבן: אולמרט לא התמודד עם כזבים שאמר בעדותו במשפט המקורי  ▪  עדותה של זקן מתפתלת אך נתמכת בראיות חיצוניות
(טלנסקי. העברות במזומן [צילום: פלאש 90])
+ההקלטות שביצעה זקן קבילות למרות שקריה
10:14 30/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
צבן: הסבריה של זקן להקלטת שיחותיה עם אולמרט היו מתחמקים וכוזבים, אך אין בכך כדי להשפיע על אמינות ההקלטות  ▪  דוחה את טענות ההגנה בדבר אפשרות של עריכת השיחות
(זקן. לפי מבחן הפסיקה [צילום: פלאש 90])
+ההגנה: ההקלטות של זקן היו מכוונות מטרה
09:48 30/03/15  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה
רוזובסקי נשאל האם ההימנעות מהעדתו של אולמרט הייתה טעות והשיב: נגיע למסקנות אחרי שנקרא את פסק הדין
(רוזובסקי, אולמרט וזהר. יערערו [צילום: פלאש 90])
+המדינה תבקש להטיל על אולמרט מאסר בפועל
09:40 30/03/15  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה
קורב: שוב נקבע שאולמרט התנהל באופן מושחת  ▪  "המלחמה בשחיתות היא ארוכה ועיקשת, אבל כפי שראינו במקרה הזה - זה לוקח הרבה זמן, וסופו של הצדק להיעשות"
(קורב. להחמיר בעונש [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט הורשע במרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בפרשת טלנסקי
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הרב שטאט
30/03/15 08:51
2
יוסי--ס
30/03/15 09:00
 
אהוד פרלסמן
30/03/15 10:03
3
ניחוש פרוע
30/03/15 09:28
4
שולם
30/03/15 09:59
5
ורד בר
30/03/15 09:59
6
אובד מדינה
30/03/15 10:00
7
אזרח
30/03/15 10:08
8
Daja Vu
30/03/15 10:19
9
מומוש
30/03/15 10:23
10
אבי כהן
30/03/15 10:24
 
אחד שזוכר
31/03/15 11:15
11
רב גונדר
30/03/15 10:28
12
חזקי שנאן
30/03/15 10:33
13
אשכנזי/מזרחי
30/03/15 10:36
14
קבליסט
30/03/15 11:24
 
א. וינשטיין
30/03/15 13:32
15
רמץ
30/03/15 11:55
16
א... איינשטין
30/03/15 12:27
17
שולם
30/03/15 12:27
18
חפיפה=חפיפניקיות
30/03/15 12:40
19
בכל הארץ.ככה חיים
30/03/15 12:46
20
קורןנאוה טבריה
30/03/15 13:09
21
קורןנאוה טבריה
30/03/15 13:09
22
עו"ד חנן כהן
30/03/15 15:18
23
יש שופטי פולישוק
31/03/15 02:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
בית המשפט המחוזי בירושלים יפרסם ב-30.3.15 את פסק דינו בדיון המחודש במשפטו של אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי. בדין יושבים סגן הנשיא יעקב צבן והשופטים משה סובל ורבקה פלדמן-פרידמן.
22/03/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
אהוד אולמרט יכול היה להביא את התשלום המיוחד לשולה זקן כדוגמה לשימוש הפוליטי בכספי הקופה הסודית, אך לא עשה זאת - מה שמוכיח שמדובר בשימוש פרטי. כך טען (22.1.15) התובע, עו"ד אורי קורב, בסיכומי התשובה שלו בדיון הנוסף בפרשת טלנסקי.
29/01/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן העידה במטרה לחסל את אהוד אולמרט, תוך שהיא משקרת בלי הרף. הרישומים ביומניה מבולבלים וחלקיים, והקלטות שיחותיה עם אולמרט אינן קבילות. כך טען (22.1.15) סניגורו של אולמרט, עו"ד איל רוזובסקי, בסיכומיו בדיון המחודש בפרשת טלנסקי.
29/01/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליט המדינה, שי ניצן, רומז שסביבתו של אהוד אולמרט אחראית להדלפה החלקית של הקלטות שיחות בינו לבין שולה זקן, בטרם הותרו הקלטות כולן לפרסום כפי שביקשה המדינה. ניתן דיבר בראיון ל"עורך הדין", בטאון לשכת עורכי הדין.
19/01/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מדוע בכירי ישראל ביתנו פורשים? מי אחראי לעבירות של בנק לאומי בארה"ב? מה יהיו הסברי ההגנה במשפט טלנסקי? מדוע זעם דוד רוזן על הסניגוריה הציבורית? למה לא ניצלו משרדי הממשלה את מלוא תקציביהם? לאן נעלמו מיליונים מכספי ההתאחדות לכדורגל?
16/01/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il