|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

כבר היו דברים מעולם

חוות דעת רפואית יכולה לפטור רוצח מלתן את הדין על מעשיו היא יכולה להוביל את היועמ"ש לעכב הליכים כנגד חשוד היא יכולה להכריע משפטים אזרחיים ופליליים ומה אם היא לא נכונה?
13/04/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   אולמרט - סרטן הערמונית   |   תגובות
חוות דעת רפואיות מגמתיות. כבר היו דברים מעולם [צילום: פלאש 90]

מציאות או דמיון?
"משורר שיספר לנו כי ראה דגים הנכנסים במעופה אל ביתו מבעד לחלון, נקבל את דבריו בהתפעמות ובהשתאות; פרופסור שכך ילמד את תלמידיו בשיעור זואולוגיה, יועבר לפקולטה לדרמה. אשר לחוות-דעתו של רופא - כחוות-דעתו של ד"ר אור - לתומנו סברנו עד-כה כי מיטב חוות-דעתו של רופא הוא באמת שבו, אמת שאינה ניגעת לא בהפרזה, לא בגוזמה ובוודאי לא בכזב".

אולמרט: לדחות השימוע בגלל הערמונית
רותי אברהם
אולמרט הגיש עתירה: לדחות את השימוע * מנמק זאת בבדיקות שהוא עומד לעבור בארה"ב * הוצא לבקשתו צו האוסר פרסום פרטים על מצבו הרפואי
לרשימה המלאה

המטרה: לעכב הרשעה ומאסר
יואב יצחק
היועמ"ש מזוז נמנע מלפנות לבית המשפט ולבקש מה שמתחייב כלפי כל עבריין/חשוד סדרתי: א) צו שיחייב בדיקת אולמרט על-ידי רופא מומחה שיקבע את מצבו הרפואי האמיתי; ב) צו שיאסור על אולמרט לצאת מהארץ ו/או יטיל עליו מגבלות עד סיום המשפט נגדו
לרשימה המלאה

אומ"ץ: לבחור רופא בלתי תלוי לאולמרט
עידן יוסף
התנועה חושדת בשקריות הדיווח באשר להחרפה הפתאומית של ראש הממשלה לשעבר * פנתה למזוז בדרישה כי יבקש בדיקה רפואית עצמאית * תובעת הפקדת ערבות כספית גבוהה של אולמרט קודם יציאה לחו"ל
לרשימה המלאה

בעצם ימים אלו מנסה אולמרט לדחות את הקץ, ולהוביל לדחיית השימועים אשר מצפים לו, וזאת בשל סרטן הערמונית בו לקה. זהו אותו אולמרט שהכריז שהוא "מתפקד מצוין", עם אותו סרטן, כאשר היה ראש ממשלה. זה היה אותו אולמרט שהכריז שהוא "עובד בשבילנו" ושום מחלה לא הפריעה לו "לבוא למקום העבודה שלו". על-רקע זה הגישה תנועת 'אומ"ץ' בקשה למנות רופא בלתי תלוי לבדוק מה באמת מצבו של אולמרט (יום ב, 13.4.09).

יואב יצחק, ברשימתו מיום 11.4.09, הביע חשש כי נסיעתו של אולמרט לארצות הברית, על-רקע מצבו הרפואי, יכולה להיות נסיעה לזמן לא קצר. לכן הוא דרש מהיועמ"ש שלא להסתפק בחוות הדעת הרפואיות שהגיש אולמרט מטעמו, אלא לפנות לבית המשפט ולבקש מינוי רופא-מומחה שיקבע מה מצבו האמיתי של אולמרט; במקביל דרש להטיל על אולמרט מגבלות כנתנאי ליציאתו מהארץ, כדי להבטיח את התייצבותו למשפט.

חוות דעת רפואיות נתנות להטיות, למניפולציות, למגמתיות. הגמישות והעמימות שבמדע הרפואה מובילים לכך שבהליכים משפטיים כל צד יורה את החץ (התוצאה המשפטית הרצויה), ומסמן את עיגול המטרה (חוות הדעת הרפואית אשר נועדה לתמוך בחוות הדעת המשפטית), סביב אותו חץ שנורה.

הדברים האלו מתרחשים כעניין של יום יום בתביעות של רשלנות רפואית, נזקי גוף, או תביעות של נכי צה"ל כלפי משרד הביטחון. כל מי שמכיר את המישפוט של חוות הדעת הרפואיות מכיר גם את האופן שבו ניתן למתוח את החבל לכל צד רצוי, ולהוביל, באמצעות חוות הדעת הרפואית, כמעט לכל מסקנה משפטית שמכוונים אלה מראש. זה תלוי רק ביכולת של מומחה מטעם כל צד להדגיש את ההיבטים הרצויים לו, להצניע את ההיבטים הלא רצויים, להסתתר מאחורי "מגדל השן של הטרמינולוגיה הרפואית" והעמימות אשר עוטפת מושגים רפואיים בכדי למתוח את חבל חוות הדעת עד לאן שאפשר, ולהוביל את חוות הדעת אל יצירת התוצר המשפטי הרצוי.

כאשר הגוזמאות, ההפרזות וההעלמות אשר מסתתרות מאחורי עלה התאנה של הטרמינולוגיה הרפואית אשר "הדיוט לא יבינה" חוצות קו אדום, כבר לא מדובר בחוות דעת רפואית מופרכת, אלא במרמה. כך היה בבג"צ 706/94 שפרה רונן נ' פרופ' אמנון רובינשטיין, תק-על 99(3), 1464.

באותה פרשה הועלתה השאלה, האם ניתן להוביל לביטול של חנינה שהעניק נשיא המדינה לעבריין שהורשע, וזאת בשל מצבו הרפואי?

השופט מישאל חשין, אשר דן באותה פרשה בעתירתה של שפרה רונן כנגד חנינתו של עזרא שנסי, רוצחו של אברהם סמרגנדי ז"ל שהורשע בדין, ציין כי משמעות ביטול החנינה אשר הוענקה לשנסי אינה אלא השבתו לכלא, לאחר שכבר זכה לשוב לביתו. חשין מתאר בשפתו הציורית:

"לא חלפו אלא שבועות מספר מאז הכרעת הדין בבית המשפט העליון, ושנסי פנה שתי פעמים אל נשיא המדינה בבקשת חנינה: פעם במכתב שבכתב-ידו ופעם במכתב באי-כוחו, עורכי הדין פרופ' דוד ליבאי ודן שיינמן. מכתבו של שנסי, וכמותו מכתבם של באי-כוחו, רוויים בקשת חסד ורחמים ומצביעים הם על מצבו הקשה של שנסי. את מכתבו-שלו משתית שנסי, בעיקר, על הנסיבות החריגות של הפרשה ועל מצב בריאותו, וכך מתאר הוא, בין השאר, את מצב בריאותו:

" ... המחלה שבי כואבת ומשאירה את חותמה בי יותר ויותר לאחר כמה התקפות לב קשות ומחלת ריאות דרכי נשימה ובעיות רפואיות נלוות החורצת (כך) את דיני כמעט למוות בין הכלאים" ".

שנסי קיבל חנינה על-סמך חוות דעת רפואית שהגיש, ואשר ממנה עולה כי הוא הולך וגווע.

העותרים גרסו כי חוות הדעת הרפואית שהוגשה על-ידי שנסי, עלתה כדי תרמית, וחשין נפנה לבחון את תוכנה של חוות הדעת הרפואית.

115,000 ש"ח בעבור חוות דעת רפואית
בשלמונים תעשה לך חוות דעת

לבקשת החנינה צורפו שתי חוות-דעת של רופאים ועניינן מצב בריאותו של שנסי: האחת, חוות-דעת מסכמת של ד"ר אילן אור, מנהל מכון הלב של מרכז הבריאות 'פרוקרדיה', והאחרת, חוות-דעתו של הפסיכיאטר ד"ר שלום ליטמן. חשין ציין כי "שתי חוות-הדעת - כל אחת מהן בדרכה - מעלות סכנה ממשית לחייו של שנסי אם לא ישוחרר מן הכלא".

העותרת, בתו של הנרצח, גילתה כי בעבור חוות הדעת קיבלו המומחים כ-115,000 שקלים חדשים. בעקבות גילוי זה נפתחה חקירת משטרה כנגד אחיו של שנסי וחברו, אשר קשרו קשר להשגת חוות הדעת בתרמית. אחיו של שנסי וחברו הודו בקשירת קשר להשגת חוות דעת שקריות בעבור שנסי. בעקבות הרשעת מקורבי שנסי בקשירת קשר לביצוע פשע של השגת חוות דעת רפואית כוזבת, המדינה, אשר בראשית ההליך הגנה על חנינתו של שנסי, "עברה צד", והצטרפה לעותרים.

בחוות הדעת של ד"ר אילן אור נכתב בין היתר כי: "עניינו של שנסי מציג מקרה מיוחד, קיצוני, אשר בו המשך השהות בבית-הסוהר מסכן באופן חמור את בריאותו ואף עלול חלילה לסכן את חייו".

בסיכומה של חוות דעת נכתב כי: " ... למר שנסי נגרמים היום בפועל נזקים בריאותיים בלתי הפיכים והמשך ההתדרדרות במצבו הרפואי עלול חלילה לגרום לסיכון קיומי ממשי. ככל שחולפים הימים (וגורם הזמן במקרה זה הוא קריטי) מצטברים נזקים בריאותיים נוספים. מר שנסי ממש גווע בהדרגה לנגד עינינו. שומה עלינו לנקוט בכל האמצעים הדרושים ולעשות בהקדם כל שלאל ידנו על-מנת להצילו וזאת, בטרם יקרה חלילה אסון."

גם ד"ר שלום ליטמן לא טמן ידו בצלחת וכתב בפרק "התרשמות קלינית ומסקנות" כי "מר שנסי נחשב 'למת חי'", ובהמשך: "לדעתי אין למר שנסי מאגר נוסף של כוחות נפשיים וגופניים כדי להתמודד עם המשך מאסרו, והסכנה הקיומית - מוות פיזי או נפשי - קרובים ומציאותיים ביותר". ולבסוף: "כמי שראה את מהלך הדרדרות, זו איני רואה אפשרות של הישרדות של הנבדק בתנאי בית סוהר לזמן נוסף".

ליצנציה מדיקה
הגזמות ברפואה - מעשה שלא יעשה [צילום: AP]

חוות הדעת אשר עמדו לעיני השופט חשין היו דרמטיות למדי, אך מצד שני, כבר הוכח שנקנו בכסף רב. חשין נפנה לבדוק את מידת האמיתות והנכונות שבחוות דעת אלו: חשין מציין כי שנסי לא דיבר אמת כאשר כתב לנשיא כי עבר "כמה התקפות לב קשות". חשין ציין כי לא זו בלבד ששנסי מעולם לא עבר התקף לב, למעשה הוא אף סירב לצנתור אשר יכול היה לשפוך אור על מצב העורקים שלו ובאם הם סובלים מ'טרשתיות יתר' – המצב המקדים להתקף לב. חשין מציין כי בקביעתו (בין השאר) כי שנסי "גווע בהדרגה לנגד עינינו", עבר ד"ר אור את גבול האמת אל עבר אי-אמת.

עורכי דינו של שנסי באותה פרשה היו שני ידוענים בתחום המשפט, עורך הדין אביגדור פלדמן ועורך הדין מיכאל ספרד. השניים גרסו כי בחוות הדעת אין משום מרמה ושקר, "אלא במקרה הגרוע ביותר [המדובר הוא] בליצנציה מדיקה, על משקל ליצנציה פואטיקה, שהיא הרשיון הניתן למשוררים להדגיש קווים ותכונות".

חשין, בדרכו הציורית, כותב:

"משורר שיספר לנו כי ראה דגים הנכנסים במעופה אל ביתו מבעד לחלון, נקבל את דבריו בהתפעמות ובהשתאות; פרופסור שכך ילמד את תלמידיו בשיעור זואולוגיה, יועבר לפקולטה לדרמה. אשר לחוות-דעתו של רופא - כחוות-דעתו של ד"ר אור - לתומנו סברנו עד-כה כי מיטב חוות-דעתו של רופא הוא באמת שבו, אמת שאינה ניגעת לא בהפרזה, לא בגוזמה ובוודאי לא בכזב. ואם אלה דברים אמורים בחוות-דעת הניתנת בידי חולה והמאשרת כי נזקק הוא לשלושה ימי מנוחה בביתו, על-אחת-כמה-וכמה ייאמרו הדברים על חוות-דעת שלידיעת הרופא החותם עליה אמורה להיות מוגשת לנשיא המדינה או לבית משפט. אם נכיר ב"ליצנציה מדיקה", כטענת באי-כוח של שנסי, כמו הוספנו ואמרנו כי בתי-המשפט אל להם להשתית הכרעות-דין על חוות-דעת של רופאים".

חקירתו הנגדית של ד"ר בן-אור הובילה לסתירות רבתי. למרות שהוא ציין כי שנסי "גווע", מעולם לא טרח להסב את תשומת לב רשויות הכלא לעובדה זו.

חשין ממשיך ומבקר את ד"ר אור על שיצר זילות של המונח 'גווע' בכך שהשתמש במונח זה באופן סתמי, על כך שהציג את עצמו "כמי שנמצא בקשר עם המומחים השונים אשר מטפלים בשנסי, כאשר לא כך היה". חשין מבקר את הסתתרותו של ד"ר בן-אור מאחורי עלה התאנה של המומחיות, אשר גורמת למתבונן מן הצד להמנע מלדרוש ולחקור במינוחים הרפואיים המעורפלים, אשר נשגבים מבינתו:

"בחוות דעתו בכתב נוקט ד"ר אור במונחים מעורפלים, ורק בחקירה נוקבת נסוג הוא בו מדבריו. כך, למשל, קובע ד"ר אור בחוות-דעתו כי "מזה זמן מועמד [שנסי] לצינטור (כך) לב אשר עד כה לא יצא לפועל מסיבות שונות". מהן אותן "סיבות שונות" - סתם ד"ר אור ולא פירש. רק בחקירתו עלה כי אותן "סיבות שונות" אינן אלא סירובו של שנסי להיבדק."

גם בית משפט השלום סיכם את חוות דעתו של אור כך:

" צר היה לי לראות רופא נכבד עומד על דוכן העדים נפתל, מזיע, חש אי נוחות רבה ומחפש את דרכו להסביר את מסקנתו הקשה בחוות הדעת .. ולתרצה. לטעמי - כל שכר אין בו משום פיצוי למעמד זה."

חשין מציין כי הגם שמצבו הרפואי של שנסי אינו שפיר, המרחק רב מ'לגווע', ולראייה: שנסי הסתיר מנשיא המדינה חוות דעת רפואיות אשר לא שרתו את מטרתו ואשר קבעו כי הוא יכול להמשיך ולשהות בבית הסוהר.

חשין קבע כי "ליקויים אלה בחוות הדעת של ד"ר אילן אור שוללים ממנה למעשה כל ערך רפואי של ממש".

חשין ציין כי חוות הדעת השקריות הובילו את שר המשפטים לכתוב לנשיא כי: "מצב בריאותו הפיזי והנפשי [של שנסי] בכי רע, ומאז מעצרו חלה הדרדרות קשה במצבו. הקריסה במצבו הגופני - מטעים הקרדיולוג המטפל בו - מלווה בהתמוטטות נפשית ומצב דכאוני בעל אופי פסיכוטי עם מחשבות אבדניות".

לאחר שדבר התרמית נודע לשר המשפטים, הוא כתב כי לו היה יודע דברים אלו בזמן אמת היה נוהג אחרת.

דינו של מעשה הניגע במירמה
מעשה שניגע במרמה - בטל [צילום: AP]

לאחר שמצא חשין כי חוות הדעת הרפואית אשר הושגה בתרמית השפיעה על שר המשפטים לפנות לנשיא המדינה בבקשת חנינה לשנסי, הוא פונה לדיון נורמטיבי בדינו של מעשה המרמה:

"כל מעשי מימשל ומינהל הניגעים במירמה - בהם מעשי שפיטה - כמוהם כפרי שפשה בו הרקב; מתכלים ומתאכלים הם מתוכם ונדמים הם לעץ ששורשיו הרקיבו וצמרתו יבשה. מעשה הנגוע במירמה פגום ופסול הוא מיסודו ותולה הוא עצמו על בלימה. ... עוול לא יימצא נשכר בעוולתו. הזורע כזב יקצור ריק. זה הציווי המוסרי -החברתי, ובדרכו נלך"

חשין מציין כי כל מעשה מימשל ומינהל שמקורו במירמה ניתן לביטול. עוד מציין חשין כי "מעשי חנינה או הקלה בעונש דינם בטלות, אף אם יוזם המירמה היה צד שלישי ולא מי שזכה לחנינה או להקלה בעונש".

חנינתו של שנסי בוטלה, וזאת עקב חוות הדעת הרפואיות השקריות אשר הובילו למתן החנינה מלכתחילה. עם זאת, חשין ציין כי הדרך פתוחה בפני שנסי, גם בעתיד, להגיש בקשת חנינה.

ההשתק החל על מזוז
דוחה תביעות נכי צה"ל [צילום: פלאש 90]

אולמרט גורס כי מצבו הרפואי מהווה אחת מן העילות לעכב את הליכי השימוע ה"ננקטים נגדו" (זה נאמר במרכאות, שכל 'הליכי שימוע' לא זו בלבד שאינם ננקטים כנגד נחקר בעבירה פלילית אלא הם נועדו לטובת החשוד, בכדי ליתן לו הזדמנות שלא לעמוד לדין), ולצורך כך הגיש אולמרט חוות דעת רפואיות מטעמו. שתיקתו של מזוז, בשיטת משפט אדברסרית שבה בית המשפט כבול לטענות הצדדים, מהווה הסכנה והסכמה עם מעשיו ועם טענותיו של אולמרט. שהרי אם בית המשפט העליון יקבל את עתירתו של אולמרט על בסיס חוות דעתם הרפואית של המומחים מטעמו (ובהיעדר חוות דעת רפואית נגדית) - הוא יעשה כן משום שמזוז לא הציג כל חוות דעת רפואית נגדית. שתיקתו של מזוז בנושא זה, והציון הלקוני שהוא "מאחל לאולמרט רפואה שלמה" (במקום לנקוט אקטיביות ולבקש מבית המשפט למנות מומחה אובייקטיבי) מהווה התנהלות פסיבית מקום בו על מזוז להגן באופן אקטיבי על עיקרון שלטון החוק.

ויש לזכור דבר נוסף: מזוז עומד בראש פרקליטות המדינה. זו אותה פרקליטות אשר, כאשר אדם שנחבל או לקה במחלה תוך כדי שירותו הצבאי מגיש לבית המשפט ערעור על החלטתו של קצין התגמולים שלא להכיר בו כ'נכה' כמשמעותו בחוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט - 1959, עומדת על רגליה האחוריות ומגייסת חוות דעת מטעמה, בכדי להוכיח כי הנכה כלל אינו נכה, ואם הוא נכה – הוא כלל לא נפגע 'תוך' או 'עקב' שירותו הצבאי. לעיתים פרקליטות המדינה אף – כאשר היא מקבלת חוות דעת של מומחה אשר גורסת כי יש להכיר בפלוני כנכה צה"ל – קוראת למומחה אחר אשר יספק לה חוות דעת שתקלע יותר לרוחה. ברוח זה נכתב בע"נ (ב"ש) 1087/05 כי:

"אין זה סביר, ואף לא מתקבל על הדעת כי קצין התגמולים יפנה למומחה לקבלת חוות דעת וכשלא יהיה מרוצה ממסקנתו של מומחה זה, יפנה למומחה אחר נוסף כדי לשנות את קביעתו ומסקנתו של המומחה הראשון, אף על-פי שבשלב מסויים אימץ מסקנה זו ונתן לה גושפנקא של החלטה…".

אותו מזוז אשר נמנע מלדרוש מבית המשפט למנות מומחה אובייקטיבי למצבו הרפואי של אולמרט, או לחלופין נמנע מלהביא חוות דעת רפואית מטעמו, הוא אותו מזוז אשר שלוחיו מפרקליטות המדינה עומדים על הרגליים האחוריות (במקרים מסוימים) וטורחים ומביאים חוות דעת אשר יוכיחו כי מי שטוען כי נפגע תוך ועקב שירותו הצבאי – כלל לא נפגע, ואין להעניק לו תגמולים.

האם דווקא כאשר ראש ממשלה לשעבר אשר נחשד בפליליים משתמש ב'מצבו הרפואי' בכדי לפטור עצמו מליתן את הדין על מעשיו, או לחלופין לעכב את ההליכים נגדו, האם דווקא אז יכולתה של פרקליטות המדינה לגייס חוות דעת רפואיות נגדיות נעלמת כלא הייתה?

תאריך:  13/04/2009   |   עודכן:  13/04/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כבר היו דברים מעולם
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמחה
13/04/09 20:03
2
חיאל
13/04/09 20:10
3
שלומית.
13/04/09 21:06
 
מיכל ג.
13/04/09 23:01
4
שושנה.
13/04/09 21:34
 
רחל.
13/04/09 22:50
5
אריאלה.
13/04/09 22:59
6
תמרה
13/04/09 22:59
 
ירושלמי ....
14/04/09 09:35
7
ענבל בר און ?
13/04/09 23:06
8
שושפרי
13/04/09 23:17
 
אולמרט חסר המצפון
14/04/09 08:38
9
אילן ת"א
13/04/09 23:40
10
אביבה.
14/04/09 08:00
 
קרוב משפחה
14/04/09 08:55
11
ד"ר משה פומרנצים
14/04/09 11:15
12
שייייקה
14/04/09 11:54
13
גרין
15/04/09 03:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה כבר הפך לריטואל קבוע. הוא מוציא ספר חדש ואז הוא מתראיין. בראיון הוא מדבר בעיקר על הספר החדש, וכמה הוא משתדל להפריד בין ספרות לפוליטיקה, ואיך הוא משתמש בשני עטים - שחור וכחול, "ולעולם לא מערבב ביניהם". ואז הוא זורק כמה משפטים לאוויר, חצים פוליטיים מחודדים כמו: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים" ו-"הרסנו את הרחובות של עזה עם בולדוזרים" וקוצר את החשיפה התקשורתית.
13/04/2009  |  ישי פרידמן  |   מאמרים
סמים וספורטאים, ספונסרים וזכותם לשלוט על מקבלי החסות, יושר ופיתויים, אלה הם רק חלק מן הנושאים המרכיבים את המחזה 'נערות הזהב', מאת המחזאית הבריטית לואיז פייג' שחיברה אותו ב-1985 והמועלה בבית צבי ברמת גן.
13/04/2009  |  חיים נוי  |   מאמרים
המילה "חופשה" היא מושג שלכל אחד יש את התפישה שלו לגביה. כשאומרים "חופשה" מתעוררת תחושה וציפייה בתוך הגוף ובמחשבה. האם התמונה שמצטיירת בעיני רוחכם על חופשה תואמת לחופשת הפסח שלכם? האם המילה "חופשה" מתאימה למה שקורה בחול המועד?
13/04/2009  |  יעל לב-אור  |   מאמרים
על כתפי ראש הממשלה ושר הביטחון רובצת אחריות לאומית לא פשוטה בעניין העיתוי והאופן שבהם תינקט פעולה צבאית לביטול האיום הגרעיני האירני; אולם האחריות שלא לפעול לבד – ואולי בשל כך לא לפעול כלל – היא אחריות יותר כבדה.
13/04/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
כשאהוד ברק מינה את הפרופסור להיסטוריה שלמה בן עמי לשר לביטחון פנים, את דוד לוי "החברתי" לשר החוץ, את דליה איציק הפדגוגית לשרת התמ"ס וכן הלאה - ראינו בכך עיוות אמנם, אולם נרגענו מעט כי לברק, לפחות לכאורה, היו כישורים למלא את תפקידיו כרה"מ ושר הביטחון.
13/04/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   אולמרט - סרטן הערמונית  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
מזוז מתנגד לדחיית שימוע לאולמרט  /  רותי אברהם
אולמרט נפגש עם מומחה לסרטן הערמונית  /  איציק וולף
"לשכת אולמרט לחצה למנוע פרסום בערוץ 10"  /  עידן יוסף
מגלים סימפטיה ולא מציגים שאלות  /  אפרי הלפרין
סרטן - שמרטן  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
סרטן הערמונית -שאלות ותשובות  /  אגף התקשורת במשרד ראש הממשלה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il