|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

קיפאון מוחלט

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל: לא תהיה רפורמה

דוד צרפתי: "אם מישהו חושב שהמנכ"ל יפטר 1,500 עובדים ואני אשב בשקט הוא טועה... בסופה הקרובה איש לא ייחלץ אתכם" יפתח רון טל: "מנהלים פה בוועדה דיוני כיף"
12/10/2015  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    כנסת 20
מימוש הרפורמה לא נראה באופק [צילום: יוסי וייס]

ועדת הכלכלה של הכנסת פתחה (יום ב', 12.10.15) את כנס החורף בדיון מעקב אחר הרפורמה בחברת החשמל, כשמנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, אמר כי מאז הדיון הקודם ועד היום כמעט שלא הייתה התקדמות.

"במשרד התשתיות מונה מנכ"ל רק לאחרונה ושר האוצר ביקש להכריע לגבי מתווה הרפורמה רק לאחר סיום דיוני התקציב, ובאופן מעשי אנחנו מחכים להחלטת השרים. ברגע שיתקבלו החלטות השרים נעשה מאמץ להגיע למקום של סדר בחברת החשמל", אמר.

יו"ר הוועדה, איתן כבל, אמר בתגובה כי התשובה מאוד מאכזבת: "אני לא נביא ולא בן נביא, אבל בדיון הקודם הזהרתי שזה מה שהולך להיות. מדובר בגוף הכלכלי הכי עוצמתי במשק ואלוהים ישמור איך שזה נראה. זה מטורף". יוגב הוסיף כי שר האוצר ושר התשתיות צריכים להחליט וכשהם יחליטו תהיה רפורמה. הוא הוסיף כי המלצתו היא לקבל את מתווה הרפורמה שהציע לפני שנה וחצי, עם שינויים בהסכמה.

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, אמר כי "הגורמים המוסמכים בירושלים ובממשלה קבעו שיש צורך ברפורמה כבר ב-1996. ב-2013 הוקמה ועדת יוגב שהגיעה לסיכום שהיה מרחק של 24-48 שעות מחתימה אך למיטב הבנתי הדבר נתקע אצל שר האוצר הקודם". הוא הוסיף כי שני השרים החדשים (שרי האוצר והתשתיות) אמרו לו כי הרפורמה חיונית. "לא צריך להיות חשמלאי בשביל להבין שהצורך ברפורמה חיוני. הכל תלוי על חתיכת חוט דק, שאם ייקרע הדיונים בוועדת הכלכלה יהיו אחרים לגמרי ולא דיוני כיף כאלה", אמר. באשר לחוזי הגז אמר רון טל כי חברת החשמל ביקשה להכניס סעיפים שיקבעו כי המחיר שתשלם יהיה הזול ביותר וכי אם יהיה פיקוח מחירים היא תהנה מהמחיר המפוקח, אך הרשות להגבלים עסקיים מנעה זאת. נציגת רשות ההגבלים, יעל שיינין, אישרה כי הרשות התנגדה לתנאי שהמחיר לחברת החשמל יהיה הנמוך ביותר, שכן לדבריה זה יתמרץ לא לתת הנחות למתחרים של חברת החשמל.

שר האנרגיה לשעבר משה שחל, שכיהן בתפקיד בין השנים 1984-1990 ובין 1992-1996, אמר כי "כל מה שצריך זה 3 חודשים של עבודה וכתובת של מישהו בממשלה שמסוגל לקבל החלטות - ויש רפורמה. הבעיה היא לא רפורמה, הבעיה היא שאין כתובת שיש לה סמכות לגמור את העניין", אמר. ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה כי יש תחושה של דחיפות חסרת תקדים. "החברה בפשיטת רגל וההנהלה והדירקטוריון מחזיקים אותה בציפורניים", אמרה.

יושב-ראש רשות החשמל, אורית פרקש הכהן אמרה כי צריך לייצב את החברה וצריך לוודא שלא משלמים יותר כסף ממה שמקבלים בהתייעלות. באשר לחוזי הגז ציינה פרקש הכהן כי ב-2012, כשהתקבלו חוזי הגז של חברת החשמל, הייתה ציפייה לתחרות בגז. הפסקת הזרמת הגז המצרי הפכה לדבריה את מאגר "תמר" למונופול. "רק היום אנחנו יודעים שהיא גם תישאר מונופול", אמרה והוסיפה כי הבעיה בחוזים הייתה ההצמדה והרשות התריעה על כך. ב-2014 כשהציפייה לתחרות התבדתה פסלנו הסכמים עם מחיר גבוה ועם ההצמדה ופנינו לממשלה שתגבש עמדה בנושא הגז", אמרה.

לקראת תום הדיון התפרץ יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד צרפתי, ואמר כי אין סיכוי שתהיה רפורמה. "חברת החשמל בדרך להתמוטטות וכולם ישלמו את המחיר. אם מישהו חושב שהמנכ"ל יפטר 1,500 עובדים ואני אשב בשקט הוא טועה, ואם מישהו חושב שבסופה הקרובה יהיה מי שיחלץ אתכם אז אתם טועים. אורי יוגב לא מסוגל להביא את ההסכם שהוא חתום עליו ואף שר לא רוצה אותו ומגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה - אז אתם תרגישו את זה בחודשים הקרובים, כשלא יהיה מי שיטפל בכם. עוד לא קרה שפתחו משק לתחרות והמחירים ירדו", אמר צרפתי.

היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי אין בכוונתו לעבור על כך לסדר היום. הוא הוסיף כי יזמן דיון המשך תוך שלושה שבועות אליו יזומן שר האוצר, כדי לדעת לאן הולכת חברת החשמל, ואף ישוחח באופן אישי עם שר האוצר בעניין. "האחריות היא שלנו כחברי כנסת וכחברי הוועדה, לא נוכל לגלגל את האחריות על-אף אחד אחר כשחברת החשמל נמצאת במצב קשה מאוד ומי שמשלם את המחיר בסוף זה ציבור הצרכנים בישראל", אמר.

תאריך:  12/10/2015   |   עודכן:  12/10/2015
עופר וולפסון
+בקריאה ראשונה: החמרת הענישה על מיידי אבנים, וקנסות על הורי קטינים שעברו עבירה
23:43 12/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ארדן: ביקשתי לקבור מחבלים במקומות מרוחקים
22:32 12/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הפנים: ילדים בני 13 מוסתים. הח"כים הערביים יודעים מי הצד האלים ומי מתסיס  ▪  מ"מ המפכ"ל: הקמנו מפקדה ייעודית לביטחון כביש 6. המטרה - לצמצם כמות נפגעי יידוי אבנים וגם בין מפרי הסדר
([צילום: עיסאם רימאווי/פלאש 90])
+ברקו: לוחמת הרשת נעדרת מהחוק למאבק בטרור
21:52 12/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציג השב"כ בדיון בחוק המאבק בטרור: החוק שאנו עובדים איתו היום, מתאים לאיומים שהיו לפני 50 שנה  ▪  חנין: "יש עודפי חקיקה למאבק בטרור, ולא מחסור"  ▪  סלומינסקי מזרז חקיקת החוק
(ח"כ ברקו בישיבת הוועדה [צילום: דוברות הכנסת])
+בקריאה ראשונה: חיסיון על חומר תחקיר מבצעי בשב"ס
21:33 12/10/15  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 48) (חסיון חומר תחקיר), התשע"ה-2015. מוצע בה לקבוע כי ככלל, חומר תחקיר מבצעי שנערך בשירות בתי הסוהר, בנוגע לאירוע שהתרחש במהלך פעילות מבצעית או בקשר אליה ובתנאים מסוימים, יהיה חסוי ולא ישמש ראיה בהליך פלילי. זאת, פרט למקרים חריגים הקבועים במנגנון המוצע. מנגנונים דומים קיימים כיום בצה"ל, במשטרה, ברשות הארצית לכבאות והצלה וברשות להגנה על עדים.
+מחצית הנשים שנרצחו אינן מוכרות לרווחה
20:46 12/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ תומא סלימאן: "העובדה שכל ששת מקרי הרצח האחרונים של נשים לא היו מוכרים לשירותי הרווחה לפני כן מחייבת מחשבה"
([צילום ארכיון: פלאש 90])
+ליברמן: אנחנו שומרים על כבוד המחנה הלאומי
20:31 12/10/15  |  
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בכנסת: "אנחנו שומרים על הכבוד של המחנה הלאומי כי ברור שהממשלה איבדה כל קשר לערכים של המחנה הלאומי. אנחנו משתדלים להיות עקביים. אנחנו בניגוד לאחרים נמשיך לשמור על העקרונות. אנחנו רוצים ביטחון לטווח ארוך ולא לקנות בתחנונים שקט לטווח קצר. גם פה בכנסת ישראל יושבים מחבלים. אנחנו האלטרנטיבה הלאומית האמיתית. צריך לנקוט ביד ברזל כדי להחזיר את הביטחון. למה התנועה האסלמית עוד לא הוצאה מחוץ לחוק? צריך לאמץ נהלי פתיחה באש כמו בארה"ב. בתחנונים שלכם לאבו מאזן ולרשות הפלשתינית אתם פוגעים בביטחון הלאומי".
+ח"כ מועלם רפאלי הצהירה אמונים במליאת הכנסת
20:19 12/10/15  |  
ח"כ שולי מועלם רפאלי הצהירה אמונים במליאת הכנסת ותחל לכהן כחברת הכנסת העשרים מטעם הבית היהודי. מועלם רפאלי כיהנה שחברת כנסת גם בכנסת 19, ונכנסה לכנסת לאחר פרישתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בעקבות החוק הנורבגי. בנוסף, אישרה המליאה את מיניו של ח"כ מאיר כהן לסגן יו"ר הכנסת, במקומו של שי פירון שפרש מהכנסת.
+"שקר אל-אקצה אינו המצאה חדשה"
17:59 12/10/15  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נתניהו: שקר נסיון השתלטות היהודים על הר-הבית התחיל לפני מאה שנה  ▪  הרצוג: מרגיש שאני מול גולדה לפני המלחמה  ▪ 
(נתניהו. נוכל לאויבינו [צילום: דוברות הכנסת])
+משרד החקלאות: מחסור בעגבניות - עוד חודש וחצי
17:43 12/10/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל המשרד מסביר את המחסור בירק הבסיסי בשווקים: "שילוב של וירוס שהפך אלים עם החום הקיצוני שהוריד בצורה דרסטית את היבול"
(הסלט לא יוזל בקרוב [צילום: פלאש 90])
+בכיר לשעבר בארגון נכי צה"ל: מכרו נכס לאמיר קטאר
16:52 12/10/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
אודי נאור, לשעבר חבר בהנהלת הארגון נכי צה"ל: "כדי לממן הגדלת משכורות בכירים, הארגון מכר דירה שלו בפריז ב-2.5 מיליון אירו לאמיר קטאר"  ▪  חיים רונן, המנכ"ל: "לארגון לא היה מעולם כסף מזומן להתנהלות שוטפת"
(חיים רונן, מנכ"ל ארגון נכי צה"ל [צילום: אתר ארגון נכי צה"ל])
+משרד הרווחה מטפל בחמישית ממשקי הבית בישראל
16:41 12/10/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
כ-1.32 מיליון איש רשומים בשירותי הרווחה  ▪  השר כץ דורש להוריד את המס על מקבלי הבטחת הכנסה ומתעקש שאין צורך לפגוע בפנסיות של בעלי המשכורות הגבוהות
(כץ. "אין לנו מספיק")
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יוגב   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה שחל   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יו"ר ועד עובדי חברת החשמל: לא תהיה רפורמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
12/10/15 19:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
בשנת 2014, 20.1% ממשקי הבית בישראל, 464,900 איש - מטופלים בשירותי הרווחה, כש-16% מהאוכלוסייה (כ-1.32 מיליון נפש) רשומים בשירותי הרווחה. כך עולה (יום ב', 12.10.15) מנתונים שמסר מנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר יבלון, לוועדת הכספים, בדיון בתקציב המרד.
12/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ח"כ שלי יחימוביץ' פרסמה (יום ב', 12.10.15) בעמוד הפייסבוק שלה את תלוש השכר אותו היא מקבלת, תול קריאה לוועדת הכנסת למנוע את העלייה הצפויה בשכר הח"כים.
12/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת שרים לענייני חקיקה תומכת (יום א', 11.10.15) בהצעת החוק של ח"כ רחל עזריה (כולנו) להגדלת מספר המינימום של ימי חופשה לשכירים. לפי ההצעה שאושרה, מספר ימי החופשה יגדל מ-10 ימים ל-12 ימים. זה התיקון הראשון להגדלת ימי החופשה שאושר מאז נחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951.
11/10/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש דירקטוריון כימיקלים לישראל, ניר גלעד, מאיים (יום ה', 8.10.15) בהפסקת השקעות החברה בישראל. גלעד השתתף בדיון הראשון שקיימה ועדת הכספים בחוק ששינסקי למיסוי משאבי הטבע, במסגרת הדיונים על חוק ההסדרים.
08/10/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
‏"תסמונת המפגע הבודד", "כן אינתיפאדה", "לא אינתיפאדה" - כולם קשקושי ביצים אשר נועדו למלא זמן ‏שידור אין סופי בין פרסומות המפרנסות את ערוצי השידור. קשקושי ביצים המפספסים את המוקד. ‏
08/10/2015  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il