חברות הביטוח ישלמו לחלל תקשורת את מלוא הסכום הרשום בפוליסות הביטוח של עמוס 5, שהוא 158 מיליון דולר, והחברה תפרע בסכום זה חלק גדול מחובותיה. כך טען הערב (יום ב', 23.11.15) מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק. הוא דיבר בשיחת ועידה עם נציגי חברות ביטוח ובתי השקעות, שהשקיעו באג"ח של חלל.
פולק עשה את החשבון הבא: החברה חייבת 140 מיליון דולר לבעלי סדרה י"ב, שהלווין האמור הוא הביטחון שלהם. בדצמבר תפרע החברה קרן ורבית ב-18 מיליון דולר, כך שהחוב יפחת ל-122 מיליון דולר. חברות הביטוח ישלמו לחלל 158 מיליון דולר. החברה תפרע מתוך זה את יתרת סדרה י"ב וישארו לה 36 מיליון דולר. היא תשתמש בהם לפירעון מוקדם של חלק מסדרות י"ג וי"ד.
פולק אמר עוד, שהחברה שוללת כל אפשרות של תקלה במערכת ההנעה, דבר שהיה מקטין את תקבולי הביטוח.
אולי ישלחו לחלל לווין זמני
עוד אמר פולק כי החברה נערכת החל מהבוקר לשמירת הקשר עם לקוחותיה, שכולם באפריקה. החברה מבקשת לשמר את לקוחותיה, כולם באפריקה, המבקשים כמובן להעביר את שירותי התקשורת שלהם ללווינים אחרים, של חברות אחרות. "שלחנו מכתבים לכל לקוחותינו, ואנחנו עובדים כל העת כדי לשמור אתם על קשר. יש לנו עבודה מעל לראש לשבוע הקרוב", אמר.
פולק גילה, שחברת חלל תקשורת. בודקת אפשרות להציב בחלל, תוך זמן קצר יחסית, לווין תקשורת זמני. הוא לא אמר איך ניתן לעשות זאת.
"נפל עלינו כרעם ביום בהיר"
באשר לנסיבות האירוע, הפסקת הקשר עם הלווין בשבת ב-6.45 בבוקר, אמר פולק: "זה קרה בבת אחת, לא הייתה שום התראה. הדבר נפל עלינו כרעם ביום בהיר. אנחנו, חברת ISS הרוסית שהיא יצרן הלווין, ועובדי התעשיה האויורית הנותנים את השירותים, מנסים כל העת לחדש את הקשר. עד עתה לא הצלחנו. ככל שהזמן עובר, הסיכוי לחידוש הקשר הולך ויורד. אם תוך ימים אחדים לא יחודש הקשר, נכריז על עמוס 5 כאבדן מוחלט, ואז נגיש את התביעה לחברות הביטוח. אנחנו מקוים לקבל את מלוא הכסף ברבעון הראשון של 2016", אמר.