|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

אמן זהאר, טול קורה מבין עיניך

במאמרו, 'הכתובת הייתה על הקיר, ראו הוזהרתם', מצהיר יו"ר ארגון הדרוזים בישראל, מר אמן זהאר, כי אם יבוטל פירוק עיר הכרמל, הדרוזים יתקוממו באופן ספונטני ומתוכנן בהחלט
02/05/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תוכנית ההצלה 2009   |   תגובות
מתנדבת במד"א שנפצעה בפקיעין [צילום: באדיבות מד"א]

הכתובת הייתה על הקיר - ראו הוזהרתם
אמן זאהר
הכנסת שקדה בהליך דמוקרטי על ביטול איחוד הרשויות תחת קורת הגג המוניציפלית "עיר הכרמל" * חוק ההסדרים עומד למחוק את מה שהושג בהליך דמוקרטי
לרשימה המלאה

טוב לדרוזי, גם בלי עוזי
ד"ר טל שחור
בדיקה של הנתונים היבשים לרגל יום העצמאות ה-61 למדינת ישראל, מגלה: מצבה של ברית הדמים שלנו עם הדרוזים מעולם לא היה טוב יותר * ד"ר לכלכלה טל שחור בדק את מצב ההקצאות התקציביות והקרקעיות לישובי העדה ולא מצא שום סיבה להתנצל
לרשימה המלאה

נתניהו: מחויב לחיזוק הברית עם הדרוזים
מחלקה ראשונה
לרשימה המלאה

מאות דרוזים ביצעו לינץ' ב-15 פקחי הסיירת
עידן יוסף
15 פקחי הסיירת הירוקה שהגיעו באישון לילה לעקור זיתים ליד בוקעאתא מאדמת מדינה כותרו והוכו באלות בידי מאות פורעים * רכבי הסיור הועלו באש
לרשימה המלאה

פגיעה קשה בערכי הדמוקרטיה
ענבל בר-און
ההיעלבות של החרדים ממודעה עם פניה של ציפי לבני היא מקצועית לחלוטין, מתוזמרת ומתוכננת * הם פוגעים למעשה לא רק בערך יסוד של הדמוקרטיה, שהוא שוויון ואזרחות אלא מגלים גישה מיזוגנית, אשר אינה שונה במאום מעמדתם של סוחרי הנשים, וסרסורי הזונות * גם החרדים אינם רואים באישה אדם אלא חפץ
לרשימה המלאה

"חוק ההסדרים אנטי דמוקרטי ויש לבטלו"
איריס בר-טל
כך טוענים הארגונים החברים בפורום לביטול חוק ההסדרים * בפנייתם לחברי הכנסת הם מציינים שהחוק כולל גזירות חברתיות וכלכליות
לרשימה המלאה

במאמרך "הכתובת הייתה על הקיר, ראו הוזהרתם" אינך אלא עורך מניפולציה גסה. אתה מאיים על השלטון בישראל כי אם יבוטל פירוק האיחוד של עיר הכרמל בחוק ההסדרים, "מאורעות פקיעין יהיו כאפס לעומת האירועים שיהיו, אם חס וחלילה, יבוטל הפירוק".

בכל הכבוד, אתה מאיים על הציבור בכללו, ועל ציבור השוטרים והחיילים בפרט, באלימות. וכל זאת מדוע? משום שסעיף בחוק ההסדרים יפגע בציבור הדרוזי. בכל הכבוד, מר זהאר, הציבור הדרוזי אינו הציבור היחידי אשר נפגע מחוק ההסדרים. למעשה ציבורים רבים בישראל נפגעים מן החוק הזה באופן שיטתי שנה אחר שנה. ציבורים מוחלשים, נכים, חולים, קשישים, ילדים, עניים, אמהות חד-הוריות, נפגעים מחוק זה באופן האנוש ביותר שנה אחר שנה. אך אף אחד עוד לא השמיע איום לפגוע בחיילים, שוטרים, פרמדיקים, ולהפר את שלום הציבור, כפי שאתה איימת. אביא דברים בשם אמרם ואצטט את שתי הפסקאות האחרונות ממאמרך:

התושבים של שני הישובים מאוחדים בדעתם שביטול פירוק האיחוד הוא "כפיה חמורה מאוד". לא יהיה יותר איחוד בין שני הישובים עוספיה ודלית אל כרמל יהיו תוצאות ההצבעה על חוק ההסדרים אשר יהיו". התושבים טוענים כי "ההצעה של פקידי האוצר לביטול הפירוק היא התגרות, זלזול והשפלה. היא פגיעה חמורה בהם וברגשותיהם.


נשמעים קולות ברחוב הדרוזי בכרמל האומרים "מוכנים להקריב, להיאבק להתמרד בפני ביטול פירוק האיחוד ונגד כל מי שמסייע לו. מאורעות פקיעין יהיו כאפס לעומת האירועים שיהיו אם - חס וחלילה - יבוטל הפירוק. אל תנסו אותנו עוד פעם". ובתורי, אני פונה אל מקבלי ההחלטות, עדיף לכם שתקשיבו לקולות, עדיף לכם "שסוף מעשה יהיה במחשבה תחילה". הכתובת על הקיר. אנא מכם נהגו בחוכמה. תושבי כפרי הכרמל אינם ראויים לכל הייסורים האלו.


במאמרך אתה מעלה טענות ראויות, אבל ראויות למחצה. אתה גורס, ובצדק גמור, כי חוק ההסדרים הינו חוק אנטי דמוקרטי (אינך היחידי שגורס כך). אתה גורס, ובצדק רב, כי הממשלה היא המבצע, והכנסת היא הריבון, ועל הממשלה לבצע את מדיניות הכנסת, ולא לסכלה דרך חוק ההסדרים. הכל נכון, הכל ידוע, הכל מוכר, גופים וארגונים רבים נאבקים כנגד חוק ההסדרים. אתה גורס, ובצדק רב מאד, לפגיעה קשה בדמוקרטיה כאשר הממשלה מסכלת פעם אחר פעם את רצון הבוחר ואת כוונת הכנסת, ועל כן פוגעת באופן מהותי ביותר בהליכים דמוקרטים. אלא שהפתרון שלך הוא לנהוג באותה דרך. הממשלה והאוצר מסכלים את רצון הבוחר ואת עיקרון שלטון החוק דרך חוק ההסדרים, שבו הם ממוטטים חקיקת כנסת שהושגה במאמץ רב בדרכים דמוקרטיות, ומחוקקים גזירות כלפי ציבורים שלמים ללא הליכים דמוקרטים? ננהג כמותם. גם אנו, הדרוזים, נסכל החלטות שנתקבלו בדרך חוקית (חוק ההסדרים הינו דוגמא לחוק אנטי דמוקרטי, אך עדיין, חוק), באלימות.

מהנוסח של מאמרך עולה: אתה מצפה שהציבור הישראלי, ובייחוד הממשלה ומקבלי ההחלטות, יבינו שהציבור הדרוזי נפגע מן הסעיף הצפוי בחוק ההסדרים אשר יאחד מחדש את המועצות הדרוזיות - עוספיה ודלית אל כרמל לכדי "עיר הכרמל", והפגיעה כה קשה עד שהיא תגרום להתקוממות "ספונטנית", כדבריך בשורות האחרונות:

נשמעים קולות ברחוב הדרוזי בכרמל האומרים "מוכנים להקריב ,להיאבק להתמרד בפני ביטול פירוק האיחוד ונגד כל מי שמסייע לו. מאורעות פקיעין יהיו כאפס לעומת האירועים שיהיו אם - חס וחלילה - יבוטל הפירוק. אל תנסו אותנו עוד פעם". ובתורי, אני פונה אל מקבלי ההחלטות, עדיף לכם שתקשיבו לקולות, עדיף לכם "שסוף מעשה יהיה במחשבה תחילה". הכתובת על הקיר. אנא מכם נהגו בחוכמה. תושבי כפרי הכרמל אינם ראויים לכל הייסורים האלו.

אך ישנו כשל לוגי במאמרך, אותו כשל של מי שטוען כי הוא "מתכנן להתנהג באופן ספונטני". ה"מהומות" שתפרוצנה, אם תפרוצנה, לא תפרוצנה באופן ספונטני מתוך תחושת פגיעה קשה (אגב, על תחושת הפגיעה איני מערערת, וגם איני מערערת על ההתנכרות הבוטה והגסה של ממשלות ישראל לדורותיהן למגזר הדרוזי, חרף נאמנותו למדינה), שכן רק כעת הודת בכך שהמהומות הן "מתוכננות" ומראית העין של ה"ספונטניות" אינה אלא חלק מן התכנון.

למעשה מגזרים מסוימים במדינה, כגון מתנחלים, חרדים, דרוזים, למדו כי האלימות משתלמת ומתוגמלת. הציבור "מבין", הציבור מנסה לגלות "היכן טעה בקיפוח אותם מגזרים", והציבור עורך חשבון נפש נוקב בכל פעם שמגזר מסוים פורץ באלימות. אותו מגזר פשוט לומד את השיטה, ומתכנן את ההתפרצות ה"ספונטנית" הבאה שלו בכל פעם מחדש. אך תסלח לי, מר זהאר, זו דמגוגיה זולה ותו לו. על תחושת העלבון איני חולקת, אני סבורה שראוי שממשלות ישראל תעשנה מעשה ותתקן את האפליה ואת הקיפוח כלפי המגזר הדרוזי, כולל אחורנית, קרי, הענקת תקציבים מתקנים או 'אפליה מתקנת' אשר תשפה על קיפוח העבר. אך כל האהדה שלי למגזר הדרוזי, וכל זעמי על הממשלה אשר מדברת גבוהה גבוהה על "שוויון" אך בסופו של יום, מתעמרת בציבורים שלמים בישראל, אינה יכולה להוביל לאהדה לאלימות, בייחוד לא כשהיא מתוכננת, ומוצגת כ"התפרצות ספונטנית בשל עלבון".

הרי אתה יודע יפה מאד, כי בעצם ימים אלו קואליצית ארגונים נאבקת בחוק ההסדרים. אתה יודע יפה מאד שחברת הכנסת שלי יחימוביץ הרימה את נס המרד כנגד חוק ההסדרים הקרוב, אתה יודע שחוק ההסדרים מעורר תרעומת בציבור, וגופים, ארגונים וחברי כנסת רבים כבר קמים ונאבקים כנגדו. לו מאמרך היה מסתיים במילים כגון: "אנו, הציבור הדרוזי, נחבור לכל גורם, לכל גוף, לכל ארגון ולכל ח"כ אשר בדעתו לבטל את חוק ההסדרים, בהיותו אנטי דמוקרטי", הייתי מוקירה אתכם ומצדיעה לכם על האומץ לפעול ולהיאבק, מאבק אשר כל אזרחי ישראל יקטפו פירותיו. אך למרות שעומדות בפניך שפע של אפשרויות לפעול בדרכים חוקיות, החלטת לאיים ב"פקיעין 2", קרי: השלכת אבנים על אמבולנסים, פרמדיקים, שוטרים וכו'. למה? אולי כי מגזרים בישראל למדים יותר ויותר כי האלימות משתלמת? אולי כי זה מתאים לנרטיב של 'קופחנו והתפרצנו'? אולי כי הציבור הישראלי מגיב בסלחנות ובחשבון נפש כל פעם מחדש שמתנחלים שופכים חומצות על שוטרים בהתנתקויות, שחרדים מטיחים בשוטרים חיתולים מסריחים וצואים, וכשדרוזים משליכים אבנים על אמבולנסים(!)? אולי די.

המשתמע מדבריך, כאילו עלבון מוביל בקו ישיר לאלימות, הינו שקרי, דמגוגי ומסולף. את העלבון אפשר לתעל לשפע של פעולות מחאה, לא אלימות, דמוקרטיות, אשר לבטח יובילו לאהדה גדולה יותר למגזר הדרוזי, שכאמור קופח וחשף את ממשלות ישראל לדורותיהן בצביעותן (תמיד טוענים כי מי שמשרת צבא מקבל את מלוא הזכויות, והנה...). אתה מתקומם, ובצדק על חוק ההסדרים שמסכל בצורה אנטי דמוקרטית החלטות שנתקבלו באופן דמוקרטי, אבל במקביל, מאיים לסכל בכוח את פעילות הממשלה, ובמשתמע, להפעיל אלימות בכל פעם שתתקבל החלטה אשר אינה נושאת חן בעיני המגזר הדרוזי.

תאריך:  02/05/2009   |   עודכן:  02/05/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמן זהאר, טול קורה מבין עיניך
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חיים וינברגר
2/05/09 21:50
2
ענבל בר און)
3/05/09 10:32
3
סלמאן דרוזי
3/05/09 16:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת התחיל עידן המרכז המסחרי הקופסתי, הסגור, התיאטרלי והממוזג שקיבל את הכינוי הישראלי - "קניון". המושג "קניון" הוטבע באותם שנים ומשמעותו היה חיבור של קניה וחניון. האדריכל דויד עזריאלי, יזם הקניון, אשר יזם את קניון איילון ברמת גן, הבין כי בארץ אין עוד חיה כזאת, מבנה שכבר היה קיים שנים רבות בארה"ב ובקנדה. הוא נתן לאדריכל נחום זולוטוב תוכנית של מרכז מסחרי גנרי מקנדה, מלבני וחד קומתי עם רחוב מקורה ושתי חנויות עוגן, אולמות להקרנת סרטים ואזור ל"פאסט פוד". עזריאלי ביקש ממנו לתכנן משהו דומה. תוכנית זו הייתה הבסיס לתכנון קניון רמת גן ופריחתו המלאכותית והמטאורית של ה"קניון" הארץ ישראלי.
02/05/2009  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
במסגרת חידוש הקשר של ישיבת בית אל עם בוגריה בחודשים האחרונים, לא הופתעו רבים מבוגרי ותומכי הישיבה לקבל לקראת הבחירות מיילים אישיים מראש הישיבה וממנהלה - יעקב כץ (כצל'ה) לתמוך במפלגתם - האיחוד הלאומי בבחירות. עם זאת, יתכן והם הופתעו מתוכן הפניות. המיילים הפצירו בהם לא רק ללכת להצביע לאיחוד הלאומי אלא גם לשלוח מיילים דומים לחבריהם, להפיץ סרטוני תמיכה ואף לכתוב טוקבקים באתרי חדשות שממליצים להצביע לכתומים. במיוחד מתבקשים הנמענים להציף את זירות הטוקבקים הרלוונטיות בהערות כגון "האיחוד הלאומי - מפלגת הכתומים, הצעירים עם האיחוד הלאומי, אוהבי הארץ ולוחמיה עם כצל'ה גיבור ישראל, מי שאוהב את הארץ מצביע לאיחוד הלאומי, כולנו מצביעים "ט" לאיחוד הלאומי".
02/05/2009  |  ד"ר אזי לב-און  |   מאמרים
השקט היחסי שבה עברה עד כה תוכנית ויסקונסין באזורי הניסוי, נובע בין היתר מן ההסתה והשיסוי כלפי אוכלוסיות מוחלשות אשר נפלטו משוק העבודה. הדבר בא לידי ביטוי גם בטוקבקים אשר נכתבים בתגובה לכתבות/ידיעות/ מאמרים בנושא תוכנית ויסקונסין: נכפי התוכנית [קרי:האנשים אשר מאולצים להשתתף בתוכנית] מוצגים כפרזיטים, ככאלו אשר 'אינם עושים כלום', כנצלנים. משלמי המיסים רואים לעצמם זכות להיות שותפים, אפילו מרחוק, בחינוכם מחדש של ה"פרזיטים".
02/05/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
סיפור המסגרת של סרטם של האחים כהן, No Country For Old Men (או בתרגומו הלא מוצלח לעברית: "ארץ קשוחה") הוא פשוט למדי: אלן מוס (ג'וש ברולין) יוצא למסע ציד, שבמהלכו הוא נתקל בערימת גופות, 2 מיליון דולר וכמות לא קטנה של הרואין, שהשאיר אחריו סוחר סמים שסרח. מוס בורח כשבידיו הכסף, ובעקבותיו אנטון שיגור, שכיר חרב ורוצח אכזר. כששני גברים נוספים, שוטר ואיש זקן, נרצחים על הכביש המהיר, יוצא השריף (טומי לי ג'ונס) בעקבות הממצאים לפתור את התעלומה המוזרה.
02/05/2009  |  אלון דהן  |   מאמרים
בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בלט השנה הקריין עמיקם גורביץ', שהדליק את המשואה השמינית. גורביץ', יליד תל אביב שיהיה בקיץ בן שמונים שנה, העיד על עצמו שהקדיש את חייו לטיפוח ההבעה בעל פה בלשון העברית, ואף הוכיח זאת בו במקום. הוא היה היחיד מבין שנים-עשר המדליקים שדיבר עברית תקנית וביטא נכונה את המילים שהיו רשומות לנגד עיניו על הדף של מרכז ההסברה. אחד-עשר עמיתיו להדלקה הציגו דרגות שונות של לשון רחוקה משלמות, פגומה במקצת, פגומה למחצה, פגומה מאוד או בלתי-קיימת.
02/05/2009  |  עמוס גורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il