|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

אור גזלה 764 אלף שקל מחסויה קשישה

חובות ב-193 מיליון שקל, לא סופי רימתה את בית המשפט בעניין היקף עסקיה ונושאים נוספים "הגשתי תביעה נגד אברמוביץ' וזיתוני" - להד"ם הציגה דוחות כספיים לא אמיתיים שכחה את השותף במגדלאור הסתירה מהנאמן דירה
01/04/2016  |   אלעזר לוין   |   חדשות   |   פרשת ענבל אור   |   תגובות
כמעט 200 מיליון שקל חוב [צילום: פלאש 90]

"זהו אחד המקרים המזעזעים ביותר", אומר עו"ד איתן ארז, הנאמן על חברותיה של ענבל אור. הוא מספר איך גזלה אור 764,000 שקל מהחסויה הקשישה שושנה ארווילי: בנה, שהוא גם האפוטרופוס שלה, ביקש לסייע לאמו לקנות דירה. הוא שילם לאור 764,000 שקל על חשבון דירה. כשהתפוצצה הפרשה, פנה לבית המשפט למשפחה, שב-7 במרס ביטל את החוזה, והורה לאור להחזיר את הכסף. היא נתנה צ'ק על סך 400,000 שקל שחזר ללא כיסוי. אור נתנה 2 צ'קים נוספים, שגם הם לא יכובדו, בשל מצבה הכספי.

הנוכלות בתחום זה החלה לפני שנים. ב-2010 ארגנה אור כינוס של מאות רוכשים-בכוח, והודיעה פומבית, שהיא תורמת 25,000 שקל לעמותת "קו לחיים", הכסף לא הגיע. באירוע אחר, שאורגן כדי לגייס כספים לחולה סרטן, הודיעה אור ברבים שהיא תורמת 50,000 שקל למימון האירוע. העמותה לא קיבלה את הכסף עד היום.

12 פרויקטים, ולא 27

ענבל אור רימתה שוב ושוב, אפילו את סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטין. שלא לדבר על רשות המיסים. אור טענה בפניהם, שהיא מנהלת 27 פרויקטים. אולם בדיקה קפדנית שנערכה על-ידי הנאמן גילתה, שבסך הכול יש לה כיום 13 פרויקטים, חלקם על הנייר. בעצם רק 12 פרויקטים, כי את חלקה ב"מגדלי הצעירים" מכרה.

אור רימתה במצח נחושה את בית המשפט. היא הציגה דוחות כספיים ל-2014, מאושרים בידי משרד רואי החשבון שטייניץ-עמינח. בדיקה של משרד רואי החשבון שיף-פזנהרץ גילתה השבוע, שכל קשר בין הדוחות למצב האמיתי הוא מקרי. מעניין מה תגיד על כך לשכת רואי חשבון, בראשות זהר קנה, שאגב היה היועץ של אור במשך ארבעה ימים, לפני כשבועיים.

"הגשתי תביעה משפטית" - להד"ם

רמאות בולטת היא סיפור, על תביעה משפטית בסך 11 מיליון שקל, שהוגשה [נגד סוניה אברמוביץ' ומשפחת זיתוני - א.ל.] בקשר לעסקה שהתפוצצה לרכישת מגרש בשיכון בבלי. ברור, שאי-אפשר לרשום תביעה, במאזן מאושר, כאילו היא נכס. הדבר מנוגד לכללי החשבונאות ולהגיון הבריא (מה יגיד על כך זהר קנה?). המדהים ביותר: התביעה לא הוגשה מעולם, כי אור לא שילמה לעורך הדין את שכר הטרחה שלו. צריך מידה גדושה של חוצפה כדי להגיש לסגן נשיאת בית המשפט מסמך, ובו שקר שאפשר לגלותו בבדיקה מהירה בארכיון בית המשפט.

אחת הרמאויות הגדולות היא הטענה, שיש לה הון עצמי של 57 מיליון שקל. רואי החשבון ששכר הנאמן גילו השבוע, שההון העצמי האמיתי שלה הוא, במקרה הטוב. 3.4 מיליון שקל. היא רשמה נכס פיננסי אחד, 3.2 מיליון שקל, פעמיים. הנאמן עו"ד ארז שאל את רואי החשבון שלה איך זה ייתכן. תשובתם: "הדבר דורש בדיקה מעמיקה".

אור המשיכה לרמות את בית המשפט ואת השופט הבכיר. היא הציגה את הדוחות הכספיים, שבהם נתונים מנופחים על הנכסים ונתונים מצומקים על החובות. רק עכשיו, בבדיקה של אנשי מקצוע, מתגלה האמת, שהגברת נמצאת בבוץ עמוק מאוד.

שכחה לספר על השותף-הדירקטור במגדלאור

רמאות נוספת של אור נוגעת לסיפור שהציגה בבית המשפט, שהיא עומדת למכור את חלקה בחברה הציבורית אור סיטי החזקות, לשלושה פרטיים, שהיו בעבר בעלי השליטה בחברה, ב-1.8 מיליון שקל נטו. אור היא אומנם בעלת 68% בחברה, אבל רוב אחזקותיה, 48%, הם באמצעות חברת מגדלאור, שבשליטתה.

אור לא סיפרה לבית המשפט, שיש לה שותפים במגדלאור - זהבה וברוך גולדרט, שהשקיעו במגדלאור 700,000 שקל, וקיבלו מניות. היא לא סיפרה, שברוך גולדרט הוא דירקטור (אחד מחמישה) באור סיטי החזקות, בזכות השקעתו במגדלאור. היא לא סיפרה, שגולדרט היה אחד הדירקטורים, שלפני מספר שבועות מנעו ברגע האחרון מאור מלרוקן את קופת המזומנים של החברה הציבורית, ולהעביר את הכסף לחשבון פרטי הקשור אתה.

בני הזוג גולדרט הודיעו השבוע, שהם מתנגדים למכירת אור סיטי החזקות לפרטיים. פרטיים. גולדרט יכול לפעול גם בתוקף היותו דירקטור.

חוצפה: הסתירה דירה מהנאמן המיומן

בבעלות אור 9 דירות, כמעט כולן משועבדות למזרחי-טפחות, לאומי ובנק ירושלים. אחת הדירות היא פנטהאוז ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, שרכשה בבניין הראשון שיזמה ב"קריירה" שלה, לפני כ-10 שנים. באחרונה מנהלת אור מו"מ למכור את הפנטהאוז. היא לא דיווחה על המו"מ לאיש, גם לא לנאמן. שתי דירות ב"מגדלי הצעירים" רשומות על שם שתי בנותיה הקטנות. כמובן שאין תוקף לרישום זה. בשביל מה רשמה? מה יוצא לה מזה?

השבוע ישבה ענבל אור מול הנאמן, עו"ד איתן ארז ופירטה את רשימת דירותיה. היא סיפרה על 8 דירות בלבד, והסתירה את קיומה של דירה נוספת, ברחוב איתמר פינת יואב ברמת גן. מדוע הסתירה נכס? האם אינה יודעת, שעו"ד ארז הוא נאמן מיומן ותקיף, שהכניס בעבר את איש העסקים אלי רייפמן לכלא על ביזיון בית המשפט, והצליח לגבות ממנו את רוב חובותיו.

עורכי דין ורואי החשבון הם הקרבנות האחרונים של הנוכלת הזו. הם לא קיבלו את שכרם. דוגמא: משרד רואי החשבון פאהן-קנה דורש שכר טירחה של כ-79,000 שקל, תמורת הבדיקות שערך באחרונה. אין כסף בקופה, ואין ממה לשלם. הם יעמדו בתור הארוך של הנושים, רובם קוני דירות שספק אם יראו את כספם.

שלוש הערות אזהרה על נכס אחד

בבעלות אור חלק ממגרש ברחוב הושע 18 בתל אביב, המייצג זכות לבעלות על מיני-פנטהאוז שיבנה (נניח) בעתיד על המגרש. היא קיבלה את הנכס כחלק מעסקה עם קבוצת רוכשים, ובהם עו"ד נחום פינברג והמשנה למנכ"ל "כימיקלים לישראל". אשר גרינבאום. עד היום היה ידוע, שנרשמה הערת אזהרה על הנכס לטובת מלך השוק האפור שלמה (שלי) נרקיס. עכשיו מתברר, שנרשמו עוד שתי הערות אזהרה, האחת ב-3 במרס והשנייה ב-6 במרס, בשביל מה? האם ניסתה למכור את הנכס שוב, או שנרקיס, שהיא חייבת לו 16 מיליון שקל, ביקש לחזק את הערות האזהרה לטובתו?

חשבון בנק משותף עם הגרוש

אור חייבת כסף לכולם . החוב לחברת אור סיטי נדל"ן עומד, כולל חיובי מס, על 11 מיליון שקל. היא גם חייבת, אישית 4.4 מיליון שקל, לבנק מזרחי. תמיד יש אצלה הפתעות: פתאום מתברר, שהיא מחזיקה עד היום חשבון משותף עם הגרוש אילן גרינפלד, והוא ביתרת חובה של 271 אלף שקל. גרינפלד לא יכסה את היתרה, כי אור עדיין חייבת לו 3.3 מיליון שקל, שהם חלק מהסכם הגירושין. היא לווה מכולם. אפילו מאחיה, חיים קריאף, לוותה 172 אלף שקל.

ניסתה למכור "ירוקים" בניגוד לחוק

מצד שני, מחזיקה אור בבית 80,000 דולר במזומן. השבוע הגיעה לסניף של לאומי במרכז תל אביב, עם חבילה של 63,000 "ירוקים" וניסתה למכור אותם לבנק. האם אינה יודעת שאסור למכור במזומן כמות כזו של מטבע חוץ, בגלל החוק לאיסור הלבנת הון? ואכן, הבנק סירב לקבל את הכסף, שמי יודע מה מקורו.

אור יושבת במשרדים שכורים במגדלי עזריאלי, וחייבת לחברת קנית של עזריאלי 80,000 שקל שכר דירה, דמי ניהול והוצאות.אבל זה רק פסיק קטן. הסיפור העיקרי הוא, שאור ישבה בעבר בקומה אחרת במגדלי עזריאלי, והשקיעה (לדבריה) 1.5 מיליון שקל בשיפוצים. רבונו של עולם, מדוע להשקיע הון עתק במשרדים שאינם שלה? אחר כך עברה למשרדים הנוכחיים, היא כבר לא יושבת במשרדים הקודמים, אבל רשמה את השיפוץ היקר כנכס.

למרבה הגיחוך, טוענת ענבל אור בדוחות שיש לה נכס בשם "מוניטין". בשווי 3 מיליוני שקלים. פעם זה היה נכס. היום הוא שווה כמובן אפס.

לא העבירה כספי פנסיה לעובדיה

מה שכואב במיוחד הוא, שאור חסכה כסף על חשבון עובדיה. היא חייבת ל-13 מתוך 26 עובדיה כ-550 אלף שקל. בין היתר, לא העבירה בשלושת החודשים האחרונים כסף לקרן הפנסיה של העובדים. למזלם, ישלם להם ביטוח לאומי את רוב הסכומים שענבל חייבת. מדובר כנראה בכ-1 מיליון שקל לכל העובדים. הם יהיו בין הבודדים שייצאו בשלום, פחות או יותר, מהגברת אור. מדובר כנראה בכ-1 מיליון שקל לכל עובדיה.

אולי יעמדו לאור רווח והצלה מהנכסים של חברותיה? בדקתי ומצאתי: לחברות של אור יש זכויות ב-7 דירות, אך כולן (חוץ מאחת) משועבדות לבנקים, בסכומים גדולים פי כמה מערכן.

החובות למזרחי-טפחות הם על 16.7 מיליון שקל, לבנק ירושלים 20 מיליון שקל, ללאומי 29 מיליון שקל. סך כל החובות לשלושת הבנקים הוא כ-66 מיליוני שקלים, ועוד 4 מיליוני שקלים לבנק הבינלאומי, ועוד חובות לבנק איגוד. התמורה ממכירת הדירות, אם וכאש ימכרו, תועבר לבנקים ותכסה חלק מהחובות. לנושים האחרים ישאר מעט מאוד. ועוד לא הזכרנו תביעה בסך 25 מיליון שקל של איש העסקים יוסי דינה, ותביעות של רוכשים בכ-20 מיליון שקל, והמחאות שעדיין לא הוגשו לפירעון בכ-30 מיליון שקל.

פעם אחת סידרו אותה, ולא להפך

אולי תקבל כסף משתי תביעות משפטיות שהגישה. היא תובעת מחברה פרטית 7.5 מיליוני שקלים, בגין עסקה שבוטלה, לרכישת מגרש בצפון תל אביב. כן היא תובעת 5 מיליוני שקלים מארבעה אנשי עסקים, בראשות סיגלית שוורץ, שלדבריה הבטיחו להביא לארץ קרן השקעות, שתיכנס כשותפה בפרויקט בבלי. בין היתר העבירה, במהלך המו"מ, כ-120 אלף אירו, שהם כ-500 אלף שקל, לחשבון בשוויץ. פעם אחת, לטענתה, סידרו אותה, ולא להפך.

הנתבעים בשני התיקים מכחישים הכול. הדרך לפסקי דין ארוכה. גם אם יתקבלו התביעות במלואן, זה יהיה בעוד שנים. אחרי שעורכי הדין יקבלו שכר טירחה, ישארו לאור, לכל היותר 11-10 מיליון שקל.

החובות, על-פי הנתונים דלעיל, הם 193 מיליוני שקלים. החלוקה: 70 מיליון שקל לבנקים, כ-50 מיליון לרוכשי דירות ופרטיים, 35 מיליון ליוסי דינה, 16 מיליון לנרקיס. 17 מיליון (ואולי יותר) למע"מ, 3.3 מיליון לגרוש, 2 מיליון למס הכנסה, 1 מיליון שקל לעובדים. לא כללנו בחשבון חוב של 11 מיליון שקל לחברות שלה, חובות על מגרשים שהתחיבה לקנות, ועוד חובות קטנים.

זהו סכום גדול עד להדהים לאדם פרטי. מכירת 19 הדירות וזכייה אפשרית בתביעת המשפטיות יוכלו לפרוע, אולי, כשליש מהחובות. מאות נושים קטנים יסידו את כספם, או רובו. חכו, זה לא הסוף, אתמול (יום ה', 31.3.16) המשיכו לזרום תביעות חוב, ומי יודע במה זה יגמר.
פר"ק 54294-03-16, אור סיטי נדל"ן / דו"ח ראשוני מטעם הנאמן בהקפאת הליכים
הנאמן בהקפאת ההליכים של ענבל אור מציע לעבור להליכי פירוק של החברות ולכינוס נכסים של אור. מעלה שורה ארוכה של טענות למעשים בלתי חוקיים שנעשו בקבוצה

תאריך:  01/04/2016   |   עודכן:  01/04/2016
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אור גזלה 764 אלף שקל מחסויה קשישה
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברז של ריר
1/04/16 11:31
2
gemny
1/04/16 12:39
 
ע.ב
1/04/16 16:36
 
ארי כספי
1/04/16 18:08
3
הלוחש לסוסים
1/04/16 14:05
4
שושפרי
1/04/16 14:52
5
גימי-יהודי מיהודה
1/04/16 14:58
6
פועה
1/04/16 18:03
7
דן ה
2/04/16 07:17
8
עודדהראשון
2/04/16 07:29
9
צוטי
2/04/16 07:42
10
אהרון שחר
2/04/16 19:54
 
ש.
2/04/16 21:43
11
לשונאי
2/04/16 23:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ענבל אור
ענבל אור טוענת, כי היא מקבלת פניות רבות של גורמים בתחום הנדל"ן המבקשים לרכוש את קבוצת החברות שבבעלותה. לדבריה, ניתן יהיה לקבל הצעות ממשיות אם החברות לא יפורקו, כפי שהציע הנאמן, עו"ד איתן ארז.
31/03/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד איתן ארז, הנאמן בהקפאת ההליכים של ענבל אור והקבוצה שבבעלותה, ממליץ לעבור להליכי פירוק של החברות ולהוציא צו לכינוס נכסיה של אור. בדוח הראשון שהגיש (יום ה', 31.3.16) לבית המשפט המחוזי בתל אביב אומר ארז, כי אין כל סיכוי להבריא את החברות.
31/03/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
ענבל אור מנסה להלבין אור באמצעות קופת בית המשפט - טוען (יום ד', 30.3.16) הנאמן בהקפאת ההליכים, עו"ד איתן ארז.
30/03/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
ענבל אור טוענת, כי משכנה תכשיטים ומתנות נישואין כדי להעמיד את המימון הדרוש לתקופת ההקפאה של החברות שבבעלותה, אך בנק לאומי סירב לקבל את הכסף. אור מבקשת (29.3.16) בשל כך מבית המשפט המחוזי מרכז להקטין את הסכום שעליה להזרים לקופת ההקפאה.
30/03/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
ענבל אור חשודה שלא העבירה לשלטונות מע"מ את מרכיב המע"מ במחירן של מאות דירות שמכרה לחברי קבוצות רכישה. ל-News1 נודע, כי זהו החשד המרכזי המיוחס לאור. מדובר בעשרות מיליוני שקלים, ואולי יותר, שנשארו בידי אור, במקום להעביר את הכספים לשלטונות.
29/03/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il