|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מוכרים את המדינה

אם כל ההפרטות בפתח: עד עכשיו זה היה הפרומו עכשיו מוכרים את המדינה הקרקעות שיופרטו תרכשנה על-ידי גורמים אינטרסנטים כגון שייחים סעודים וגורמי פשיעה
24/05/2009  |   שלי יחימוביץ', שלי יחימוביץ'   |   מאמרים   |   קרקע   |   תגובות
תכירו את בעל הבית החדש שלכם [צילום: AP]

מי אמר שצריך לעבוד כל החיים בשביל בית?
ענבל בר-און
האם השיעבוד (תרתי משמע) למשכנתא באמת נחוץ? האם הוא מקיים צורך כלכלי אמיתי או שמא פונקציה סמויה של מישטור האוכלוסיה?
לרשימה המלאה

חוק ההסדרים - סימפטום לממשל חלש ומתפרק
רות פורסטר
החוק עצמו וכל הנושאים המגולמים בתוכו אינם צריך להדאיג יותר מדי, מן הטעם הפשוט שוועדת הכספים של הכנסת לא תאשר חלקים נרחבים שלו, ונערי האוצר לא יוכלו למנוע את הדבר
לרשימה המלאה

הפרטת מקרקעי ישראל אינה הפתרון
עו"ד רחל זכאי
תפקודו של מינהל מקרקעי ישראל אומנם בעייתי, אבל הפרטתו אינה התשובה ואם תתממש - תהיה הרת אסון * יש לשנות קביעות מיושנות שכבר מנותקות מהמציאות ולתת פתרונות רלוונטיים, שלמעשה כבר קיימים וניתנים ליישום מיידי, ושישפיעו על היקף ואופן הקצאה נכונה של הקרקע
לרשימה המלאה

ההשתק החל על הכנסת
ענבל בר-און
בימים אלו מותקף ביהמ"ש העליון מכל הכיוונים * חברי הכנסת ושר המשפטים החדש, מפשילים שרוולים, ודומה שקוטלים (מטפורית) בגרזן את סמכויותיו של ביהמ"ש העליון, באופן שגורם למעשי הגדיעה של קודמו, רמון, להתגמד * האמנם הכנסת ריבונית? ואמנם הסכנה לריבונותה – מביהמ"ש העליון נפתחה?
לרשימה המלאה

פצצת יחימוביץ': חושפת חוק ההסדרים
עידן יוסף
פרסמה את פרטי טיוטת חוק ההסדרים באתר שלה * עד כה נמנע האוצר מפרסום כל פרטי טיוטת חוק ההסדרים המוגש לאישור יחד עם חוק תקציב המדינה
לרשימה המלאה

"חוק ההסדרים אנטי דמוקרטי ויש לבטלו"
איריס בר-טל
כך טוענים הארגונים החברים בפורום לביטול חוק ההסדרים * בפנייתם לחברי הכנסת הם מציינים שהחוק כולל גזירות חברתיות וכלכליות
לרשימה המלאה

את השיעור הראשון שלי בפוליטיקה מהסוג הציני ביותר קיבלתי זמן קצר אחרי שנבחרתי לכנסת ה-17, מפי שר בממשלה, שלא אנקוב כרגע בשמו, וזו הפעם הראשונה שאני מספרת על השיעור הזה בפומבי.

הזמן: יולי 2006, הנסיבות: ערב הפרטת בתי הזיקוק באשדוד, אני מגלה שבשקט-בשקט הוחלט לשנות את מתווה ההפרטה, כך שהזוכה במכרז יקבל לידיו את כל נכסי בתי הזיקוק לצמיתות, במקום בחכירה ל-50 שנה כנהוג בהפרטות. כל הנכסים - משמע גם הקרקע, 1,100 דונם משובחים ליד הים. בקיצור, עיסקת נדלן לכל דבר.
לא הייתי מספיק מנוסה אז - אבל נאבקתי ככל יכולתי. בין היתר נפגשתי עם אותו שר אשר היה בידו למנוע את המהלך המטורף הזה.

סיפרתי לו על התוספת הפתאומית, על היעדר ההגיון שבה, על כך שהפרטת בתי זיקוק הופכת לעיסקת נדל"ן, על מסירת האדמות של הציבור במתנה לידי בעל הון אחד. "הרי למה מחכירים לחמישים שנה?" אמרתי לו, "כדי שנוכל בכל פעם לשקול מחדש אם אנחנו משיבים את האדמה הזאת לילדינו ולנכדינו. מילא, אנחנו. אבל למה לקחת מהדורות הבאים את מה ששייך להם?"

השר חייך אלי חיוך אבהי. "חמודה שלי," הוא אמר. "את צודקת במאה אחוז" כאן הוא עשה אתנחתא קצרה, והוסיף בחיוך דק: "אבל על ה --- (הוסיפו את המלה החסרה) שלי. ממילא אני לא אחיה עד אז".
הוא שלח אלי מבט מהורהר והוסיף: "אולי גם את לא"
ואז שקע בשרעף יותר עמוק, נאנח ואמר: "רק פרס יחיה".

ואכתוב זאת שוב, הפעם בצורת שיר:
חמודה שלי.
את צודקת
במאה אחוז.
אבל
על ה --- שלי
ממילא אני לא
אחיה עד אז.
אולי
גם את לא.
רק פרס
יחיה.


על פרשת הפרטתם של בתי הזיקוק באשדוד תוכלו לקרוא בעבודה המצוינת שעשה עמית בן-צור במסגרת לימודיו בתוכנית למדיניות ציבורית למנהלים באוניברסיטת תל אביב. העבודה נושאת את הכותרת "להביא את הצ'ק הכי גדול שאפשר", שהוא ציטוט מפי אייל גבאי, מי שהיה אז מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות והיום מנכ"ל משרד רה"מ אצל נתניהו.

הטרגי מכל הוא שהפרטת קרקעות בתי הזיקוק הייתה רק היריה הראשונה לגרוע מכל, והוא "הרפורמה במקרקעי ישראל", סעיף מסעיפי חוק ההסדרים 2009-2010. מדובר בהפרטה הגדולה ביותר בתולדות המדינה. בעצם, במילים פשוטות, הפרטת המדינה כולה, ומכירת קרקעותיה שהיום הן בבעלות הציבור כולו - לידיים פרטיות.

זאת תוך מינוף המיאוס הכללי שיש כלפי מנהל מקרקעי ישראל בגלל היותו גוף מסורבל ובירוקרטי - למהלך שהוא הרבה יותר דרמטי ובלתי הפיך מאשר "טיפול בביורוקרטיה" או "שחרור חסמים" כפי שמציגים זאת נתניהו ושטייניץ. בפועל, באמצעות "רפורמה" המפרקת את מנהל מקרקעי ישראל, יהפכו אדמות המדינה לסחורה עוברת לסוחר. הפתיון לציבור הוא האפשרות של פרטים לרכוש את הקרקע שעליה בנוי ביתם. אבל זה תהליך אשר בסופו יוחזקו אדמות המדינה בעיקר בידי בעלי הון, אולי בידי גורמים אינטרסנטיים שונים ומשונים בחו"ל (פונדמנטליסטים נוצריים? שייחים סעודיים? גורמי פשיעה בינלאומיים?).

בנייר העמדה היסודי והערכי שמפרסמת תנועת דרור ישראל (נוסדה בידי תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד) אחרי שנודעו פרטי הרפורמה בחוק ההסדרים, מצטטים מחברי המסמך גיל פלוטקין ואורי מתוקי את חוזה המדינה בנימין זאב הרצל בנאומו בקונגרס הציוני החמישי, 1901:

"העם לא יהיה רק המייסד, אלא גם בעליו של הקרקע לצמיתות. על-ידי זה אי-אפשר יהיה ליחידים להשתמש בו ברצון עצמם, באופן שאינו מתאים עם כוונותיו של המייסד. עלינו לדאוג גם להבא כי יהיה רכוש זה נשמר באמונה הכי גדולה, וכי יתנהגו בו בצמצום, בפחד, יותר מאשר בעוז".

ההפרטה של הקרקעות היא מעשה אנטי ציוני. מהלך של מי שרואים את המדינה כעסק לכל דבר שיש למקסם את משאביו. בלי חזון, בלי ערכים, בלי עתיד. פשוט "להביא את הצ'ק הכי גדול שאפשר", ואחרינו - המבול. ממילא, על-פי אבחנתו המלומדת של השר, רק פרס יחיה.

מסמכים טובים ומקיפים נוספים שמתפרסמים בנושא הרפורמה במנהל הם זה של החברה להגנת הטבע ואדם, טבע ודין, וזה של מכון דש"א (דמותה של הארץ). אם אתם מכירים מסמכים נוספים שלחו טוקבק עם לינק.

אני קוראת לכולכם לפעול, ולהפגין מעורבות ציבורית ופוליטית גבוהה במיוחד, גם ברשת וגם בכל כלי אחר שיש בידיכם. אתם מוזמנים להגיב כאן, לנתח, לשלוח את הבלוג הזה לחבריכם, ולספר מה בכוונתכם לעשות. המעורבות שלכם חיונית כי רק מעטים בכנסת נאבקים נגד המהלך. אומנם זהו מאבק שחוצה מפלגות והוא משתרע משמאל ועד ימין, לרבות שומרי מצוות התוהים איך זה משתלב עם הצווי "והארץ, לא תימכר לצמיתות" (ויקרא כ"ג, כ"ה). אבל מצד שני, זה הבייבי של ביבי. הגשמת "חזונו" במלוא מובן המלה. לכן זה הולך להיות קשה. בואו ננסה לעצור אותו.

תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
ח"כ שלי יחימוביץ'
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוכרים את המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהוידע
13/06/09 13:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הוועדה הצביעה על ליקויים מהותיים בעבודתן של פקידות הסעד: בעלי הדין שעניינם נבדק על-ידי פקידת הסעד, אינם מקבלים את התסקיר שנכתב בעניינם, ואינם יכולים לערער עליו, אלא לאחר שהוגש לבית המשפט המקבל את המלצות התסקיר בד"כ במלואן; הכרות מוקדמת עם אחד מבעלי הדין במסגרת תפקידן כעו"ס; פקידת הסעד משמשת כחוקרת אך גם מתערבת טיפולית במשפחה; כתיבת תסקירים ללא מעקב, פיקוח, בקרה, תיעוד, ללא קיום הוראות התע"ס, ללא אבחנה ברורה בין עובדות לדעות, לא ברור תמיד מה המקור לקביעות עובדתיות חשובות, ובמקרה הצורך - אלו בדיקות נעשו כדי לאושש או להפריך אותן; פקידי הסעד חוקרים את בעלי הדין מבלי ליידע אותם כי חובת הסודיות והנאמנות של היותן עובדות סוציאליות אינה תקפה יותר; ועוד. משרד הרווחה הודיע כי יאמץ את רוב המלצות הוועדה בעניינים אלו.
24/05/2009  |  משה שלם  |   מאמרים
נודע מהעיתונות כי רוסיה תקים עבור ירדן כור גרעיני למטרות שלום (ארז ליבנה, "ישראל פוסט", 24.5.09).
24/05/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בפרויקט מיוחד שנעשה ב'וואלה' לפני הבחירות האחרונות התבקשתי לכתוב מי לדעתי רצוי להיות שר האוצר ומי כנראה יהיה. ברצוני ביקשתי לא להציב לדמיוני מגבלות פוליטיות ואחרות, ולכן כתבתי פרופ' עומר מואב. מדובר בכלכלן מבריק שהצטיין מאז לימודי התואר הראשון שלו בכלכלה. הוא מתבטא באופן רהוט ונטול משוא פנים - בעל-פה ובכתב; הוא בעל הגינות ומודעות חברתית, אך הפופוליזם ממנו והלאה. הדעות הפוליטיות שמורות לעצמו, הוא לא משתייך לשום מפלגה, אך בעברו היה חבר קיבוץ קלי"ה ואף שימש כמזכיר הקיבוץ.
24/05/2009  |  ערן בר-טל  |   מאמרים
דומנו כי הבסיס הנתנייתי (נתניהו) לשכלול הסכם כולל, המעניק זכות בינלאומית לגיטימית, לקיומה של מדינה פלשתינית, אינו מתנגש, כלל, עם השאיפות של הצדדים למשא-ומתן, שעומד בראשם ברק אובמה - נשיא ארצות הברית ואב בית הדין המזרח תיכוני. בקשתו של ביבי להכרה בינלאומית במדינה הישראלית כמדינת העם היהודי וביתו הלאומי, ולו בלבד. אינה גם מתנגשת, עם זכות השיבה, על אף שחותרת לשלילתה.
24/05/2009  |  עו"ד אמיר מסארווה  |   מאמרים
בכניסה של בית הכנסת עדת הארבלים בשכונת בית ישראל בירושלים יושבים אריה פנחסי וציון בן-שאול - שניהם מוותיקי בית הכנסת. בן-שאול ותיק יותר, הוא כבר בן 81, ומגיל 9 הוא מבאי בית הכנסת. עכשיו, לפי פסיקת בית המשפט הם מוגדרים כפולשים, מסיגי גבול. "זה פשוט מצחיק", אומר אריה פנחסי ומנענע בראשו כלא מבין, "שבעים שנה שאנחנו מתפללים בבית כנסת הזה על איזה פלישה הם מדברים?". הוא לוגם קצת מהקפה מדליק סיגריה ומביט אל חברו בן-שאול שהחל לספר על ראשוני קהילת הארבלים שבנו את בית הכנסת לבדם - בידיים - מהמגבית של אנשי הקהילה. "האנשים של קהילת ארבל היו אנשים צנועים מאוד, חלקם היו עובדי כפיים חלקם עסקו בבניין", אומר בן-שאול, זקן-החבורה, "הם התגייסו לבנות את הבית כנסת כדי שיהיה לקהילה מקום תפילה משלהם. וככה הם היו בונים לאט לאט, גם מי שלא ידע לעסוק בבניין בא לעזור לסלק את החול, להזיז את המריצה או להביא מים, כל אחד נתן משהו. כשסיימו לבנות, עשו חגיגה גדולה. אמותינו הטובות הכינו מאכלים טובים וכולם הגיעו לשמחה. איזו שמחה הייתה אז..", הוא מחייך לכמה שניות ושוב מרצין, "אני לא מבין איך אפשר להרוס בית כנסת כזה".
24/05/2009  |  ישי פרידמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   תוכנית ההצלה 2009  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תקציב המדינה  /  מי ומי    / 
חובת קיום החוק אינה בגדר המלצה  /  רחל זכאי
פרס למפירי חוק בצד נתונים לא אמינים  /  גדעון ביגר
המלצות בנושא הבדואים - לא מציעות פתרון חוקי  /  עמיעד (עדי) ניב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il