|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

נוסח חדש לצו החיסיון בעניין קצא"א

ועדת החוץ והביטחון אישרה לממשלה לפרסם נוסח שיהיה בתוקף עד סוף שנת 2017 באוצק: האוצר: מטרת הצו החדש היא לסגור את הפער בין הצו שהיה לבין יישומו בפועל
20/06/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: איתמר לוין]

ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום ב', 20.6.16), לממשלה, לפרסם צו חיסיון בנושאים הקשורים לקו צינור הנפט אילת-אשקלון (קצא"א).

בשנת 1968 חוקק חוק זיכיון צינור הנפט אליו צורפו שטרות זיכיון בהם הוענק לקצא"א הזיכיון להפעיל את קו צינור הנפט אילת - אשקלון. מספר חודשים לאחר פרסום החוק, קבעה הממשלה, באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, צו חיסיון הקובע כי: "כל ידיעה הנוגעת לצינור הנפט אילת-אשקלון, לרבות השקעות בצינור עצמו ההשקעות הקשורות בהפעלתו, העבודות בצינור, מקורות הדלק, והשימושים בו, כולל מכירת הדלק לגורמי חוץ, מוכרזת כעניין סודי לעניין החוק האמור, והוא במידה שלא הותר פרסומה על-ידי שר האוצר או מטעמו". לאחר פרסומו של צו זה, מינה שר האוצר את הצנזור הצבאי הראשי להתיר פרסומים מטעמו.

בדצמבר 2014 התרחשה דליפת נפט מצינור של קצא"א, שזיהמה באופן חמור את שמורת הטבע עין עברונה שבערבה. בעקבות הדליפה, הגישה עמותת אדם טבע ודין עתירה לבג"ץ, בדרישה לבטל את צו החיסיון, למסור כל מידע רלוונטי אודות הדליפה ולהחיל על קצא"א את חוק התכנון והבנייה .תשובת המדינה בנוגע לדרישה להורות על ביטול צו החיסיון הייתה כי הוקמה ועדה לבחינת היקף צו החיסיון, אשר תוצר עבודתה הוא הצו אשר ביקשה הממשלה מהוועדה לאשר. בהשוואה לצו הישן, שהיה גורף, הוצע לקבוע בצו כי מידע העוסק באופן בלבדי באיכות הסביבה, תכנון ובנייה, רישוי עסקים או בחברת שירותי תשתיות אילת אשקלון בע"מ - לא יהיה חסוי. בדומה לצו הקודם, גם בצו זה נקבע כי בסמכותו של שר האוצר או מי מטעמו להתיר גילוי מידע נוסף.

מליאת הוועדה קיימה דיון פתוח בו שמעה את עמדת החברה, משרדי הממשלה וארגוני הסביבה, ובסיומו הצביעה על הקמתה של ועדת משנה, אשר שמעה גם את הנימוקים החסויים לקיומו ונוסחו של הצו. בסיום דיון זה אישרה הוועדה פה אחד נוסח שונה של הצו נוכח הערות שנשמעו בדיון, והגבילה את תוקפו עד לסוף שנת 2017, בכדי שתוכל להמשיך לבחון את נחיצותו של הצו.

אייל כהן, מנכ"ל קצא"א, אמר לוועדה כבר בפתח הדיון: "לחברה אין עמדה בנוגע להחלטה הזו. מדובר באינטרסים של המדינה וכל מה שהמדינה תחליט, אנחנו נקבל. כבר היום כל עובד של המשרד להגנת הסביבה יכול להיכנס למתקני החברה ולפקח. אנו גם לא נהנים משום הקלה בפיקוח הסביבתי - לא בנושא רישיון עסק ולא בנושא היתר רעלים. אפילו תוואי הצינור נמצא בוועדות התכנון ואנו שולחים את התוכניות לכל מהנדס רשות שבתחומה עובר צינור".

עו"ד אפרת נחלון, הלשכה המשפטית של האוצר: מטרת הצו החדש היא לסגור את הפער בין הצו שהיה לבין יישומו בפועל. המטרה של הצו היא ביטחון ויחסי חוץ ואינני מקבלת אמירות שהוא מונע מטעמים עסקיים. האירוע בעברונה מוכיח שאין חיסיון על ענייני איכות סביבה וראינו את כל הכתבות שלא נמנע פרסומן.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מחתה על נוסח הצו כי ההחרגות חלות רק על מידע שעוסק באופן בלבדי בנושאים המוחרגים, ואמרה כי אף פעם אין דיווח שהוא בלבדי לנושא אחד. ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הייתה הראשונה מבין ח"כים רבים שתהו למה הצו מנוסח באופן שהכל חסוי מלבד מספר דברים, ולא הכל מותר, מלבד מספר נושאים חסויים. על כך השיבה עו"ד נחלון כי "כשיש לך יעדי הסתרה, אתה לא יכול לפרסם צו האומר כי הכל מותר בפרסום מלבד יעדי ההסתרה, ואז למנות אותם".

סא"ל רון קרניאלי, סגן הצנזורית הראשית: "מבחן הצנזורה הוא מבחן הוודאות הקרובה והממשית לפגיעה בביטחון המדינה. הצו הקודם היה מאוד גורף ומאה אחוז מהחומרים היו צריכים לעבור דרך הצנזורה. הצו הנוכחי מאפשר פטור בנושאים מסוימים. יודגש שגם שאר המידע לא פסול, אלא עדיין צריך לעבור דרך הצנזורה ועליו נחיל את המבחן. אנו מוצאים את האיזון הראוי. אני לא זוכר מקרה אחד של איכות סביבה שנפסל על ידינו".

תא"ל אריאלה בן-אברהם, הצנזורית הראשית: "האיזון שלנו הוא בין חופש הביטוי לצרכי הביטחון, ולכן נושאים של איכות סביבה לא במכלול השיקולים שלנו. וכלי התקשורת כלל לא מעבירים לנו כתבות בנושא, וגם אם מועבר, מאושר". לשאלת יו"ר הוועדה לגבי מספר הפניות שהגיעו לצנזורה על קצא"א בכלל בשנתיים האחרונות השיבה הצנזורית "עשרות בודדות בשנה, ואחוז הפסילות הוא מזערי. כלומר, מספר חד-ספרתי של מקרים".

עו"ד תמי גנות רוזנשטרייך, מגישת העתירה לבג"ץ מטעם אדם טבע ודין: "גם אם היינו מבטלים היום את הצו לחלוטין, המידע שמהווה סיכון לביטחון המדינה וליחסיה הבינ"ל לא היה נחשף כי חוק חופש המידע אוסר על מסירת מידע שכזה. צו החיסיון הרי אפילו מאפשר דיונים בדלתיים סגורות בהליכים משפטיים. מה למשל לגבי שאלות על סוג המגופים בצינור, שהיא שאלה סביבתית וגם עליה סירבו להשיב לנו?"

עו"ד אור פוקס, יועמ"ש מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה: "הסיבה שנושא המגופים לא נחשף בפני אדם, טבע ודין היא לא בשל צו החיסיון, אלא בשל החקירה הפלילית שהמשרד מנהל כנגד קצא"א בגין הדליפה".

עו"ד חיה ארז, יועמ"ש עמותת צלול: "למען הגילוי הנאות, אני גם מייצגת בבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעקבות הדליפה בעברונה. הודות לכובע הזה נחשפתי לקושי להשיג מידע. הצו הזה מאוד גורף וכולל, בדיוק כמו הקודם, עם כמה החרגות קטנות שכלל אינן מספקות. הצו למעשה חוסה גם על דברים שקצא"א לא רואים כסודיים, ואף הגישה אותם לבית המשפט בהליך מולנו, כמו נהלים על ביצוע עבודות וכללי בטיחות וכו".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "לטעמי אין סיבה אמיתית הנוגעת לביטחון ישראל שמצדיקה את החיסיון. מעבר לסוגיות הסביבתיות, יש פה גם סוגיות עסקיות. בתוך בתי המשפט מתקיימות התדיינויות עסקיות, עם חברות עסקיות, שלא מוטל עליהן רק סגירת דלתיים, אלא הדיון מתקיים במעמד צד אחד. אני מבקשת מהיו"ר וחברי ועדת המשנה שיידונו בעצם נחיצות הצו, ולא ק בסעיפיו, ואולי נוכל לעשות פה מהלך תקדימי ולתקן אנומליה שנוצרה כבר ב-68".

ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) שאלה את נציגת האוצר האם קצא"א מוגדרת כחברה ממשלתית ומי מפקח עליה - האם רשות החברות או גוף אחר באוצר? עו"ד נחלון השיבה: " היא אינה מוגדרת כחברה ממשלתית. לגבי הפיקוח על החברה והגדרתה, אוכל להרחיב בדיון החסוי, אבל כל עוד אני מחויבת לצו החיסיון, יש לפנות לשר האוצר, שהוא הגורם המוסמך להשיב".

כהן פארן הגיבה: "השיח שהיה כאן מעיד שהחיסיון הוא הרבה יותר גורף ממה שהוסבר כאן. בתחילת 2017 ייגמר הזיכיון של חברת קצא"א והדיון על הארכת הזיכיון גם הוא תחת חיסיון. לא הצלחנו לקיים דיון על זה בוועדת השקיפות, אז אני מקווה שאולי בוועדת המשנה תצליחו לקיים".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד): "עמדת קצא"א שהביע המנכ"ל היא עמדה הגונה - מה שתחליטו מקובל עלי. החיסיון הוא אינטרס של המדינה. המדינה כאן באה להקל ולאפשר יותר פרסום מיידעים ביחס לעבר. אם באים להקל, אז למה להתנגד? צריך לקבל זאת בברכה".

בהמשך, כאמור, התקיים דיון בוועדת משנה חסויה, אשר תיקנה את הצו על סמך הערות הגופים השונים וחברי הכנסת - על-מנת שיהיה עמום פחות, ויכלול עוד מספר נושאים אשר אינם דורשים אישור הצנזורה לפרסום בעניין קצא"א. בנוסף לאלה שהוצעו בנוסח הצו של הממשלה, הוכללו גם: הליכי תכנון ובנייה שאינם לפי חוק התכנון והבנייה, אמצעי בטיחות, פגיעה בערכי טבע מוגנים, זיהום קרקע והליכי פיקוח ואכיפה שננקטו נגד החברה על-ידי רשות הטבע והגנים.

בסיום דיון ועדת המשנה העלה יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר, את הנוסח להצבעה, לא לפני שסייג ואמר כי בהמשך לדרישת חברי הוועדה ועל-מנת לאפשר לכנסת להמשיך ולפקח על הצו, הוא מבקש כי תוקפו יוגבל עד סוף שנת 2017, אז יחזרו נציגי הממשלה לוועדה להמשך דיון בצו.

הצעה זו ונוסח הצו החדש אושרו בוועדת המשנה פה אחד.

תאריך:  20/06/2016   |   עודכן:  20/06/2016
עידן יוסף
+ילין יעמוד בראש ועמ"ש הפקת גז ונפט בטכנולוגיות לא קונבנציונליות ומתחדשות
12:05 21/06/16  |  
ח"כ חיים ילין (יש עתיד), נבחר פה אחד בוועדת המדע והטכנולוגיה לעמוד בראש ועדת המשנה של הכנסת לבחינה ומעקב אחר הפקת גז ונפט בטכנולוגיות לא קונבנציונליות ומתחדשות. ילין אמר לאחר היבחרו: "מדובר בנושא שאיננו מטופל כיום ושכמעט איננו זוכה לעניין ציבורי. הקמת הוועדה היינה הליך חשוב בימים של גילוי נפט וגז במדינת ישראל. הוועדה תחקור, תשמע, תלמד ותפעל לשמירה על ערכי הקרקע והסביבה, במטרה להפיק את המיטב מהאדמה תוך כדי שמירה על הסביבה." בסיום דבריו הודה ח"כ ילין ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה על היבחרו ואמר: "אני מודה לך ולחברי הוועדה על האמון".
+רצועה בחוף הדרומי של אילת - לאחריות העירייה
08:35 21/06/16  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מדובר ברצועת חוף של 60 מטר בחוף הדרומי של אילת, שבה הפעילה עד היום חברת 'מזח תיירות' בשטח של כ-10 דונם, מעגן סירות (בעיקר סירות בעלי גחון זכוכית), מועדון צלילה, מסעדה ומגרש חניה. במסגרת הסכם בין רשות החברות לעירייה, התחייבה העירייה לעמוד בלוחות זמנים לטובת הפיכת רצועת החוף למקום אטרקטיבי ומיזם תיירותי
(אילת. חןף פתוח לציבור )
+נציגי עמותות ייפטרו מחובת ענידת תגים
00:40 21/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חוק העמותות יוגש בנוסח מרוכך  ▪  היועצת המשפטית של ועדת חוקה מציעה להחיל חובות דיווח מופחתים על תורמים פרטיים
(רוזין. לחשוף את כל התרומות לעמותות כמו רגבים או מנהרות הכותל [צילום: פלאש 90])
+יש יותר משתמשי קנביס ממשתמשות
23:56 20/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בפוסט טראומה יכול קנביס יכול להיות כלי בהליך שיקומי לנפגעות תקיפה מינית  ▪  גידול בהיתרים שנותן משרד הבריאות
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+"אזהרה בהלוואה תיצבע באור שלילי"
23:38 20/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל  ▪  היוזמת ח"כ גלאון: הבנקים משווקים הלוואות באופן שמסכן את הלקוחות והמשק - לכן יש צורך באזהרה  ▪  ח"כ פרי: "צעד מבורך בהגברת המודעות לסיכונים"
("אפשר להזהיר גם ברבנות שנישואים לא מאושרים יכולים להוביל לגירושים" [צילום: איתמר לוין])
+רק כ-0.5% מהוצאות המו"פ בבריאות - מהממשלה
23:31 20/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זאת לעומת ממוצע של כ-11 אחוז במדינות ה-OECD  ▪  רק ב-9 מתוך כ-30 משרדי ממשלה מכהן מדען ראשי  ▪  "ישראל שילמה ומשלמת מחיר כבד מאוד על כך שלמשרד התחבורה לא היה מדען ראשי"
(וזאן. הטמעת הליך ההיוועצות)
+לפיד הבריז מהעבודה בכנסת ונקנס
22:50 20/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר יש עתיד הפריז בהיעדרויות מהמליאה ושכרו הופחת כעונש  ▪  עוד חברי כנסת שנעדרו מעבודתם - אבו עראר ורוזנטל
(לפיד. לא מתייצב לעבודה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+500 הרצאות בבתיה"ס נגד ניצול מיני
22:20 20/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
670 אתרי אינטרנט ועמודי פייסבוק שעוסקים בגיוס לזנות  ▪  תלמידים מספרים: לא דיברו איתנו בבית הספר על זנות ופורנוגרפיה
([צילום: AP])
+יוגדל מספר החברים ב-3 ועדות כנסת
22:10 20/06/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כים מהאופוזיציה התנגדו להגדלה  ▪  ח"כ אמיר אוחנה מונה ליו"ר ועדת המשנה לכוח אדם בצה"ל, וכן לחבר בוועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים
(ח"כ אמיר אוחנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   אייל כהן /  Eyal cohen"   אייל כהן, משרד עורכי דין / Eyal Cohen   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בג"צ קול העם   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חופש הביטוי   חופש המידע   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נוסח חדש לצו החיסיון בעניין קצא"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ב', 20.6.16) לקריאה ראשונה את ההצעה לתקן את חוק הבנקאות וחוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות, כך שמשווקי הלוואות בטלפון יחויבו לצרף לכך אזהרה. לפי ההצעה, של ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וחברי כנסת נוספים, הבנקים והחברות החוץ בנקאיות המשווקים הלוואות בטלפון יצרפו אזהרה בנוסח הבא: "אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל". ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), שעמד בראשות הישיבה, אמר כי צריכת האשראי נמצאת במגמת עלייה. לדבריו, הצעת החוק אולי לא תביא לפתרון הבעיה אבל היא "צעד מבורך בהגברת המודעות הצרכנית לסיכונים הכלולים בלקיחת אשראי".
20/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה, דנה (יום ב', 20.6.16) בהסדרת מעמד המדענים הראשיים במשרדי הממשלה. יושב-ראש הוועדה, ח"כ אורי מקלב, פתח את הדיון: "כשצוללים רואים עד כמה תפקיד המדען הראשי הוא מפתח בפעילות השוטפת של המשרדים. לפי החלטת ממשלה מלפני 15 שנה, נקבע שהמדען צריך להיות בכיר המוכר ומקובל על הקהילה המדעית הפעיל כחוקר בתחום משרדו. במסקנות הדוח של פרופסור בן-ישראל משנת 2011 נקבע שיש צורך בהסדרה, ואני שואל מה נעשה מאז ועד היום? והתשובה היא כמעט שום דבר. קיימת חוסר אחידות וחוסר בהירות לגבי התפקיד והתקציב של המדען. רק 9 מדענים בפועל מכהנים במשרדים ממשלתיים מתוך 30 משרדים, גם ה-9 הללו, חלקם ממלאי-מקום או לא מדענים בפועל. לכן, אנו יושבים היום פה במטרה לקדם ולהוליך הסדרה או חקיקה, כל מה שצריך לעשות כדי לקדם את הנושא".
20/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת האתיקה של הכנסת הפחיתה ארבעה ימי עבודה משכרו של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, משום שחרג בכנס החורף ממכסת ההיעדרויות המותרת. לפיד נעדר מ-32 ישיבות מליאה מתוך 75 שהתקיימו, שמונה ישיבות יותר מן השליש המותר.
20/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות קיימה (יום ב', 20.6.16) דיון מעקב אחר יישום התוכנית התנהגות מינית מסכנת ומעורבות קטינים בזנות.
20/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת התבקשה לאשר (יום ב', 20.6.16) את הגדלת מספר החברים בוועדת הכלכלה ובוועדת החינוך, התרבות והספורט - מ-13 ל-15 חברים (אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה בכל ועדה), וכן את מספר החברים בוועדת הרפורמות מ-13 ל-17 (2 מהקואליציה ו-2 מהאופוזיציה).
20/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
סקר מנדטים: 10 לבוגי, 9 לבוז'י  /  עידן יוסף
המכללות הקדם-אקדמיות יוכרו במל"ג  /  יפעת גדות
השרים: קדימות לניצולי שואה ולקשישים  /  עידן יוסף
המחוקק מעל החוק  /  איתמר לוין
המדינה - פלא שרק הולך ומתעצם  /  יוליה מלינובסקי
אהיה שליח נאמן לשולחי  /  יהודה גליק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
יוסף גערליצקי
יוסף גערליצקי
לכל אדם יש את ה"נפש הבהמית" שלו, הנפש המחייה את גופו בגשמיות, אך יש בה גם רצונות ומידות רעות ו'בהמיות'
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il