|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הממונה על ההגבלים העסקיים:

"לבטל התקנה המונעת מפרטיים להסיע בתשלום"

במהלך דיון סוער בוועדת המדע והטכנולוגיה ציינה הממונה כי מול בעיות התחבורה הקשות "על מדינת ישראל לאמץ כל רעיון של תחבורה שיתופית" ולבצע אסדרה בשוק המוניות מ-1952 כמות המוניות הוכפלה, בעוד כמות המכוניות עלתה פי 300
29/11/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]

דיון סוער (יום ב', 29.11.16) בוועדת המדע והטכנולוגיה במסגרת ישיבת המשך בנושא 'הגברת התחרות באמצעות התחבורה השיתופית'. יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, פתח את הדיון: "התכנסנו לדיון המשך כדי לקדם ולדחוף את נושא התחבורה השיתופית, שאנחנו יודעים שמבחינה חברתית תביא להוזלה משמעותית עבור האזרח וכן להקלה בהגעה לנקודות אליהן לא תמיד התחבורה הציבורית מגיעה, או לא מגיעה באופן רציף. ברמה המערכתית יש חשיבות בכל הנוגע לעומס בכבישים ולאיכות העבודה שיורדת לאחר שאנשים נשרכים בכבישים ומגיעים מותשים למקום עבודתם. ישנה גם חשיבות של איכות הסביבה וזיהום האוויר. הטכנולוגיה נותנת מענה לצורך שהיה קיים תמיד, ואנחנו כבר רואים את השימוש בתחבורה שיתופית, לא ניתן לעצור זאת. כדאי שנגיע להסדרה לפני שיקובעו דברים בשטח וניאלץ לרדוף אחריהם".

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין: "התחברו כאן יחד שתי אג'נדות משמעותיות מאוד, והביאו אותנו להתעסק בנושא. המצב של התחבורה הציבורית בישראל בכי רע; השימוש ברכבים פרטים הולך וגדל, ולצד כך ההתפתחות הטכנולוגית נותנת לנו ליצור מנגנונים שמאפשרים מגוון שירותים לציבור. למדינת ישראל אין פריבילגיה להדוף את הפתרונות האלה החוצה. אנחנו צריכים לאמץ כל רעיון של תחבורה שיתופית".

הלפרין ציינה כי היא מתייחסת למגוון האפליקציות והאפשרויות הקיימות, מכאלה המקשרות בין נהגי מוניות לנוסעים דרך אלה המקשרות נוסעים פרטיים בעלי יעד משותף תמורת השתתפות בעלויות ועד לנהגים פרטיים שיגבו תשלום בעבור נסיעות בדומה לנהגי מוניות.

"על-רקע כל הטכנולוגיה החדשה הזו חובה עלינו לבחון האם ההסדרה של מוניות מסורתיות היא עדיין ישימה ועדיין חובה. זה לדעתנו שוק בו כל הפתרונות מתקיימים לצד עולם מוניות שממשיך ומתפקד. כדי שזה יקרה אנחנו צריכים רגולציה תחרותית למוניות, כדי שגם הם יוכלו להתחרות. החסם הראשון הוא עלות המספר הירוק, 245 אלף ₪. החסם השני זה ההכשרות, לאפשר כניסה ללא הכשרה ארוכה".

כן ציינה הלפרין כי "אינדיקציות ראשוניות מראות שנהגי אובר מרוויחים יותר מנהגי מוניות פר שעת נסיעה. יכול מאוד להיות שזה פותח בפני הנהגים ששוכרים את מספר המונית אפשרויות שלא היו להם קודם".

הלפרין הציגה שקפים עם נתונים שונים, לפיהם מ-1952 כמות המוניות לאלף איש בישראל עלתה ב-קצת יותר מפי 2, בעוד כמות המכוניות עלתה בכמעט פי 300. "אנחנו חסרים במוניות, בראש ובראשונה אנחנו מגדילים את ההיצע, את הזמינות ואת איכות השירות", אמרה.

עוד הציגה הלפרין כי השימוש באובר עלה משמעותית בשנים האחרונות בערים שונות בעולם, כאשר בניו-יורק מהווה החברה למעלה מ-20 אחוזים מנתח השוק ובסן פרנסיסקו למעלה מ-70 אחוזים, וכי בסך-הכל גם אם אחוז השימוש במוניות יורד מביאה התחבורה השיתופית לעלייה בשימוש הכולל בצורות התחבורה השונות לרווחת הציבור.

במענה לשאלת ח"כ דב חנין, "האם התחבורה השיתופית לא תפגע בפיתוח תחבורה ציבורית ראויה?" השיבה הלפרין כי "לתחבורה הציבורית יש את הבעיה של הקילומטר הראשון והאחרון, אנו נאלצים לגרור עצמנו אל התחנה וממנה, כאן יש לנו פתרון מאוד זמין בקצוות. אנחנו למעשה מאוד מעודדים את התחבורה הציבורית, אם אדע שבתחנה המרכזית יש לי תחבורה שיתופית זמינה אשתמש הרבה יותר באוטובוס וברכבת".

בנוגע לשיקולים ביטחוניים ובטיחותיים, הציגה הממונה כי הדירוגים של המשתתפים באפליקציות השונות של התחבורה השיתופית מאפשרים לנו לבחור את הנהג שאנחנו רוצים. "אנחנו לא פוסלים את השיקול, אבל חושבים שהוא לא יכול לעצור את הכניסה של תחבורה השיתופית. אם משרד התחבורה מוטרד - שיסדיר את הדבר בצורה נכונה".

היו"ר מקלב העיר כי "הציבור מספיק בוגר כדי להחליט אם הוא מרגיש מספיק בטוח לנסוע עם השכן שלו או עם אדם שעובד בסביבתו".

בסיכום דבריה אמרה הלפרין כי "הגיעה העת לבטל את התקנה שלא מאפשרת לנהגים פרטיים להסיע אנשים כנגד תשלום, אני קוראת לנהגי המוניות לתפוס בשתי הידיים את הרצון לנהל איתם משא-ומתן. אי-אפשר לעצור את הכניסה של התחבורה השיתופית כדי להגן על הסכומים שנהגי המוניות שילמו בעבר, זה מזכיר לי את המחשבה שלא להכניס את מכונות הדפוס לשימוש כדי להגן על הכמרים שכתבו בנייר ועט".

מקלב לנהגי המוניות: "לא יכול להיות שכל
גוף אינטרסנטי יביא להפסד משמעותי לציבור"

בתגובה לדברים טענו נציגי נהגי המוניות בדיון כי הדברים נחתמו מראש. יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר-אור: המספרים שמוצגים משקפים את השוק בארה"ב, זה רחוק מהמציאות בישראל. ישנם אזורים שלמים בארה"ב בהם הרחיקו את אובר בשל הגודש בכבישים שיצרו הנהגים הפרטיים. היום עם 22 אלף מוניות שיתופיות נוכל להסיע 1.2 מיליון אנשים ביום. במסגרת זו הסכמנו לעד 50 אחוזים הנחה בנסיעה. אנשים שמשתמשים יום-יום בנסיעות ירוויחו במיוחד, אנחנו לא מתנגדים למוניות נוספות, אלא להכנסת רכבים פרטיים לענף שמאכיל 35 אלף משפחות".

במהלך חילופי הדברים, התלהטו הרוחות ואחד מנציגי נהגי המוניות אף עזב את האולם. יו"ר הוועדה פנה בעקבות ההתלהטות לנציגי נהגי המוניות: "החלק שלכם בתהליך הזה הוא קטן מאוד, אם אתם בכלל נפגעים, אלה שלוקחים מוניות ישירות כל בוקר ימשיכו בכך כי זה תמיד יותר נוח לנסוע לבד, אם לא - יש עניין של פיצוי. זה ששמים אתכם במרכז - זו טעות שלנו וגם טעות שלכם. לא יכול להיות שכל גוף אינטרסנטי יביא להפסד משמעותי לציבור. אנחנו לא מפוחדים, שום שיח ציבורי לא יאיים עלינו".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד): "אני ער למצוקות, יש פה טיעון אמיתי. אנשים השקיעו רבע מיליון ש"ח כדי להסיע נוסעים וצריך לפצות אותם. הצעת החוק שלי בנושא מעניקה את הפיצוי הכי נדיב בכל העולם. גם אם אני לא אכנס לכנסת הבאה, התחבורה השיתופית תיכנס לתוקף, ואתם תישארו עם פיצוי נמוך או ללא פיצוי כלל, לכן אני מציע לכם לקבל את ההצעה".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד): "זו מגמה, כולם יכולים להביא את הלוביסטים שהם רוצים, אבל זה קורה. עוד שנתיים-שלוש הכל יהיה בפלאפון, ואיש לא יקבל על זה שקל. כחבר אני מציע לכם נהגי המוניות - אל תתנגדו, על מה שמגיע לכם תלחמו, נעזור לכם. זה הזמן שלכם לקבל את הפיצוי הגדול ביותר".

דרור גנון, מנהל אגף בכיר תכנון, תפעול ורישוי תח"צ במשרד התחבורה: "אני מגיע עכשיו מוועדת הכלכלה, בקרוב יהיו 20 אלף רכבים שיוכלו להשתלב בתחום המוניות השיתופיות. זו עוד החלטה שמאפשרת אמצעי נוסף לאנשים שמעוניינים לנסוע בדרכים אחרות. בנוגע לתחבורה שיתופית בכלל, הנושא מקודם, אנחנו עדיין בוחנים את המשמעויות של זה. בקרוב תשמעו על צעדים שיקרו".

ח"כ מקלב סיכם את הדיון: "אני מודה לממונה, כשאת באה ואומרת את הדברים מהפרספקטיבה שלכם ולאחר בחינה עמוקה יש לכך משמעות מאוד גדולה. גם המשרדים האחרים ומשרד התחבורה צריכים לקחת את זה לתשומת ליבם, עשיתם את הצעד הראשון שזה מוניות שיתופיות, הגיעה הזמן להתקדם לתחבורה שיתופית בכלל במהירות לא פחותה. אני מאחל גם לנהגי המוניות הצלחה עם המוניות שיתופיות. המטרה שלנו היא האזרחים, להקל עליהם ודרך כך להקל על המשק".

---
מוניות שיתופיות יוזילו את השירות
    מוניות ספיישל יוכלו לבצע נסיעות שיתופיות – המהלך יצא לדרך במרס הקרוב והמחיר יירד ב-20% לפחות
  • כבל: זאת תחילתה של מהפכה – אבל מי שלא ישכלל את הנסיעה השיתופית במונית יקבל בגדול את הנסיעות השיתופיות באמצעות גופים אחרים

גם ועדת הכלכלה של הכנסת עסקה בשירות נסיעות שיתופיות במוניות מתוך פרק הצעת חוק התוכנית הכלכלית ל-2017-2018 ("חוק ההסדרים"), לפיו נהגי המוניות יוכלו לקחת נוסעים שונים ליעדים שונים במסלול הנסיעה כאשר כל נוסע משלם בנפרד. היו"ר איתן כבל אמר כי מדובר בתחילתה של מהפכה. הוא התייחס גם לכל נושא הנסיעות השיתופיות, ואמר כי בכל העולם מתנהל קרב סביב הנושא. הוא פנה לנציגי ארגוני המוניות ואמר להם כי מי שלא ישכלל את הנסיעה השיתופית במונית יצטרך להתמודד עם נסיעות שיתופיות באמצעים אחרים.

רכז תחבורה ציבורית באגף התקציבים באוצר, אלון מסר, אמר כי עד לטיפול הכולל בתשתיות התחבורה הציבורית רוצה המדינה לעודד שימוש בנסיעות שיתופיות, כדי לאפשר מענה מיידי למצוקת הפקקים בעיקר בגוש-דן. לדבריו, "כיום יש כ-20 אלף מוניות ספיישל שמבצעות כ-70 מיליון נסיעות בשנה. היום יש בעיה ברגולציה שגורמת לכך שהשימוש במונית הוא לא בצורה הכי יעילה, נהגי המוניות מפסידים וגם הצרכן. לכן אנחנו מציעים לאפשר נסיעה שיתופית במונית שתהייה במחיר תחרותי לעומת נסיעה במונית ספיישל, כאשר הנוסע יוכל לבחור בין החלופות לאחר שכל המידע הוצג בפניו".

ח"כ יעקב פרי התייחס למספר העצירות המרבי ואמר כי יכול להיות נהג מונית שיבצע 99 עצירות, וצריך לדעת איך אוכפים עליו שלא לעשות זאת. ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי מה שמטריד אותה זה קביעת המחיר בצו, והביעה חשש שאישורו יארך זמן רב מדי והרפורמה לא תצא לדרך. סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, השיבה כי יש הסכמה על שיעור ההנחה ולכן אישור הצו הוא עניין טכני, מסר הוסיף כי הוסכם שמחיר הנסיעה יהיה נמוך ב-20% לפחות ממחיר המונה של אותה נסיעה ספיישל ומנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, הוסיף כי האלוגריתם שאמור לבצע את החישוב צריך להיות מוכן בקרוב וכי מה-1 במרס 2017 אפשר יהיה לצאת לדרך עם הרפורמה. כבל הבהיר כי צריך לפעול במהירות, לפני שהחוק יתיישן מול ההתפתחויות הטכנולוגיות.

יו"ר ארגון מוניות השירות, פריד אברהם, אמר כי גולת הכותרת היא שלא מכניסים בדלת האחורית גופים נוספים, ורמז על אובר. כבל אמר כי בנושא הזה מתנהל קרב עולמי, לא רק בישראל, על הנסיעות השיתופיות. הוא הזהיר את נהגי המוניות ואמר: "מי שלא ישכלל את הנסיעה השיתופית במונית יקבל ביג טיים את הנסיעה השיתופית". מנכ"ל גט, מארק און, אמר כי מדובר במהלך היסטורי שישרת גם את נהגי המוניות. עם זאת, מנכ"ל אובר, יוני גריפמן, אמר כי הצעד אומנם יוזיל את יוקר המחיה ויפחית נסועה, אבל הוא לא מספיק. לדבריו, "אנחנו מפגרים אחרי העולם בנושא תחבורה שיתופית שמוזילה דרמטית עלות לצרכן ומפחיתה את כלי הרכב על הכביש". הוא הוסיף כי אין דיאלוג בין החברה למשרד התחבורה וקרא למשרד לפעול יחד. יו"ר ארגון נהגי המוניות, יהודה בר אור, התפרץ לדבריו ואמר כי אסור להכניס חבלנים לענף, הוא אף ציין כי בעולם כבר קרה מקרה שנהג אובר "השתגע וחיסל שישה אנשים". עו"ד ראובני אמרה כי עמדת משרד התחבורה היא "שלא נכון שתהייה הסעה בשכר על-ידי כלי רכב ונהגים שאין עליהם רגולציה".

כאמור, הוועדה אישרה את ההצעה במסגרת חוק ההסדרים ולפיה נהגי המוניות יוכלו לבצע נסיעה שיתופית רק לנוסע שהזמין זאת מראש, בטלפון או באמצעות אפליקציה, ובתנאי שנמסר לו מידע על המחיר המשוער של הנסיעה, הזמן המשוער עד להגעה ליעד ומספר העצירות המרבי לאיסוף והורדת נוסעים, והנוסף הסכים לכך וכן למקום העלייה וההורדה שלו. כמו-כן נקבע כי שר התחבורה יקבע בצו, באישור שר האוצר, את שיעור ההנחה של הנסיעה השיתופית לעומת אותה נסיעה ספיישל. כאמור, לפי האוצר מדובר על הנחה של 20% לפחות. על-מנת לוודא שההסדר החדש עובד לטובת כל הצדדים דרש היו"ר כבל די שר התחבורה ידווח לוועדת הכלכלה, שנה לאחר כניסת החוק לתוקף, על יישומה. בנוסף לכך נקבע, כאמור, כי הרפורמה תחל ב-1 במרס 2017.
תחבורה על פי דרישה – שקפים נבחרים / מצגת
מצגת הממונה על ההגבלים העסקיים לוועדת המדע והטכנולוגיה, 28.11.2016 בעניין תחבורה שיתופית (6 עמ')
תזכיר חוק התכנית הכלכלית לשנים 2017 ו-2018 (תיקוני חקיקה), התשע"ו-2016 , מוניות שיתופיות / תזכיר חוק
חוק ההסדרים לשנים 2018-2017: מתן אפשרות לנסיעות משותפות במוניות מיוחדות
תחבורה שיתופית וטכנולוגיות רשתות תחבורה / מסמך
מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת והוא עוסק בנושא תחבורה שיתופית, שיתוף נסיעות ויישומים המספקים שירותי תחבורה על בסיס רכבים פרטיים. במסמך מוצגים בקצרה מידע ונתונים על: דפוסי נסועה וכלי רכב מנועיים בישראל; דוגמאות לחברות ומיזמים העוסקים בנושא בישראל ובעולם; תועלות והשלכות משקיות אפשריות של אימוץ דפוסי נסיעה משותפת; וחסמים שונים לאימוץ נרחב של נסיעות משותפות

תאריך:  29/11/2016   |   עודכן:  29/11/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לבטל התקנה המונעת מפרטיים להסיע בתשלום"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמית פאלה
29/11/16 15:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפניקס היא חברת הביטוח הבולטת לשנת 2016. כך הודיעו (יום ב', 28.11.16) עורכי יומון הביטוח והפנסיה "עדיף", במהלך ועידה בנושאי ביטוח, הנערכת בקריית שדה התעופה. בחלוקה ענפית, נקבע שהחברה הבולטת בביטוח חיים היא מנורה-מבטחים, בביטוח כללי - הראל ובביטוח בריאות - כלל.
28/11/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חברות הביטוח לא ישלמו ואינן יכולות לשלם פיצויים לנפגעי דליקות, שלא רכשו פוליסות ביטוח. כך הבהירו (יום ב', 28.11.16) ל-News1 בכירים בענף. יו"ר חברת הביטוח איילון ובעל השליטה, לוי רחמני, אמר ל-News1: " הדרישה שנשלם למי שלא היה מבוטח היא שטויות. זה בלתי אפשרי, אין דבר כזה". דרישה זו עלתה היום מדברי שר האוצר משה כחלון. גם יו"ר ועדת הכספים בכנסת, משה גפני, אמר כי "החברות אינן יכולות להתחמק מאחריות".
28/11/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר (יום ב', 28.11.16) פתרון זמני, לתקופה של שמונה חודשים, לתושבי עמונה. הם יועברו לשלוש חלקות, המוגדרות "נכסי נפקדים", מצפון לישוב. חוות דעתו של מנדלבליט מתבססת על חוות דעתו של הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר אורי שהם, לפני 18 שנה, המאשרת להשתמש בנכסי נפקדים בנסיבות של צורך ציבורי דחוף.
28/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים סיימה (יום ב', 28.11.16) את העבודה על חוק ממשלתי לסיוע כלכלי ללומדי תורה, אליו תצורף הצעת חוק פרטית שיזמו מספר חברי כנסת ואשר נועדה לקבוע כי הסיוע יינתן הן ללומדי תורה והן לסטודנטים ולאחר-מכן החוק המאוחד צפוי להיות מאושר בוועדה. הצעת החוק המאוחדת תשווה בין התנאים לקבלת הקצבה לשם הבטחת הכנסה בין אברכים ללומדים לימודים על-תיכוניים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר בדיון, כי "התכלית של החקיקה היא להקל עם קבוצת האוכלוסייה החלשה ביותר במדינת ישראל, משפחות שמתקשות לספק את הצרכים הבסיסיים ביותר של ילדיהם. הצעת החוק הפרטית אותה נעביר במליאה ונחזיר לוועדת הכספים ושתאוחד עם החוק הממשלתי, כוללת השוואת תנאים גם לגבי סטודנטים. אנחנו מדברים על סיוע כלכלי, שאם לא הייתי מקדם אותו גם סטודנטים לא היו מקבלים אותו".
28/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
"צדק הוא מושג קשה", אמרה לילך כץ מהפרקליטות, בדיון על סמי האונס בוועדה למאבק בסמים. יושב-ראש הוועדה ח"כ תמר זנדברג: "הדיון אינו על שימוש בסמים. הנזק של סם אונס אינו נובע מהסם עצמו, אלא מכך שהוא מוחדר למישהו במעשה כפייה ורמייה, שלרוב מגיע לאלימות מינית חמורה. הנושא תפס כיוון בשיח הציבורי, שלא התפלאתי עליו, אבל הוא לא נכון. אנחנו לא משטרת מוסר ולא באים לבדוק ולחלק ציונים על התנהגות במועדונים ולא אומרים לאף אחד איך לבלות בלילות. אבל הפער בין זה למעשים פליליים, שבקצה השרשרת שלהם יש אונס שמחריב חיים של אנשים, בדרך כלל נשים, אוונס שמבוצע באמצעות סמים שמוחדרים ללא הסכמת הקורבן, בין זה לחיי לילה אין דבר וחצי דבר. יש תת-דיווח גדול בתלונות. רק מעטות מתלוננות, ובסוף גם התלונות האלה אינן מגיעות לכתבי אישום".
28/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il