|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

חוק ההסדרה אושר בקריאה ראשונה

מי שירים את היד, <br>ימצא את רגלו בהאג

כך איים יו"ר הרשימה המשותפת בגין: זה לא פתרון אחראי מושכל ובגדר החוק בנט: בזכות שלום עכשיו מייבשים את הביצה אוחנה: ההתיישבות היא צורך לאומי
07/12/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
עודה ונתניהו בשיחה חטופה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בתום דיון ממושך אישרה (יום ד', 7.12.16) מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה והשומרון, התשע"ז-2016 של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', יואב קיש, שולי מועלם-רפאלי, דוד ביטן ואורן חזן, כאשר 58 ח"כים תמכו לעומת 51 מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדה המשותפת לחוקה ולחוץ וביטחון להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ שולי-מועלם (הבית היהודי) הציגה את ההצעה ואמרה: במשך השנה האחרונה, פעלנו חברי בבית היהודי, חברי בליכוד, וחברים במפלגות נוספות. להביא פתרון אסטרטגי להתיישבות. חשבנו שיש דרכים נוספות, למרות שלעניות דעתי ולדעתם של רבים בבית הזה, חוק ההסדרה הוא דרך המלך. דרך המלך שבה מדינת ישראל מממשת את ריבונותה, ומכריזה על כך שמתיישבי יהודה ושומרון אינם אזרחים מסוג ב'. יש להם חובות, הם הולכים למילואים ומשלמים מיסים, וכן, ויש להם גם זכויות. והזכות הראשונית היא, שתפסיק להיות מונפת חרב הגירוש מעל צווארם. הגיע הזמן, ש-50 שנה אחרי שחזרנו לשטחי ארצנו האהובה, חזרנו ולא כבשנו, אנחנו איננו כובשים בארצנו, 50 שנה אחרי הנס הגדול שקרה לנו פה במלחמת ששת הימים, נממש את הריבונות שלנו ונסדיר את כל השטחים האלו.

ח"כ בני בגין (ליכוד) שמתנגד לחוק אמר: בפתח ישיבת הממשלה השבוע אפיין ראש הממשלה את הפתרון הדרוש עליו עמלים הוא וחבריו השרים, הם מחפשים פתרון אחראי מושכל ובגדר החוק. הצעת החוק הזו איננה כזו, לו הייתה כזו לא הייתה משקיעה הממשלה מאמץ כה רב בחיפוש פתרון אחר. לכן אני מתנגד להצעה זו המזיקה למדינת ישראל על-פי הבנתי גם להתיישבות ולכן אצביע נגדה.

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד): המומחיות של הממשלה הזו, זה לקחת כל בעיה, כל נושא, כל מה שמורכב, מדמם, נפיץ, כואב, מייסר, מסובך - ולהפוך אותו לשתי מילים. חוק המואזין, חוק ההסדרה, חוק ההשעיה, חוק הנאמנות, חוק העמותות. תמיד שתי מילים. שתי מילים שמונעות כל דיון. הבניין הזה, עם כל הדרתו המלאכותית, עומד חסר אונים מול כוחן של שתי מילים. מול הביטול המוחלט של דיון רציני. מול הזלזול המופגן בצורך להקשיב לצד השני. מול הטענה שלא צריך לבלבל את המוח עם עובדות אם יש לך שתי מילים ממש מוצלחות, ניצחת. הקואליציה תנצח היום. אני מברך אתכם. הצלחתם לקחת את המדינה הכי אינטליגנטית עלי אדמות, עם הבעיות הכי מורכבות עלי אדמות, והפכתם אותה לשתי מילים.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): כל ההליכים שעליהם מושתת מדינת ישראל הפכו לכלל אחד בלבד - יש לנו רוב. לזה מוכפף השכל הישר המוסר החוק והצדק. ובשם הרוב הזה מותר לחוקק שמותר לגנוב. אבל לא מותר לגנוב בכל מצב, רק אם אלה שגונבים הם יהודים ואלה שגונבים מהם הם ערבים. לשם הגענו. עמונה הייתה בסך-הכל תירוץ כדי להביא את הדבר הגדול והוא החלת החוק הישראלי בגדה המערבית. בוא נקרא לילד בשמו. תאוות הכיבוש שלכם לכל ארץ ישראל מחריבה את מדינת ישראל. אבות הציונות מתהפכים בקבר שלהם בגלל מה שאתם עושים.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): תראו כמה מאמצים, כמה זמן, כמה אנרגיה הממשלה הזו מקדישה לפתרון בעיית הדיור של קבוצה קטנה של מתנחלים ביישוב עמונה, שהוקם על אדמות פרטיות של פלשתינים. הלוואי שהם היו מקדישים עשירית מהזמן הזה לפתרון משבר הדיור הגדול שקיים בתוך מדינת ישראל. הלוואי שהשר כחלון היה מתגייס לייצר חוק הסדרה לגבעת הארגזים, ולכפר שלם, ולשכונת הארגזים, ולליפתא. הלוואי שאת רוח ההתגייסות של הקואליציה הם היו מקדישים לפתרון המשבר במערכת הבריאות, לסיוע לנכים, למציאת פתרונות לקשישים.

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד): מדינת ישראל ידעה, יודעת ותדע - כרוב מדינות העולם - להפקיע גם קרקע פרטית למהדרין, תוך פיצוי הבעלים, לשם סלילת כביש או מסילת רכבת לצרכים לאומיים. הגיעה העת שנאמר בקול - ההתיישבות היא צורך לאומי. השלום איננו מעבר לפינה, ולא בגללנו. הגיעה העת שנפסיק להעניש את אזרחינו בעונש ההקפאה. מה שאנחנו צריכים הוא לבנות, לפרוח, לצמוח - כך ורק כך - נסיג מליבותיהם של אויבינו את התקווה שנסתלק מכאן. ניסינו פשרות, ניסינו נסיגות. פעם אחת באוסלו ב-93' - זה התפוצץ לנו בפנים. פעם שנייה בהינתקות ב-2005 - גם זה התפוצץ לנו בפנים. לא תהיה פעם שלישית.

ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת): מה זה תקנון הכנסת עבור הפגיעה הקשה בחוק, בבג"ץ ובחוק הבין לאומי? כשהייתי ילד חשבתי על מנהיגי ישראל, כמעט אף פעם לא הסכמתי איתם אבל תמיד חשבתי שיש בהם משהו רציני. השתנה משהו רציני בהנהגה של מדינת ישראל, הפכו לאנשים פופוליסטיים. זה חלק ממנגנון להריסה עצמית, חטא היוהרה ושכרון הכוח מול העם הפלשתיני. אין לי שמץ של ספק שמה שקורה זה פגיעה בעם הפלשתינים, אמרנו שהכיבוש משחית ועכשיו אני רואה איך הוא פוגע בבית המשפט, במרחב הדמוקרטי, איך שהממשלה הזו רודפת אחרי עמותות והתקשורת. הכיבוש פוגע בשני העמים. כל מי שירים את היד פה, ימצא את הרגל שלו בבית הדין הבין לאומי בהאג.

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני): יותר מכל מקומם המראה של תושבים שמתכוננים לפינוי על-ידי בניית 'ביצורים' ומקומות לינה לאלפי שיבואו לסייע להם להיאבק בפינוי. האמת ? התמונות האלה גרמו לי לצמרמורת. למי הם מתכוננים? במי יאבקו? האם דאעש בפתח? לא! אתם נערכים למלחמה בחיילי צה"ל, במי שנמצאים שם כדי להבטיח את ביטחונכם. הם יגרמו לאימהות ואבות לחיילים להחסיר שעות שינה מכיוון שילדיהם עלולים להשתתף בפינוי שעלול להידרדר לאלימות? אלה אותם החיילים שמחרפים נפשם יום יום על הצירים ביהודה ושומרון, מסביב להתנחלויות, ובכפרים הפלשתינים.

השר נפתלי בנט השיב בשם הממשלה: לפני כמה שנים אמרתי עם לא יכול להיות כובש בארצו, וביום ההיסטורי הזה אנחנו מחוקקים את זה. לראשונה הריבון במדינת ישראל קובע שתושבי ישראל, חצי מיליון תושבי ישראל שחיים ביהודה ושומרון הם לא אורחים, הם לא כובשים, הם תושבי המקום. מה זה מתנחלים? זה בן אדם שבא ממקום אחד ועובר למקום אחר, היום באיו"ש יש לא רק דור ראשון ולא שני ולא שלישי כבר יש נינים שנולדו ביהודה ושומרון והיום אותם נינים וכולנו קובעים היום שהם תושבי האזור. זה יום של גאווה גדולה. אפשר היה לקרוא לחוק הזה חוק ההתחלה כי זו רק ההתחלה. החוק הבא הוא להחיל את ריבונות מדינת ישראל במעלה אדומים. אני רוצה להודות לשלום עכשיו ששלחו לנו כל הזמן יתושים קטנים של עוד בג"ץ ועוד בג"ץ ובזכות שלום עכשיו אנחנו לא נלחמים ביתושים אלא מייבשים את הביצה.

לפי הצעת החוק, אם המפקד הצבאי מצא שבתקופה שקדמה לחוק ההסדרה, נבנתה התיישבות ישראלית על מקרקעין שזכויות השימוש וההחזקה בהם אינן נתונות למפקד הצבאי או לממונה על הרכוש הממשלתי, והבנייה הייתה בתום לב או שניתנה לה הסכמה של המדינה- אם מדובר במקרקעין שלא הוכחה בו זכות הבעלות - המקרקעין יירשמו כרכוש ממשלתי. במקרים בהם הוכחה בעלות או הזכות להירשם כבעלי הקרקע- זכויות השימוש וההחזקה בקרקע יופקעו ויועברו לממונה על הרכוש הממשלתי. הפקעת השימוש וההחזקה תהיה בתוקף עד להכרעה מדינית בדבר מעמד האזור.

מי שהוכיח זכויות בקרקע שהופקעה, יוכל לבחור בדמי שימוש שנתיים בשיעור 125% מערכם הראוי, דמי שימוש מהוונים לתקופות של 20 שנה כל פעם בשיעור 125% מערכם הראוי, או קרקע חלופית. קביעת הערך הראוי תיעשה על-ידי ועדה שיקים שר המשפטים בהתייעצות עם שר הביטחון וחבריה יהיו נציגי משרד המשפטים והאוצר, עם נציג המפקד הצבאי.

עוד נקבע כי מיום תחילת ההסדר שבהצעת החוק ועד השלמת הליכי התכנון במקרקעין, יותלו כל הליכי האכיפה והצווים המנהליים הקיימים בנוגע להתיישבות הישראלית שנמצא כי הוקמה בתום לב או בהסכמת המדינה, למעט הליכים וצווים שניתנו לגביהם צווים שיפוטיים או פסקי דין בדבר מימושם.

ביחס לשלושת היישובים שבתוספת - עפרה, נתיב האבות ועלי - מוצע כי בתקופה של 12 חודשים מתחילת החוק, יותלו כל ההליכים והצווים המנהליים, למעט כאלו שניתנו לגביהם צווים שיפוטיים או פסקי דין בדבר מימושם. בתקופה זו אם יקבע המפקד הצבאי כי הוקמו בתום לב או בהסכמת המדינה - יכללו בהסדר המוצע בחוק. שר המשפטים בהסכמת ועדת החוקה יוכל להוסיף יישובים לרשימה שבתוספת.

תאריך:  07/12/2016   |   עודכן:  08/12/2016
עידן יוסף
+אתה שר גרוע, אפס, טוקבקיסט וגזען
10:24 08/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שני עימותים קשים במליאת הכנסת - האחד בין ישראל כ"ץ לתמר זנדברג והשני בין יעל גרמן לאורן חזן
זנדברג. תשובה מפורצצת [ערוץ הכנסת]
כ"ץ. למה לא בת"א-יפו [יונתן זינדל/פלאש 90]
+ליברמן: אין לנו כוונת התערבות בסוריה
10:22 08/12/16  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הבהיר כי לישראל יש קווים אדומים שלא תאפשר לחצות: פגיעה באזרחי ישראל, הברחת נשק מתוחכם והברחת נשק כימי לידי חיזבאללה
([צילום: מן הטלוויזיה])
+כ"ץ: לו"ז הרכבת הקלה לא ייפגע
09:11 08/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי המפעיל ייבחר כארבע שנים לפני מועד הפעלת הקו האדום כמתוכנן בשנת 2021  ▪  "משרד התחבורה וחברת נת"ע פועלים במקצועיות ובנחישות לעמידה בלוחות הזמנים"
(עבודות מקבילות בכמה אתרים [צילום: אסף שילה/ישראל סאן])
+ועדת הכספים צפויה לאשר הסדר הקפיטציה בין הקופות לבתיה"ח
23:15 07/12/16  |  
ועדת הכספים תאשר, כפי הנראה במהלך ההצבעות על כל חוק ההסדרים, את חוק הקפיטציה (ה-cap) המסדיר את ההתחשבנות הכספית בין קופות החולים לבתי החולים. כך נראה היה הערב (ד') בתום דיון נוסף וממושך שקיימה הוועדה בנושא ושבו הגיעו הצדדים, הוועדה, נציגי קופות החולים, בתי החולים, משרדי הבריאות והאוצר להסכמות. על-פי הצעת החוק, הנקראת על שם שיטת החישוב פר ראש, קרי לפי מספרי המבוטחים של הקופות המופנים לטיפול בבתי החולים, תהיינה 'תקרות' צריכה ו'רצפות' צריכה של הקופות בבתי החולים, תוך חיוב הקופות לשלם את רצפת הצריכה לבתי החולים מדי חודש.

+כבל: "מתחרה אמיתי להוט וליס"
23:08 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר ישיבה לילית בוועדת הכלכלה הושגו סיכומים שיאפשרו הפרטת עידן פלוס והגברת התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית  ▪  דמי ההפצה שישלמו ערוצים 2 ו-10 יופחתו, והערוצים הייעודיים יופצו בחינם למשך שנה וחצי - המדינה תישא בהפרש העלויות עד להפרטה
([צילום: AP])
+התנגדות בוועדה למיסוי פיצויי הפיטורין
22:48 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי ועדת הכספים: "החוק מהווה התערבות בוטה ותקדימית ביחסי עובד-מעביד. חייבים להעלות את רף השכר ממנו ממסים את כספי הפיצויים, אחרת פוגעים פגיעה קשה, של מאות שקלים בחודש, בעובדים שרובם משתכרים שכר גבוה רק בחלק מהקריירה שלהם"
([צילום אילוסטרציה: AP])
+חוששת? סככות המתנה יכללו תאורה
22:36 07/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התחבורה לוועדה למעמד האישה: בקרוב נכשיר 25 נהגות תחבורה ציבורית  ▪  "ככל שתתאמו יותר את התחבורה הציבורית לצרכי הנשים, כך תראו עליה בשימוש"
(טרנר. כשגברים לא יוותרו על הורות)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד  ביטן / David Bitan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתנחלים   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלום עכשיו   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תום לב   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי שירים את היד, ימצא את רגלו בהאג
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
8/12/16 03:30
2
אלטע קאקער
8/12/16 04:11
3
דן ה
8/12/16 06:36
4
מישהו
8/12/16 15:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכלכלה המשיכה הלילה (יום ד', 7.12.16) לדון בפרק התקשורת מתוך הצעת חוק ההסדרים, ועסקה בסעיפים הנוגעים להגברת התחרות בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית והפרטת מערך "עידן פלוס". בתום הישיבה הלילית הושגו הסכמות באשר לדמי ההפצה שישלמו הערוצים המסחריים, והסכמות נוספות שאושרו הערב ובישיבות ליליות נוספות סוללות את הדרך לאישור הרפורמה. היו"ר איתן כבל: "עשינו הכל כדי שמערך עידן פלוס יצא לדרך כמתחרה אמיתי בהוט וביס".
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
כמו נושאים רבים אחרים, גם בנושא מיסוי פיצויי הפיטורין, טרם הושגה הסכמה וועדת הכספים טרם הכריעה בעניין. בדיון שהתקיים הערב (יום ד', 7.12.16) בנושא, המשיכו יו"ר הוועדה וחבריה לדבוק בעמדתם המתנגדת לחוק כפי שהוא ודרשו להעלות את רף השכר שיהווה תקרה להטבה של פטור ממס על פיצויי הפיטורין המופרשים על-ידי המעביד לקופת גמל.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה החלה (יום ד', 7.12.16) בסדרת דיונים בה יגיעו משרדי ממשלה שונים לוועדה להצגת הניתוח המגדרי של תקציבם, בהתאם להחלטת הממשלה 2084 מאוקטובר 2014.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים פיצלה (יום ד', 7.12.16) מחוק ההסדרים חוק שעוסק בכוונת רשות המיסים לשנות את שיטת המיסוי על קיבוצים והתיישבות שיתופית, כך שהמיסוי יחול על כל חברי הקיבוצים. עד היום שיטת המיסוי של הקיבוצים הייתה כך שכל ההכנסה החייבת של הקיבוץ כוללת את כל ההכנסות של כל חברי הקיבוץ, לרבות אלו העובדים מחוץ לקיבוץ ואלו שאינם עובדים כלל. בכך לדעת האוצר ורשות המיסים, מסבסדים אלו שכן עובדים את אלו שלא עובדים והמס השולי שהם שילמו, בייחוד עובדי החוץ, אף אם הם משתכרים שכר גבוה, הוא נמוך מאוד ומשמעות הדבר - פחות תקבולי מס למדינה. זאת מכיוון שהנישום עצמו הוא הקיבוץ כולו.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרצת מס נוספת עומדת להיסגר. אחרי דיונים ממושכים, סיימה (יום ד', 7.12.16) בסופו של דבר ועדת הכספים את העבודה על הפרק העוסק במיסוי חברות ארנק בחוק ההסדרים. האישור הסופי יהיה בהצבעה הכוללת על חוק ההסדרים לשנים 2018-2017 בשבועות הקרובים טרם אישור תקציב המדינה.
07/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il